automoto.ee foorumid
Võrri silindrikaan - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanamootorrattad (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=83)
+--- Teema: Võrri silindrikaan (/showthread.php?tid=57780)



Võrri silindrikaan - T00M4S - 29-04-2017

Tere,

Millise tugevusega tuleks võrri silindrikaan kinni keerata, kuna poldid on kerged purunema? Kas on mingi teatud moment, et saaks momentvõtit rakendada?


RE: Võrri silindrikaan - Talupoeg taluja - 29-04-2017

Kaane võid ka puru keerata. Võta ja keera rahulikult ja ühtlaselt risti kinni. Polt ei lähe nii kergesti katki. Kaan ise on rabe ja parem on mitte väga suurt jõudu kasutada. Niipalju arvesta,et üle ei maksa pingutada ehk meenuta vanasõna- keera aga vaata et sa p. ei keera! Big Grin
Dünamomeetrilise võtmega pole võrri juures midagi teha.


RE: Võrri silindrikaan - CHRhmm - 29-04-2017

No silindrikaane puruks keeramise kogemus on mul isegi olemas... väga kergelt läheb prõksti ja seda kuuled ka muideks ;Wink poldid ja mutrid peavad ikka oluliselt tugevamat pingutust vastu... enne keerad kaane mitu korda ning mitmest kohast katki 
Aga olen kasutanud ka dünamomeetrilist võtit igaks juhuks ning üle 10nm ei pinguta... sest kui käega pingutasin ja kaane katki keerasin oli pingutuse jõud kuskil tiba üle 10nm... - tunne vähemalt oli nii.
Aga hakkan dünamomeetrilise võtmema tulema 6nm, siis 8 ja peale seda siis 10, loomulikult alati uus silindrikaane tihendiga...


RE: Võrri silindrikaan - iceman - 29-04-2017

kui kaane  pingutades kildudeks saad , siis pead midagi valesti tegema . pingutamiseks piisab tavalisest käelabalaiusest silmusest , kui esineb lekkeid on viga kuskil mujal seda ülemäärane vägistamine ei ravi , küll võivad tikud kehast järgi anda .


RE: Võrri silindrikaan - impreza - 29-04-2017

(29-04-2017, 21:46 PM)CHRhmm Kirjutas:  No silindrikaane puruks keeramise kogemus on mul isegi olemas... väga kergelt läheb prõksti ja seda kuuled ka muideks ;Wink poldid ja mutrid peavad ikka oluliselt tugevamat pingutust vastu... enne keerad kaane mitu korda ning mitmest kohast katki 
Aga olen kasutanud ka dünamomeetrilist võtit igaks juhuks ning üle 10nm ei pinguta... sest kui käega pingutasin ja kaane katki keerasin oli pingutuse jõud kuskil tiba üle 10nm... - tunne vähemalt oli nii.
Aga hakkan dünamomeetrilise võtmema tulema 6nm, siis 8 ja peale seda siis 10, loomulikult alati uus silindrikaane tihendiga...

Sel ajal kui mina vörriga tegelesin ei olnd ma sellest dünamo vötmest und kah näinud
vist olen ise kah ühe katki keerand,pealt seda sai asja tundega vötta.
Tänagi möne moto kepsu polte vöi muud dünamo vötmega keerates ei tee seda
ilma ajudeta vahest ei tömba päris löpuni,vahest vähe rohkem nagu aabitsas teoreetikud
kirjutavad.Mingi Golf 3 kaane tegemiseks ei vöta sellist asja üldse kätte
tänaseni söidavad köik hästi....


RE: Võrri silindrikaan - CHRhmm - 29-04-2017

Ega ise ka alguses kasutanud seda dünovõtit aga kui prõks käiks kuidagi suht kergelt - ega nüüd kindel pole, et sellel enne juba pragu sees polnud... võtsin igaks juhuks võtme. No kui see on olemas, siis miks mitte kasutada - paha ju ei tee.


RE: Võrri silindrikaan - Marko - 29-04-2017

(29-04-2017, 22:37 PM)impreza Kirjutas:  .Mingi Golf 3 kaane tegemiseks ei vöta sellist asja üldse kätte
tänaseni söidavad köik hästi....

Jube tuttav tunne. Naabrimehe Pesukotti kokku ladudes käis ta vaatamas, kuda ma kaant pingutan. Ütles, et sind vaadates jääb mulje, et tead, mida teed aga kus on momenti mõõtev võti? Pesukas sõitis pärast vast viis aastat tema käes veel. Sääreväristajat pole kahjuks kunagi omanud, alustasin Jawa 350-st. Sel vene võrril on ilmselt juppide kvaliteet nii kõikuv, et isegi momentvõtmega võib uued asjad puruks teha.