opel senator a1 1979 2,8S r6
#1

kuna uunikute talveralli edasinihutus sobis mulle ideaalselt siis tekkis kiusatus katsetada kas suudaks teha kuuga ühe vana ja kauateeninud opeli sõidukorda et temaga osaleda sellel üritusel.
autol on minu enda jaoks pikk ajalugu.auto on minu kunagise pinginaabri ja koolivenna esimene opel ja mulle olnud teerajajaks pikka aega tagasi.sellest sai lugupidamine opeli reaskuueste tehnikate vastu.mis päädis irmscher senatori ostuga ja selle auto kasutamisega viimase 4a jooksul.tegu on suhteliselt alahinnatud tehnikaga kui kütusejanuse jne jne....ning opeli maine kaasaarvatud.ehk siis roostaja jnejjne...
kuna hetkel ei tahaks ühtegi teist opelit talverallile saata siis sai võetud ideeks et putitaks elule siis selle vana senatori.
kuna auto viimased 4-5aastat vaid seisnud ja seda põllu peal siis erilisi illusioone ei seadnud.mõtlein et teen juttu sellest vaid siis kui saan mingidki hääled autole sisse.täna see juhtus.
sais siis tänasel tuulisel pühapäeval auto uuesti omale garaaziukse taha aetud ja hakatud kaema mis aja jooksul kadunud on.kaduma oli läinud süütepoolilt kommutaatorile minevate juhtmete kimp.ja kommutaator ise.natuke otsimist oma põhjatute varude hulgast ja siis vastav kimp leitud.teisest kastist tuli ka kommutaator välja,mis müstilisel kombel on made in ussr kuid pistik selle karbi peal on täpselt boschiga katttuv.kõik jupid auto külge ja kontrolliks üks küünlajuhe maha ja suvaline küünal külge ning süüdet andma.selgus et isegi töötavad kõik osalised.oli säde ja üpris korralik.siis juhe tagasi ja karburaatori pealt maha õhufiltri korpus.igaks petteks lasin karburaatorisse korraliku lahmaka wd 40 et kõik hoovad ja muud asjad saaks liikuma.lasin asjal seista natuke ja valasin värsket kütet tühajaks tehtud paaki.natuke imesin läbi süsteemi ülesse.kuna kohest käivitust oodata polnud siis sai tehtud nö topkat ja panin ka eetri valmis.sõbrake käivitas ja ise aitasin natuke ka eetriga kaasa.imede ime ja üks koheselt tegi ka mootor üpris eluterveid hääli,üpris kohe oli olemas korralik reaskuuese saund.ei plärstunud egas miskit.kuid paraku vist ei jõudnud ujuki kambrist bensiin edasi ning mootor suri mingi aja pärast välja.ilmselt mõni düüs kinni.kuid kuna väljas juba läks hämaraks siis ei hakanud rohkem ponnistama.homme ka päev.või ülehomme või nii edasi.eks see karburaatori puhastuse peab ettevõtma garaazis sees kuid hetkel on seal paar muud projekti ees.seega peab sena veel natuke ootama.
autol on veel sellised tööd teha enne rallit:
karbid välja vahetada(ripendavad siusa all)
salongist istmed välja vahetada kuna vanad on juba auklikuks hallitanud.õnneks on korralikud mu varude hulgast kohe võtta.
pidurite puhastus ja pidurite õli vahetus.kettad ise sirged ja puhastatavad.
natuke iluravi vajavad nii tagatiivaääred kui ka tagapõll.samas ei plaani ideaalset kapremonti teha hetkel.
kõikide õlide ja vedelike vahetus.
kui vaja siis mõningane põhja lappimine.
korralike talverehvide paigaldus(õnneks on need koos velgedaga ka varude hulgas)
jõuda tehnilisele ülevaatusele.
ehk siis kokkuvõtteks et elame ja näeme kas on võimalik romust kuu ajaga jõuda tehniliselt korraliku auto ehitada et rallile jõuda.pead ei anna justBig Grin
pilte lisan viitega lehele kus natuke muudki materjali.pilte mõne päeva möödudes.
Vasta
#2

vahepeal siis niipalju juhtunud et kuna auto pole käima suutnud jääda siis sai karburaator lahtiharutatud ja natuke puhastatud ja uus tihend meisterdatud(õiget enam ei ole saada) ja sai ka kontrollitud ujukikambrit et kas pole mitte sodi täis.äärmiselt huvitav nähe on see et kui ujukikamber ülevalt bensiini täis kallata ja kiirenduspumbaga natuke ette anda siia auto käivitub ilusti ja käib ka natuke ca 45 seki.nii tühikäigul kui ka kõvasti gaasi andes.samas väikse hetke möödudes sureb ära.bensiini nagu ei tulegi peale.samas jälle eelmine kord sai bensiini pumpa kontrollitud et lööb peale küll. hetkeks tekkis kohe nõutus,kuid siis tekkis kahtlus seisnud auto pumba töövõimes.vb annab liiga vähe siiski välja.sai siis kastidest oma pumbatagavarad kokku korjatud siis ilmselt lähipäevil pumpadega eksperimenteerima...
pilte leiab siit: http://www.album.ee/album/30018480/50092804
Vasta
#3

Kaalu ka seda, kas kütuse voolikud/torud ei või umbes olla. Omal selline asi kogetud. Ajasin ka alguses kõik pumba kaela, a siis ei töötanud uue pumbaga ka (ette antud karbussitäiega töötas ära ja kogu muusika). Proovi näiteks seda, et võtad bensupumbast tuleva vooliku ära ja paned auto käima karbussis oleva bensu arvelt. Soovitavalt vooliku otsa pudel ka. Sealt saad edasi mõelda.

PS: kui avastad ikkagi, et voolikud umbes, siis ajutiseks lahenduseks kõlbab ka see, kui võtta tavaline jalgrattapump ja sellega kütuse teekond läbi puhuda. Miinuseks on mõistagi see, et kogu saast läheb paaki tagasi.
Vasta
#4

see teema on juba ammu läbitud.
Vasta
#5

sul on täiesti õigus;

kui oled veendunud, et torustik on OK, siis asu pumba kallale:
minul juhtus aastaid tagasi selline kurioosne asi , et oma tüdruk (1,5-2,0 aastane) raputas maal liiva paaki .... mängis noh;mismoodi ta korgi maha sai...ei tea,pärast tunnistas nuttes muidugi üles; "saasta" tulemusena jäin mõni aeg hiljem teele toppama ja pärast uue nõelklapi vahetust tuli lõpuks ka ebatihedate klappide tõttu pump osta; jube värk kui tagant järele mõelda

kes teab, mis seal senatoriga 4-5 aasta jooksul (nagu kirjutad) põllu peal juhtuda võis

ei taha muidugi ära sõnuda

või on senal juba elektriline pump....siis on ikka üsna kallis, kuid äkki saad kuidagi kombineerida

vanakooli austaja
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne