automoto.ee foorumid
Vaakumregulaator Solex karpale - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Noorklassikute Aruteluala (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=22)
+--- Teema: Vaakumregulaator Solex karpale (/showthread.php?tid=60578)



Vaakumregulaator Solex karpale - spitfire - 28-06-2018

Oleks tarvis Solex 4A1 karpale vaakumregulaatorit. See karpa oli suht levinud ja peal vanadel umbes 77-84 aasta mersudel, bemmidel jne.
Ilmselt esineb sama vaakum ka mõne teise karpa küljes.

Ma ei tea miks see pilt viltu on, aga see tegelane on pildil ümmargune junn all paremal nurgas, kus on 2 vedru. tel 502neli540


RE: Vaakumregulaator Solex karpale - stihl - 28-06-2018

Miks sa seda sis kusagilt seda ei telli, kui seda vaja on? Maksab mingi mõnikümmend €.

Eestis ju vaevalt, et keegi neid teeb ja kohe sulle pakkuma hakkab.
Ja mingit igivana, "täna töötab - homme on katki" asja vast ka nagu mõttetu kasutada. 

.


RE: Vaakumregulaator Solex karpale - spitfire - 28-06-2018

Aga ole hea ja soovita mõni butiik, mõnikümmend euri kõlab ootuspäraselt.


RE: Vaakumregulaator Solex karpale - stihl - 29-06-2018

Pane googlisse "Solex 4A1 spare parts" ja neid butiike ikka tuleb. 
Lisaks konkreetse automargi jupimüüjad.

Jep, osadele peab ka kirja saatma (koos joonisega) a`la "Dear sir, Iam looking for a part number CD5777 (picture attached), can you help me? Best regards, spitfire. " - pole samuti keeruline.

Aga mida see jupp seal üldse teeb? Ma nagu ei näe, et ta midagi liigutaks või et tal mingi hoob üldse küljes on?

[Pilt: 1280px-4A1_rechts.jpg]


P.S. Mida see vana räägib, kas oled küsinud? Aasta vana kuulutus
Bennyhillidel on kah neid butiike suht palju, kes online kataloogi ei oska teha ja tahavad suhelda: http://www.carburettorspecialists.com/products.htm
Kindlasti kannataks otsida saksakeelsest netist, fritsudel raudselt on olemas. 

Holland samuti pole kaugel: http://www.ricambicarburatori.com/contents/en-us/contactus.html

Kuskilt ikka saab.

.


RE: Vaakumregulaator Solex karpale - kalju1 - 29-06-2018

Varuosatark.ee lehelt saab leida varuosanumbri (13 11 1267251) ja selle abil UM-st küsida.
aga orienteeruv hinnanäide https://www.online-teile.com/bmw-ersatzteile/13111267251_Steuerdose.html


RE: Vaakumregulaator Solex karpale - motamees - 29-06-2018

(29-06-2018, 11:59 AM)stihl Kirjutas:  ...Aga mida see jupp seal üldse teeb? Ma nagu ei näe, et ta midagi liigutaks või et tal mingi hoob üldse küljes on?...

Paistab olema miski käivitusabi äkki? Kui vaakumit pole (mootor seisab), siis lükkab pisut gaasi peale. Nagu käivitub, laseb tühikäiku. Samas, kui mootor hakkab välja surema, siis annab veidi tuure juurde, kui juht ei jõua.


RE: Vaakumregulaator Solex karpale - stihl - 30-06-2018

(29-06-2018, 12:59 PM)kalju1 Kirjutas:  Varuosatark.ee lehelt saab leida varuosanumbri (13 11 1267251) ja selle abil UM-st küsida.
aga orienteeruv hinnanäide https://www.online-teile.com/bmw-ersatzteile/13111267251_Steuerdose.html


Krt, 100 raha selle väikese jupstüki eest on pisut julm küll. Tundub, et ma läksin oma 20€-se pakkumisega varuosade hinnataevasse ära... Sad

Kas see https://www.ruddies-berlin.de/4a1.htm mingit odavamat Pierburgi varianti ei taha pakkuda?

.


RE: Vaakumregulaator Solex karpale - Jansa - 30-06-2018

Mul on paar sellist karpat tagavaraks. Üks oli autol enne küljes, vist toimis see regulaator. Tegu jah sellise 'mehaanilise sõrmega', lükkab gaasihooba kui asi surema hakkab.


RE: Vaakumregulaator Solex karpale - spitfire - 01-07-2018

Sellel jupstükil, on 2 funktsiooni: annab törtsu gaasi auto käivitamisel, mis on temast väga kena,
Aga olulisem on see teine; kui tühikäigul rakendub motole mingi koormus, (konditsioneer, roolivõim või automaat kastil lükata käik sisse), siis ta ülesanne on hoida mootori pöördeid muutumatuna. Huvitav selle kombo puhul on, et ka külmal mootoril on pöörded kogu aeg samad, ta on kuidagi seotud ka külmkäivitus sisteemidega.

Ehk siis lihtsustatult: gaasi hoob istub vastu regull kruvi AINULT siis kui moto on tühikäigul ja mingeid lisasid taga pole. Kõikidel muudel juhtudel toetub hoob selle vaakumluti peale, kaasa arvatud ka see aeg kui auto seisab garaazis ja peremees joob õlut. Seda ilma naljata. Sohvri gaasijalg muidugi ka annab sellele lutile puhkust.