automoto.ee foorumid
Nukkvõlli rihma pingutamine - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Klassikalise auto ekspluateerimine (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Teema: Nukkvõlli rihma pingutamine (/showthread.php?tid=28864)



Nukkvõlli rihma pingutamine - jurkman - 10-07-2009

Siiamaani olen tunde järgi pannud, nüüd hiljuti pärast remonti hakkas rihm (volvo 440) natuke häält tegema. Siit küsimus, kas on mingi praktiline soovitus, kuidas kontrollida, kas rihm on piisavalt pingul?


RE: Nukkvõlli rihma pingutamine - rollfix - 10-07-2009

Vahest on lausa karbil pilt aga muidu kõige pikema vahega st. sirge osa peaks saama vabalt 90 kraadi keerata. On muidugi automarke nii erinevaid et kõigil see pikk vahe lausa päris lühike(nt. VW Golf 1,2,3 versus Chrysler Voyager). Volvo 440-ga kogemus puudub aga kunde S40-l on küll korra rihmarullik ära lagunenud , õnneks klapid tal kolbe ei puutu.


RE: Nukkvõlli rihma pingutamine - nustu826 - 10-07-2009

üldiselt kui rihm häält tegema hakkab siis on ta liiga pingul.


RE: Nukkvõlli rihma pingutamine - 13piisab - 10-07-2009

(10-07-2009, 12:10 PM)rollfix Kirjutas:  kõige pikema vahega st. sirge osa peaks saama vabalt 90 kraadi keerata.
ma olen oma ooplitel samast nn üldprintsiibist lähtunud. Kui asi keeruliseks ajada, võib ilmselt lisaks pikima osa pikkusele ka tema asukoha ja klapifaasid muutujatena sisse tuua - aga see läheb ilmselt igatpidi liiale Smile