Mis jalgrattaga tegu?
#1

Mis jalgrattaga tegu?
Raamil millegipärast 2 raaminumbrit .Raam tundub ise terasraam.Paljud jupid kaasaegsematelt ratastelt.Kunagi väidetavalt olnud peal ka mingi mootor.

http://album.ee/node/28238611/50331623


Tänud ette!
Vasta
#2

Karta on, et tänad liiga vara. Pole eriti kusagilt kinni hakata, anonüümne värk. Esihark, lenks, rattad, pakiraam, tagaporilaud?, ketiratas/vändad/pedaalid ei ole ilmselt algselt selle raami küljes olnud. Raaminumbritega on mingi vigur tehtud kui just raam pole 2-st poolest kokku sätitud, aga vaevalt. Sildiaugud tunduvad kuidagi suured aga vb lihtsalt paistab nii. Kas sadulgi ja esiporikas algsed on, kes teab? Raamikaelal olev number võiks viidata läti toodangule kuigi kasutasid ka teiste maade tootjad seda kohta, aga inglise asi ei paista küll olevat. Sadulamuhvil on näha ohtralt messingjoodise jälgi mis ei jäta eriti korrektset muljet ja sellist asja eriti suured tootjad endale ei lubanud. Kurblivõlli muhvil tunduvad iseloomulikult lühikesed toruühendused aga vb jällegi vaid minu ettekujutus. Samuti kujutan ette, et raam on olnud nikeldatud, mitte kroomitud aga vb jällegi eksin. Raam on tõesti pikk aga ka see ei aita eriti edasi.
Vasta
#3

Kust kohast kodanik Stream selle ratta leidis?


Vasta
#4

Niipaljuks oskan ehk lisada,et jutu järgi ratas pärit tsaariajast.
Nii olevat väitnud mees ,kellele see kuulus ja kes sellega sõitis.

(14-08-2013, 21:44 PM)MAZ Kirjutas:  Kust kohast kodanik Stream selle ratta leidis?

See oli vist,et:"Kes otsib? See leiab!"Smile
Ratas asub Tartus.

Parimatega,

Stream
Vasta
#5

Ilus jutt, see tsaariaja jutt! Kuigi välistada muidugi ei saa, tehti tollalgi juba selliseid jalgrattaid ja ka lätimaal oli mitmeid korralikke tegijaid kes oma raame nummerdasid. Tehti meilgi Eesti- ja Liivimaa kubermanguski...kuigi ise pole eriti palju näinud. Tagaratta kinnituskoht paistab iseloomulik olevat, ehk saaks sellest ka parema pildi?
Vasta
#6

Ma pakuks,et see asi on tulnud ilmselt lähimast vanaraua kokkuostust.


Vasta
#7

(14-08-2013, 22:29 PM)MAZ Kirjutas:  Ma pakuks,et see asi on tulnud ilmselt lähimast vanaraua kokkuostust.

Kahjuks pean pettumuse valmistama.Ei ole see ratas tulnud vanaraua kokkuostust vaid kuulunud ühele perekonnale, kelle järeltulijatel leidis ta kasutust aias kujunduselemendina.
Vasta
#8

Pean tunnistama,et olen üsna sarnast rattaraami kohanud aga selle oli keegi kas siis vihaga või, kes teab mis põhjusel, lõiganud mitmeks tükiks.


Vasta
#9

(14-08-2013, 21:34 PM)kass Kirjutas:  Karta on, et tänad liiga vara. Pole eriti kusagilt kinni hakata, anonüümne värk. Esihark, lenks, rattad, pakiraam, tagaporilaud?, ketiratas/vändad/pedaalid ei ole ilmselt algselt selle raami küljes olnud. Raaminumbritega on mingi vigur tehtud kui just raam pole 2-st poolest kokku sätitud, aga vaevalt. Sildiaugud tunduvad kuidagi suured aga vb lihtsalt paistab nii. Kas sadulgi ja esiporikas algsed on, kes teab? Raamikaelal olev number võiks viidata läti toodangule kuigi kasutasid ka teiste maade tootjad seda kohta, aga inglise asi ei paista küll olevat. Sadulamuhvil on näha ohtralt messingjoodise jälgi mis ei jäta eriti korrektset muljet ja sellist asja eriti suured tootjad endale ei lubanud. Kurblivõlli muhvil tunduvad iseloomulikult lühikesed toruühendused aga vb jällegi vaid minu ettekujutus. Samuti kujutan ette, et raam on olnud nikeldatud, mitte kroomitud aga vb jällegi eksin. Raam on tõesti pikk aga ka see ei aita eriti edasi.
Kas tegu ei ole mitte Erenpreis raamiga?
Raami tagumine kolmnurk tundub,et nikeldatud või kroomitud.
Vasta
#10

