automoto.ee foorumid
naisterahva jalgratas Diamant, 1940.a. lõpp - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanade jalgrataste foorum (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=104)
+--- Teema: naisterahva jalgratas Diamant, 1940.a. lõpp (/showthread.php?tid=31418)



naisterahva jalgratas Diamant, 1940.a. lõpp - valdo - 13-01-2010

Diamandi naisterahvaratas, ajastule ja valmistajatehasele ülitüüpilise konstruktsiooniga. Algsed on raam, sadul, leistang, ketiratas, kett, vändad, parempoolne pedaal, ketikaitse ja porilauad. Pakiraam on sõjaeelne tüüpiline lisavarustus. Rattad on vahetatud nõukogude päritolu vastu (arvatavasti ranträäristega rehvide puudusel), samuti ka vasakpoolne pedaal. Kadunud on embleem, porilauakaunistus, kell, tööriistakott ja tagahelkur. Hävinud on ka algne värvkate - esmane ülevaatus näitab, et enne preagust värvimist on vana värv nii palju kui võimalik maha kraabitud.

Raaminumber 1185690 lahterdub Tilmani andmebaasi järgi (Diamandi korral on see täpne ja põhineb tehaseandmetel) 1940. aasta päris lõppu. Niivõrd lõppu, et tõenäoline on, et ratas on siinmail soetatud ja kasutusele võetud juba järgmisel, 1941. aastal.

Sellise ratta olemasolu Eestis näitab kujukalt, et Nõukogude võimu kehtestamise järel Eestis Saksa jalgrataste import jätkus. See tundub ajalugu teades ka loomulik, sest N.Liit oli peale Molotov-Ribbentropi pakti Saksamaa peamine strateegilise toorainega varustaja ja vastutasuks võidi anda näpuosakesega laiatarbekaupu.

Pilte on vaid mõni, kuna atraktiivne algne välimus ja pisidetailid on paljus kadunud:

[Pilt: diam40_1.jpg]

[Pilt: diam40_2.jpg]

[Pilt: diam40_3.jpg]