automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jaan Tatika ideed
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(08-03-2014, 17:54 PM)Basilio Kirjutas: [ -> ]Tõsise mehe puidutreipink: http://www.youtube.com/watch?v=P4qB6n1cm04
Cool
Tegelikult tüüpiline meerikamaa tola. Ei imestaks, kui tal tänaseks see pakk juba pea minema on viinud või nn. treimistoru makku lennanud.
Pisut teise kandi pealt puidu treimist. Pole küll tatikad, aga treimiskunst ikkagi
Rumeenia käsitöömeistrid
Põnev, kuna ta treib neid punne toorest puust siis oleks huvitav kuidas kahanemisega on kuivamisel. Ja toores paju "lõhnab" päris vängelt, viimane kord kui sai toorest paju treitud siis kojujõudes oli karm käsk, need riided jäävad koridori, eks muidugi sellise pingiga treides lendab s***a vähem.
Varsti saab teha eraldi teema huvitatavatest mootorsaagide rakistest
Kuidas teha kodus "köögilaua" taga veerand tunniga mitte millestki ümarlihvpink?
Ülesanne: M14 keermelatile on vaja tsentris 10mm saba.
Lahendus: käiasin tunde järgi keerme maha ja veel natuke, et voolik otsa läheks. Siis panin kokku järgmise ahela: akudrell, 10mm pulk, voolik, keermelatt. Keermelati toetasin parasjagu lahti keeratud kruustangide mokkade peale ja ülevalt sai fikseeritud plekitükiga, mida assistent kinni hoidis. Selle kaadervärgi sai nüüd mõistlikul kiirusel pöörlema panna ja otsa lihvimine rellaga vajalikku mõõtu sujus suht pingevabalt, korralikult peab mõlemad käed toetama. Hinnanguline täpsusklass paar kümnendikku. Tulem on siin ühe otsaga talla ja teisega vooliku sees:
http://live.hot.ee/gallery/show_gallery_...id=2586233
(18-04-2014, 19:53 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]Kuidas teha kodus "köögilaua" taga veerand tunniga mitte millestki ümarlihvpink?
Ülesanne: M14 keermelatile on vaja tsentris 10mm saba.
Lahendus: käiasin tunde järgi keerme maha ja veel natuke, et voolik otsa läheks. Siis panin kokku järgmise ahela: akudrell, 10mm pulk, voolik, keermelatt. Keermelati toetasin parasjagu lahti keeratud kruustangide mokkade peale ja ülevalt sai fikseeritud plekitükiga, mida assistent kinni hoidis. Selle kaadervärgi sai nüüd mõistlikul kiirusel pöörlema panna ja otsa lihvimine rellaga vajalikku mõõtu sujus suht pingevabalt, korralikult peab mõlemad käed toetama. Hinnanguline täpsusklass paar kümnendikku. Tulem on siin ühe otsaga talla ja teisega vooliku sees:
http://live.hot.ee/gallery/show_gallery_...id=2586233

Ummm ma ei saa nüüd hästi aru. Neid taldasid on poes ka müüa kuhu külge saad lihvpaberi panna. Aga ise tegemine on isetegemine Big Grin

Kas akudrellil pööretest väheks ei jää?
Küsimus on poolelastse ühenduse saamises, et kogu tald oleks pidevalt töödeldava pinnaga kontaktis. Käsi ei ole NII täpne ja serv kippus sisse lõikama. Kaalusin ka kardaaniristi, lihtsam ja hetkel sobivaim tundus armeeritud voolik. Tald on standardne poekraam, välisläbimõõt vähendatud.
(19-04-2014, 19:49 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]Küsimus on poolelastse ühenduse saamises, et kogu tald oleks pidevalt töödeldava pinnaga kontaktis. Käsi ei ole NII täpne ja serv kippus sisse lõikama. Kaalusin ka kardaaniristi, lihtsam ja hetkel sobivaim tundus armeeritud voolik. Tald on standardne poekraam, välisläbimõõt vähendatud.

Pigem asi töövõtetes. Olin vahepeal RV keevitaja ameti peal toiduaine tööstuses. Alguses ikka andis õppida lihvimist. Rellaka otsa käis tald millele takja ühendusega pandi liivapaber. Täistallaga pole hea lasta kuna tõmbab kriimud peale ning sodi ei lenda korralikult välja.Vaid ikka et lased väikse nurga alt. Sujuvalt ja ilma peale surumata.Kordagi ei tohi seisma jääda muidu lõikab sisse.

