automoto.ee foorumid
Diiselmootoriga tsikkel. - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanamootorrattad (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=83)
+--- Teema: Diiselmootoriga tsikkel. (/showthread.php?tid=24555)

Lehed: 1 2 3


Diiselmootoriga tsikkel. - miilits - 14-07-2008

Kas on keegi eesti teedel kohanud või teab siinmail olevat diiselmootoriga tsiklit?


RE: Diiselmootoriga tsikkel. - CORRADOg60 - 14-07-2008

Isiklikult pole näinud, küll kirjutas mingi vanem autoajakiri (kui ma ei eksi, siis AutoBild) mõni aasta tagasi sellisest. Ja kui õieti mäletan, oli tegu diiselmootoriga Royal Enfieldiga, mis pruugituna ja avariilisena siia maale toodi ja uuesti ellu äratati. Hetkel pole võimalik kahjuks ajakirja otsida,kuna aega napib.


RE: Diiselmootoriga tsikkel. - Romka - 14-07-2008

Teedel pole kohanud aga Põlvas olen näinud.


RE: Diiselmootoriga tsikkel. - KOLLA - 14-07-2008

Tuttavad tõid Hiinast paar tükki ,aga kuna tüübi kinnitust ei saanud ,siis jäi asi seisma .Olid kergelt tshopperi välimusega rubiinpunased ja paagil kiri Tiger !


RE: Diiselmootoriga tsikkel. - korvimees - 14-07-2008

CORRADOg60 Kirjutas:Ja kui õieti mäletan, oli tegu diiselmootoriga Royal Enfieldiga /

Mõned aastad tagasi oli diiselmootoriga Royal Enfield ka Motorexil väljas (uus).


RE: Diiselmootoriga tsikkel. - Raudpats - 14-07-2008

http://www.bigcee.com/klr650faq.html
sellelt lehelt selgub, et on võimalik Kawasaki KLR650-le paigaldada diiselmootor. Üht-teist tuleb ümber ehitada, kuid mitte palju. Mootor on ette nähtud Ameerika turu jaoks ja tehasekomplektsuses sellist tsiklit ei ole. Lisavarustusena saab tellida mootori ja muud vidinad. Oli korra plaan selline aparaat valmis ehitada ( mul on KLR650 olemas) , aga praegu on muud tegemist.


RE: Diiselmootoriga tsikkel. - Raudpats - 14-07-2008

http://www.motorbikestoday.com/features/Articles/diesel_bikes.htm


RE: Diiselmootoriga tsikkel. - CORRADOg60 - 14-07-2008

Leidsin Enfieldi diisli kohta pisut infi.
Täpsem mark Enfield Taurus 325.
1silindriline sundõhkjahutusega diisel,mootorivalmistaja Lombardini.
Töömaht 325 kuubikut.
Surveaste 18:1.
Võimsus 6,8hj/3600p/min.
Käivitus kikkstarteriga.
Tippkiirus 80 km/h.
Kütusekulu 1,5l/100km.
Selline leht ka:
http://www.dieselbike.net/currentconversions.htm


RE: Diiselmootoriga tsikkel. - xyzwt - 16-07-2008

Kui edasi "unistada", siis võiks ju olla diisel-hübriid tsikkel.

5 KW diiselmootor (väike kaasaskantav diisel elektrijaam) ajab ühtlase kiirusega ringi elektrigeneraatorit ja laeb akusid ... akude pealt töötab muudetava kiiruse ja võimsusega elektrimootor ... kui "tõmmet" vaja läheb, siis võetakse akude pealt lisaenergiat ja saadakse korraks hea tõmme ... kui pidurdatakse, siis laetaks pidurdusenergiaga akusid ... elektrimootori pidev võimsus oleks 5 KW, kuid hetkeline 50 KW ... selline elektrimootor kaaluks koos juhtelektroonikaga ligi 50 kg.

Nii oleks mõeldav maanteel saavutada kütusekulu ligi 1 liiter / 100 km kohta ... ning vajadusel oleks hetkeks hea tõmme ka olemas akude arvelt.

Diiselmootori kütusekulu on alati parem, kui mingil kahetaktilisel motika mootoril ... ühtlaselt töötava mootori kasutegur on alati suurem, kui ebaühtlaselt töötava mootori kasutegur .... väikese võimsuse ja töömahuga mootori kütusekulu on alati väiksem suure võimsusega mootori kütusekulust ...kui pidurdusenergia akumuleerida akudesse, saab veelgi parema kasuteguri .... pannes kõik kokku polegi liiter sajale eriline ulmekas.

Diiselmotika vastu tuntakse huvi ju eelkõige kütuse kokkuhoiu pärast - seetõttu oleks diisel-hübriid motikas huvitav teema ... laske nüüd aruteluga edasi, mul pole kahjuks A-kategooria lube.


RE: Diiselmootoriga tsikkel. - Molotov51 - 02-08-2008

Nojah, kena mõelda hübriidi peale, aga akud kaaluvad ju jubedalt.


