automoto.ee foorumid

Täisversioon: Belarus traktorid.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Ok, nüüd selline küsimus ja omal ka imelik, aga mis käiguga peab Belarussiga sõitma? Et siis just käigupoolitaja/vahekasti kang: kas see on nö vaikimisi mõeldud "tigu" või "jänes" peal? Spido/tahhomeeter näitab teatud käigu juures teatud kiirust, aga mis asendis vahekast selle juures mõeldud on? Eks ju vaba maa ja igaüks paneb mis käigu meeldib eksole, aga kumba varianti rohkem kasutatakse? Sest "jänes" on otsevõll ja tagurpidi käik on hea kiire, samas ei jõua 9. kohalt minna. Ja "tigu" on vahekastist aeglustava toimega, kulutab vahevõlli ära ja on tehniliselt ebamõistlik kasutada suurte koormuste puhul. Minu omal vist ainult teoga sõidetud eluaeg ja teo käigud ka kõik undavad. 
(20-04-2015, 23:07 PM)hannest Kirjutas: [ -> ]Ok, nüüd selline küsimus ja omal ka imelik, aga mis käiguga peab Belarussiga sõitma? Et siis just käigupoolitaja/vahekasti kang: kas see on nö vaikimisi mõeldud "tigu" või "jänes" peal? Spido/tahhomeeter näitab teatud käigu juures teatud kiirust, aga mis asendis vahekast selle juures mõeldud on? Eks ju vaba maa ja igaüks paneb mis käigu meeldib eksole, aga kumba varianti rohkem kasutatakse? Sest "jänes" on otsevõll ja tagurpidi käik on hea kiire, samas ei jõua 9. kohalt minna. Ja "tigu" on vahekastist aeglustava toimega, kulutab vahevõlli ära ja on tehniliselt ebamõistlik kasutada suurte koormuste puhul. Minu omal vist ainult teoga sõidetud eluaeg ja teo käigud ka kõik undavad. 

Eks see olene ikka koormusest millega sõita.
[Pilt: 067399695249b6.jpg]
Mina näiteks kohalt minnes teine, siis 4 ja 5.
Kui aga raskem asi taga ja paremat kiirendust vaja, siis poolitaja aeglase peale ja 2, 3, 4, siis poolitaja kiire peale, kiirendan, siis 5 ja poolitaja aeglase peale ning lõpus poolitaja kiire peale.
Soovitav oleks see rida nii ära õppida et sidurit on ainult kohaltminekuks vaja.
Kui on aeglusti sees, ei maksa kunagi 5 sisse panna sest see on otsekäik ja vahe 4 viiendale oleks liiga suur.
(20-04-2015, 23:07 PM)hannest Kirjutas: [ -> ]Ok, nüüd selline küsimus ja omal ka imelik, aga mis käiguga peab Belarussiga sõitma? Et siis just käigupoolitaja/vahekasti kang: kas see on nö vaikimisi mõeldud "tigu" või "jänes" peal? Spido/tahhomeeter näitab teatud käigu juures teatud kiirust, aga mis asendis vahekast selle juures mõeldud on? Eks ju vaba maa ja igaüks paneb mis käigu meeldib eksole, aga kumba varianti rohkem kasutatakse? Sest "jänes" on otsevõll ja tagurpidi käik on hea kiire, samas ei jõua 9. kohalt minna. Ja "tigu" on vahekastist aeglustava toimega, kulutab vahevõlli ära ja on tehniliselt ebamõistlik kasutada suurte koormuste puhul. Minu omal vist ainult teoga sõidetud eluaeg ja teo käigud ka kõik undavad. 

Käike tuleb vahetada vastavalt vajadusele. Kas sa autol kasutad ka ainult 1,3,5 käike, et 2,4 ei kuluks?
(21-04-2015, 07:39 AM)huvi5 Kirjutas: [ -> ]Käike tuleb vahetada vastavalt vajadusele. Kas sa autol kasutad ka ainult 1,3,5 käike, et 2,4 ei kuluks?

Linnaliikluses kipub autol jah tihtipeale näiteks 3. käik vahel jääma Smile
(20-04-2015, 23:07 PM)hannest Kirjutas: [ -> ]...
samas ei jõua 9. kohalt minna.
...

Ja me imestame, miks sidurid ei kesta. Toungue

Kiire üheksas ei ole mingil juhul see käik, millega traktor paigalt  võetakse! Või viies, kui on uus skeem aknal.

Selleks on aeglasemad käigud. Ning vajadusel kordisti/poolitaja. Päriselt ju ei poolita, pigem ampsab kolmandiku maha. Rolleyes

Koormuseta 6-->8-->9 ja see läheb kenasti ilma sidurita ja hammaste raginata. Lubatud koormaga: 6-->7-->8-->9 aeglane--> 9 kiire.

Ülekoorma all tuleb ilmselt ka kaheksandat kordistist aidata, et minna jaksaks.

Näitlikuks õppematerjaliks, et kuidas käiku vahetada.
Belarusil vehid niisama 2 kangiga kui ikka täiskoormaga mäkke üles minna või kündmisel miski raskem koht satub.
Kui seal veel siduriga võimelda jääb masin enne seisma kui käik vahetatud on.
Et keegi nüüd jõuga peale ei läheks, siis see peab toimuma ilma mingi raginata ja seda on vaja harjutada algul väiksema siis suurema pöördega.
(21-04-2015, 07:39 AM)huvi5 Kirjutas: [ -> ]Käike tuleb vahetada vastavalt vajadusele. Kas sa autol kasutad ka ainult 1,3,5 käike, et 2,4 ei kuluks?
 