Takja ühenduse häda on ,et kuuma ei talu väga. Hea on kui on reguleeritavate pööretega rellakas.

Harjutada ,harjutada,harjutada.
Hea on õpetada, eriti kui pole õrna aimugi millest jutt. Rellakas, isegi reguleeritavate pööretega selleks tööks ei sobi. Ma jagasin kogemust ümarlihvimisest. Teema suht sarnane velgede tegemisega, paned rummu otsas pöörlema ja lõikad.
(19-04-2014, 22:29 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]Hea on õpetada, eriti kui pole õrna aimugi millest jutt. Rellakas, isegi reguleeritavate pööretega selleks tööks ei sobi. Ma jagasin kogemust ümarlihvimisest. Teema suht sarnane velgede tegemisega, paned rummu otsas pöörlema ja lõikad.

Reguleeritavad pöörded on selleks,et takja tald ei sulaks ära ja liivapaber minema ei lendaks.

Aga jah sorry,ma kuidagi kujutasin hoopis teist asja ette.Lugesin su postituse uuesti läbi.
Kas nüüd päris Tatika-Jaani idee, aga äkki on kellelegi abiks.
Hiina päritolu bensumootoriga 2kW genekal murdus bensukraan paagi küljest ära. Täpselt sellist aga vähemalt meite kolkalinnas saada ei ole. Kuulsin, et on teistelgi sama probleemi olnud. Ilmselt fekaal materjal ja vibratsioon.
Vene kraani keermeosa on aga tunduvalt jämedam, ei sobi mingi valemiga. Avastasin, et mosse pidurivooliku isane tuts istub geneka paagile 1:1. Kuna kraanile jäi keermestatud osast korralik pikk känd alles ja see istub pidurivooliku emasesse otsa nagu valatult, kavatsen asja esialgu nii lahendada. Keermeteipi ja siilikärssa vahele ja küll ta peab.
Plaan B on lõigata pidurivoolik pooleks ja kasutada vooliku vahele käivat kraani, mille omandasin aia- ja metsatehnika poest Foral 2,5 eurorubla eest. Tõsi küll, see on plastist, aga kraan on kraan.
Ära väga suuri investeeringuid tee. Pidurivoolik ei pruugi bena kannatada.
Lõika voolik vahelt ära ja keevita kaks stutsi omavahel kokku. Tekib improviseeritud keermeüleminek.
(14-05-2014, 10:20 AM)Wiki432 Kirjutas: [ -> ]Lõika voolik vahelt ära ja keevita kaks stutsi omavahel kokku...
Mõtlesin umbes sama asja.
Tänud kaasaelajatele! Asi on koos ja töötab (esialgu). Eks saab näha, kuidas käitub. Pidurivoolik peaks olema õlikindel. Bensutaluvust tõesti ei tea, aga ega muidu teada ei saa ka, kui ei proovi. Eks ma vahetevahel kontrollin. Peaks ju näha olema kui paiste läheb.
Keevitama ehk ei hakka. Esimene käik on sel juhul Hydroskandiasse, kus igasugu stutsid ja üleminekud kohapeal olemas. Kui leiab sobiva voolikustutsi, läheb plastkraan käiku.
Vedelike ja gaaside puhul on vast jootmine parem kui keevitamine. Ma ise aretasin lõikaja jaoks ülemineku vene gaasivoolikutelt (ats+hapnik) 1/4G peale, jootsin vene lõikaja küljest mahalõigatud otsad sobivate lääne otste külge. Poleks tahtnud seda võimalusel üldse teha, aga poes lihtsalt polnud sobivaid üleminekuid. Kuna reduktorid ja voolikud on korralikud, siis ei näe mõtet neid ka välja vahetada, lisaks tahaks vahest ka vene pitsi otsa panna. Jootmisest veel niipalju, et mul ei õnnestunud neid tänapäevaseid valgevasest otsi kuidagi vanamoodsalt pronksiga joota: ei märga, tükk aega jamasin. Lõpuks tõin poest 44% hõbedasisaldusega jootepulga: kallis küll, aga toimib nagu ime! Natuke kuumaks, tilk peale ja koos ta oligi.
(15-05-2014, 12:36 PM)vootele Kirjutas: [ -> ]Meie küla seenetreial
https://www.youtube.com/watch?v=ZtJD3mha...FOakeenL2Q

Kui The Prangler on tema väljamõeldis, siis nupp nokib küll - suusa ja tõukekelgu eelised korraga ära kasutatud, rääkimata klassikalisest poekorvist.