jawa 50 tüüp 555
#1

Kuna ise ei tea väga hästi, on selline küsimus, et kas 1961 aasta Jawa 50cm3 tüüp 555 loetakse uunikumiks, või mitte. Millistel tingimustel loetakse masinat üldse uunikumiks?
Vasta
#2

Võib lugeda küll uunikumiks.Enne oli vanusepiiriks 25 ja enam aastat,aga nüüd on 35 ja enam aastat.Sinu masin mahub igati sinna kanti,iseasi kui palju sellel originaali säilinud on.Eks teadjamad mehed parandavad, kui millegagi eksisinWink
Vasta
#3

mesamees Kirjutas:Võib lugeda küll uunikumiks.Enne oli vanusepiiriks 25 ja enam aastat,aga nüüd on 35 ja enam aastat.Sinu masin mahub igati sinna kanti,iseasi kui palju sellel originaali säilinud on.Eks teadjamad mehed parandavad, kui millegagi eksisinWink

Selle originaalsuse kohta veel selline küsimus: Kui üle värvida, kas ja kui originaalne siis on? Muidu on minu arvates 99% osadest vahetamata ning heas sõidukorras on ka.
Vasta
#4

jaltoots Kirjutas:
mesamees Kirjutas:Võib lugeda küll uunikumiks.Enne oli vanusepiiriks 25 ja enam aastat,aga nüüd on 35 ja enam aastat.Sinu masin mahub igati sinna kanti,iseasi kui palju sellel originaali säilinud on.Eks teadjamad mehed parandavad, kui millegagi eksisinWink

Selle originaalsuse kohta veel selline küsimus: Kui üle värvida, kas ja kui originaalne siis on? Muidu on minu arvates 99% osadest vahetamata ning heas sõidukorras on ka.
Kui üle värvida õiget koodi värviga, mida ka tehases kasutati, siis see originaalsust ei vähenda.
Aga hästi säilinud originaalvärvi puhul soovitan kaalutleda viimase säilitamist ja vajadusel teha värviparandusi, sest uus ja ilus värv ei ole enam see õige, siis tuleks teised osad ka üle käia; puhastada, värvida poleerida, et üldpilt kokku sobiks.
Tegelt eks see maitse asi ole.
Vasta
#5

Aga kust saada teada selle värvi koodi, mida tehases kasutati?
Vasta
#6

jaltoots Kirjutas:Aga kust saada teada selle värvi koodi, mida tehases kasutati?


Võta lahti mingi koost, kus algne värv on säilinud kasvõi imepisikese laigukesena ilmastiku jm mõjurite eest varjatuna (mutri alune, mingi kahe detaili vahe, sisemine külg vms). Mingi sellise koha ikka leiad (kui just kõiki detaile pole kunagi liivapritsist läbi lastud).

Siis pead minema selle detailiga värvifirmasse ja leidma sealsete kataloogide abil algsele võrdlemisi lähedase tooni. Pea kõik uunikumehed teevad nii - muid variante reeglina ei ole.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

Ma olen mõelnud, et sellise enamlevinud (nõukogude ja idabloki) tehnika kohta võiks teha (või äkki kuskil isegi on?) värvitoonide tabeli tänapäevaste koodidega. Siis ei peaks igaüks uuesti, nagu öeldakse, jalgratast leiutama. Ja kui keegi tahab oma originaaltooni masina värvi asendada teise originaaltooniga, siis oleks ka mõnusam tabelist vaadata, selle asemel et minna teist meest tüütama a'la laena oma auto küljest ühte tükki, lähen värvipoodi tooni määrama Smile
Vasta
#8

Väga sarnased tooniga peaks olema nn.Volvo 117 ning RAL tabeli järgi 3004. Kas need nüüd just täpselt sama tooni on, seda ei tea, kuid väga sarnased on küll.
Vasta
#9

onuaugust Kirjutas:Ma olen mõelnud, et sellise enamlevinud (nõukogude ja idabloki) tehnika kohta võiks teha (või äkki kuskil isegi on?) värvitoonide tabeli tänapäevaste koodidega. Siis ei peaks igaüks uuesti, nagu öeldakse, jalgratast leiutama. Ja kui keegi tahab oma originaaltooni masina värvi asendada teise originaaltooniga, siis oleks ka mõnusam tabelist vaadata, selle asemel et minna teist meest tüütama a'la laena oma auto küljest ühte tükki, lähen värvipoodi tooni määrama Smile

See pole nii ilus ja lihtne, nagu Sa arvad. Nimelt nõukaajal oli "paberites" sama toon tihti väga varieeriv, sõltudes sellest, millistest komponentidest õnnestus see defitsiidimajanduses kokku segada.

Nt Pobi beeþ oli 1. seeria 1949.a. autol ja 1958.a. 3. seeria autol ikka väga erinev (panin pleekimata varjus olnud tükid kõrvuti).

Seega oleks ikka mõistlik esimese variandina kasutada konkreetse isendi värvinäidist. Kui seda pole, siis võiks aluseks võtta alles mingi värvitüübi üldkoodi (üldnäidise koodi).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

Selline küsimus on tekkinud:
Kust oleks võimalik saada sellele jawa 50 tüüp 555-le varuosasid? Netist otsides pole veel ise leidnud.
Teine küsimus tuli veel:
Kuidas seda sõidukit üldse liigitada, kas mopeed või mootorratas. Liikluseeskirja järgi jääb kuskile vahepeale, ma arvan. Silindri järgi (49,9cm3) on ta ju mopeed, kuid kiiruse järgi tundub, et mitte, sest venekeelses dokumendis on kirjas maksimaalne kiirus 60km/h. Dokumendis on nimetatud "
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne