Palun rääkige erinevatest keermetest!
#1

On ette tulnud minu jaoks võõrast tüüpi keere. Mitte siis nüüd see, kus keere lihtsalt lõigatakse detaili sisse vaid kuidagi enne lõiketera (vist?) lükatakse materjal tekkivast keermesoonest välja? :??? Või on mu arutluskäik täiesti puusse?
Igatahes tulemuseks see, et keerme väliskõrgus on suurem kui toorikul endal. Kõlab küll sogaselt, aga mai tia isegi kuidas seda tehnoloogiat nimetatakse, et oskaks kuskilt otsida ja küsida.
Probleemiks on tegelikult tsikli kodarad, millel keeret pikemaks oleks vaja lasta ja need sunnikud just nõnda tehtud on. Ratas sedavõrd vana, et uut kodarat sobivas mõõdus leidnud ei ole ja vanad nii kinni, et tervelt kätte ei saa. Sad
Oskab ehk keegi anda nõu, kas niisugune töö võimalik on ja kes/kus seda teha võiks?
Ja muidugi - mis selle toimingu nimi üldse on? Et kui asjapulkade käest küsida siis need kohe ukselt tagasi ei saadaks. Smile
Vastuste eest tänud ette!
Vasta
#2

Sellest jutust küll suurt aru ei saa, pane mõni selgitav pilt üles.
Aga kodara puhul on see tõesti nii, et keermeosa on lõigatud jämedamale toorikule kui kodar ise, sest pingutades liigub nippel keermestamata osale peale -- seega pole võimalik kodarakeeret edasi lõikata.
Võimalused on peenemad niplid ja täielikult uus keere lõigata või keermest edasi metalli peale sulatada ja sinna keere lõigata...aga siin treial juba abiks
Vasta
#3

Krt, selgitavat pilti kuskilt võtta pole. Aga kas ikkagi poleks võimalik sellise tehnoloogia olemasolu, et keere mitte ei lõigata- vaid pressitakse tooriku sisse. Ja siis ju jääkski väliskeerme \"hari\" kõrgem kui tooriku pind ise. :??? Tundub, et kuskilt olen midagi taolist kuulnud. Aga hetkel tõesti vaid tundub...
Samas oleks konstruimeestel, nt sama kõnealuse tsikli kodara valmistajatel, tülikas iga detaili eraldi kahte erinevasse mõõtu tõmmata?
Äkki tahate veel asja paikapidavust kinnitada või ümber lükata?
Vasta
#4

See peaks siis olema tõesti pressitud keere. st. toorikul on keerme osa kõrgem ja sinna siis mingi x jõu ja y vahenditega pressitakse keere peale. Odavam ja kiirem.
Lohutuseks nii palju et enamus meil saadaolevatest poltidest mutritest peaks olema pressitud keermega. Kui osalise keermega polte uurida, siis saad aru. (sama nagu kodaraga, keermega osa on jämedam, kui vaba osa)


Vasta
#5

Jah tõesti, al, see poldiga võrdlus ei tulnud mul endal pähegi! :duh
Aga kas keegi teaks, kus Tallinna kandis võib asuda ettevõte või meistrimees, kes niisuguse keermestamise rõõmsalt vilet lastes ära teeks?
Vasta
#6

Õigus jah, ju ta niimoodi pressides tehakse. Niipalju kui mina treialitega olen kokku puutund, on nad kõik keermed ikka sisse lõiganud.
See meetod nõuab vist eriseadmeid
Vasta
#7

Oeehhh! Käisin Balic Bolt\'is ja ei midagi rõõmustavat. Nende müüdav kraam kõik väljamaalt sisse toodud, nii et arvestatavat polditöösturit meie koduvabariigis ei leidu kellelt teoreetiliselt võiks abi paluda?
Samas Kloostrimetsa motomehed ütlesid, et see keeret pressiv riistapuu peaks ikkagi treipingiga ühilduv- või midagi sarnast olema. Ja Eestimaal mõned sellised kindlasti ka olemas on, aga neile seda mõistliku hinnaga ära ei müüda. Kas kellelgi mõnda tegijat ei ole kuskil/kunagi ette jäänud? Neti.ee\'st ka midagi sarnast silma ei hakanud. Niiii suur mure on! Sad
Vasta
#8

Seda tehnoloogiat nimetatakse keerme rullimiseks. Kasutatakse vaid masstootmisel, sest seade on suur ja kallis. Treipingiga ei ühildu. Kasutatakse sellepärast, et rullitud keere on tugevam ning puuduvad jäätmed laastu näol. Ühtegi poldivabrikut minuteada Eestis pole, nii et siit sellist masinat leida on vähe kahtlane Sad
Vasta
#9

eestis on minu teada mõned keermerullimise masinad olemas aga räägi mis mõõtu keeret oleks vaja teha äkki suudan aidata
Vasta
#10

Tegemist on IZ-49 kodaratega, millel läbimõõt 3,5 mm. Keerme sammu praegu öelda ei oska, sest mõõtmise \"kammi\" endal ei ole. Samas on mul taastamine praegu paariks-kolmeks kuuks külmutatud. Sad Aga nõuandeid ja asjalikke nippe ning inffi võtan ikka vastu.

Sorri, et lisan siia ka pisikese OT, aga kas keegi teab selle ratta kodarate täpseid mõõte? Kas tal originaalis ees ja taga ühejämedused kodarad ja kas keegi orig. veljele on uusi kodaraid koos niplitega peale aretanud? Ja kui - siis mis ratta omad sinna sobivad?
Vasta
#11

To: Sokk

IZ-49 rattad (sh kodarad) on identsed IZ-350
omadega. Mõlemaid toodetud 1940-50tel
massilistes kogustes. Viimased 10 aastat on
nende vehiiklite rattaid ikka üsna pidevalt
Kurtna laadal ikka saada olnud. Ma ei näe
mõtet neid ise valmistama hakata.

Peale selle - lühemad kodarad peaksid olema
identsed ka uuemate IZidega.

Parimat,

Valdo

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#12

Siin tänud kõigile vastajatele!
Hetkel tundub tõesti, et mõistlik oleks Kurtna ära oodata ja siis juba vaadata mismoodi edasi liikuda. :yes
Vasta
#13

Otsiks sama teema alt keermete ja puuride vastavus tabelit.
näiteks: keerme mõõt---keerme samm---auguläbimõõt.

ettetänades,
a-fänn
Vasta
#14

meelleldi aitan kui aega leiad siis helista ja saad terve raamatu nendest asjadest
kuna ise tegelen sellise kraami müügiga
052 30 397
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne