automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jaan Tatika ideed
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(04-05-2013, 16:00 PM)pontu6 Kirjutas: [ -> ]Töö sai tehtud. Ainult maski ei olnud. Sad

Ilma maskita--- Pasunasse rsk!
Aga päriselt huvitav, et palju sihukese kooslusega tehtud saab? Põle kunagi proovind aga sihukese MäkkIivari nipiga võiks ehk mõnest hädaolukorrast kunagi üle saada.
Sagedasti vajavad ju hädaolukorrad vaid mõnda punkti või ehk 10cm õmblust...
Kunagi vene ajal tehti ikaruse genedest keevitusi,mulgi oli kaks tutikat gene,aga teostuseni ei jõudnud oskuste puudumisel.
Vene ajal olevat mõni mees isegi Start-tüüpi akulaadija keevitusaparaadiks ümber ehitanud. Aga sedasi kolmest akust elektrikeevitus teha on ka huvitav idee. Iseasi, kui hästi see just akude tervisele mõjub, sisuliselt ju ikkagi räme lühisesselaskmine.
(04-05-2013, 16:38 PM)IIIFFFAR Kirjutas: [ -> ]
(04-05-2013, 16:00 PM)pontu6 Kirjutas: [ -> ]Töö sai tehtud. Ainult maski ei olnud. Sad

Ilma maskita--- Pasunasse rsk!
Aga päriselt huvitav, et palju sihukese kooslusega tehtud saab? Põle kunagi proovind aga sihukese MäkkIivari nipiga võiks ehk mõnest hädaolukorrast kunagi üle saada.
Sagedasti vajavad ju hädaolukorrad vaid mõnda punkti või ehk 10cm õmblust...

Eks omad vitsad peksavad. Ise olen oma lühikese eluaja jooksul selle ära tundnud ning enam ei taha...Tänane öö saab kaasfoorumlasel huvitav olema.
See, et mul maski polnud ei tähenda veel seda, et keevitusse oleks vahtinud. Eks elu ole mindki õpetanud ja see kooliraha on mul juba noorpõlves makstud. Big Grin
(04-05-2013, 16:00 PM)pontu6 Kirjutas: [ -> ]Täna siis tekkis ootamatu vajadus keevituse järele. Peale mõningast improvisatsiooni valmis selline kooslus:

[Pilt: 30hog9j.jpg]

Töö sai tehtud. Ainult maski ei olnud. Sad


Ma targutan natuke faktidega ka siis, mis jäi pildil silma.

1. Proovi teine kord negatiivse alalisvooluga keevitada - elektrood ühenda negatiivse juhtme/käpa külge. Tulemus peaks tulema parem ja ei tohiks nii palju plärtsuda/puterdada.

2. Kes ei ole uurinud selle keevitus viisi kohta siis 24V toimib ka juba - lihtsalt akud võiks natuke suuremad olla - jooksma on raskem saada kui tavalist elektrood keevitust, kuid kui elektrood õige (vastav pingele) siis keevitab nagu maska.

Akudel amperaasi on - vahel saad ennem elektroodi üleni punaseks kui hakkab keevitus jooksma.

Ja põle keegi veel täheldanud, et akudega oleks midagi juhtunud. (akut ei tohi lihtsalt 100 prossa nulliks lasta)
(05-05-2013, 00:40 AM)phyl Kirjutas: [ -> ]1. Proovi teine kord negatiivse alalisvooluga keevitada - elektrood ühenda negatiivse juhtme/käpa külge. Tulemus peaks tulema parem ja ei tohiks nii palju plärtsuda/puterdada.

Proovin kindlasti järele.
Tänud.
(04-05-2013, 21:52 PM)pontu6 Kirjutas: [ -> ]See, et mul maski polnud ei tähenda veel seda, et keevitusse oleks vahtinud.
Vahtimine vahtimiseks, olen ka ise rumalas nooruses päikeseprillidega keevitanud, vot nii: Cool
Aga hoiatuseks katsetajatele-müüdimurdjatele, minul oli pärast seda sõna otseses mõttes näotu lugu. Sad
Keevituse UV on nii kange, et näonahk tuleb pärast maha nagu tapeet. Ainult silmade kaitsest on vähe. Hoidke kasvõi papitükki näo ees, kui hädakeevitust teete!
Õnneks saavad sõiduauto akud vist enne tühjaks, kui endale tõsisema terviserikke suudate korraldada.
Aga idee eest 10 punkti! Kui on vaja ikka välioludes ühte keevituspunkti, siis pole ju rohkemat vajagi! 2kW bensugenekast näiteks jääb inverterkeevituse jaoks väheks, proovitud.
Söepulgaga taastati sel moel kõlbmatuid akuklemme + ja -. Tina sulab ju lihtsalt ümbritsevasse vormi.
aga mitmest elektroodi saab kasutada kas 2 v6i 3
3mm töötas väga hästi.
Algseis: Garaazis on valgusallikad seintel. Selleks, et midagi korralikult näha, oleks vaja valgustust kogu garaazi ulatuses ka lakke.
Probleem: Tõenäoliselt tuleb kolme kuu pärast üürileping lõpetada ja seega ei ole majanduslikult mõtekas osta laetäit valgusteid.
Lahendus: Olemas on nelja toruga, tavapäraselt ripplagedes kasutatav valgusti. Tekitan lakke kas pingutatud trossidest või tugevast traadist siinid ja riputan neile eelnimetatud lambi. Voolujuhtmele tekitan ca. 30cm pikkuste vahemaadega kõvast traadist kambrid, mis liiguvad ühel siinil.
Tulemus: vajadusel liigutan valgusallika sinna, kuhu tahan ja ei pea enam kandelampide, nende juhtmete ja paigutamisega jändama.

Selline plaan siis esialgselt.
Jaan Tatikas oleks nii teinud, et neile siinidele kohe voolu sisse lasknud ja lamp oleks neil siinidel liikunud nagu trollibuss. Toungue
Üksaegu oli käsil plokikaane tihendi vahetus, muidugi tark mees vahetab siis ühekorraga ära ka klapisääretihendid, aga oh imet, selleks puudus koduses arsenalis vastav rakis, asi lahendatud, kasutud, defektsed tööriistad ja asi silmajärgi kokku keevitatud.

[Pilt: 010103732436b95.jpg]
Ei viitsi kohe rakisest pilti tegema minna, aga äkki loob minu järgnev lause mõttes pildi.

Miks leiutada jalgratast?

Võta tavaline pits kruvi (metallist) käiku võib olla 200-250mm.
Ühte otsa keevitad poldi (M12), siis võtad sobiva mutri, ja keevitad kaks peenikest polti mutrile külge (M4-M6, nii 6 cm pikk)), ja teise poltide otsa keevitad sobiva seibi (nii 2mm paks ja 20mm auguga), nüüd keerad selle kokku keevitatud agregaadi algsele poldile külge ja rakis olemas - ei pea silmi peast välja punnitama (agregaat hoiab ise) saab üksinda ka majandada, ja mis kõige tähtsam, asi on universaalne.

Kui kuidagi pihta ei saa, mida ma seletan, siis küsige pilti, vajadusel võin teha.
(06-06-2013, 00:19 AM)phyl Kirjutas: [ -> ]Ei viitsi kohe rakisest pilti tegema minna, aga äkki loob minu järgnev lause mõttes pildi.

Miks leiutada jalgratast?

Võta tavaline pits kruvi (metallist) käiku võib olla 200-250mm.
Ühte otsa keevitad poldi (M12), siis võtad sobiva mutri, ja keevitad kaks peenikest polti mutrile külge (M4-M6, nii 6 cm pikk)), ja teise poltide otsa keevitad sobiva seibi (nii 2mm paks ja 20mm auguga), nüüd keerad selle kokku keevitatud agregaadi algsele poldile külge ja rakis olemas - ei pea silmi peast välja punnitama (agregaat hoiab ise) saab üksinda ka majandada, ja mis kõige tähtsam, asi on universaalne.

Kui kuidagi pihta ei saa, mida ma seletan, siis küsige pilti, vajadusel võin teha.

Igaljuhul soovime pilti !
Palun: http://public.fotki.com/phyl9/rakis/

Kui nende piltide põhjal pihta ei saa, kuidas asjapulk toimetab, siis soovitan jätta kaaned puutumata, ja lasta eksperdil toimetada. Smile

Patendiametisse pole mõtet ka pöörduda Big Grin

Üks asi veel, et kui teine kord on klapi poolkuud kõvemini kinni kiilunud, siis selle jaoks keevitasin mina üles poldi, mitte lihtsalt keerme osa, et poldi pihta saab haamriga vähe parema tutsaka anda, mis vabastab koonus pinnad.

Aga eks kõik tuleb töö käigus.

Kui ükskord näpu vasaraga siniseks lööd, küll teinekord oskad hoida. Big Grin

Jõudu leiutamisel.

Ja kaane kokku ladumisel soovitan pooltkuud õliga kokku teha, nakkuvad paremini klapi varrega, ei kuku paigast ära. Kes teinud, küllap aru saab millest räägin.
Kui ükskord näpu vasaraga siniseks lööd, küll teinekord oskad hoida.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Et mitte lüüa vasaraga näpu pihta,tuleb vasarat hoida kahe käega Big Grin
(Tõstamaa)
Ega selle pitskruviga pole vist auto peal midagi teha? Ise lähtusin auto vedrude vahetuse abinõust ja tegin samasuguse miniatuurse variandi eriti kitsaste kohtade jaoks. Täitsa toimis.
(06-06-2013, 23:51 PM)pontu6 Kirjutas: [ -> ]Ega selle pitskruviga pole vist auto peal midagi teha? Ise lähtusin auto vedrude vahetuse abinõust ja tegin samasuguse miniatuurse variandi eriti kitsaste kohtade jaoks. Täitsa toimis.

Auto peal ei ole midagi teha. Aga ütleme nii, et absoluutsel kõigil "high performace" mootoritel ei ole võimalik nii vedru ära ka võtta, et kaant maha ei võta. Kui kaan on nookuritega, siis on võimalik, kui tõukuriga siis mitte.

Minul on lihtsalt selline kiiks küljes, et kui mingi "deela" juba klapiajamis on, siis teen põhjaliku kaane remondi ka kohe ära, mitte ei piirdu vedru vahetusega. Kui juba vedru otsustab pooleks minna, siis on mootorile läbisõitu mõnuga kogutud ja klapid raudselt ei pea enam. Teine asi veel see, et kui vedru otsustab pooleks minna, siis tavaliselt on klapike kohtunud kolvi pinnaga ka Toungue - olen näinud ka erandeid.