automoto.ee foorumid
kategooria juhtimine liikluses b,c,d - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanem Rasketehnika (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=47)
+--- Teema: kategooria juhtimine liikluses b,c,d (/showthread.php?tid=59416)

Lehed: 1 2


kategooria juhtimine liikluses b,c,d - Routemaster - 15-12-2017

Küsimus 61a väljalaske AEC Routmasteri juhtimises eestis. Uk s on DVLA lubanud antud bussi juhtida B kat, eestis mitte.
Teadjaid...


RE: kategooria juhtimine liikluses b,c,d - Aspelund - 15-12-2017

Paragraaf 93.


https://www.riigiteataja.ee/akt/117032011021


RE: kategooria juhtimine liikluses b,c,d - muska71 - 16-12-2017

(15-12-2017, 23:39 PM)Routemaster Kirjutas:  Küsimus 61a väljalaske AEC Routmasteri juhtimises eestis. Uk s on DVLA lubanud antud bussi juhtida B kat, eestis mitte.
Teadjaid...

see ikka nats suur b kati jaoks gabariitide poolest ja ka massi poolest.sõiduauto ehk b kat reeglina madal ja kõrgusega rehkendada pole vaja.noh üksikud kaubikud suure kuudiga on millega võid teadmatusest insidendi tekitada.tõkkepuu tõuseb ja sõiduauto saab juba poolel startimisel liikuma hakata,aga sellise bussiga samuti talitades sõidad tõkkepuu maha.
'
lisaks bussiga sõites pead oskama sujivalt sõita sest kaubaks on inimene mitte kartulakotid heinapallid,bussijuhte õpetatakse ka teist moodi pidurdama.mass asub kõrgel seega tuleb kurved vaikselt võtta ja b kati kombel keerad selle torni uperballi.


RE: kategooria juhtimine liikluses b,c,d - AsTroSS - 16-12-2017

B kati puhul suurus pole oluline, määravaks teguriks saab täismass.

Täpselt sama teema on kerghaagistega, näiteks võib kerghaagis olla 15m pikk ja täismassiks ikka 750kg (lipumastide veoks)


RE: kategooria juhtimine liikluses b,c,d - zazik - 16-12-2017

(16-12-2017, 14:27 PM)AsTroSS Kirjutas:  B kati puhul suurus pole oluline, määravaks teguriks saab täismass.

Täpselt sama teema on kerghaagistega,  näiteks võib kerghaagis olla 15m pikk ja täismassiks ikka 750kg (lipumastide veoks)

Täpsustaks, et haagise lubatud pikkus on siiski 12m mõõdetuna veopeast. Autorongi pikkus kuni 18,75m.


RE: kategooria juhtimine liikluses b,c,d - AsTroSS - 16-12-2017

Vabandust kui eksisin mõne meetriga.

Kusjuures see lipumasti käru nägi reaalses elus täiesti värd välja ja keskel üks sild venitas visuaalselt pikemaks kui veoka poolhaake, sellest ka pakutud mõõt 15m


RE: kategooria juhtimine liikluses b,c,d - v6sa - 16-12-2017

Ma sügavalt kahtlen, et antud liikurit UK-s tohib pelga B-katiga juhtida. Usutavasti on siiski mingi Commercial licence vajalik.

Eestis sõltub registreeritud istekohtade arvust: kui on kuni 8, siis C ja kui üle selle, siis D. Neid liikuvaid töökoda-hooldusbuss-motelle on päris paljudel kasutusel.


RE: kategooria juhtimine liikluses b,c,d - Kult - 16-12-2017

(16-12-2017, 19:55 PM)v6sa Kirjutas:  Ma sügavalt kahtlen, et antud liikurit UK-s tohib pelga B-katiga juhtida. Usutavasti on siiski mingi Commercial licence vajalik.

Eestis sõltub registreeritud istekohtade arvust: kui on kuni 8, siis C ja kui üle selle, siis D. Neid liikuvaid töökoda-hooldusbuss-motelle on päris paljudel kasutusel.
B katiga võib seal juhtida veokat/bussi mis valmistatud enne 1960 aastat, täismassist jutu pole.



RE: kategooria juhtimine liikluses b,c,d - v6sa - 17-12-2017

(16-12-2017, 23:56 PM)Kult Kirjutas:  B katiga võib seal juhtida veokat/bussi mis valmistatud enne 1960 aastat, täismassist jutu pole.
  • goods vehicles manufactured before 1 January 1960, used unladen and not drawing a laden trailer

Goods vehicle on selgelt veoauto, kusjuures tühjalt ja ilma haagiseta.

Pildil oli Doubledecker, mis ei ole veoauto.


RE: kategooria juhtimine liikluses b,c,d - zazik - 17-12-2017

(17-12-2017, 00:49 AM)v6sa Kirjutas:  
(16-12-2017, 23:56 PM)Kult Kirjutas:  B katiga võib seal juhtida veokat/bussi mis valmistatud enne 1960 aastat, täismassist jutu pole.
  • goods vehicles manufactured before 1 January 1960, used unladen and not drawing a laden trailer

Goods vehicle on selgelt veoauto, kusjuures tühjalt ja ilma haagiseta.

Kui bussis on kuni 8 reisijakohta, siis kvalifitseerub ilmselt ka see.

Ja mina loen antud tsitaadist välja, et veoauto võib olla ka haagisega, lihtsalt koormat ei tohi olla.


Sellised seadusepügalad on minu meelest igati inimlikud ja pikas perspektiivis rikastavad kultuuri. Samale pulgale asetaks näiteks Rootsi "traktoriregulatsiooni", mille tõttu enamik Duette ja PV-x44 Volvosid on ümber ehitatud. Meil kahjuks selliseid "auke" ei jäeta ja kõike üritatakse hirmsasti keelata.


RE: kategooria juhtimine liikluses b,c,d - Kult - 17-12-2017

(17-12-2017, 00:49 AM)v6sa Kirjutas:  
(16-12-2017, 23:56 PM)Kult Kirjutas:  B katiga võib seal juhtida veokat/bussi mis valmistatud enne 1960 aastat, täismassist jutu pole.
  • goods vehicles manufactured before 1 January 1960, used unladen and not drawing a laden trailer

Goods vehicle on selgelt veoauto, kusjuures tühjalt ja ilma haagiseta.

Pildil oli Doubledecker, mis ei ole veoauto.
Selles on sul õigus jah et tegu on veoautoga, aga seal saad ka bussi registreerida sellisena.

 Aga busside jaoks on asi veel parem:

Vehicles you can drive if you have a full category B (car) driving licence: Ehk siis kui on üle 30 aasta vana siis anna minna oma lõbuks ja max 8 reisulisega.


RE: kategooria juhtimine liikluses b,c,d - zurik - 17-12-2017

Siin ei ole õnneks või kahjuks UK. Big Grin Eestis liigitatakse autod,bussid,liikurmasinad kas täismassi või bussi puhul istekohtade arvu järgi,kui me räägime juhtimisõiguse seisukohalt.


RE: kategooria juhtimine liikluses b,c,d - honkomees - 17-12-2017

(17-12-2017, 17:33 PM)zurik Kirjutas:  Siin ei ole õnneks või kahjuks UK. Big Grin  Eestis liigitatakse autod,bussid,liikurmasinad kas täismassi või bussi puhul istekohtade arvu järgi,kui me räägime juhtimisõiguse seisukohalt.

jah, tundub et inglismannidel on nagu meilgi vanasti "amatöörautojuhid" ehk ilma tööd tegemata sõidavad pea millega tahavad. Mõnes mõttes ka loogiline ... nagu ka meil kehtiv sistem, lihtsalt loogikad on erinevad.


RE: kategooria juhtimine liikluses b,c,d - Edel - 17-12-2017

Panen siia ühe põneva sõiduauto http://galerii.ytra.eu/displayimage.php?album=search&cat=0&pid=8482#top_display_media Big Grin  "Reformarite" buss/veoauto, mis Maanteeametis on arvel just sõiduautona Big Grin 
Mina ei mõista, kuidas see on saadud arvele "sõiduautona" kuigi ta ei ole seda mitte ühestki küljest. Meil tähendab sõiduauto just nagu B-kat-i sõidukit täismassiga kuni 3500. Kõnealune sõiduauto täismass on 16500, mis vastab raskekaalu bussile või veoautole.
Kes vaatab, see näeb kohe, et selle juhtimiseks alla C-kat-i ei mängi välja.


RE: kategooria juhtimine liikluses b,c,d - MeelisV - 17-12-2017

Ärge ajage sassi erinevaid asju nagu sõiduki kategooria ja juhiloa kategooria.


RE: kategooria juhtimine liikluses b,c,d - v6sa - 17-12-2017

(17-12-2017, 02:30 AM)Kult Kirjutas:   Aga busside jaoks on asi veel parem:

Vehicles you can drive if you have a full category B (car) driving licence:
  • a passenger carrying vehicle manufactured more than 30 years before the date it is driven and not used for hire or reward or for the carriage of more than eight passengers
Ehk siis kui on üle 30 aasta vana siis anna minna oma lõbuks ja max 8 reisulisega.

Ei pruugi olla parem ühti. Sõita võid oma lõbuks, igasugune tasu (reward) ei tule kõne alla.

Ning see 8 passasiiri klausel on samamoodi, nagu meil: peab olema regatud kuni kaheksale.

Seega Doubledeckeriga võib küll üksi tööle sõita, aga lapsi lasteaeda viia ei tohi. Toungue


RE: kategooria juhtimine liikluses b,c,d - zazik - 17-12-2017

(17-12-2017, 22:00 PM)v6sa Kirjutas:  
(17-12-2017, 02:30 AM)Kult Kirjutas:   Aga busside jaoks on asi veel parem:

Vehicles you can drive if you have a full category B (car) driving licence:
  • a passenger carrying vehicle manufactured more than 30 years before the date it is driven and not used for hire or reward or for the carriage of more than eight passengers
Ehk siis kui on üle 30 aasta vana siis anna minna oma lõbuks ja max 8 reisulisega.

Ei pruugi olla parem ühti. Sõita võid oma lõbuks, igasugune tasu (reward) ei tule kõne alla.

Ning see 8 passasiiri klausel on samamoodi, nagu meil: peab olema regatud kuni kaheksale.

Seega Doubledeckeriga võib küll üksi tööle sõita, aga lapsi lasteaeda viia ei tohi. Toungue

Millest see järeldus, et lapsi lasteaeda viia ei tohi? Kui on omad lapsed, siis vaevalt nad sulle selle eest tasu maksavad. Kui naabri lapsi viid, siis on juba veidi hallim ala.

Ja selles kuni 8-le regamise asjas ma ka kindel pole. Mina saan suht üheselt aru, et reisijaid ei tohi olla rohkem kui 8, mitte et registreeritud kuni 8 reisijakohaga. Arvestades sealset seaduseloogikat, usun ma et registris võib olla täitsa normaalne reisijakohtade arv, lihtsalt lubadeta vend tohib peale võtta kuni 8. Kui tahad rohkem vedada, siis pane vastava kategooria sohver pulti ja muudkui vea.

Tasulised veod on loomulikult ka seal reglementeeritud.


RE: kategooria juhtimine liikluses b,c,d - v6sa - 17-12-2017

Võta nüüd kinni, kuidas seda 8 reisija osa peaks mõistma.

Kui keegi sealmaal toimetaja peaks seda teemat nägema, ehk kommenteerib kohalike kombeid.


RE: kategooria juhtimine liikluses b,c,d - spitfire - 18-12-2017

Ma olen aru saanud, et Usas võid B-kati lubadega kuni 12t "motorhõumi" rentida, ja mitte aint rentida vaid legaalselt kimada ka sellega.


RE: kategooria juhtimine liikluses b,c,d - AsTroSS - 18-12-2017

Usas võid sa sõita tavaliste lubadega (b kat) isegi suure veokaga Semi truckiga koos pika käruga ( mass ei mängi rolli ) aga: 
1. Masin neab olema registreeritud nagu RV, ehk meie mõttes matkaauto
Osariikide kaupa on pisut erinevad nõudmised , näiteks mõnes ei nõuta midagi mõnes peab olema mingit sorti wc pott kaasas

2. Uksel peab olema kiri: Not for hire

Vähemalt nii tehti mulle seal lühidalt selgeks kui uurisin seda teemat