automoto.ee foorumid

Täisversioon: JAWA Stadion- s11 1960.a
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Soetasin omale paar kuud tagasi Jawa stadioni, mis pärineb aastast 1960 ja millel on 50ccm ja 2 käiku (käsikäigud).
Kolb on sel isendil 3 rõngaga ja enamus v- 50 mootori jupid sobivad talle.
Karteripõhjas oli pragu, mis sai ära likvideeritud argoonkeevituse abiga ja praegu vajab vaeseke uut karburaatorit ja gaasitrossi.
Kel pakkuda v- 50 mootori gaasitrossi ja karburaatorit, siis andke teada.
Üritan siis lähiajal pildid ka orgunnida Wink
Mikk15 Kirjutas:Soetasin omale paar kuud tagasi Jawa stadioni, mis pärineb aastast 1960 ja millel on 50ccm ja 2 käiku (käsikäigud).
Kolb on sel isendil 3 rõngaga ja enamus v- 50 mootori jupid sobivad talle.

Kas Sa ei eksinud tähega mootori marki nimetades? V-50 on üks vägagi uuepoolne mopeedimootori mark, mille detailid on ikka paljus kaugel vanast Stadionist.

Leedus Siauliais valmistet Sh-50 mootori (väljalaskeaastad 1962-64) tükid peaksid kahekäigulisele Stadionile istuma. Teatud mööndustega ka hilisemate Sialuliai mootorite, Sh-51 ja Sh-52 detailid, mida valmistati 1970te aastate esimese pooleni. Neid kõike peaks kaasajal veel leidma.

Ma usun, et kasutaja Oldmoped võib nõuannete osas siin väga kasulik olla. Mina oman vaid 1963. aasta Jawa mootoriga Riga-1 ja 1965. aasta Sh-51 mootoriga Riga-3-e, muid marke tean vähem.
võin väga jubedalt eksida aga kas antud isendil ei olenud koguni kolm käiku? või ajan ma midagi väga segi Smile
Erik Kirjutas:võin väga jubedalt eksida aga kas antud isendil ei olenud koguni kolm käiku? või ajan ma midagi väga segi Smile

Kolm käiku peaks olema Jawa 555.
To Valdo: Sa said vist natuke valesti aru asjast. Ma mõtlesin delta ja stella ja mini 50ccm käsikäikudega mootorit. Minu stadionile sobivad nende 50ccm sidur, siis kolvirõngad on samasugused, 50ccm karburaator sobib ja veel mõned pisijupid sobivad.

To Erik: Minu masinal on 2 käiku.
3 käiku siis jawa 555 ja ka vanematel Jawa mopeedidel 1954- 1959.
Mikk15 Kirjutas:Ma mõtlesin delta ja stella ja mini 50ccm käsikäikudega mootorit. Minu stadionile sobivad nende 50ccm sidur, siis kolvirõngad on samasugused, 50ccm karburaator sobib ja veel mõned pisijupid sobivad.

1960. aasta Stadion on siiski minu arvates uunikumiväärtusega \"pill\", millele oleks mõistlik otsida külge õiged või selle ajastu varuosad. Kolvirõngad on jah, kuni V-50ni identsed ja nende vahetamine ei ole patt. Kui ma nüüd Oldmoped\'i juttu õigesti mäletan, siis on erinevad vaid kolvirõnga fikseerimistihvtide asukohad (mida saab rõngal paika käiata).

Sidur... põhimõtteliselt peaks minema V-50 oma, kuid ta ei ole enam päris sama, et seda saaks originaaldetrailiks pidada (vrd GAZ 52 sidur 51 peal).

Karburaator hakkab külge küll, aga... V-50 juures on ta juba oluliselt teisem kui Sh-50/51/52 mootoritel (minuteada on Sh-50 oma JAWAga väga sarnane ja Sh-51/52 karburaator ei erine Sh-50 omast ka kuigivõrd). Mina otsiksin sinna ikka algse karburaatori, hilisemate pealepanek võiks olla ainult ajutine ja põhjustet sellest, et aparaadiga on soov ka enne originaalosa leidmist liikuda. Tegemist on ju ikkagi üsna uue vehiikliga ja sellele osade leidmine ei tohiks veel ületamatu probleem olla. Veidi tuleb ringi vaadata, foorumites/lehtedes kuulutada, tuttavatele rääkida, vanatehnikalaatadel (Kurtna, Melliste, Üksküla) käia ning aasta-kahega peaks jubin käes olema. Loodetavasti.

Ma ise kunagi sõitsin ka Riga-3ga (Sh-51 mootor) V-50 karburaatoriga, kuid siis põlgasin selle ära kui mittealgse osa ja läksin tagasi Sh-51 originaal-karburaatori peale. Kunagi = 10 aastat tagasi (hiljem pole mu Riga-3 enam \"potsu\" teinud ja ootab oma aega taastatud muuseum-vehiiklina).
Kõik on originaal praegu, kuna aga karburaator keeldus peale uputamast ja nõelaga juhtus midagi, siis otsustasin uue karburaatori hankida, sest ega vist kellegil pole IKOV originaal karburaatorit sellele masinale. Sad
Mikk15 Kirjutas:Kõik on originaal praegu, kuna aga karburaator keeldus peale uputamast ja nõelaga juhtus midagi, siis otsustasin uue karburaatori hankida...

... mille asemel ma soovitaksin vaadata, mis ujukiga-nõelaga lahti ning vajadusel nõel/pesa paika lihvida ja/või mustusest puhastada, et ujukikamber taas oma algses konditsioonis tööle hakkaks.

Tegelikult kui hästi otsida, leiab talle isegi algse karburaatori. Kui mu mälu aga mind ei peta, peaksid ujuki-asjad talle Sh-50/51/52 oma pealt hakkama ja võib-olla isegi uuemate Sh-de pealt.
ega see sidur ikka ei hakka sinna niisama heast peast.Minul igatahes ei õnnestunud see vahetamise operatsioon.Sai midagi treitud-keevitatud,ei mäleta täpselt ,see oli u 10 aastat või rohkemgi tagasi
ok Valdo. Uurin asja!
sass Kirjutas:ega see sidur ikka ei hakka sinna niisama heast peast.Minul igatahes ei õnnestunud see vahetamise operatsioon.Sai midagi treitud-keevitatud,ei mäleta täpselt ,see oli u 10 aastat või rohkemgi tagasi

Endal kogemused puuduvad, sai kunagi omandet inffi lihtsalt vahetatud. Mäletan, et ühel vanahärral jooksis ca 1979. aasta paigus Stadioni sidur puruks ja ta sõnas, et pani sinna Vene mopeedi siduri (1980te keskpaigas sai ta käest Riga-4 jäänuseid, ülima tõenäosusega siis Sh-52 sidur).

Kahjuks ei osanud lapsena küsida, millise töö tulemusena see sidur peale sai pandud (ta oli lukksepp ise ja tundis tööpinke). Vanahärra käest uuesti küsimise kohta niipalju, et juba tubli 15 aastat tuleb seda tema käest taevariigis küsida.
Kiirelt vaja siis jikov karburaatorit, selle aastakäigu jawa stadioni oma (kahjuks ei mäleta karburaatori numbrit). Ehk kellegil on pakkuda originaali või siis sellele masinale sobivat karburaatorit Rolleyes?
Pilte kahjuks veel sellel nädalal ei saa, kuna digikat praegu pole.
Nüüd siis kaualubatud pildid!!!
Mikk15 Kirjutas:Nüüd siis kaualubatud pildid!!!

Sul selle liikuri juures tööd/komplekteerimist peale karburaatori veel palju:
- sadul on vale;
- tagatuli arvatavasti ka (ei näe hästi);
- pedaalid on puudu;
- ketikaitse on puudu.

Rohkem ei hakanud esialgu silma.
naljakas masin tundub. pole sellist varem näinudki. esikahvel oleks just kui valetpidi all Smile
selline mootor koos karbussiga oli mõni aeg tagasi müügis kasutajal \"munk\"
Endal oli kunagi selline Jawa, edasi liikus päris kenasti ja sadul on jah ühekohaline umbes sarnane vanema võrri omaga ning mul veel praegugi olemas üks posu selle mootori juppe (karteri pooled ja muud osad).
To Valdo: Sadul on juba eelmise omaniku poolt vahetatud ja tuled töötavad hästi ja on ka originaalid. Kõik teised jupid on ka olemas, kuid neid pole küljes.
To Olaf: Kui karburaatorit leidub, siis anna teada, võtaksin hea meelega ära Wink

Roono

mul on olema see karburaator ja isegi peaaegu komplektne raam
Tagatuli on siiski vale, see konkreetne on vene võrri oma. Proovin nädalavahetusel originaali pildistada.

Esitule suhtes on mul ka mõningaid kahtlusi.

Asp
Lehti: 1 2