automoto.ee foorumid
Keevitus - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (http://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Klassika (http://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=2)
+--- Foorum: Klassikalise auto ekspluateerimine (http://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Teema: Keevitus (/showthread.php?tid=1315)



Keevitus - valts - 03-02-2003

Ei osanud seda teemat kuhugi alla panna aga loodan et sobib siia kah. Et räägiks natuke keevitusseadmetest. Seni olen sõprade-tutavate juures keevitamas käinud aga pean väikest plaani omale kah mingi keevitusaparaat osta. Mida oskate algajale soovitada?

Tahaks seda varianti kus traat peale jookseb ja millel see balloon ka vist on. Suvel töö juures natuke proovinud sellise Kemppiga ja esimeste kordade kohta väga viga polnudki. Kuna raha just laialt käes pole kalduks mingi väiksema ja odavama asja poole. Netist olen proovinud otsida aga eriti pole selliste väiksemate peale juhtunud.

Ühesõnaga soovitage mingit odavat keevituaparaati millega algaja kah hakkama saab ja kuhu kanti sellistel hinnad jäävad?


- svenson - 04-02-2003

sa mõtled co2 traatkeevitust siis...

ise kasutan telwini pool-profi oma.

eile käisin ühes tööriista poes, seal oli amatööridele mõeldud telwini oma, mis autotegemiseks on küll ja küll maksis 5000.-


Keevitus... - Juks - 04-02-2003

Torumeestel on ju päris vinged kaasaskantavad keevitusaparaadid.220v pinge pealt töötavad.Elektroodiga küll aga väga mugavad ja lihtsad kasutada.Olen näinud sellist 2800eek müügis.


- Aspelund - 04-02-2003

Ma pole veel näinud, et keegi sellisega autot keevitaks. Kui, siis mõne veoauto raami.

Kere tegemiseks on ikka vaid CO (aka MIG) ja tavaline gaas, viimane on parim tõeliselt oskajale inimesele, kel vaja näiteks miski vanasõiduki tiibu taastada. Parimatel tegijatel pole isegi vaja keevitustraati, piisab gaasipitsist, et kaks tükki ilma suuremate hälveteta kokku sulatada.

Asp



- valts - 04-02-2003

Olen igasugu projektide lehtedelt vaadanud küll et MIG iga keevitatakse. Nii et MIG ongi siis CO traatkeevitus.

Sorry nüüd lolli küsimuse pärast aga MIG-il on siis ju balloon ka??


- Aspelund - 04-02-2003

Jah, CO on MIG inglise terminoloogias. CO keevituse olemasolu tähendab ka gaasiballooni olemasolu, sest gaasiga kaitstakse keevituse hetkel metalli. Vahet üldiselt pole, kas tegu on siis klassikalise süsihappegaasiga või mingi muu seguga, näiteks argooniga.

Asp




- wax - 05-02-2003

Meie kauplustes on kah MIG-e müügil. http://www.stokker.com/ Big Grin


Keevitus - uudopuudo - 10-02-2003

autokeretöödeks soovitan osta co keevituse,mis töötab 380v-ga.220v-d keevitused kipuvad lahjaks jääma,need on tavaliselt mõeldud lihtsamateks majapidamistöödeks,samuti on need väga tundlikud voolukõikumistele.olen proovinud mitmeid 220v-d,kuid auto juures (st.õhukese pleki puhul)ei saanud korralikku õmblust ega punkti.ise olen kasutanud 380 v-seid hulga aastaid.uue 380-se hind algab vist 10000-st,kasutatud aparaadid 2000-st kroonist


- vana - 17-02-2003

OT küll, aga enda jaoks tegin meeldiva avastuse, nimelt õllejahutaja tarvitab toidu süsihappegaasi, kui rõhk langeb juba 15-20 barini on juba surve madal ja kraanist õlut ei tule piisavalt kiiresti - pole muud teha kui täis pudel taha panna (see on muidugi seotud, kui kaugel/kõrgel on baarilett õllevaadist). Aga 15-20 atm saab keevitada veel piisavalt.
Töötan nimelt sellises asutuses kus õlu peab voolama ojana. Smile

Mul on soov osta endale tühi AGA süsihappeballoon, on kellelgi ehk üle.


- maurice - 10-03-2003

Mina ostsin mõni aasta tagasi Telwini mudel Telmig 161/1. 220V. Maksis mäletamist mööda umbes 4000 kr. Siiani võin ainult kiidusõnu tema adressil öelda. Asendamatu riistapuu majapidamises. Paar autot olen kah temaga ära lappinud........


- margus16 - 12-03-2003

olex omalegi co-keevitust vaja, kas või vene oma. uued käivad tublisti nutsukoti peale.:yes


to:margus - sierramees - 18-03-2003

..vana asjaga on ikka nii,nagu ta on...mina endale ostsin vana CO keevituse,mis töötab valgustusvoolu pealt(380V põlgasin kalliks),kuid nüüd juba peaaegu kahetsen,et ostsin nii lahja( 150A) ja pealegi veel kasutatud. Kui esimene keevituse tuhin üle läheb ja rahakopkast kah sigineb,ostan kindlasti võimsama ,380V.


- jurkman - 18-03-2003

Kas kellelgi ilma balloonita MIG-i kogemusi on?, kus spetstraat, mis kaitsegaasi annab. Sääne riistapuu müügil 3000.-(220V) Ei tea kas sellist on mõtet osta autude keevitamiseks??


- vana - 18-03-2003

Kõik oleneb palju keevitad. Kui kasutad keevitust vähem ning ei ole endal reduktorit ega pudelit on mõtekam- lihtsam gaasita traatiga keevitada. Kuid üldjuhul on odavam CO2 gaasiga keevitada.


- sierramees - 18-03-2003

asi pole mitte selels,mis on odavam ja mis kallim vaid sootumaks töö kvaliteedis...olen seda proovinud täidistraadiga(see,millest siin jutt),\"õmblus\" on nii hirmus,igasugu pritsmeid täis ja üldse okse....kui tahad proovida,müün sulle odavalt selle 2kg rulli ära 0,9mm...selleks pole vaka erikeevitust,tavalise MIG\'ga saad keevitada,aint CO pole taha vaja...


- 13piisab - 20-03-2003

mina askeldasin oma masina kallal papsi sõbralt saadud isetehtud aparaadiga (tööstusvooluga, loomulikult). Asja autor kiitis, et vool on tugevam kui \"poe-omadel\". Kuna ma enne KEMPiga keevitanud pole, ei oska võrrelda. Trafod olid ilmselt vene päritolu, \"valmiskaup\" oli vaid see \"kõri\", kus traat-gaas-vool koos liikuma peavad. Ainukeseks miinuseks oli traadi pealeandmine (toimis Vaz kojamehemootoriga).
miks mitte!


to 13piisab - margus16 - 02-04-2003

tea kas su papsi sõber veel ühte co-keevitust viitsix kokku kompunnida 220v/380v. mis $ eest?

ette tänades! Cool


Natuke täpsustavat infi teema juurde - kogerel - 03-04-2003

Kõige levinuimad keevitusmeetodid maailmas on MIG ( lisaMetall + Inertse Gaasi keskkond ) või MAG ( lisaMetall +Aktiivse Gaasi keskkond ) keevitus (juhul kui keevisel on ranged tihedusnõuded ja keevitusprotsessi parameetrid on ebakindlad ). Mõlemal juhul kaitstakse elektrikaart ja sulametalli õhuhapniku eest keevituspõletist keevituskoha peale voolava kaitsegaasi abil. Inertne kaitsegaas keevitatava metalliga keemilistesse reaktsioonidesse ei astu. Aktiivse kaitsegaasi kasutamisel mingi osa sellest laguneb keevituskaares ja reageerib keevitatava metalliga.
Erinevate materjalide keevitamiseks on välja töötatud erinevad gaasisegud.



- sierramees - 03-04-2003

kas siiski poleks lihtsam,kergem ja odavam keevitust osta,kui leida vajaminevad detailid ja need siis omavahel ühendada tervikuks,mille nimeks keevitus?? jalgratas on ju leiutatud. Pealegi,Margus,miks arvad,et ta isevalmistatud odavam tuleb,kui kasutatud osta?


- margus16 - 04-04-2003

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: sierramees
kas siiski poleks lihtsam,kergem ja odavam keevitust osta,kui leida vajaminevad detailid ja need siis omavahel ühendada tervikuks,mille nimeks keevitus?? jalgratas on ju leiutatud. Pealegi,Margus,miks arvad,et ta isevalmistatud odavam tuleb,kui kasutatud osta?
ei hakka vastu vaidlema, kuid ei ole veel mingi valemiga ühtegi 220/380 kasutatud co keevitust kuskilt leidnud. hädapärast sobiks ka kasvõi vene co keevitus (koos vene ballooniga) kui keegi pakuks kuni max. 3k eegu eest. krt asjaga olex juba üsna kiire, tahax juba liigutama hakata. uut ei raatsi muretseda kuna suurem kahju kui ära virutataxe garaazist. pakkumised teretulnud! :yes Cool