automoto.ee foorumid

Täisversioon: Belarus traktorid.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
http://selmashkomplekt.com/catalog/elect...equipment/
Teiste hulgas allpool on ka see vidin seletatud lahti.
(20-08-2015, 09:55 AM)kris282 Kirjutas: [ -> ]Hei
Oskab keegi midagi kosta selllise asja peale, 2004a. belarus, ampermeetri järgi laadimine põhimõtteliselt puudub, kõigub 10 ja 12V vahel. Multimeetriga mõõtes oleks laadimine nagu olemas ühe aku peal ( 13.6 V) . Lisaks puuduvad hetkel ohutuled( lülitist lülitades ei toimu midagi). Näidikud aeg-ajalt lähevad nulli, armatuur kustub 5 sek. , ja siis hakkavad jälle kõik osutid näitama.
Kaitsmed korras.
Kris

Kui otse generaatori klemmilt mõõtes on 14V pinget on see muundur surnud.
Kui akude pinged on erinevad peaks neid kumbagi eraldi laadima kuni täis saavad sest akud on järjestikku ja seega saavad nad kumbki täpselt sama vooluhulga ja erinevus ei kao.
Kui kohati kaob ära kogu vool süsteemist siis masslüliti peal on peenike juhe, millest tuleb toide tarbijatele ja masslüliti vea korral ei saa sealt voolu.
Kontrolliks ühendada selle aku + klemmiga mis tuleb masslülitisse.
Kindlasti ennem uue muunduri panekut peab akud täis laadima, kuna muundur ei talu nii suurt voolu kui 2 tühja akut vastu võtavad ja kuumeneb üle.
Muundur teeb sellel masinal 12V 24V ja laeb sellega akusid.
Tervitus !

Oleks vaja väheke abi mtz-82 käigukasti koha pealt. Nimelt ei taha sisse minna kiired käigud, aeglaste peale lülitub korralikult. Üritades kangi ette lükata oleks justkui sein ees, ei lähe, aeglaste käikute peale liigub ilusti (aasta tagasi sai siduriga mängides isegi sisse paar korda kiired käigud sisse aga nüüd suht tulutu ettevõtmine).
Käigukasti kaane olen pealt ära võtnud, fiksaatorid lülitusid ilusti ei tundunud nagu probleemi olevat. Aga seda samust võlli otse käega liigutades mis peaks neid kiireid/aeglasi käike vahetama on tunne nagu mingi hammas ratas oleks tsentrist väljas, pole lootustki et liiguks õigesse asendisse. Kuna ise pole eriti kursis, kas seal mingi tüüpviga võib olla, näiteks laager/hammaks otsad andnud, või ei pääse siiski lammutamisest ja tuleb asi pulkadeks võtta? Mainiks lisana ära, et käigukastis oli õli/vee segune ollus, ilmselt see seal midagi ära tapnud ?


Parimat,
Margus.
(20-08-2015, 16:54 PM)2715 Kirjutas: [ -> ]
(20-08-2015, 09:55 AM)kris282 Kirjutas: [ -> ]Hei
Oskab keegi midagi kosta selllise asja peale, 2004a. belarus, ampermeetri järgi laadimine põhimõtteliselt puudub, kõigub 10 ja 12V vahel. Multimeetriga mõõtes oleks laadimine nagu olemas ühe aku peal ( 13.6 V) . Lisaks puuduvad hetkel ohutuled( lülitist lülitades ei toimu midagi). Näidikud aeg-ajalt lähevad nulli, armatuur kustub 5 sek. , ja siis hakkavad jälle kõik osutid näitama.
Kaitsmed korras.
Kris

Kui otse generaatori klemmilt mõõtes on 14V pinget on see muundur surnud.
Kui akude pinged on erinevad peaks neid kumbagi eraldi laadima kuni täis saavad sest akud on järjestikku ja seega saavad nad kumbki täpselt sama vooluhulga ja erinevus ei kao.
Kui kohati kaob ära kogu vool süsteemist siis masslüliti peal on peenike juhe, millest tuleb toide tarbijatele ja masslüliti vea korral ei saa sealt voolu.
Kontrolliks ühendada selle aku + klemmiga mis tuleb masslülitisse.
Kindlasti ennem uue muunduri panekut peab akud täis laadima, kuna muundur ei talu nii suurt voolu kui 2 tühja akut vastu võtavad ja kuumeneb üle.
Muundur teeb sellel masinal 12V 24V ja laeb sellega akusid.


Viga käes ! Panin ennem vähe villast, nimelt pole seal mitte ampermeeter vaid voltmeeter ( vabandust ) . Kogu jama tekitas siis armatuuri all olev nelja juhtmega pistik, kus üks suur ja jäme juhe oli pistiku ära kärsatanud ja oma klemmi kah nii pudedaks teinud. Hetkel asi korras, näidiku järgi laadimine olemas ja ka kõik muu korras.
Tahhomeetri valetamise sain ka korda. Ju selle voolu kõikumisega liigutas näidikunõela lahti. Peale kinnitamist toimib ilusti.
Kris
 Pooltelg vaja välja võtta aga ei mahu käise seest välja. Käise küljed jäävad pooltelje jämedamale nuudiosale ette. Tuleb nüüd ilmselt käised maha keerata. Sad  Kas mtz 50 käised on erinevad võrreldes 82-ga?
(10-09-2015, 13:00 PM)raivo45 Kirjutas: [ -> ] Pooltelg vaja välja võtta aga ei mahu käise seest välja. Käise küljed jäävad pooltelje jämedamale nuudiosale ette. Tuleb nüüd ilmselt käised maha keerata. Sad  Kas mtz 50 käised on erinevad võrreldes 82-ga?

Käise mahavõtmine ei ole iseenesest keeruline. Keerad poldid lahti ära ja siis võtad kaks sedasama polti ning keerad need käise servades olevasse avasse ning hakkad sellega käist välja keerama. tuleb pisut raskelt, aga ei midagi hullu. Minu traktori teema all on sellest juttu pisut pikemalt, kui enda omal 2014 kevadel vahetasin. 50 ja 80 käised on samasugused, aga pooltelg ise on pisut erinev, st 50-l oli jalaga sõkutav tagasilla blokeering ning sellest johtuvalt on pooltelje sisemises otsas hambad. 80-l sellist asja ei ole ja seega ka need hambad seal puuduvad.
Need blokeeringu nuudid ette ei jää, selle osa läbimõõt on väike.. Ette jäävad need nuudid kuhu suur hammakas istub. Peab mingid pakud sinna alla toeks panema kuna maha tuleb korraga käis ja pooltelg kus on rumm küljes. Vaja on vahetada rattalaagreid aga neid ei saa enne kätte kui rummu eest ära saab aga rummu poldid on kõvasti kinni ja neid niisama lahti ei saa, pole keegi neid kunagi keeranud ka. Big Grin  Kuuma ka pole millegagi anda. Nii siis tuleb need poolteljed koos käistega kuskile töökotta vedada ja lasta rummud lahti keerata.  Cool
Ma ei öelnudki, et need blokeeringu nuudid ette jäävad laiali võtmisel! Sa küsisid erinevusi 50 ja 80 pooltelgede vahel ja need nuudid on erinevus.
Ja rummu poldid keera ka pärast tugevasti kinni, see on üsna oluline!
Ok.           
                
              
            
             
             
              
                
                           
Pole ammu enam töötavat belarussi näinud. Lihtsalt nostagia pärast tuleks vaatama. Siin Vana-Kariste poisid tõid omale  rohelisi traktoreid (John Deer?). Küsiti - aga viljaveokärud teil ju väiksed, bellaka omad? Lubasid- eks me vilja veame belarussidega edasi! Kolmandal päeval vaatame- roheline lippab,  pisike käru sabas. Noh, lubasite ju Belarussiga... No ei taha kuradi selga enam istuda, las naised kurgipõllul temaga...
Räägitakse, et Mtz-50ne poolteljed on nõks tugevamad, neid aetakse tikutulega taga. Sellele russile sai mtz-50ne tagasild paigaldatud koos selle jalaga lülitatava diffri blokeeriga.  
(10-09-2015, 17:07 PM)pen.skar Kirjutas: [ -> ]Pole ammu enam töötavat belarussi näinud. Lihtsalt nostagia pärast tuleks vaatama. Siin Vana-Kariste poisid tõid omale  rohelisi traktoreid (John Deer?). Küsiti - aga viljaveokärud teil ju väiksed, bellaka omad? Lubasid- eks me vilja veame belarussidega edasi! Kolmandal päeval vaatame- roheline lippab,  pisike käru sabas. Noh, lubasite ju Belarussiga... No ei taha kuradi selga enam istuda, las naised kurgipõllul temaga...

estonia veab siiani suurte 260hp ja plus masinatega bellarusside haagiseid kuna uued suured haagised mis kannataks üle 35km/h sõita maksavad liiga palju. Ja kui koguaeg rehvid lõhki siis nutavad. Korra küsisin, et näidake näpuga üks vene masin mis suudaks 67km/H liigutada nagu uued fendid lippavad  Big Grin
(10-09-2015, 13:34 PM)raivo45 Kirjutas: [ -> ]...
Vaja on vahetada rattalaagreid aga neid ei saa enne kätte kui rummu eest ära saab aga rummu poldid on kõvasti kinni ja neid niisama lahti ei saa, pole keegi neid kunagi keeranud ka.
...