Vastavalt vajadusele muidugi aga keegi ei hakka ju näiteks Scannil 18 käiku läbi lappama... või siis vanal Sisul on reapeal pea 30 erinevat võimalust et 90km/h sisse saada... Wink


(21-04-2015, 09:24 AM)2715 Kirjutas: [ -> ]
Näitlikuks õppematerjaliks, et kuidas käiku vahetada.
Belarusil vehid niisama 2 kangiga kui ikka täiskoormaga mäkke üles minna või kündmisel miski raskem koht satub.
Kui seal veel siduriga võimelda jääb masin enne seisma kui käik vahetatud on.
Et keegi nüüd jõuga peale ei läheks, siis see peab toimuma ilma mingi raginata ja seda on vaja harjutada algul väiksema siis suurema pöördega.


Vat nüüd tee video kuidas russil sa ilma sidurita nii käike vahetad (soovitatavalt 820 või 1??? seeria pillid) ning oled päevapealt minujaoks jumala asemik.  Big Grin
Oleks teinud aga pole Belarusi enam.
On istumise alla jõudnud kaasaegsem tehnika, kus sõitmine käib nupu ja pedaaliga.
Siiski, kui keegi annab traktori siis pole probleem teha selline video.
Muidugi ainult 1-kangilise kastiga sest 2 kangiga pole kunagi sõitnud
Huvitav et see 2000 pöördega selliseid maailma lõpu hääli teeb.Kusagil oli mingi kolme kangiga vend ka rekapilliga.
Ja kiirus ja kiirendus on nii suur ,et isegi spido nõel ainult võngub Big Grin
Videos esines mootor Detroit Diesel 4-53. Tegu on neljasilindrilise kahetaktilise mootoriga kuuekümnendate algusest. Aeg ei ole nõnda tähtis, kuivõrd see, et kahetaktilise väljalasketaktid kostuvad poole tihedamini. S.T. iga väntvõlli pöörde ajal teeb üks silinder ühe paugu. Seega on on mootori hääl sama, mis neljataktilisel poole suuremate pöörete korral. Või siis nagu oleks võrsete pöörete korral silindreid poole rohkem. Akustiliselt oleks võrdne hääl antud mootoril 2000p/min ja neljataktilisel 4000 p/min.
-------------------------------------------------
3.5 liter, Bore 98.425 mm, Stroke 114.30 mm, 175 hp 131 kW/2500 rpm, 569 Nm/1600 rpm, 572 kg
Kas mitte mtz 1025-el ei olnud sellist võimalust et saab ka ilma sidurita käike vahetada. Kuskilt meelde jäänud . Mina kasutan russiga kohapealt ära minnes tavaliselt kas 6 või 7 käiku. Kordisti kang sel juhul kiirendatud. 
Mis jublakaga võiks tegu olla millel punane ring ümber. Mina pole ühelgi bellarussil sellist näinud. [Pilt: 11188486_1578861679033154_7053863397549193072_n.jpg]
Hüdropaagi õlimõõtevarras, koos rõhutasandiga.
Kui tundub, et hüdropumbal pole seda õiget jõudu ja 700kg tagakopa tõstmine käib vaevaliselt, siis kas võib olla, et positsiooni regulaatori käristiga kang või ümmarguse käepidemaga kraan armatuuri eesküljes on valesti reguleeritud? Käristiga kang on peaaegu lõpuni taha tõmmatud, aga kraani asendit ei oska kommenteerida. Alati on ka võimalus, et pump on hõre, aga igaksjuhuks küsin.
(04-05-2015, 11:15 AM)hannest Kirjutas: [ -> ]Kui tundub, et hüdropumbal pole seda õiget jõudu ja 700kg tagakopa tõstmine käib vaevaliselt, siis kas võib olla, et positsiooni regulaatori käristiga kang või ümmarguse käepidemaga kraan armatuuri eesküljes on valesti reguleeritud? Käristiga kang on peaaegu lõpuni taha tõmmatud, aga kraani asendit ei oska kommenteerida. Alati on ka võimalus, et pump on hõre, aga igaksjuhuks küsin.

Hakkas äkki või on ostetud omadus?

Rõhuklapp ikka sulgub?
Ostetud, aga samasugune viimased 2a olnud. Mingit rõhuklappi keerasin natuke kinni, sest alguses ei läinud nautraali peale tagasi, siis hakkas tööle. Aga see klapi keeramine oli vähe, mingi 1/12 tiiru.
(04-05-2015, 23:17 PM)hannest Kirjutas: [ -> ]Ostetud, aga samasugune viimased 2a olnud. Mingit rõhuklappi keerasin natuke kinni, sest alguses ei läinud nautraali peale tagasi, siis hakkas tööle. Aga see klapi keeramine oli vähe, mingi 1/12 tiiru.

Keerasid ilmselt ülerõhuklappi. Rolleyes

Surveklappi keerata ei saa, selle suleb õlirõhk, kui siibri liigutamisel suletakse õli tagasivool. Kui pesa või koonus on kulunud (või sobiv sodi vahel), võib parajasti veidi lekkida.

Oled kindel, et silinder ise ei leki?
Palju süsteemis rõhku tekib?
belarus 820 töötanud veidi üle 1000 töötunni, aga sooja mootoriga on õlisurve 1Mpa. Suuremate pööredega on 2 Mpa peal. Vanal russil oli tavaliselt 2..3 Mpa vahel. On see normaalne.  [Pilt: Foto1791.jpg]
Kui peale õlivahetust ja tsentrifuugi puhastamist sama jama siis ei ela ei sure, aga midagi tahab vahetust.