Suhe Husqvarna 15-V2 raideriga -
Tift - 21-07-2018
Sain laiba. Ehk siis laibaks sõidetud ülalpoolnimetatud masina. Mootoriks originaalselt peal Kawasaki 2-sil. süda. Remontisin ta tasapisi töökorda. Mootor aga ei kõlvanud eriti kuhugi- mõrad korpuses ja ka kulumine päris suur. Hankisin ühe 18 hj 1-sil. Kohleri. Panin peale. Ja siis hakkas pihta :
Kõigepealt tuli tagumine tugiraam ringi teha, sest too toetus klapikambri kaane peale. Siis summuti, sest torude asendid ei klappinud... Elektrijuhtmestiku tegin ringi.
Toitesüsteemiga on aga oma ooper. Kuna Kohler on pärit sajandi algupoolest ehk SV-540 ja on olnud tõenäoliselt peal tavalisel murutraktoril, siis puudub tal bensiinipump. Raideri paak on madalamal ja ise peale bensiin ei jookse.
Monteerisin vahele siis ühe pumba, mis annab 0,4 bar ja ca 60 liitrit minutis, kuid tõenäoliselt on seda siiski liiga palju, sest mootori "suu" on punnis ja ei jõua kõike ära "mäluda". Puudub ju ka ülevooluklapp ning tõenäoliselt ehitab pump surve kõrgemakski, kui passis näidatud.. Osaliselt tulevad jäägid summutist musta suitsuna välja. Seda siis madalatel pööretel. Teadjamad soovitasid karbussi ära vahetada, sest pumbaga versioonidel pidavat teistsugused olema...
No ma ei tõtanud seda kohe tegema... Variant on peale panna impulsspump, mis oleks originaalilähedane, kuid sel mootoril ei ole kohta, kust seda impulssi võtta. Nii... Siit siis küsimus : kas nupumeestel on ärksaid mõtteid asja valutuks lahendamiseks? "Valutu" all mõtlen siis soodsat aga töötavat varianti :
.
RE: Suhe Husqvarna 15-V2 raideriga -
pat1 - 21-07-2018
Mul ühel autol peal kütuserõhu regulaator, peal on kruvi mmanuaalseks reguleerimiseks. ( ei tea õiget nime) asub peale pumpa ja enne pihusteid. Ehk aitab selline vidin rõhku maha võtta.
RE: Suhe Husqvarna 15-V2 raideriga -
Walter - 21-07-2018
Ehita vahele karpaautodelt (näit. vanem Opel) tuntud tagasivoolusüsteem (plastist potsik oli karpa küljes) või võta pump vahelt ära ja pumpa kütusepaaki piisav surve sisse, voolab ka peale.
RE: Suhe Husqvarna 15-V2 raideriga -
Tift - 21-07-2018
(21-07-2018, 11:01 AM)Walter Kirjutas: Ehita vahele karpaautodelt (näit. vanem Opel) tuntud tagasivoolusüsteem (plastist potsik oli karpa küljes) või võta pump vahelt ära ja pumpa kütusepaaki piisav surve sisse, voolab ka peale.
Mõte pole paha, aga siis põhimõtteliselt jäädki pumpama :
. ajutiseks lahenduseks piisab.
RE: Suhe Husqvarna 15-V2 raideriga -
Tift - 21-07-2018
(21-07-2018, 09:11 AM)pat1 Kirjutas: Mul ühel autol peal kütuserõhu regulaator, peal on kruvi mmanuaalseks reguleerimiseks. ( ei tea õiget nime) asub peale pumpa ja enne pihusteid. Ehk aitab selline vidin rõhku maha võtta.
Jah, selles suunas mu mõte liikus. Et kuna see surve seal on tõeliselt väike, siis võiks panna pärast pumpa kolmik vahele ja enne pumpa (paagi alla näiteks) kolmik vahele, need ühendada ning lasta üleliigne kütus lihtsalt pumba ette tagasi liigelda...
Teine variant, mis mulle rohkem imponeerib, on investeerida impulsspumpa. Aga ma veel ei oma selget pilti, kuhu (tõenäoliselt mootori ülemises pooles asuvas karterikaanes) mootori karteris impulsstoru ots viia ja kas karteris seespool ka midagi on (õlikaitse, sõel vms)..
RE: Suhe Husqvarna 15-V2 raideriga -
Tift - 21-07-2018
ise küsin-ise vastan :
. Sattusin kirjanduse otsa, kus sain teada, et ega seal karteris seespool suurt midagi ei olegi, väike kate otsese õli kaitseks... Niisiis...tundub, et mure lahendet. Ainult impulsspump muretseda , jupp voolikut ja asi korras :
.
RE: Suhe Husqvarna 15-V2 raideriga -
diesel - 21-07-2018
ehk sobiks ka väike vahepaak mootorist kõrgemal koos ujukiga tasemeanduriga? andur siis käivitaks-peataks madalas paagis olevat elektrilist pumpa.
RE: Suhe Husqvarna 15-V2 raideriga -
meli666 - 21-07-2018
(21-07-2018, 08:42 AM)Tift Kirjutas: Kuna Kohler on pärit sajandi algupoolest ehk SV-540 ja on olnud tõenäoliselt peal tavalisel murutraktoril, siis puudub tal bensiinipump. Raideri paak on madalamal ja ise peale bensiin ei jookse.
