automoto.ee foorumid
Gaz 69 esisilla veovõlli huvitav lahendus. - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Nõukogude Liidu autotööstuse pärand (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=26)
+--- Teema: Gaz 69 esisilla veovõlli huvitav lahendus. (/showthread.php?tid=39247)



Gaz 69 esisilla veovõlli huvitav lahendus. - vilkar. - 24-12-2011

Tervist kaasmaalased.

Täna siis oli parasjagu pehmemal pinnasel tarvis üks bmw välja tirida, kuid 4x4 vedu rakendades teda polnud. Sai siis üks ots lahti võetud ja välja tuli selline väga huvitav lahendus. Nimelt küsimus laiale silmaringile: Kas tegu on mingi NL aegse "meistriteosega" või võib olla see ka koguni mingi tehase ime ? Nimelt on siis liigendiks kardaanirist. Pildid räägivad enda eest.

http://imageshack.us/f/3/vilkuesisild004.jpg/
http://imageshack.us/f/46/vilkuesisild008.jpg/


RE: Gaz 69 esisilla veovõlli huvitav lahendus. - pen.skar - 24-12-2011

Mis ta nüüd huvitav- häda ikka. Veovõllide defitsiitsuse tõttu sai tihti esisillas kardaaniristiga asi lahendatud. Ei tohtinud unustada, et ristil lubatud pöördenurk tunduvalt väiksem kui kuulidega "rusikal". Pildil vist sellepärast nii juhtunudki.


RE: Gaz 69 esisilla veovõlli huvitav lahendus. - vilkar. - 24-12-2011

Endale isiklikult oli esimene kokkupuude sellise asjaga ja imestus oli suur, sest ka tehtud töö oli nagu tehase oma.. st väga korraliku olemisegi keevitused. Kuid nagu näha, andis järgi siiski.


RE: Gaz 69 esisilla veovõlli huvitav lahendus. - nustu826 - 24-12-2011

Kusjuures vana cherokee(kuni 95a vist) kasutas sama lahendust esisillas, ainult et seal ei olnud need ristid kaitstud niimoodi vaid vabalt loodusele näha...


RE: Gaz 69 esisilla veovõlli huvitav lahendus. - Mahno - 07-03-2012

Minu 95 aasta grand cherokee (muidu väliselt 96 mudeliaasta tunnustega) kasutab ka esisillas riste. Aastast 96 läks vist chrysler ka kuulidega liigendi peale.


RE: Gaz 69 esisilla veovõlli huvitav lahendus. - kr8nik - 24-03-2012

Kuuli ja ristiga liigendi erinevus pole mitte ainult suurem lubatud pöördenurk, vaid ka see, et kuulidega liigend kannab pöörlemise üle ühtlaselt, rist aga jõnksutades. Ja mida suurema nurga alla on rist pööratud, seda hullemad jõnksud tekivad. See aga hakkab mõjuma haardumisele, juhitavusele, rehvide kulumisele ja jumal teab millele veel. Seepärast ongi ristidega liigenditel pöörderaadiused väga napiks piiratud...


RE: Gaz 69 esisilla veovõlli huvitav lahendus. - olevtoom - 24-03-2012

(24-03-2012, 15:13 PM)koguja Kirjutas:  Kuuli ja ristiga liigendi erinevus pole mitte ainult suurem lubatud pöördenurk, vaid ka see, et kuulidega liigend kannab pöörlemise üle ühtlaselt, rist aga jõnksutades. Ja mida suurema nurga alla on rist pööratud, seda hullemad jõnksud tekivad. See aga hakkab mõjuma haardumisele, juhitavusele, rehvide kulumisele ja jumal teab millele veel. Seepärast ongi ristidega liigenditel pöörderaadiused väga napiks piiratud...
Ma oma 1991. aasta Cherokee pealt tean, et pöörab ta sama hästi kui mõni tagaveoline, ja "jõnksutamine" mõjub eeskätt kardaaniristidele endile, mis miski paarikümne tuhande kilomeetri tagant vahetust nõuavad (õnneks on odavad).