Minsk M-106 väntvõllil geneka- ja siduripoolne ots kulunud -
TOP Secret - 27-06-2008
Tere! Probleem selles, et kakkusin 72. aasta Minsk M-106-el mootori laiali ja selgus, et väntvõllil on geneka- ja siduripoolne ots kulunud (ehk siis mõlemad otsad). Kahjuks aga uut pole saada (küsisin kloostrimetsast). Äkki oskab keegi öelda mis firmad väntvõllide taastamisega tegelevad või on kellelgi mulle uut väntvõlli pakkuda??? (Siduripoolne ots kulunud 2,5/100 ja genekapoolne 3/100 - mõõdetud Mikromeetriga)
RE: Minsk M-106 väntvõllil geneka- ja siduripoolne ots kulunud -
valdo - 27-06-2008
1972. aasta Minsk on masslademetes toodetud väga üli-üli-uus aparaat - seetõttu arvan, et korras väntvõlliga mootorirape (nt riknenud kolvigrupiga) on kusagilt (nt Kurtna laadalt, kuulutuse peale vms) hankida kordades odavam, kui hakata väntvõlli taastama.
Kardan väga, et kui tõesti taastamiseks läheb (pealekeevitamiseks, mahatreimiseks jm töötluseks), siis tuleb ikka mitmete tuhandetega arvestada... Keegi lihtsalt niisugust peent ja vastutusrikast tööd niisama tegema ei hakka.
Võrdluseks - isegi paar aastakümmet vanema IÞ-350/49 korral on korraliku väntvõlli hankimine kordades odavam taastamiseks reeglina...
RE: Minsk M-106 väntvõllil geneka- ja siduripoolne ots kulunud -
indrek1000 - 28-06-2008
Omalgi osaliselt minski mootori juppe alles, kaasaarvatud väntvõll, kui huvi siis PS.
RE: Minsk M-106 väntvõllil geneka- ja siduripoolne ots kulunud -
stretch - 28-06-2008
Kuidas saavad väntvõlli otsad kulunud olla? Ja kui ma nüüd nendest ühikutest õigesti aru sain, et kulumine on ainult 0,025-0,03 mm, siis milles nagu probleem seisneb üldse? Võllikaelad hakkavad laagrites ringi käima?
RE: Minsk M-106 väntvõllil geneka- ja siduripoolne ots kulunud -
Huck - 28-06-2008
Ütleks omalt poolt, et kõike asju saab teha. Ka kolme sajandikku saab taastada kui vaja, aga kiirem, mugavam ning oluliselt odavam on sul uut otsida.
RE: Minsk M-106 väntvõllil geneka- ja siduripoolne ots kulunud -
TOP Secret - 28-06-2008
stretch Kirjutas:Kuidas saavad väntvõlli otsad kulunud olla? Ja kui ma nüüd nendest ühikutest õigesti aru sain, et kulumine on ainult 0,025-0,03 mm, siis milles nagu probleem seisneb üldse? Võllikaelad hakkavad laagrites ringi käima?
Just nimelt- mitte ainult ei käi ringi, vaid loksuvad, seepärast ka mootori laiali võtsin...