automoto.ee foorumid
differentsiaal/reduktor/reevers ketiga - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Varia (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Foorum: Isemeisterdajate töökoda (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=103)
+--- Teema: differentsiaal/reduktor/reevers ketiga (/showthread.php?tid=52088)

Lehed: 1 2


differentsiaal/reduktor/reevers ketiga - taage - 17-05-2015

Tere!

Olen püüdnud neid teemasid siin lugeda aga pole leidnud sellist teemat kus ümberehituse kohta midagi oleks.

Uurin kas kellelgi on kogemust muravei vms reduktor/differentsiaal/reevers kastiga, palju see koormust talub ning kas kellelgi on õnnestunud seda vähe kobedamaks ehitada.
Ehk on kellelgi mingit head asenduse ideed? Neid $3k+ uusi isendeid olen ise ka google abiga leidnud kuid hind "pisut" krõbe.

Plaanis siis ehitada üks sõiduk millele sätiks pisut särtsakama mootoratta mootori, pole Eestis juhtunud lugema ühegi sellise projekti kohta... Äkki kellelgi on mingit infot?


RE: differentsiaal/reduktor/reevers ketiga - donn - 18-05-2015

Mina ehitasin endale ATV aseaineks Muravei reduktorist 150ccm võrrile tagasilla. Vedasin kõike, mis kärru ära mahtus. Rekordiks üle poole tonni silikaattelliseid, ehk siis käru triiki telliseid täis.

Sild ise selline:
[Pilt: Pilt142.jpg]

Olen näinud ka videot, kus üks vene rahvusest nokitseja oli Muravei raamile 400ccm 4T tsiklimootori istutanud ja sõitis sellega ringi.

Hea kompaktne differ/reeverskast, aga pikemale reisule ei julgeks minna. Ümber maja põristamiseks kõlbab küll.

Ümber soovitan ehitada väljundvõllid, mille otsa poolteljed ühenduvad, st asendada jämedamatega. Kasti korpus on paks ja hammakad korralikust "vene" metallist. Need, ma arvan, et kestavad kenasti. Oleneb muidugi kui palju on "pisut" särtsakam mootor särtsakam.

[Pilt: Pilt036.jpg]
[Pilt: IMG_20140128_152450.jpg]


RE: differentsiaal/reduktor/reevers ketiga - taage - 18-05-2015

(18-05-2015, 02:21 AM)donn Kirjutas:  Mina ehitasin endale ATV aseaineks Muravei reduktorist 150ccm võrrile tagasilla. Vedasin kõike, mis kärru ära mahtus. Rekordiks üle poole tonni silikaattelliseid, ehk siis käru triiki telliseid täis.

Sild ise selline:
[Pilt: Pilt142.jpg]

Olen näinud ka videot, kus üks vene rahvusest nokitseja oli Muravei raamile 400ccm 4T tsiklimootori istutanud ja sõitis sellega ringi.

Hea kompaktne differ/reeverskast, aga pikemale reisule ei julgeks minna. Ümber maja põristamiseks kõlbab küll.

Ümber soovitan ehitada väljundvõllid, mille otsa poolteljed ühenduvad, st asendada jämedamatega. Kasti korpus on paks ja hammakad korralikust "vene" metallist. Need, ma arvan, et kestavad kenasti. Oleneb muidugi kui palju on "pisut" särtsakam mootor särtsakam.

[Pilt: Pilt036.jpg]
[Pilt: IMG_20140128_152450.jpg]

Tänud vastuse eest!
Särtsakama all mõtlesin pigem 1000cm3 ja kw-sid ka ikka üle 100, seega ma väga ei usu, et saa kast sellele vastu peab.
Ega ei ole teada kas invasõiduki ja muravei kast on 1:1? Piltide järgi tundub küll sellise kahtlase väärtusega vene metall olema Smile ning veovõll tundub ka ikka eriti tilluke.

Aga eks saan selle kasti kätte ja siis vaatab edasi mis sellest saab või ei saa.

Selgituseks veel nii palju et ma ei plaani kasutada muravei raami vaid tahaks ikka nelja rattalist ehitada kaaluga 400kg.


RE: differentsiaal/reduktor/reevers ketiga - donn - 18-05-2015

Siis see Muravei differ tõesti ei kõlba...


RE: differentsiaal/reduktor/reevers ketiga - ahtos - 18-05-2015

Mu ühel esimestest aiatraktoritest oli see reduktor küljes,ja kui panin vähe võimsama mootori hakkasid just need poolassi võllid ära murduma,aga siis oli tsiklipoest uusi võtta Big Grin ,kui võimalik tee kindlalt jämedamad.Peale õlilekete muid muresid sellega küll polnud ja minu koormad olid kordades suuremad.


RE: differentsiaal/reduktor/reevers ketiga - olli - 18-05-2015

Mina kasutasin esiveolise käigukasti. http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=48968

[Pilt: attachment.php?aid=50833]


RE: differentsiaal/reduktor/reevers ketiga - ahtos - 18-05-2015

Selle sandikäru diffri eelis on tagurpidikäik,muidu võiks kasutda sierra oma või lukuga audilt pärit tagadiffrit.


RE: differentsiaal/reduktor/reevers ketiga - taage - 18-05-2015

Kuna ruumiga priisata pole siis mootor peab jääma peale otse ja see elimineerib võimaluse esiveolise kasti kasutada kuid iseenesest on see hea idee.


RE: differentsiaal/reduktor/reevers ketiga - taage - 18-05-2015

(18-05-2015, 10:48 AM)ahtos Kirjutas:  Selle sandikäru diffri eelis on tagurpidikäik,muidu võiks kasutda sierra oma või lukuga audilt pärit tagadiffrit.

See ei ole mitte eelis vaid kohustuslik osa kui tahad tänavalegaalset autot Smile


RE: differentsiaal/reduktor/reevers ketiga - Raudpats - 18-05-2015

Kusagilt on meelde jäänud, et keegi kasutas traktoril vanema Volvo tagasilda, mis pidi olema käigukastiga ühes tükis või vähemalt kokku ehitatud. Ei ole sellist Volvot ise näinud , aga see võiks ehk olla sobiv lahendus.


RE: differentsiaal/reduktor/reevers ketiga - ahtos - 18-05-2015

See on 360,neid oli mitut varianti ka variaatoriga nagu saanid(jube asi oli)suitskoniks kutsuti,aga sõitsid ja mõnigi oli lausa armunud sellesse asja Big Grin .440 eelkäija.Sidur oli mootori küljes ees ja kardaan pöörles kõhuall mootri pööretega.


RE: differentsiaal/reduktor/reevers ketiga - Wiki432 - 18-05-2015

(18-05-2015, 10:56 AM)taage Kirjutas:  Kuna ruumiga priisata pole siis mootor peab jääma peale otse ja see elimineerib võimaluse esiveolise kasti kasutada kuid iseenesest on see hea idee.

Pikimootriga esiveolisi on ka olemas. Või siis zaporoožetsi oma. Seda viimast mainisin teadmata, kas mootor võib ka tagapool veosilda olla või kas sapika kasti reduktorit annab ümber pöörata liikumissuuna muutmiseks. Mõlemil on tagurpidikäik boonuseks olemas.
Mingid alfad on ka tagasild-käigukast ühes tükis, aga nende leidmine võib raskeks osutuda.


RE: differentsiaal/reduktor/reevers ketiga - v6sa - 18-05-2015

(18-05-2015, 08:54 AM)taage Kirjutas:  Tänud vastuse eest!
Särtsakama all mõtlesin pigem 1000cm3 ja kw-sid ka ikka üle 100, seega ma väga ei usu, et saa kast sellele vastu peab.
...
Selgituseks veel nii palju et ma ei plaani kasutada muravei raami vaid tahaks ikka nelja rattalist ehitada kaaluga 400kg.

Autodiffer, igasugused väiksemad asjad poolduvad lennust.

Tagurpidikäigu saad auto käigukasti kaudu.


RE: differentsiaal/reduktor/reevers ketiga - ahtos - 18-05-2015

Sapikul saab 4tagurpidi käiku ja 1 edasi lihtsalt ja on ka mõnelgi nii juhtunud Big Grin ,mehed mõistatasid tükk aega miks nii.Estonial kasutati ju sapiku kasti.


RE: differentsiaal/reduktor/reevers ketiga - Marko - 18-05-2015

Reeverskastiks/lisaaeglustiks sobib ehk ka GAZ20/21 käigukast. Sellel selline meeldiv omadus, et ühest hoovast on edasi-tagasi lülitus ja teisest saab siis vajadusel kiirenduse kuni 1:1
Paras pisike ja 75 KW algselt arvestatud. Ketirattad otstes küsivad ilmselt lisalaagripukki.


RE: differentsiaal/reduktor/reevers ketiga - ahtos - 19-05-2015

On sul selline kast kuskil riiulis olemas(või tead mõnda sellist riiulit) Big Grin .


RE: differentsiaal/reduktor/reevers ketiga - Marko - 19-05-2015

Mõned peaks ikka olema järgi Smile
Lugedes esimest posti uuesti, siis arvan, et ATV-le, millega tahetakse sajaga põrutada ei ole just parim aga väiketraktorile vast ideaalilähedane.
Konkreetne kast tuleks panna esimeseks kuna sisendvõll "tihendatud" keerdsoontega.

EDIT: pöörlemissuuna märkus.


RE: differentsiaal/reduktor/reevers ketiga - karvik - 19-05-2015

Mootorratta mootori paigaldamisel mitte kallutava agregaadi peale pead hoolega tähelepanu pöörama õlitusele. Ei ole ta mõeldud suurel pöördel taluma suuri G-sid mitte kaldu asendis ja õlivõttur jääb kuivale. See ei ole muidugi standart aga siiski tavaline.


RE: differentsiaal/reduktor/reevers ketiga - donn - 20-05-2015

(19-05-2015, 23:45 PM)karvik Kirjutas:  Mootorratta mootori paigaldamisel mitte kallutava agregaadi peale pead hoolega tähelepanu pöörama õlitusele. Ei ole ta mõeldud suurel pöördel taluma suuri G-sid mitte kaldu asendis ja õlivõttur jääb kuivale. See ei ole muidugi standart aga siiski tavaline.




RE: differentsiaal/reduktor/reevers ketiga - karvik - 22-05-2015

Nüüd jääb segaseks, miks see minu jutt seal video lingi juures on?