automoto.ee foorumid
Gaz MM-V 1942 - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (http://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Klassika (http://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=2)
+--- Foorum: Projektipäevikud (http://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=31)
+--- Teema: Gaz MM-V 1942 (/showthread.php?tid=59231)

Lehed: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34


Gaz MM-V 1942 - Taaviw126 - 17-11-2017

Tervist!

Kuna mossele said enamvähem kõik vajaminevad jubinad leitud siis mõtlesin et hakkan ühe Gaz MMi juppe korjama. Ehk saab nendest juppidest kunagi auto ka?!?
Algas kõik umbes kolm kuud tagasi sellest, et uudishimust sai hakatud maal ühte iseehitatud traktorit lähemalt uurima. Teada oli et ta Gaz AA-st tehtud on aga mis ta täpsemalt endast kujutab, polnud huvi tundnud. Uurides selgus et on hoopis Gaz MMist tehtud. Polnud kuulnudki sellisest autost.

[Pilt: IMG_3292.jpg]

[Pilt: IMG_3280.jpg]

[Pilt: IMG_3294.jpg]

Raam on tal lühemaks lõigatud ja kabiin puudu. Lähemal uurimisel selgus, peale radika nagu polegi midagi headSmile Aga sellest teadmisest ei piisand et ühte agarat lolli takistada. Ja nii hakkasingi juppe otsima.

Kõigepealt oli vaja masin endale selgeks teha. Selles osas oli kõige rohkem abi ksf. Sidorovist kes on nagu kahe jalaga leksikon. Tervitan! Agu Koop on teine mees kellest palju abi on olnud! Tervitan teda ka!


RE: Gaz MM-V 1942 - Taaviw126 - 17-11-2017

Aga mis auto üldse Gaz MM-V 1942 on? Tegu on sõjaaegse lihtsustatud versiooniga autost Gaz MM. AA muutus MMiks 1938 aastal. Peamiseks erinevuseks oli täiustatud mootor(50hj) ja roolikarp. Väiksemaid muutusi tehti koguaeg jooksvalt. Sõjaajal tehti palju erinevaid variante. Sõja kõige raskemal ajal muudeti tiivad kandiliseks, kaotati uksed ära, puudusid esipidurid ja esistange. Muudatusi oli teisigi. Välja nägi selline...

[Pilt: 82ac57acd7d2d386d16a7b1493698238.jpg]

[Pilt: i358105.jpg]

kallurkastiga variant...

[Pilt: 07.jpg]

[Pilt: 05.jpg]

Sõjaajal toodeti kokku umbes 66,300 MMi. Ma ise arvan et uksed kaotati ära Ladogal sõitmiseks, et oleks hea välja hüpata kui auto läbi jää hakkas vajuma.

Parameetrid on järgmised:

Tühikaal, kg – 1,810
Pikkus, mm – 5,335
Laius, mm – 2,040
Kõrgus, mm – 1,970
Silindreid - 4
Töömaht, l – 3.28
Võimsus, hj - 50


RE: Gaz MM-V 1942 - kopraonu - 17-11-2017

Veidi rumal küsimus aga,miks arvad,et tegu just MM-V mudeli,mitte hilisema MM-ga?


RE: Gaz MM-V 1942 - Taaviw126 - 17-11-2017

Kirjeldan senist juppide kogumis saagat lühidalt ja kronoloogiliselt. Hoiatuseks olgu öeldud et enamasti on tegu vanarauaga niiet peab palju kujutlusvõimet olema. Juppide leidmine, eriti kitsa eelarvega, on keeruline.

Esimene asi mis sai koju leitud oli üks karburaator mis meenutas MMi karburaatorit aga arvan et on HTZ traktori oma hoopis.
[Pilt: 20793511_1802967449731557_1742551476_o.jpg]

Kaks rehvi(veljed on valed ja sees on topiskumm)

[Pilt: 20793730_1802967416398227_1888365848_o.jpg]

Veel üks karburaatoriräbal

[Pilt: 20795180_1802967436398225_506282227_o.jpg]

Esisild

[Pilt: 20706303_1799562060072096_2130054050_o.jpg]

Pendelhoob

[Pilt: 20706361_1799562053405430_620001424_o.jpg]

Käigukast koos jõuväljavõtte karbiga.

[Pilt: 20793950_1802969309731371_1024311854_o.jpg]

veel rattaid valede velgedega. Rehvid on enamvähem normaalsed

[Pilt: 21216032_1820553181306317_1612228806_o.jpg]


RE: Gaz MM-V 1942 - Taaviw126 - 17-11-2017

(17-11-2017, 15:45 PM)kopraonu Kirjutas: Veidi rumal küsimus aga,miks arvad,et tegu just MM-V mudeli,mitte hilisema MM-ga?

Seda ma ei täpsustanud jah. Seda ma ei teagi. Aga kuna MM-V on kõige lihtsam ehitada siis sihin just sinna...


RE: Gaz MM-V 1942 - Taaviw126 - 17-11-2017

Tagumine vedrukinnitus

[Pilt: 21329446_1825701474124821_1236702181_o.jpg]

Vanarauahunnikust statsmootor. Ära oli visatud sest magneeto ajam murdus küljest. Kepsud ja kolvid olid head.

[Pilt: 21557119_1829592943735674_1447293145_o.jpg]

Pasun

[Pilt: 21618381_1832942936734008_1135587784_o_1.jpg]

Tagasild koos vedrukinnitustega ja piduritega esisild. Nende vahel paistab roolikarp.

[Pilt: 21764347_1837153019646333_880199362_o.jpg]

Esimene uksepiit

[Pilt: 21268503_1823918294303139_155658570_n.jpg]

Väga roostes tulemüür. Siit saab radika tugivarraste kinnitused võtta. Seni pole paremaid leidnud.

[Pilt: 21245615_1823917954303173_1987522594_n.jpg]


RE: Gaz MM-V 1942 - Taaviw126 - 17-11-2017

Tagumine vedrupakk

[Pilt: 22497192_1866139626747672_782732902_o.jpg]

Torpeedo räbal. Taastatav

[Pilt: 22497341_1866140410080927_2066090235_o.jpg]
[Pilt: 22553883_1866139920080976_242898416_o.jpg]

Paagil oli kraan ka küljes

[Pilt: 22553419_1866140463414255_1562854538_o.jpg]

Metsast leidsin raami. Raamil oli palju olulisi osasid küljes. Tagavedru kinnitused jne.

[Pilt: 22766397_1871993182828983_1633841936_o.jpg]

[Pilt: 22711716_1872060882822213_1291654821_o.jpg]

Veel üks torpeedo millel on olulisi osasid küljes

[Pilt: 22751494_1873232719371696_973489335_o.jpg]


RE: Gaz MM-V 1942 - Taaviw126 - 17-11-2017

Parem esimene uksepiit koos ukse servaga

[Pilt: 22751143_1873232406038394_504361067_o.jpg]

spidokas koos tuledelüliti nupuga

[Pilt: 22812777_1876479189047049_1655923482_o.jpg]

Äärmiselt räbal rool

[Pilt: 23555154_1895592880469013_618564565_o.jpg]

kardaanitoru

[Pilt: 22831300_1877113678983600_819761739_o.jpg]

suht kehva kabott

[Pilt: 23555505_1895592680469033_302792295_o.jpg]


RE: Gaz MM-V 1942 - Taaviw126 - 17-11-2017

Gaz 67 genekas. Originaal MM genekas olemas. Kahest peaks ühe kokku saama.

[Pilt: 23660723_1900650483296586_1679824784_o.jpg]

Kuusakoskist plokikaan

[Pilt: 23698447_1900650489963252_1688179076_o.jpg]

Piduritule konn

[Pilt: 23627287_1898734466821521_1483850611_o.jpg]


Juppe on veel. Õhtul võibolla panen veel pilte.

Imetlemiseks sättisin midagi kokku...

[Pilt: 23634285_1896758920352409_817335089_o.jpg]


RE: Gaz MM-V 1942 - kopraonu - 17-11-2017

Kui ma ei eksi,siis kodanik Sidorov ütles mulle ühes eravestluses nõnda: sõjaaegsed GAZ MM,tehti küllalt prostalt. Kohati isegi ei jõutud sillale määrdenipleid teha. Paljud n.ö rindeautod ei elanud üle 2 nädala.
Ma ise arvan,et kuna tootmisega oli kiire,lasti ka praak asjad läbi,sest oluline oli rindele masinaid saada.

Üks suur teema on olnud ka esilatern. Ehk,et kas neid on ikka üks või mitu algselt? Pigem on tõde ehk vahepealne,tsiteerides kodanik Jurakut. Ehk siis ilmselt oli GAZ MM-V mõeldud ka kahe laternaga aga kuna tootmises oli varustamise probleemid( laternaid tegi teatavasti Krasnõi Oktjaber) siis mingi hetk pandingi vaid üks esilatern. Vanade fotode peale nii RCforum.ru kui mujal on näha nii kahe kui ühe laternaga variant. Mis siis õige on mina ei tea? Suured asjatundjad siin foorumis toovad ehk selguse.


RE: Gaz MM-V 1942 - bom - 17-11-2017

Kiire pilk vene materjalidele annab kinnitust ühe laterna teooriale, sõjaaegsed tarneraskused ja komplekt tulesid jagati kahe masina vahel: 
Tsitaat:Сергей Симонов объясняет: - ГАЗ-ММ в упрощенной модификации завод начал выпускать, по одной из версий, после бомбежек, в результате которых были утрачены штампы крыльев, дверей и задних стенок кабины, по другой, из-за того, что нужно было экономить прокат. Этот автомобиль образца 1943 года отличается от начальных версий большим количеством изменений: у машины для упрощения конструкции нет передних тормозов, у кузова откидывается только задний борт, установлены угловатые крылья, гнутые из листового металла, вместо дверей - щитки, а на дальних маршах водители использовали скрученный брезент. Из-за дефицита фар один комплект делили на две машины, поэтому с завода ГАЗ-ММ выходили только с одной фарой, которая устанавливалась с водительской стороны.

Küllap on kuskil ka etemaid allikaid. Kui mul oleks ühe laternaga veokas, kinnitaksin ka huvilistele hea meelega, et just nii peabki olema Smile Põnev projekt!


RE: Gaz MM-V 1942 - Aspelund - 17-11-2017

Kui neile velgedele (mis on kas kompressori või supikatla alt) õige arv kolmnurki sisse lõigata, saad õiged veljed.

A.


RE: Gaz MM-V 1942 - TeeTL - 17-11-2017

Juppide kogumisel on rohkem sarnasust kartulivõtmisega kui et ostlemisega ? Smile

Igatahes, parim tõestus vanasõnale, et kes otsib see leiab.
Lihtsale inimesele ei satu need jupid kunagi ridamisi ette, isegi kui ta teab, misasi on vana veoauto.


RE: Gaz MM-V 1942 - Taaviw126 - 17-11-2017

Panen veel pilte saagist

Sai üks traktor ostetud ja hea kraam küljest ära korjatud

[Pilt: 23660186_1898741230154178_70834196_o.jpg]

Pedaalid

[Pilt: 23757830_1900795039948797_1794837304_o.jpg]

Poolikud tagasilla tugivardad

[Pilt: 23757576_1900795053282129_1476046948_o.jpg]

Käsipiduri kangid

[Pilt: 23730797_1900794773282157_1542698227_o.jpg]

[Pilt: IMG_3309.jpg]

Gaasipedaal

[Pilt: 23730778_1900794756615492_15784470_o.jpg]

Karbuss

[Pilt: 23730574_1900794723282162_1934096985_o.jpg]

Pidurivõll

[Pilt: 23730526_1900794663282168_1123605597_o.jpg]

Leegitoru

[Pilt: 23715364_1900794793282155_1406451111_o.jpg]

Astmelaua kandurid. Esimene ja tagumine kandur on erinevad

[Pilt: 23715285_1900794676615500_743969971_o.jpg]

Gaz AA roolikarp

[Pilt: 23698416_1900795086615459_177583775_o.jpg]

Veel startereid ja genekaid

[Pilt: 23698598_1900794709948830_367486854_o.jpg]

[Pilt: 23730782_1900809429947358_1243906100_o.jpg]

Pildid on suht kehvad. Normaalse fotoka peaks ostma...


RE: Gaz MM-V 1942 - Taaviw126 - 17-11-2017

Sai veel vanarauda juurde ostetud...

[Pilt: 23551304_1705602199464174_8276368716374099175_o.jpg]

[Pilt: 23551274_1705601892797538_4588521801614561959_o.jpg]

[Pilt: 23592212_1705602246130836_5039245278343213754_o.jpg]

[Pilt: 23593771_1705602256130835_334905861083481947_o.jpg]

[Pilt: 23632165_1705601986130862_6551366760290746369_o.jpg]

Tänud Habule!


RE: Gaz MM-V 1942 - Taaviw126 - 17-11-2017

Täna sai üks traktor veel juurde ostetud. Tänud honkomehele!

