automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jaan Tatika ideed
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mul oli vanaisa tisler ja ta tegi kirvevarred sookasest,ise olen samuti toomingat ja ka sarapuud kasutanud.Ka haamrivars on toominast hea.
Nagu varem kirjutasin: Fiskarsi kirvest ei ole mõtet paremaks (loe: sitemaks) teha. Tera kuju ja teritusnurka võiks küll kopeerida. Ise juba aastaid kasutanud ja ei oska enam paremat tahta. Vahel on mõni pakk, mis ei võta kirvest sisse, neile saab saega paari sentimeetri sügavune soon sisse lastud ja edasi juba kiil koos kuvaldaga. Kiilu tegin ise ja üritasin jäljendada Fiskarsi terakuju, väga hästi läheb edasi, sai ainult liiga pehmest materjalist tehtud.

Vars tehakse lehtpuust, täiesti välistatud on saar, tamm, jalakas; harilikult ikka kask, pihlakas; sobivad veel noor jalakas ja sarapuu. Eriti mõnus on sarapuust vars, kerge ja ei põruta käsi, aga lõhkumiskirvele jäi sarapuu "kulumiskindlus" kesiseks. Ühe varrega kümmet rummi lõhutud ei saa, küll sai lisatud leiutisi Basilio stiilis ja metallist U-kujuline kaitse varre alumisele servale, ikka kulus ära. Toomingas on ka hea sitke, ainult hais võib olla häiriv.
Kirveste jutt päris huvitav ja etepanek modedele,et äkki võiks eraldi teemaks tõsta?
Mul kuvaldal teras vars taga ja taon ka terast mõnuga ja aru küll ei saa,et käsi põrutaks.Samas kuvaldat nii palju käes ka vist ei hoia kui puude lõhkumisel kirvest.
(09-01-2014, 22:10 PM)muska71 Kirjutas: [ -> ]Kirveste jutt päris huvitav ja etepanek modedele,et äkki võiks eraldi teemaks tõsta?
Mul kuvaldal teras vars taga ja taon ka terast mõnuga ja aru küll ei saa,et käsi põrutaks.Samas kuvaldat nii palju käes ka vist ei hoia kui puude lõhkumisel kirvest.
See on nagu viitsütikuga miin - läheb natuke aega, nii aastat kümme, viisteist või veel enam, sõltub väljalaske aastastBig Grin
Teraest meestele ei mõjugi terasest vars kätele Big Grin
Ise enam nii terasest ei ole ja kui mingil arusaamatul põhjusel sellist kirvest kasutan, siis paksud kindad panen kätte.

Omale tegin häda olukorras miskisele 2,5kg haamri moodi moodustisele mustast lepast varre ja töötab juba mitmendat hooaega. Must lepp sai seepärast, et oli küttepuude riidast üks kogematta pikem halg kohe võtta.
(09-01-2014, 18:58 PM)muska71 Kirjutas: [ -> ]viskas kirve silm saba nurka kui kuvaldaga lagipähe ladusin.

Pole neid fiskarseid proovinud, seni jätkub vene aegseid. Kasutan moodust, et kui kirves kinni jääb, siis koos puuga pea kohale ja vastu pakku. Oletan, et fiskarsid ka selle peale puruks ei lähe. Muidugi läheb ka vene oma kui kuvaldaga äiata.
Muska kirvesilm andis tõenäoliselt järgi varre keevitamisel tekkinud habraste tsoonide tõttu.
Sain tulema pehmelt vooderdatud toast ja vaatan et siin on ikka kõvaks aruteluks läinud kirveste teemal... Puusse, nagu ikka Big Grin

Ise mõtlesin selle ajaga välja et peaks hommikuti hakkama putru ikka sööma,
ihuramm ja number passis ei ühti kuidagi.
Päris vägev apastraat... ei saa küll aru kuidas asja pöörata jõuab...

http://www.youtube.com/watch?v=gcIwrdeP21s#t=93
Jaan Tatika idee: avada starteri tõmberelee ketaslõikuriga.
Jaan Tatika küsimus: kas seda kinni liimida ei saa?
(19-02-2014, 16:14 PM)Jossu Kirjutas: [ -> ]Päris vägev apastraat... ei saa küll aru kuidas asja pöörata jõuab...

http://www.youtube.com/watch?v=gcIwrdeP21s#t=93

Selle tõstaks küll Tatika teema alt minema. Väga asjalik ja praktiline apastraat. Kui näeks veel, mis karu kõhus kah on ja saaks teada, mis mootor, akud ja kontroller maksavad, siis mõtleks kohe pikemalt asja peale
venelastel selline aparaat juba ammu olemas ja eesti isegi on soovis müügil olnud, mootorid vastavalt vajadusele 5-13hj bensiin ja hind vist alates 1000eur
http://www.soov.ee/parnumaa/Motokoer_276...m?ca=1&w=3
Üks kärutas sellisega Harku järve jääl,vene must salvokas taga millel ise istus,äge pill oli.
(19-02-2014, 17:02 PM)Aspelund Kirjutas: [ -> ]Jaan Tatika idee: avada starteri tõmberelee ketaslõikuriga.
Jaan Tatika küsimus: kas seda kinni liimida ei saa?
Kas soovid eemaldada kinni valtsitud tõmberelee kaant, et vahetada kontaktpoldid? Kui jah, siis on võimalik küll, olen korra teinud. Minust jäigi toimima. Võin huvi korral täpsemalt kirjeldada.
(19-02-2014, 18:36 PM)maisalup Kirjutas: [ -> ]venelastel selline aparaat juba ammu olemas ja eesti isegi on soovis müügil olnud, mootorid vastavalt vajadusele 5-13hj bensiin ja hind vist alates 1000eur
http://www.soov.ee/parnumaa/Motokoer_276...m?ca=1&w=3

Motokoer on mul endal kah olemas aga küsimus on kompaktsuses - lindi sisse mahuvad mootor ja akud. Lisaks müravaba sõit jne. Sellepärast teeksin lähemat tutvust just videos näidatud elukaga
Ei soovi. Kontaktpolti ei pea alati vahetama, saab esimesel korral ka märgatavalt lihtsamalt selle probleemi lahendatud.

Aga see oli ühe elupõlise autoelektriku klient, kes tahtis ise midagi korda saata....

A.

(19-02-2014, 20:13 PM)Basilio Kirjutas: [ -> ]
(19-02-2014, 17:02 PM)Aspelund Kirjutas: [ -> ]Jaan Tatika idee: avada starteri tõmberelee ketaslõikuriga.
Jaan Tatika küsimus: kas seda kinni liimida ei saa?
Kas soovid eemaldada kinni valtsitud tõmberelee kaant, et vahetada kontaktpoldid? Kui jah, siis on võimalik küll, olen korra teinud. Minust jäigi toimima. Võin huvi korral täpsemalt kirjeldada.
Tõsise mehe puidutreipink: http://www.youtube.com/watch?v=P4qB6n1cm04
Cool
ehk on selle mehe tegemised siin juba olnud aga ehk mitte
igaljuhul on see kõva tatikas küll

https://www.youtube.com/watch?v=Q8sG65eH...cf316Xpytw

ja palju veel sellist samadelt tegijatelt Big Grin