RE: Diiselmootoriga tsikkel. - vilkar. - 02-08-2008

Siin siis üks huvitav diisel jawa:Cool
http://www.youtube.com/watch?v=Trlp6aNDN24


RE: Diiselmootoriga tsikkel. - Nobody - 14-09-2008

xyzwt Kirjutas:Kui edasi "unistada", siis võiks ju olla diisel-hübriid tsikkel.

5 KW diiselmootor (väike kaasaskantav diisel elektrijaam) ajab ühtlase kiirusega ringi elektrigeneraatorit ja laeb akusid ... akude pealt töötab muudetava kiiruse ja võimsusega elektrimootor ... kui "tõmmet" vaja läheb, siis võetakse akude pealt lisaenergiat ja saadakse korraks hea tõmme ... kui pidurdatakse, siis laetaks pidurdusenergiaga akusid ... elektrimootori pidev võimsus oleks 5 KW, kuid hetkeline 50 KW ... selline elektrimootor kaaluks koos juhtelektroonikaga ligi 50 kg.

Diiselmootori kütusekulu on alati parem, kui mingil kahetaktilisel motika mootoril ... ühtlaselt töötava mootori kasutegur on alati suurem, kui ebaühtlaselt töötava mootori kasutegur ....laske nüüd aruteluga edasi, mul pole kahjuks A-kategooria lube.

Oot oot, kus kohast siit kütuse kokkuhoid tuleb? Miks on selline meetod kütusesäästlikum. Kuidas akusid laadides ja omakorda elektrimootorit ringi ajades tegu energia kokkuhoiuga on? Energiajäävuse seadus kehtib ju ikka, pealegi sellise skeemi korral tarbib antud "hübriid"masin lõppkokkuvõttes rohkem kütust kui ainult diiselmootori kasutamine. Kaod on siinkohal soojuse ja hõõrdejõu näol erinevate sõlmede vahel.

Sõltuvalt akude laetusest tuleb ka generaatorile koormus, mida see diiselmootor peab ringi ajama. Näiteks talvel tühja akuga libiseb ka generaatori rihm just seetõttu, et ta töötab täisreziimil ning seetõttu peab seda mingisuguse jõuga F ringi ajama.


RE: Diiselmootoriga tsikkel. - miilits - 10-11-2008

Tänaseks võib öelda, et ka meitemail on valminud, esialgu küll toorikuna, kuid juba sõitev diiselmootoriga tsikkel. Masin vajab veel mitmeid katsetusi, ümbertegemisi ja täiustamisi, kuid ta on liikumisvõimeline.
Mootor on 650ccm, paigaldatud ümberlõigatud M-ilise raamile, mootor käivitub starterist, kui aga on mootori temperatuur veel "leige", käivitub ideaalselt ka kikstarteriga.
Mõned pildid:
http://pilt.delfi.ee/my_picture/4837115/
http://pilt.delfi.ee/my_picture/4837119/
http://pilt.delfi.ee/my_picture/4837117/


RE: Diiselmootoriga tsikkel. - künnimees - 10-11-2008

Huvitav projekt igatahes.

Pilte vaadates ei leidnud jahutusradiaatorit, kas see paikneb motika kütusepaagi sisemuses (torud nagu läheks sinna)?


RE: Diiselmootoriga tsikkel. - miilits - 10-11-2008

Praegusel varjandil on see vedelik tõesti paagis koos küttega, muidugi eraldi ruumides.


RE: Diiselmootoriga tsikkel. - miilits - 15-11-2008

Et keegi ei arvaks, et see masin ainult pildil eksisteerib, siis püüan ka video postitada:
http://www.youtube.com/watch?v=8wrZzZCrf2c


RE: Diiselmootoriga tsikkel. - Tegelane5 - 15-11-2008

Kuidas lood vibratsiooniga on?


RE: Diiselmootoriga tsikkel. - Huck - 15-11-2008

Ise olen jälginud ecorider'i arengut:
http://www.ecorider.com/
http://www.youtube.com/watch?v=o0AfdA7z0JY
Kokkuvõttes kaherattaline atv. Huvitav, kuigi Iirimaa on ka EU liige, kas see masin ka Eestis tänavalegaalseks saaks.

Hind on muidugi teine tera: Ecorider Diesel 230cc – 4,777 Euros


RE: Diiselmootoriga tsikkel. - fanaatik-;) - 15-11-2008

miilits Kirjutas:Et keegi ei arvaks, et see masin ainult pildil eksisteerib, siis püüan ka video postitada:
http://www.youtube.com/watch?v=8wrZzZCrf2c

jõust just puudu ei tule sellel isendil


RE: Diiselmootoriga tsikkel. - mesamees - 16-11-2008

miilits Kirjutas:Et keegi ei arvaks, et see masin ainult pildil eksisteerib, siis püüan ka video postitada:
http://www.youtube.com/watch?v=8wrZzZCrf2c
Ehk oskad ka öelda,mis riistapuule see mootor enne kuulus?