[Pilt: 23666562_1900795293282105_556517213_n.png]

[Pilt: 23635511_1900795199948781_659781340_n.png]

[Pilt: 23715383_1900795323282102_1234477120_o.jpg]

Traktoril olid originaal rikkumata sillad. Tagasillal olid poolteljemutri kapslid isegi peal. Esisild oli ühe pidurigaSmile Aga torpeedo ajas elevile. Tundus selline et tõsta lihtsalt peale ja värvi üle. Lisaks oli veel toimiv kütusenäidik.


RE: Gaz MM-V 1942 - Taaviw126 - 17-11-2017

(17-11-2017, 17:34 PM)kopraonu Kirjutas: Kui ma ei eksi,siis kodanik Sidorov ütles mulle ühes eravestluses nõnda: sõjaaegsed GAZ MM,tehti küllalt prostalt. Kohati isegi ei jõutud sillale määrdenipleid teha. Paljud n.ö rindeautod ei elanud üle 2 nädala.
Ma ise arvan,et kuna tootmisega oli kiire,lasti ka praak asjad läbi,sest oluline oli rindele masinaid saada.

Üks suur teema on olnud ka esilatern. Ehk,et kas neid on ikka üks või mitu algselt? Pigem on tõde ehk vahepealne,tsiteerides kodanik Jurakut. Ehk siis ilmselt oli GAZ MM-V mõeldud ka kahe laternaga aga kuna tootmises oli varustamise probleemid( laternaid tegi teatavasti Krasnõi Oktjaber) siis mingi hetk pandingi vaid üks esilatern. Vanade fotode peale nii RCforum.ru kui mujal on näha nii kahe kui ühe laternaga variant. Mis siis õige on mina ei tea? Suured asjatundjad siin foorumis toovad ehk selguse.

Nende autodega ka absoluutset tõde pole. Pandi külge mida parasjagu oliSmile Mina plaanin esialgu ühte esituld aga kardan et tänavalegaalseks sellega teda ei saa niiet tuleb teine ka panna. Lisaks panen piduritega silla ette...


RE: Gaz MM-V 1942 - Taaviw126 - 17-11-2017

(17-11-2017, 17:43 PM)bom Kirjutas: Kiire pilk vene materjalidele annab kinnitust ühe laterna teooriale, sõjaaegsed tarneraskused ja komplekt tulesid jagati kahe masina vahel: 
Tsitaat:Сергей Симонов объясняет: - ГАЗ-ММ в упрощенной модификации завод начал выпускать, по одной из версий, после бомбежек, в результате которых были утрачены штампы крыльев, дверей и задних стенок кабины, по другой, из-за того, что нужно было экономить прокат. Этот автомобиль образца 1943 года отличается от начальных версий большим количеством изменений: у машины для упрощения конструкции нет передних тормозов, у кузова откидывается только задний борт, установлены угловатые крылья, гнутые из листового металла, вместо дверей - щитки, а на дальних маршах водители использовали скрученный брезент. Из-за дефицита фар один комплект делили на две машины, поэтому с завода ГАЗ-ММ выходили только с одной фарой, которая устанавливалась с водительской стороны.

Küllap on kuskil ka etemaid allikaid. Kui mul oleks ühe laternaga veokas, kinnitaksin ka huvilistele hea meelega, et just nii peabki olema Smile Põnev projekt!

Keegi ei saa öelda et peaks kahega olemaSmile Tehti mõlemat varianti. Ei imesta kui üldse ilma tuledeta ka tehtiBig Grin


RE: Gaz MM-V 1942 - Taaviw126 - 17-11-2017

(17-11-2017, 17:58 PM)Aspelund Kirjutas: Kui neile velgedele (mis on kas kompressori või supikatla alt) õige arv kolmnurki sisse lõigata, saad õiged veljed.

A.

Peaks naljapärast proovima. Kuigi neetidega oleks õigem. Neid on keerulisem imiteerida.


RE: Gaz MM-V 1942 - Taaviw126 - 17-11-2017

(17-11-2017, 18:04 PM)TeeTL Kirjutas: Juppide kogumisel on rohkem sarnasust kartulivõtmisega kui et ostlemisega ? Smile

Igatahes, parim tõestus vanasõnale, et kes otsib see leiab.
Lihtsale inimesele ei satu need jupid kunagi ridamisi ette, isegi kui ta teab, misasi on vana veoauto.

Kui raha oleks priisata siis oleks masin juba valmisSmile Aga ma olen peas eelarve paika pannud millest üle ei tohi minna. Muidu muutuks juba mõtetuks ja võiks pigem mõnda vana mersut taastada vmsSmile

Aga juppide tagaajamine mulle meeldib. Auto ehitamine niiväga ei meeldiBig Grin