automoto.ee foorumid
kütuse aurusti - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Varia (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Foorum: Vaba teema (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=16)
+--- Teema: kütuse aurusti (/showthread.php?tid=38676)



kütuse aurusti - vootele - 03-11-2011

Tekkis mõte, et miks sisepõlemismootorites piserdatakse sisselaskesse vedelat kütust, mil palju efektiivsema põlemise saaks, kui kütust kuumutada keemispunktini, nii et see aurustuks?


RE: kütuse aurusti - Aspelund - 03-11-2011

Kütust pole vaja aurustada, vaid pihustada. Need on kaks erinevat asja.

Iga vana automees võib pikalt heietada teemal, mida aurustunud kütus auto sõiduomadustele tegi. Tulemus on pigem sügava miinusmärgiga.

A.




RE: kütuse aurusti - vootele - 04-11-2011

Nüüd sa ei süvenenud.
Pihustamine ongi aurustamine, ehk siis mida väiksemad kütusetilgad satuvad põlemiskambrisse, seda täielikum on põlemine. Aurustunud bensiini näol oleks tegu mitte kütusetilkade vaid gaasilises olekus kütusega, mis teoreetiliselt peaks kõige puhtamalt põlema.

Aurustumise negatiivse näitena räägitakse tavaliselt karburaatoris aurustunud bensiinist, mis tekitab aurukorgi ja takistab mootori tööd.


RE: kütuse aurusti - Neolux - 04-11-2011

Kui kütuse aurustamine annaks head tulemust, siis seda autotööstus ka kasutaks aga selle asemel raisatakse raha kallite pumpade ja pihustite peale.

Esiteks, aurustunud kütus võtab oluliselt rohkem ruumi mahuliselt, seega jääb vähem ruumi õhu jaoks - tulemuseks võimsuse kadu.

Teiseks tähendab aurustamine kütuse temperatuuri tõstmist, mis omakorda viib küttesegu temperatuuri tõusule, tulemuseks jällegi segu suurem kubatuur tänu temperatuuri tõusule ja sellest tulenev võimsuse kadu. Siin lisandub boonusena veel detonatsioonivõimaluse suurenemine.

Kolmandaks on aurustunud kütuse doseerimine oluliselt keerukam lahendada kui vedela kütuse doseerimine.



RE: kütuse aurusti - metsakohin - 04-11-2011

Aurustit kasutati petrooliga töötavatel mootoritel. See oli vahetükk, mis kinnitus mootoriploki ja väljalaske kollektori vahele, sees kanalid, mida mööda kütus liikus edasi karbussi. Mõte selles, et et eelsoojendatud petrool aurustus kergemini ja segunes õhuga paremini.


RE: kütuse aurusti - Aspelund - 04-11-2011

Defineerime siis:

Aurustamine on keemistemperatuurist madalamal temperatuuril toimuva aurumisprotsessi eesmärgipärane rakendamine, kusjuures toimub aine üleminek kondenseerunud faasist gaasilisse. Selle protsessi käigushoidmiseks ainet soojendatakse või rakendatakse vaakumi.

Pihustamine: tahke aine või vedelikuosakeste heljumi tekitamine õhku või muusse gaasi.

Millest ma valesti aru sain? Mootori tööks ei ole vaja bensiini gaasilises olekus vaid väga peenikesteks osadeks pihustatud bensiini ja hapniku segu.

A.