automoto.ee foorumid
Aidake seada Dnepril süüde - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanamootorrattad (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=83)
+--- Teema: Aidake seada Dnepril süüde (/showthread.php?tid=28794)



Aidake seada Dnepril süüde - v6savillem - 05-07-2009

Tere. Panin süüte paika Arseni Palu motopiibli järgi:
Tsitaat:Süütehetke reguleerimine on vastutusrikas toiming, sest sellest sõltub suurel määral mootori võimsus, töötamise täpsus ja kütusekulu. Eelsüüte automaatregüleerimise korral («Uraal-3») on süütehetke kontrollimiseks karteril ja hoorattal seademärgid. Kummikorgiga suletud ava serval (õli täiteava lähedal) on kaks kriipsu märgenditega BMT (ü. s. s.) vasakul ja P3 (varane süüde) paremal. Hooratta pinnal, mida näeb läbi karteri ava, on kaks noolt. Nendest üks on teravikuga märgendi BMT, teine—P3 suunas. Süütemomendi õiguse kontrollimisel pööratakse käivituspedaaliga väntvõlli kuni karteri märk P3 ja sellele suunatud hooratta nool asetuvad kohakuti. Sel puhul on kolb 9,5... 10,5 mm kaugusel ü. s.- seisust, mis vastab eelsüütenurgale 40°. Sel hetkel peavad lahutuma katkesti kontaktid, kui eelsüüteregulaatori vihid on lükatud oma varaseima süüte asendisse.

Millest alustada? Kuidas detoneerimisest lahti saada ja mille järgi määrata süütehetk.
Masin MT-9 73 aasta


RE: Aidake seada Dnepril süüde - 2715 - 05-07-2009

Tegemist võib olla kas nukkmuhvi veaga(1silindris säde varasem)või pole karburaatorid sünkroonis.
Igatahes 1 silinder teeb rohkem tööd.
Süüdet peaks kontrollima kontrollambiga ja lamp peab süttima 2ringil täpselt sama märgi juures kus esimeselgi.Kui erineb,siis midagi kõver või kulunud.
Karburaatorist niipalju,et kui järsku gaasi andes kaob 1 silinder tagant siis tõsta sellel pool nõela.
Detonatsioon tekib ikka keskmistel pööretel avatud segusiibritega suurel koormusel ja tekib terav tilin,mille tunneb igaüks ära.
Kas küünlad on peale sõitu ilusad pruunid ja ühesugused?
Eeldan,et karburaatorid on ikka sünkroniseeritud?


RE: Aidake seada Dnepril süüde - paukjapostivahe - 16-07-2009

Põlemiskambrite mahud erinevad.Erinevate Dnepri mudelite sililindrikõrguste vahe kuni 1,5 mm.Kui paned madala silindriga kõrge kolvi,võib klapi kõveraks lüüa.Natuke kõvera klapiga silinder ei tööta tühikäigul .võngutab mootrit ja ei käivitu sooja mootoriga .Põlemiskambri mahu saad mõõta süstlaga 1cm3 jaotusega ü.s.s,erinevus max 0,5 cm3.
Tasub mõõta ka silindrite ovaalsust ja koonilisust,käinud mootoril max 0,05mm,uuel 0,015mm.
Kui käivitusvändast on silindrite erinevus tunda,siis ei maksa karbusse ja süüdet näppida,tuleb mootori ülemine pool laiali võtta ja uurida,uurida,uurida...


RE: Aidake seada Dnepril süüde - andi36 - 30-08-2009

Jutus oli näha et vahetasid ära kolvid. Surve aste ei ole ühtlane aga kui vahetasid ära kolvid kas kaalusid mõlemad kolvid ja kebsud ära ka kui ei siis sellisel juhul hakkab ka ratas värisema