25-12-2021, 19:27 PM
(25-12-2021, 18:53 PM)kaller Kirjutas:Mis mõõteriistad kasutada on, sellest oleneb ka mõõtemetoodika.(25-12-2021, 13:32 PM)Tegelane5 Kirjutas: Praegu kui ta juba maas on saaks vaadata testriga ega esimene mähis katkestuses pole, konde lühises või ilma mahtuvuseta pole ja katkesti kas on OK.Üks rumal küsimus, kas kondensaator peab üldse vahel olema, ühendaks testimise ajaks lahti?
Kas siis korras süütepooliga tekkiks mingi säde, kui kondet pole?
Kusagilt on kõrvu jäänud, et säde peaks tekkima ka ilma kondeta, kuid küsin igaks juhuks enne üle kui testima hakkan?
Kuidas testriga kondet mõõta, kas mõõdan takistust?
Minul on näiteks kasutada vanakooli osutiga tester ja kondensaatori mahtuvuse olemasoluks tuleb keerata x100 oomi ning kui tester kondekaga ühendada osuti korra jõnksatab.
Kui nüüd polaarsus kiirelt ära vahetada jõnksatab osuti poole rohkem sest kondensaatoris on laeng sees.
Kui osutiga testrit pole siis tavaline 220v pirn 25W kondekaga järjestikku ja pirn ei tohi põlema minna, kuid juhtme ühendamisel peab tekkima väike säde.
Kui pirn põleb on lühis ja kui sädet ei teki on katkestus.
Süütemähise kontrolliks peab kindlasti madalpingeotsa kas lahti võtma või kontaktide vahele paberilehe pistma.
Muidu vooluga kontrollides on uut kontaktivedru tarvis.
Lahtise otsaga peaks olema üsna väike takistus madalpingeotsa ja pooli südamiku vahel, paar oomi suurusjärk.
Kõrgepingeotsa ja südamiku vahe on 100 oomist edasi, katkestust ei pea vast kirjeldama?
Kui kõik on korras, siis kontaktid on järgmine asi mida uurida.
Kui keegi on ostnud mingi uuemal ajal tehtud süüte siis väärismetallid on kallid ja volfram pole raisata.
Seepärast ongi uuemate asjadega peavalu, kuna metall sädelemisega hapendub ja piisab kui korra seisma jätta ja võib olla kontaktide takistus nii suur, et väikse vooluga ei teki ühendust ja säde läinud.
Puhastad ära, paned käima ja käib kuni järgmise korrani.
Olen sellised kontaktid poest saanud ja uuematel käivitusmootori magneetodel on need põhivarustuses.
Üldiselt on see tarkus kõik suvalises autode-mootorrataste ehitust käsitlevas õpikus olemas ja tungivalt soovitaks neist mõnda lugeda!
Pole see mingi häbiasi lugeda vanu õpikuid sest vanasti seletati asjad väga ilusti ära.
Näiteks raamat "Autode elektriseadmed" on hea alustuseks, mis vastab paljudele küsimustele.