Enne lammutamist proovi rummu polte määrida (soovitus jätta kumbki keermepool ööpäevaks lapi alla likku) ja siis puhta vägivallaga läheneda. Avanevad küll, peenkeermega ju Big Grin . Tõsi, võti peab olema Tummine ja saba ilmselt paarimeetrine.

Rattalaagri saad kätte, kui lööd separaatori katki, teed kaks laagri võrude vahelt läbi mahtuvat varrast ja nende vahele liugvasarale kinnitamiseks sobiliku silla ja koksid nii välja. Tuleb üllatavalt kergelt.

Kui käis on seni tihedalt ja hästi paigas püsinud, tasub jätta selle liite avamine viimaseks hädavahendiks.

Seda enam, et käis koos võlli ja rummuga kaalub pea kolmekohalise arvu kilosid... Seda üksi juba ei liiguta.
Küsiks nüüd siis siit ka, et kas kedagi huvitaks 1978. a MTZ 80? D 50 mootoriga. Süsteemid on korras ja toimivad. Rehvid on läbi. Miinimum hind 700 eurot. Sobib ta ka varuosadeks. Pilti kahuks ei ole aga masin ise asub Ida-Virumaal
Kas keegi kaasfoorumlastest oskab soovitada mõnda head eraldiseisvat pingeregulaatorit. Ja mitte vene omasid, sest nendega ei õnnestu mul miskit teha. Ja need on proovitud ka juba. Ehk lääne omad toimiks paremini. Vaja siis 12V süsteemi oma. Autopoes on enamus koos harjadega.
Geneka pinge kõigub nii, et pimedas tulede vilkumine hakkab lausa silmadele. 
(16-09-2015, 23:43 PM)jancs Kirjutas: [ -> ]Kas keegi kaasfoorumlastest oskab soovitada mõnda head eraldiseisvat pingeregulaatorit. Ja mitte vene omasid, sest nendega ei õnnestu mul miskit teha. Ja need on proovitud ka juba. Ehk lääne omad toimiks paremini. Vaja siis 12V süsteemi oma. Autopoes on enamus koos harjadega.
Geneka pinge kõigub nii, et pimedas tulede vilkumine hakkab lausa silmadele. 
Võtad selle harjadega reguklaatori, eemaldad viisakalt harjad ja vead juhtmed oma geneka harjadele. Nii lihtne ongi. Arvestama pead seda, et tablet tahab jahutust.
Tableti panek - võimalik. Aga mitte lihtsalt. Kõigepealt peab selgeks tegema, kas olemasolev regulaator tüürib massi või plussi. Asendus peab sama tegema. Vastupidise regulaatori paigaldamine on võimalik, kuid nõuab ennem generaatori väikest ümberehitust.
Ja nagu eelpool mainiti - jahutust tahab korralikku saada.
Miks siis mitte generaatorit vahetada? Või olemasolev genekas remondimehe juurde kontrollimisse viia?

A.
[Pilt: Pildid_568.jpg]
(16-09-2015, 23:43 PM)jancs Kirjutas: [ -> ]Kas keegi kaasfoorumlastest oskab soovitada mõnda head eraldiseisvat pingeregulaatorit. Ja mitte vene omasid, sest nendega ei õnnestu mul miskit teha. Ja need on proovitud ka juba. Ehk lääne omad toimiks paremini. Vaja siis 12V süsteemi oma. Autopoes on enamus koos harjadega.
Geneka pinge kõigub nii, et pimedas tulede vilkumine hakkab lausa silmadele. 

Juhtmestik on ikka korras? Ka sädelev kontakt paneb tuled rõemsasti vilkuma.

Vene releeregulaator on lihtne ja lollikindel (töökindlus sõltub hoolduse stabiilsusest) tükk, mida peljata ei tasu. Küll oskab ära ikalduda genekas ise.

Kui pole just megatarbimist, siis miskine 45A+ autogene saab suurepäraselt tulede jms. mudru toitmisega hakkama, kui starter just Vägga Ahne ei ole.