automoto.ee foorumid
K: Kas keegi on kasutanud ja teab? (Liivaprits) - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Varia (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Foorum: Vaba teema (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=16)
+--- Teema: K: Kas keegi on kasutanud ja teab? (Liivaprits) (/showthread.php?tid=44503)

Lehed: 1 2


K: Kas keegi on kasutanud ja teab? (Liivaprits) - Qunts - 07-05-2013

Küsimus oleks siis sihukese liivapritsi kohta.
http://www.smartia.fi/PublishedService? ... Groups=295
Soov oleks ära puhastada kogu ZAZ nii seest kui väljast, kas sellega oleks see mõtekas teha?
Palju oleks liiva kulu ja umbes aja kulu, kui sihukese pisikese asjaga teha?
Või oleks siiski mõtekas rendist võtta mingi suurem asi?
Kompressor on olemas ja peaks olema hea, mis toidaks ära ka suurimad (12 bar. 12000 L min.)
Ei osanud oma küsimust mujale postitada, kui läks valesti siis äkki tõstetakse ümber?


RE: K: Kas keegi on kasutanud ja teab? (Liivaprits) - Alts - 07-05-2013

Kuna link ei toimi, siis küsin, et kas see on mingi odav alumise liivamahutiga 25€ kanti lahendus? Ise ka neid Tööriistamarketis ja Handymannis vahtinud, kuid pole saanud vastust düüsi vahetatavuse kohta.


RE: K: Kas keegi on kasutanud ja teab? (Liivaprits) - Qunts - 07-05-2013

(07-05-2013, 22:14 PM)Alts Kirjutas:  Kuna link ei toimi, siis küsin, et kas see on mingi odav alumise liivamahutiga 25€ kanti lahendus? Ise ka neid Tööriistamarketis ja Handymannis vahtinud, kuid pole saanud vastust düüsi vahetatavuse kohta.

See on sihuke, et voolik lähen näiteks ämbrisse ja sealt tõmbab liiva ja otsik minu meelest ikka vahetatav.
Müüakse jah tööriista marketis.
Proovin uuesti linki panna.
http://www.smartia.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=XAA3071&OpenGroups=295


RE: K: Kas keegi on kasutanud ja teab? (Liivaprits) - 90Deville - 07-05-2013

Sapikat sellega teed ilmselt kuu aega, kui igapäev 8h päevas lased.


RE: K: Kas keegi on kasutanud ja teab? (Liivaprits) - pontu6 - 07-05-2013

Kasutan analoogset soodaga pritsimisel. Toimib küll. Ainuke jama, et sooda ei valgu peale nii nagu liiv. Anum tahab pidevat loksutamist.


RE: K: Kas keegi on kasutanud ja teab? (Liivaprits) - Qunts - 07-05-2013

(07-05-2013, 22:54 PM)90Deville Kirjutas:  Sapikat sellega teed ilmselt kuu aega, kui igapäev 8h päevas lased.

Mis oleks sinu arvates lahendus?
See pisike pidi jätma hea sileda tulemuse, või ei ole see nii?


RE: K: Kas keegi on kasutanud ja teab? (Liivaprits) - Marko - 07-05-2013

Sellega võib kahvleid puhastada. Oma kogemus.


RE: K: Kas keegi on kasutanud ja teab? (Liivaprits) - 90Deville - 08-05-2013

Liivaga kannatab sapikal teha ainult pöhja, muud plekid ajab suurem prits ilusti lainesse ja muudab su projekti mötetuks. Selle väikese pritsiga küll saab, aga vötab meeletu aja ja ka liiva läheb omajagu.
Kui on soov köik värv maha saada siis öige oleks tellida sooodapritsiteenust kuskilt, see aga on kallipoolne ja vöib ületada sapika väärtuse kordades.
Miks üldse plaanid kogu autot puhtaks lasta, kas ei kannataks piirduda ainult roostekohtadega?


RE: K: Kas keegi on kasutanud ja teab? (Liivaprits) - Qunts - 08-05-2013

(08-05-2013, 07:18 AM)90Deville Kirjutas:  Liivaga kannatab sapikal teha ainult pöhja, muud plekid ajab suurem prits ilusti lainesse ja muudab su projekti mötetuks. Selle väikese pritsiga küll saab, aga vötab meeletu aja ja ka liiva läheb omajagu.
Kui on soov köik värv maha saada siis öige oleks tellida sooodapritsiteenust kuskilt, see aga on kallipoolne ja vöib ületada sapika väärtuse kordades.
Miks üldse plaanid kogu autot puhtaks lasta, kas ei kannataks piirduda ainult roostekohtadega?

Tegelikult kannatab teha tervet zapikat, kuna lasin teha kunagi Lada mille plekk on tunduvalt pehmem, aga eks peab tegema etevaatlikult.
Miks plaan puhastada, aga sellepärast et auto on 42 aastat vana ja viimased 20 aastat lageda taeva all seisnud.
Kogu kere ulatuses rooste täppe ja laike, aga õnneks puudub läbiv rooste veel.
Selleks, et see kere saaks veel 40 aastat eksisteerida olekski vaja kõik rooste ja värv täielikult eemaldada. (näha mis toimub varvkatte all)
Ei tee autot mingiks põllurallikaks, pigem ajaks taga seda musta numbrit.
See on kõigest minu arvamus, aga eks teadjamad mehed võiks õpetada.


RE: K: Kas keegi on kasutanud ja teab? (Liivaprits) - Basilio - 08-05-2013

Oma kogemustest võin öelda, et sellise väikese pritsiga suure pinna puhastamine on nagu pastakaga A3-e ülevärvimine. Smile
Paar miinust veel liivaga - väga suur õhukulu ja kompressori ülekuumenemine pikaajalisel töötamisel. Boonuseks õue ja kõigi lähedalasuvate esemete kattumine liivakihiga. Ise nagu tolmuahv. Õhtul pesed ja pesed dusi all liiva peast ning kõrvadest välja, aga päris välja ikka ei saa. Seda vaatamata peas olnud mütsile.
Asendamatu on liivaprits selliste detailide puhul, mida harjaga raske või võimatu puhastada. Võrk, iluvõre, reljeefse pinnaga detailid jne.
Ahjaa, üks nüanss veel. Talvel külmaga, kui paksud riided seljas ja õhk kuiv, tekkis liivapritsiga töötades meeletu staatiline elekter, mis hakkas läbi paksu kinda kätte taguma. Iga 2-3 sekundi tagant kõva larakas pritsi hoidvasse kätte, nii et pilla või prits maha. Prits on mul alumise nõuga. Ei aidanud muud kui tuli plekk maha panna, puhastatav detail sinna peale ja pritsi küljest pleki külge maanduskabla. Siis sai rahu.


RE: K: Kas keegi on kasutanud ja teab? (Liivaprits) - ats97 - 08-05-2013

kui käed küljes, siis tee endale ise liivapaagiga prits - saab teha käepärastest materjalidest ning kogukulu kraanidele ning ühendusmuhvidele tuleb samasse suurusjärku, kui see jublakas.
Hea toorik on propaani balloon(see punane), mõned ´torupõlved kraanid ning kolmikud ning valmis ta ongi. Düüsi tegin oma pritsile süüteküünla isolaatorist ning töötab väga hästi.
Terve auto puhastamiseks läheb jah liiva ja aega päris palju ning muus osas veel Basilio´ga nõus. Lisaks, kui lähedal veel naabrid pead arvestama ka sellega, et see liivatolm levib ikka päris kaugele.
Ats.


RE: K: Kas keegi on kasutanud ja teab? (Liivaprits) - Qunts - 08-05-2013

Auto transportimine Tallinna läheks eriti kulukaks, auto asub märjamaa kandis.
Nagu eelnevalt öeldud, et olemas suur diiselmootoriga Atlase kompressor mille tootlikus on 12000 l/min. (ei usu et ülekuumeneb)
Seega on vist mõtekas võtta rendist liivaprits koos kaitseülikonnaga ja ise pritsida.
Nagu aru sain siis suured siledamad kohad tuleks jätta lusika suuruse pritsi teha Smile
Mis võiks järgmine etapp olla peale pritsimist?
Kuidas puhastada tolmust?
Happe krunt 3 kihti? + 2 kihti epokrunti ? mis värvi kasutada ?


RE: K: Kas keegi on kasutanud ja teab? (Liivaprits) - IIIFFFAR - 08-05-2013

Tolle "Atlasega" pead ettevaatlik olema, et kogu Sapikat minema ei puhu...Big Grin


RE: K: Kas keegi on kasutanud ja teab? (Liivaprits) - diesel - 08-05-2013

vabandust, aga kui sa juba tööde planeerimise staadiumis pead märjamaa-tallinn-märjamaa otsa eriti kalliks, siis äkki oleks kavalam auto kuivemasse kohta hoiustada veel mõneks ajaks ja seni koguda pisut raha asja kindlasti valmis tegemiseks.


RE: K: Kas keegi on kasutanud ja teab? (Liivaprits) - Qunts - 08-05-2013

(08-05-2013, 09:48 AM)diesel Kirjutas:  vabandust, aga kui sa juba tööde planeerimise staadiumis pead märjamaa-tallinn-märjamaa otsa eriti kalliks, siis äkki oleks kavalam auto kuivemasse kohta hoiustada veel mõneks ajaks ja seni koguda pisut raha asja kindlasti valmis tegemiseks.

Kulukaks läheb see projekt kindlasti, aga kõige kallim on kere tegemine, kuna ülejäänud asjad on juba peaaegu olemas.
Kere tahan see suvi valmis saada ja eks siis talvel hea kokku pannema hakata.
Ma ei saa aru miks ei ole soovituslik ise teha?
Liiv segama ei hakka ja kui hakkab viin karääri ja pritsin seal.
Õhku on ja kui puudu jääb panen käima ka teise kompressori.
Liiv ei maksa ka hinge hinda aga liivapritse teenuse raha eest lasen parem värvida kasvõi ühe ukse autost.
Selleks tööks olen mõelnud kulutada oma puhkuse, nii umbes kuu ajaga peaks saama pritsitud ja krunditud. Värvida lasen kellegil kusagil.
Kuna hetkel elan Tallinnas ja nädalavahetustel käin maal autot ehitamas,
seega Tallinnas puudub võimalus autot kusagil hoida ja veelvähem kogu töörista arsenali.


RE: K: Kas keegi on kasutanud ja teab? (Liivaprits) - phyl - 08-05-2013

Heh tekkis endal sama küsimus, mis eelneval foorumlasel. Kui auto vedamine märjamaalt tallinna on kallis, siis mis sa arvad muud tööd maksavad?

Mida võin liivapritsiga jändamise kohta öelda, et siledaid plekke ära iialgi tee sellega, plekk läheb niimoodi lainesse, et auto on perses. Põhi, küljekarbid, kapotialune, osa salongist võid üle käia, aga see on ka maksimum.

Teine küsimus on liiva kulu. Arvestades, et peene fraktsiooniga sõelutud kuiv liiv maksab poes 2.4 euri/25 kg siis auto peale kulub seda tonn kindlasti - kui just ei hakka vana liiva kokku korjama ja uuesti läbi sõeluma.

Juba see arvutus, teeb kuluks 100 eurot + liiva transport + enda töö aeg + aeg ja vahendid mis kuluvad liiva koristuse peale.

Muidugi võib liiva kuskil karjäärist ka ammutada pange, aga kuna liiv ei ole kvaliteetne siis saab masina torustikku puhastada.

Arvestades juurde ka selle, et kui pritsitadki autot ise mingi kuu aega, siis sellel ajal kui ühest otsast pritsid, teisest otsast juba roostetab.

Kui aga nüüd mõelda liivapritsi kambri peale - 34 euri tund (hind kõigub julmalt, saab kallimalt ja odavamalt) ja autol tõmmatakse eelnevalt mainitud pinnad üle 1-1.5 tunniga.

Aga mida võin soovitada veel, et kui auto on plaanis lõpuks kambrisse saata, siis mõelda ka KOHE mingisugu krundi peale, muidu läheb jälle roostetama.

Hinnad millega võin veel "hirmutada" Toungue kambris auto värvimine + kõik eeltööd maksavad vähemalt 1500 euri. Kui soov on mingi ägedam värv ja ägedam krunt ka peale tõmmata on hind kahe kordne.

Millega võin veel kurvastada, et kui plaanis on mustad numbri märgid saada, siis kui palju oled mõttes mõtelnud kulutada raha auto peale? 1000 euri- 3000 euri? Kui vähemalt 5000-10000 euri plaanis kulutata ei ole, siis jäta see projekt sinna paika, otsi autole parem koht kus teda säilitada, ja ela elu edasi.

Ei ole mõtet hakata odavat ja poolikut projekti tegema. (kirud ise ennast, ja kiruvad teised ka, et muutkui lubab teha aga näed ei tee)

Ma ei taha motivatsiooni maha tõmmata, aga olen näinud nii mõndagi projekti, kus odavad mehed feilivad, ja kellel rahast kahju pole need saavad endale korraliku pilli.

Üks soe soovitus veel, et ära iial luba kellelegi, et homme hakkan tegema ja järgmise aasta suveks on raudselt valmis - esimene läbikukkumise samm on valmimise tähtaeg paika panna.

Teine läbikukkumise samm on loota, et garaazi nurgas/õues saab kõik tööd ära teha. Korralikult kindlasti mitte!!


RE: K: Kas keegi on kasutanud ja teab? (Liivaprits) - Veteran - 08-05-2013

Asi nüüd nii lootusetu ka pole! Vanasti autod- tsiklid taastati ikka ISE. Töö käigus õpiti amet selgeks ja võis leivateenimise pealegi mõelda. Nüüd rahamehed on kõik restaureerijad pika rubla peale maiaks teinud ning iga lihtne värvi- ja eeltöö, plekitööst rääkimata maksab nii, et imesta!

Soovitan soojalt ise pihta hakata ja tuleb küll! Kui oled ise midagi teinud, siis oskad ka tarkade targutamisele sõna sekka öelda, sest Sul on KOGEMUS!

