automoto.ee foorumid
'69 mustang Mach1 390 - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanatehnika Projektipäevikud (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=31)
+--- Teema: '69 mustang Mach1 390 (/showthread.php?tid=60248)

Lehed: 1 2 3 4 5 6 7 8


'69 mustang Mach1 390 - sven1 - 06-05-2018

Kui mul isa tegeleb ainult vene rauaga, siis minu isiklikust aastakäigust tulenevalt ei ole minu esimesed autofantaasiad käinud ainult ümber idanaabri toodangu. Kooli läksin küll siis kui punalipud veel lehvisid ja selleaegsed põnevamad masinad meeldisid mulle ka väga. Eriti aukartust äratas GAZ 24 ja mudelikogus olevatest autodest erutas mind kõige rohkem GAZ 13 - neid ju tänaval ei näinud. Aga esimene tõsisem armumine autosse juhtus aastaid hiljem üht juhusliku arvutimängu mängides, kus need kuus tagatule kriipsu ja kogu kontseptsioon lihtsalt võlus mind. Läks veel palju aastaid ja siis oma 30ndaks sünnipäevaks kinkisin endale täpselt selle isendi, mis mind aastaid tagasi paelus. Olen sellega nüüdseks omajagu ringi sõitnud, aga aeg on sealmaal, et auto peaks laiali lammutama ja tõepoolest korda tegema. Ja kui juba teha, siis tuleb mustale numbrile. Minu kerekood näitab, et auto peaks olema  D5 pastel grey. Olen seda värvi vaadanud nii ja naa, aga mustangit seda värvi värvida oleks patt. Oskab äkki keegi öelda, et kui suur miinus oleks värvida auto mõnda teist tooni, mis selle aastakäigu värvivalikus on?

[attachment=69481]

[attachment=69482]

[attachment=69483]


RE: 69 mustang Mach1 390 - karl1 - 06-05-2018

See auto pesitseb vist Võrumaal ? Mäletaks nagu, et ühel jaanipäeval käisid kohalikul platsil ja hiljem käisime garaazis vaatamas seda veel  Cool
Väga tige masin igatahes, edu.


RE: 69 mustang Mach1 390 - mlsluik - 06-05-2018

Mach 1 muidugi tige masin aga mul hoopis muu küsimus, mis arvutimängust jutt? DRIVER 2?


RE: 69 mustang Mach1 390 - pisipunk - 06-05-2018

oi kuripatt. mina lükkan küll mölemad pöidlad ülespidi sellise masina peale. Edu.


RE: 69 mustang Mach1 390 - HMP - 06-05-2018

(06-05-2018, 08:12 AM)sven1 Kirjutas:  Kui mul isa tegeleb ainult vene rauaga, siis minu isiklikust aastakäigust tulenevalt ei ole minu esimesed autofantaasiad käinud ainult ümber idanaabri toodangu. Kooli läksin küll siis kui punalipud veel lehvisid ja selleaegsed põnevamad masinad meeldisid mulle ka väga. Eriti aukartust äratas GAZ 24 ja mudelikogus olevatest autodest erutas mind kõige rohkem GAZ 13 - neid ju tänaval ei näinud. Aga esimene tõsisem armumine autosse juhtus aastaid hiljem üht juhusliku arvutimängu mängides, kus need kuus tagatule kriipsu ja kogu kontseptsioon lihtsalt võlus mind. Läks veel palju aastaid ja siis oma 30ndaks sünnipäevaks kinkisin endale täpselt selle isendi, mis mind aastaid tagasi paelus. Olen sellega nüüdseks omajagu ringi sõitnud, aga aeg on sealmaal, et auto peaks laiali lammutama ja tõepoolest korda tegema. Ja kui juba teha, siis tuleb mustale numbrile. Minu kerekood näitab, et auto peaks olema  D5 pastel grey. Olen seda värvi vaadanud nii ja naa, aga mustangit seda värvi värvida oleks patt. Oskab äkki keegi öelda, et kui suur miinus oleks värvida auto mõnda teist tooni, mis selle aastakäigu värvivalikus on?

Mis patt see ikka on?! Kuna ise oled sõiduki omanik, siis ise ka otsustad (võttes seda kui hobisõidukit).  Kui on müügiplaanid, siis pead ennustama milline küll oleks see kõige isuäratavam toon potensiaalsele ostjale. Sel juhul pead isikliku arvamuse tahaplaanile jätma. Kui aga plaan on musta numbrit taotleda, tuleks see siiski  värvida tehase ettenähtud tooni.


RE: 69 mustang Mach1 390 - indreksirk - 06-05-2018

(06-05-2018, 08:12 AM)sven1 Kirjutas:  Oskab äkki keegi öelda, et kui suur miinus oleks värvida auto mõnda teist tooni, mis selle aastakäigu värvivalikus on?
Vanasõidukiks tunnustamise protsessi lihtsamaks läbimiseks on loodud vastav käsiraamat - kättesaadav eesti ja vene keeles näiteks unic-moto.ee alajaotises must number. Paberil on see samuti avaldatud ning kättesaadav Eesti Vanatehnika Klubide Liidu ajakirja Vanad Veljed nr 5 vahel (2017 mai). Kättesaadavad on ka ekspertide andmed, kes on saanud vastava koolituse ning oskavad küsimustele vastata oma teadmiste ja ekspertide poolt ühiselt kokkulepitud käsiraamatusse kantu alusel. Foorum on ka sobiv koht küsimiseks, aga tuleb osata eristada arvajaid ning teadjaid. 
Kui on soov, et sõiduk hiljem vastaks vanasõiduki nõuetele, siis on soovitav kasutada sama värvitooni, millega konkreetne isend tehasest välja sõitis. Originaalseks loetakse ka samale mudelile ettenähtud muu värvitoon või värviskeem. Paljude sõidukite puhul ei olegi päris tema enda originaalset värvitooni võimalik kindlaks teha, mistõttu saabki omanik ise otsustada, millise selle  mudeli värvitooni ta valib. Praktikas on loetud sobivaks ka selline värvitoon, millega auto tõenäoliselt tehasest valmisautona välja ei sõitnud, kuid võis olla valmistatud näiteks eritellimusel. Nõukogude Liidus üldiselt eritellimusel autosid ei saanud, ammugi siis endale sobivas värvis, kuid muu maailm kapitalistlikus konkurentsis oli müügiedu nimel valmis uue auto ostjale üle andma just talle sobivas värvis auto. Värv peab olema muidugi ajastukohane. 
Igatahes jõudu tegemisel ning soovitan ekspertidega enne töödega pihtahakkamist konsulteerida. Parem veidi rohkem panustada ettevalmistustesse, kui pärast pead murda, kuidas juba tehtud ümber teha.


RE: 69 mustang Mach1 390 - Peeter - 06-05-2018

Vene autodel ei ole võimalik välja võtta mis värvi see tegelikult tehasest oli. Isegi passis on tihti vale. Nt enamus oranzid moskvichid on arvel punasena.
Japsidel on tihti pirka peal koodiga kirjas mis sisu/värvi kombinatsiooniga auto valmistatud on.
Usakatel sai vist vin koodist absoluutselt kõik valikud välja lugeda. Fordi kohta ei tea, kuid Moparil kindlasti.
Ning Euroopas nt Bemmidel on vin koodi viimase 7 numbri järgi saada netist kätte 100% info kuidas konkreetne auto ja mis hetkel tehasest väljus.


RE: 69 mustang Mach1 390 - sven1 - 07-05-2018

(06-05-2018, 09:29 AM)karl1 Kirjutas:  See auto pesitseb vist Võrumaal ? Mäletaks nagu, et ühel jaanipäeval käisid kohalikul platsil ja hiljem käisime garaazis vaatamas seda veel  Cool
Väga tige masin igatahes, edu.

Seesama masin jah Smile


RE: 69 mustang Mach1 390 - sven1 - 07-05-2018

(06-05-2018, 18:30 PM)mlsluik Kirjutas:  Mach 1 muidugi tige masin aga mul hoopis muu küsimus, mis arvutimängust jutt? DRIVER 2?

Ma tõesti ei mäleta, see oli veel siis kui pentium 1 välja tuli. Smile  Kindlasti oli maru kandiline.


RE: 69 mustang Mach1 390 - sven1 - 07-05-2018

(06-05-2018, 20:53 PM)indreksirk Kirjutas:  ...
Kui on soov, et sõiduk hiljem vastaks vanasõiduki nõuetele, siis on soovitav kasutada sama värvitooni, millega konkreetne isend tehasest välja sõitis. Originaalseks loetakse ka samale mudelile ettenähtud muu värvitoon või värviskeem.
...
Igatahes jõudu tegemisel ning soovitan ekspertidega enne töödega pihtahakkamist konsulteerida. Parem veidi rohkem panustada ettevalmistustesse, kui pärast pead murda, kuidas juba tehtud ümber teha.

Tänan põhjaliku vastuse eest! Tundub, et te teate üldjoontes päris hästi neid nõudeid värvitoonile.

Teengi eeltööd ja kogun tarkust, et see kunagi nüüd kõik töösse panna. Smile


RE: 69 mustang Mach1 390 - sven1 - 07-05-2018

(06-05-2018, 23:24 PM)Peeter Kirjutas:  Vene autodel ei ole võimalik välja võtta mis värvi see tegelikult tehasest oli. Isegi passis on tihti vale. Nt enamus oranzid moskvichid on arvel punasena.
Japsidel on tihti pirka peal koodiga kirjas mis sisu/värvi kombinatsiooniga auto valmistatud on.
Usakatel sai vist vin koodist absoluutselt kõik valikud välja lugeda. Fordi kohta ei tea, kuid Moparil kindlasti.
Ning Euroopas nt Bemmidel on vin koodi viimase 7 numbri järgi saada netist kätte 100% info kuidas konkreetne auto ja mis hetkel tehasest väljus.
Selle mustangi vin kood näitab ka vist väga põhjalikult:

Year: 9 1969
Plant: T Metuchen, NJ
Body Series: 02 SportsRoof
Engine: S 390 4v V8 GT
Unit: 193418 193418


Miscellaneous Vehicle Data
Body: 63C SportsRoof, Mach 1, Deluxe Interior
Color: D5 Pastel Grey w/Flat Black Hood
Trim: 3D Dark Red Vinyl and Dark Red Knitted Vinyl, Mach 1 Luxury
Date: 23D April 23, 1969
D.S.O: 22 Charlotte
Axle: 6 3.00:1, Conventional
Trans: U C6 Automatic


RE: 69 mustang Mach1 390 - Alts - 07-05-2018

Fordilistele on detailsema info tarbeks olemas ka Marti Report (tasuline)


RE: 69 mustang Mach1 390 - sven1 - 08-05-2018

Muidugi, kui see läheks kui pastel grey, siis oleks ka ok. Mulle tundub, et see on metallik.

[attachment=69492]


RE: '69 mustang Mach1 390 - sven1 - 08-05-2018

Sai natuke veel uuritud ja erinevaid tabeleid, decodereid muugitud. Tuli hoopis välja, et minu auto peaks olema acapulco blue musta kapotiga. Siis D minu etiketil tähistab seda värvi ja 5, et kapot on must. On segane värk Smile ja kui keegi vastu ei vaidle, siis hakkan siniseks võõpama.

[attachment=69509]

[attachment=69510]


RE: '69 mustang Mach1 390 - argo1974 - 08-05-2018

Mike Mueller väidab oma raamatus "1969 Ford Mustang Mach I", et värvikood D5 on Pastel Grey musta kapotiga. Ja et allikad, mille järgi D = Acapulco Blue, on valed.
Fordi originaalkaardid on Kevin Marti käes, temalt peaks saama selgust (vt Altsi postitust eespool). Mu USA tuttav, kellel on 65 värvikoodiga originaalvärvis sinine-must auto, sai Marti raportiga kinnituse, et kerevärv õige.


RE: '69 mustang Mach1 390 - sven1 - 09-05-2018

Siin on värvide lahtiseletus ja alla väikeses kirjas on ka 5 tähendus.

'69 mustangi värvitoonid

veel '69 värve

ja mõned veel

tellida endale värvi

[attachment=69513]


RE: '69 mustang Mach1 390 - Romka - 09-05-2018

Igal juhul peab selline Mustang olema punane  Toungue


RE: '69 mustang Mach1 390 - sven1 - 09-05-2018

Ma tõesti ei taha autot pastel greyks värvida. Ma veel siiralt usun, et kuna mu värvikoodiga on selline segadus, siis värvides ta aqupulco blueks ja metallikuna, kuna tellida saab teda ainult metallikuna http://www.automotivetouchup.com/touch-up-paint/ford/1969/all-models/, siis miinuspunkte ei tule.


RE: '69 mustang Mach1 390 - rulli - 09-05-2018

(09-05-2018, 14:28 PM)sven1 Kirjutas:  Ma tõesti ei taha autot pastel greyks värvida. Ma veel siiralt usun, et kuna mu värvikoodiga on selline segadus, siis värvides ta aqupulco blueks ja metallikuna, kuna tellida saab teda ainult metallikuna http://www.automotivetouchup.com/touch-up-paint/ford/1969/all-models/, siis miinuspunkte ei tule.

Pastel grey tundub reaalsuses mitte hall, vaid pigem praeguse tooni sarnane olema (väidetavalt '69 pastel grey):
[Pilt: 1969_00105_01.jpg]
Ilmselt kuskilt nurgataguses kohas on veel originaalvärvi ja sealt saab aimu, oli ta valge või sinine Smile


RE: '69 mustang Mach1 390 - argo1974 - 09-05-2018

Mõned näited:
Acapulco Blue = 6:
https://www.carolinamusclecarsinc.com/vehicles/56/1969-ford-mustang-mach-1
http://vanguard.dealeraccelerate.net/vehicles/2257/1969-ford-mustang-mach-1-s-code

Pastel grey/black hood =  D5:
http://ftp.myclassicgarage.com/social/posts/119864-the-1969-king-of-the-road-shelby-gt500

Piltide hulgast leiad Marti raportid.
Kes on Marti? http://www.mustangandfords.com/featured-vehicles/mump-0808-1967-to-1979-mustang-resource-the-marti-report/

VIN decoder: http://www.mustangdecoder.com/decoder.html
Näitab su autole samuti halli.

Mis värvi sa auto värvida kavatsed, on hoopis teine teema.