automoto.ee foorumid
DRUZBA SAAG - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Varia (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Foorum: Vaba teema (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=16)
+--- Teema: DRUZBA SAAG (/showthread.php?tid=58740)



DRUZBA SAAG - hyva - 10-09-2017

Tere,kas keegi oskab öelda mis määrib selle sae,DRUZBA, reduktorit.Kuiv ta ju olla ei tohiks?


RE: DRUZBA SAAG - hyva - 10-09-2017

(10-09-2017, 14:36 PM)hyva Kirjutas:  Tere,kas keegi oskab öelda mis määrib selle sae,DRUZBA, reduktorit.Kuiv ta ju olla ei tohiks?

Saag seisis 38 aastat.Proovisin käivitada peale väikest puhastust ja käima ta läks.Tööd on see saag teinud ainult mõned tunnid.Nüüd oleks prooviks vaja üks peenem puu langetada,kuid ei riskiks ilma reduktorit uurimata ,määrimata,saagi koormuse all piinata.


RE: DRUZBA SAAG - Wiki432 - 10-09-2017

Paks määre, ehk tavott. Läbi aegade siis solidool, 1-13, litol jne. Reduktoreid on olnud laias laastus kolm erinevat põlvkonda, nii, et eeldades täheseisude järgi (kuna ei tea, milline reduktor teemaalgatajal on) tuleb kontrolliks-lisamiseks maha võtta kolmnurkne plasmassist kaan. Lihtsalt selle põlvkonna reduktoreid on kõige rohkem.


RE: DRUZBA SAAG - Marko - 10-09-2017

[attachment=65082]

Sellel oli reduktoris igatahes vedel õli. Vanemaid kahjuks ei ole nii hoolega uurinud.


RE: DRUZBA SAAG - Wiki432 - 10-09-2017

Selle valge korgi all? Või kolmnurkse kaane all? Korgialune ei määri reduktorit, see on ketiõli mahuti.
Družba 4 elektron kasutusjuhendist
Tsitaat:Полость зубчатого зацепления 50—60 шестерен редуктора

Литол-24 ГОСТ 21150-87 или консталин-1 ГОСТ 1957-73 



RE: DRUZBA SAAG - lauren - 10-09-2017

Tsitaat:Selle valge korgi all? Või kolmnurkse kaane all? Korgialune ei määri reduktorit, see on ketiõli mahuti

Äkki leiaks keegi, või teeks pildi kuidas sealt reduktorist õli ketile saab. Mul siin üks komplektne druzba ja üks reduktor, no ei ole mõlemal ühteainsat kohta kust see õli ketile saaks.


RE: DRUZBA SAAG - hyva - 10-09-2017

(10-09-2017, 17:52 PM)Wiki432 Kirjutas:  Paks määre, ehk tavott. Läbi aegade siis solidool, 1-13, litol jne. Reduktoreid on olnud laias laastus kolm erinevat põlvkonda, nii, et eeldades täheseisude järgi (kuna ei tea, milline reduktor teemaalgatajal on) tuleb kontrolliks-lisamiseks maha võtta kolmnurkne plasmassist kaan. Lihtsalt selle põlvkonna reduktoreid on kõige rohkem.

Selle kaane võtsin maha ja sealt nähtu järgi arvaks,et seal peaks olema paksem määre,vähemalt õlist seal jälgi polnud,pigem tavotine.Kas määret peaks panema tunde järgi näpu otsaga või on mingi täpsem kogus?


RE: DRUZBA SAAG - aavu - 10-09-2017

(10-09-2017, 19:55 PM)lauren Kirjutas:  
Tsitaat:Selle valge korgi all? Või kolmnurkse kaane all? Korgialune ei määri reduktorit, see on ketiõli mahuti

Äkki leiaks keegi, või teeks pildi kuidas sealt reduktorist õli ketile saab. Mul siin üks komplektne druzba ja üks reduktor, no ei ole mõlemal ühteainsat kohta kust see õli ketile saaks.

http://orehi.tv/group_24098496/6/1428617981 sealt laenatud pildil on vanem variant, millega lapsepõlves sai kokku puututud. Vasaku põidlaga sai portsukaupa ketile anda. Õli seal püstises torus. Uuematega pole kokku puutunud.


RE: DRUZBA SAAG - Marko - 10-09-2017

Ma kahjuks ei süvenenud, kallasin tühjaks ja läks Ameerikasse. Palun vabandust eksitava info kirjutamise pärast!


RE: DRUZBA SAAG - honkomees - 10-09-2017

Tsitaat: Vasaku põidlaga sai portsukaupa ketile anda. Õli seal püstises torus. Uuematega pole kokku puutunud.
Sama siin ... ja kuna sellest püstisest torust tuli ketile mingi plastikust toru kaudu, mis alati otsast tuli või katki läks, siis meie pere družbat töötasid küll ilma ketiõlita, vahetevahel lihtsalt läigatasin latile nati õli. Ja ei kulunudki ära, ikka muud mured vaevasid seda saagi, peamiselt kuumalt käimasaamine. Hiljem, 70-ndate lõpul soetatud Ural oli tsipa parema käivitumisega, seda sai isegi seisma jätta.


RE: DRUZBA SAAG - Wiki432 - 10-09-2017

(10-09-2017, 19:55 PM)lauren Kirjutas:  Äkki leiaks keegi, või teeks pildi kuidas sealt reduktorist õli ketile saab. Mul siin üks komplektne druzba ja üks reduktor, no ei ole mõlemal ühteainsat kohta kust see õli ketile saaks.
Tee reduktorist pilt, milline sul on. On õli manustavaid ja on ilma.

(10-09-2017, 20:13 PM)hyva Kirjutas:  Selle kaane võtsin maha ja sealt nähtu järgi arvaks,et seal peaks olema paksem määre,vähemalt õlist seal jälgi polnud,pigem tavotine.Kas määret peaks panema tunde järgi näpu otsaga või on mingi täpsem kogus?

Täpsema koguse kohta andmeid ei ole.
Edit: ülaltoodud lingil Druzba manualis, on kirjutatud 50-60 grammi. Kui palju lisada, arvestades, et miskit on ju juba sees, on raske ette kujutada.
Ise paneks tunde järgi, et laagrid - hammasrattad oleks koos ja lisaks mõne kuubiku mingit õli juurde, sest vana määrde seest on see tõenäoliselt lahkunud. Mis õli, on maitse asi. Transmissiooni oma sobiks, samas mootori õli ka. Kindel on see, et ilma õlita/määrdeta on asi kindlasti halvem, kui ilma õlituseta. Ega keegi Druzbaga 100-t töötundi niikuinii kuus tegema ei hakka, need mõned tunnid kestab kindlasti, kuni siiber saab.


RE: DRUZBA SAAG - JaakH - 19-09-2017

Esiteks otsin ma ksf Marko näidatud pildil olevat reduktori "punni" seda valget korki. Ja teiseks avaldan oma leiud. Pumpa juba teate Big Grin [Pilt: large_29740929_8C58.jpg]

Väidetavalt pidi olema see just pumbaraam koos paagiga olema. Kuidagi samkompunn sai tundub olema. Eks targemad oskavad öelda.


RE: DRUZBA SAAG - Daff - 20-09-2017

Neid Družba pumpasid on vähemalt kaks põhimudelit pluss nende modifikatsioonid. See mis pildil on uuem mudel,ujuv . Paigaldatakse pontoonile ja ujub lapiti vees samas asendis nagu pildile jäänud. Saag ka külili peal. Need uuemad tulid ka Uraalidega kaasa.
Vanem mudel oli kuival maal ja püstises asendis. Saag oli ikka nii moodi küljes nagu lõikaks puid. Väljamineval veetorul oli kolmik vahel mille kaudu sai pumpa täita veega enne pumpamist. Aga pump lööb võimsalt. Venkul hea leiutis kui mootor parem oleks.


RE: DRUZBA SAAG - Talupoeg taluja - 20-09-2017

(20-09-2017, 14:01 PM)Daff Kirjutas:  Venkul hea leiutis kui mootor parem oleks.

See mootor on hea küll,kui tegu elektronsüütega mootoriga. Endal üks pea igapäevases kasutuses ja peale karburaatori ja vee jamade pole muud häda. Kärab küll.