Jõudu!

PS Liivapritsiga on ka siledat plekki lastud. Kui kõveraks lasti, siis polnud kogemustega laskja.


RE: K: Kas keegi on kasutanud ja teab? (Liivaprits) - ryblik1 - 08-05-2013

NB. Liivapritsiga sileda pinna puhastamisel olid ühe asjatundja juhised sellised.
Madalam surve, nii 5-6 bar.
Kaugus ca 30cm-60 cm.
Nurk ca 130kraadi pinna suhtes.

Peaks saama ka sapikat teha päris üleni puhtaks....

Kust sellist meest selleks tööks leida... Ei tea. enamus laseb jube tuimalt max võimsusega ja tuimalt otse peale.

Omalgi mured, kust leida hoolikat tegijat. Vaja mitu autot teha jupp-jupi haaval puhtaks.

(08-05-2013, 12:16 PM)Veteran Kirjutas:  Nüüd rahamehed on kõik restaureerijad pika rubla peale maiaks teinud ning iga lihtne värvi- ja eeltöö, plekitööst rääkimata maksab nii, et imesta!

Vaidleks vastu, kas sa ise oled teinud palju seda lihtsat värvi ja eeltööd? Kui oled ei tuleks sõna LIHTNE nii lihtsalt suust. Iga mees kes ütleb et asi on lihtne, peab olema võimeline tegema sama töö sama raha eest ja nii et see on parem kui hinna küsinud töö tegijal. Enamus ise ei oska ja kujutavad ette et ntx ühe tagaluugi taastus on odav. Miks siis ise ei tehta kui nii Lihtne on??? Nb! Arved tahavad meil kõigil maksta ja leivale võid ning vorsti tahetakse kah. Lexust ilmselt ei ihalda ükski vanatehnika huviline.

Soovitan soojalt ise pihta hakata ja tuleb küll! Kui oled ise midagi teinud, siis oskad ka tarkade targutamisele sõna sekka öelda, sest Sul on KOGEMUS!

Kogemus maksab, maksabki oma närvi ja meeletu ajakulu, selle baasil saab tõesti rinna ette ajada mõnes seltskonnas. Aastatega kogunenud kogemused teevad sinust aga asjatundja. Seega soovitan samuti see kolgata tee ette võtta ja proovida. Kuid mingi eesmärk ja kaine mõistuse kalkulastioon tuleb ennem oma vahel klappima saada.



RE: K: Kas keegi on kasutanud ja teab? (Liivaprits) - Basilio - 08-05-2013

Lisaks eelpoolmainitule veel metalli usina roostetamise pärast liivapritsi. Targemad on rääkinud, et peksab liivaterad metalli pinna sisse ja moodustab roostetamise kolded. Ilmselt tuleb pritsitud pinda veel millegagi puhastada/töödelda. Mina seda lolli peaga ei teinud, tõmbasin krundi otse peale ja üllatavalt kiiresti hakkas uuesti roostetama. Lausa kordades kiiremini kui ketasharjaga puhastatu. Kui plekil on paksust ja kõvadust, siis mina kasutaksin (ise põlveotsas tehes) rooste ja lahtise värvi vastu relakat ja ketasharja, vana värvi eemaldamiseks siledalt pinnalt aga lamellketast. Oma zubrikulise peal korduvalt kõiki mainitud vahendeid kasutatud ja lamell kõige äkilisem. Ka ketashari on jõudluselt pisi-liivapritsist mitu korda üle. Vähemalt minu K-Rautast ostetud jubinast küll. Sellel veel see häda, et vaja kogu aeg nõud täita. Toruga versioon vast vähe asjalikum.
Kas aga õblukeseks roostetanud ja uunikumi väärtust omava auto kallale selliseid kurje asju maksab lasta, seda ma öelda ei julge. Pärast on augud sees ja mina süüdi. Rolleyes


RE: K: Kas keegi on kasutanud ja teab? (Liivaprits) - diesel - 08-05-2013

karjääriliiv ei pruugi sobida hästi. võib olla vägagi ümarate nurkadega.
silikaadi liiv on purustatud, ehk abrasiivne. tonnise kotiga on kilohind vägagi mõistlik.
ise võib muidugi teha. õrna käega ja nurga all saab sirget pinda lasta küll. palgatööline tuimalt lastes venitab pleki välja. see on isetegemise oluline boonus.
samas selle väikse pritsiga peab olema tublisti kannatust. kergelt võib töö uimase sujumise peale tulla masendus ja hakkad iseenesest rakendama palgatööliste meetodeid , millega ka see pisike prits suudab palju halba teha.
peale pritsi katsu kiirelt võimalusel harjata ja puhu kõva õhuga igaltpoolt prigudest liiv minema. ja siis jooksuga krunt selga.