Teadjamad soovitasid karbussi ära vahetada, sest pumbaga versioonidel pidavat teistsugused olema...
Minu ponnistused Stiga raideri Kohleriseerimisel siin teemas näha.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=37315&pid=270487#pid270487
Ostetud mootoril oli impulsspump täitsa küljes olemas, samuti SV-540. Aga viskasin ta minema, kuna jäi mootorikattele ette. Bensiinipaagi väljund jäi Stiga puhul karburaatorist kõrgemale.
Kindlasti impulsi vooliku väljund ka teemaalgataja mootoril olemas. Impulsspumba saab Estmotorist.
Mingit karburaatorit küll sellepärast vahetama ei pea, saunanaiste...
Oh jah, vana asja elustamine kokkuvõttes odavam ei tule, oma Stiga näitel see läbi elatud.
RE: Suhe Husqvarna 15-V2 raideriga -
Tift - 21-07-2018
Minu ponnistused Stiga raideri Kohleriseerimisel siin teemas näha.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=37315&pid=270487#pid270487
Ostetud mootoril oli impulsspump täitsa küljes olemas, samuti SV-540. Aga viskasin ta minema, kuna jäi mootorikattele ette. Bensiinipaagi väljund jäi Stiga puhul karburaatorist kõrgemale.
Kindlasti impulsi vooliku väljund ka teemaalgataja mootoril olemas. Impulsspumba saab Estmotorist.
Mingit karburaatorit küll sellepärast vahetama ei pea, saunanaiste...
Oh jah, vana asja elustamine kokkuvõttes odavam ei tule, oma Stiga näitel see läbi elatud.
Viskasid minema!! Kaugele? :
Väljundit esmapilgul kohe ei leidnud, asjatundjate teadmisel võib olla mootoreid, milledel see puudu. Arvan, et selle tekitamine ei valmista ka raskusi .
Kui see raskusi ei valmista, siis ..vahest kirjeldad, kustkohast ma peaksin seda väljundikohta täpsemalt otsima?
RE: Suhe Husqvarna 15-V2 raideriga -
meli666 - 22-07-2018
Pole enam kuskilt vaadata, kus väljundikoht on. Raider leidis uue omaniku. Arhiivis säilinud selline pilt, aga ega sellelt ei tuvasta, kuhu voolik läheb. Kaob nagu hooratta suunas kuskile.
[attachment=70681]
Samas praegusel Husqvarna Kohleril on küll ka miski tupiktoru olemas. Äkki ikka impulsspumba jaoks. Läheb aga õhupuhastaja karburaatori õhuklapi juurde. Mootor selline üldplaanis.
Kohleri remondimanuaal ka täitsa olemas, järsku sealt ka miskit leiab:
http://www.kohlerengines.com/engines/onl...0_2.11.pdf
[attachment=70682] [attachment=70683] [attachment=70684]
RE: Suhe Husqvarna 15-V2 raideriga -
Gravity - 03-08-2018
Ärge ajage asja raketi teaduseks.
Kõik need väikemootorite bensiinipumbad töötavad nö õhu rõhu erinevuse pealt. Teisisõnu kui kolb/kolvid liiguvad mootorist siis tekib korra hõrendus ja surve. Sellega pannakse pumba membraan tööle. Täpselt nagu mootor saagide jms puhul.
Kohler SV seeria puhul olen ise olukorras kus on kiirelt vaja (käepäraste vahenditega) lisada bensiini pump teinud klapikambri kaanele stutseri. Võid keevitada toru näiteks või paned mutritega pingutatava väljavõtte.
Ploki sisse ava tegemine eeldab rohkem ettevalmistust ning koha valikut , tehase lahenduse korral käib ülemise kaane sisse spets stutser.
Mootoritel mis tulevad ilma bensu pumbata on seal lihtsalt plomm ees. Kui ma mäletan õigesti siis seal on koonus keere.
RE: Suhe Husqvarna 15-V2 raideriga -
Tift - 01-03-2019
See bensiini impulsspumba asi lahenes nii, et meenutasin vanasõna:"Julge hundi rind on rasvane!"
Hankisin pumba, jupi sobivat voolikut ja ühe sobiva stutseri, mis on 90-kraadise nurga all- Puurisin mootoriploki ülemisse otsa ühte nurka lihtsalt ava, mille keermestasin, installeerisin stutseri, pumba, vajalikud voolikud ja asi oligi korras. Puurimise ajal kasutasin peenema otsaga tolmuimejat, mis alumiiniumipuru kenasti endasse imes.
Elektriline etteandepump oli ka korraks küljes, aga selle tootlikkus kippus liiga suureks jääma.
RE: Suhe Husqvarna 15-V2 raideriga -
ahtos - 01-03-2019
Kust pumba hankisid?
RE: Suhe Husqvarna 15-V2 raideriga -
Tift - 01-03-2019
(01-03-2019, 13:43 PM)ahtos Kirjutas: Kust pumba hankisid?
Hortulus.