Kui lätlastest Erenpreis, siis mitte eriti hiline, vast 30ndate keskpoolest. Pole muidugi võimatu... samas raamid olid paljudel Läti tootjatel sarnased ning numbrid samuti raamikaelal üleval. Sildiauk muidugi võiks midagi öelda, aga avade läbimõõdud näitavad, et neediavad on kas üle puuritud või siis lausa ise juurde puuritud, nii et kuskilt kinni võtta on vähe. Erenpreisil horisontaalse kinnitusega silte ei tea. Raamiga koos on algselt käinud vaid sadul, võib olla leiab sadulanahalt mõne märgi? Üldiselt aga ei ole siinkohal ette näha, et see raam endast midagi väga tähelepanuväärset või haruldast kujutaks - tüüpiline pikk Läti stiilis raam.
Vasta
#11

Kuna ksf! Stream on põgusa suhtlemise järgi jätnud endast igati positiivse mulje, siis palusin läti spetsialistilt hr. Janis Sereginsilt kommentaari. Vastus kiire ja lühike - raam on 1937-nda aasta Latvello. Seega päris tsaariaega ei ulatu, isegi lätlastel oli tollal juba presidentlik vabariik. Ilusa pruunika krunt?värvi all on ilmselt algset värvkatetki säilinud. Sadulatorul (sõidusuunas keskel) oli Latvellol esisildi taoline vesipilt ja vb ka kaldtorul Latvello kiri kuldsete tähtedega. Ka sadul on ilmselt sel juhul võõras, tagumised vedrud muidugi ka hilisemad kui muu sadulavärgindus.
Misa siis arvata sadulamuhvil olevast numbrist ja horisontaalsetest suurtest sildiaukudest? Võltsing? Kui raam tõesti Latvellolt, siis peaksid olema ka Latvello sildiaugud vertikaalis, ca 65 (ei tea täpselt) vahekaugusega raamimuhvidel, üks ülemisel, teine alumisel. Vaskjoodise kohta sadulamuhvil pean vist jutu tagasi võtma, Latvello oli küllaltki suur tegija ja teatud oma kvaliteetse toodangu poolest.
Lisaks märkasin juhuslikult, et omal seisab hetkel kodus trepi kõrval üks meestekas, millel tagaratta kinnituse juures samasugume raam ja raamikaelal silt Latvello... see on muidugi iseenesest naljakas, aga tõsisemad küsimused tekivad seoses sellega, et sama hr. Seregins on selle trepi kõrval seisva ratta kohta kunagi öelnud, et eto vobše ne Latvello, tegu on "võltslatvelloga", ühe salapärase jalgrattaga, mida on sama moodi püütud millalgi võltsida. Kuid nüüd raami tagaotsa vägagi latvelloliku välinuse tõttu ikkagi tekivad teatud kahtlused.
(viimane lõik ei puuduta otseselt teema jalgratast nagu aru saate!)

Margus, kontrolli, kas raamikaelal on peidetud horisontaalsed augud! Teised spetsialistid, Latvellode omanikud, töötage kaasa! Ja ksf! MAZ võiks ka mõne humoorika märkuse lisada, stiilis ... suht sarnase raami vihahoos puruks lõikamisest! Toungue
Ja veel väike märkus - eks need jalgrattaraamid olid kõik tollal (tsaariajal Toungue ) ja ka hiljem suuresti terastorudest, kuigi ka juba enne viimast suurt sõda tehti üksikuid alumiiniumraamiga jalgrattaid.

Kuna ühed varasemad pildilingid hr. Janis Sereginsi muuseumis olevast hilisest naiste Latvellost veel töötavad, siis lisan need siia illustratsiooniks. Mälu värskendades tuli välja, et ksf! Illi123 (kel analoogne naiste latvello raam) on väitnud, et Latvellodel oli 3 traadiga sadula alusraam ja olen veel ise väitnud, et Latvello tegi ka teiste nimetustega jalgrattaid edasimüüjate jaoks, Baltika, Torpedo... aga ei tea, millised sildid neil olid, üldiselt ei usu ka, et teema ratas (kui on Latvello) oleks mõne teise sildiga olnud, välistada ei saa aga Janis ka ei pakkunud mingit teise nimega mudelit.
http://i40.tinypic.com/123qjvk.jpg
http://i44.tinypic.com/2dqu62x.jpg
http://i39.tinypic.com/w6t4ls.jpg
http://i43.tinypic.com/4qfuqb.jpg
http://i39.tinypic.com/14d3jwh.jpg
http://i43.tinypic.com/1zyuavc.jpg
http://i44.tinypic.com/scvrbk.jpg
http://i44.tinypic.com/igxj09.jpg
http://i42.tinypic.com/fp4eio.jpg
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne