säilinud masinate komplekteerimine
#1

Olen oma masinatega tihti keerulise valiku ees ja selletõttu uuriks, kuidas käitute teie.

Mõni masin kollektsioonis on normaalses säilivuses aga üksikute puuduvate detailidega. Võimaluse korral säilitaks teda sellisena ja taastama ei hakkaks.

Õnnestub hankida puuduvad detailid (näiteks ketikaitse), mis ka normalses säilivuses... aga valet värvi. Kui värvida see detail õigesse värvitooni jääb uus särav värv kulumisjälgedega tehasevärvi kõrval väga kriiskama ja lisaks tundub ennem täitsa kobe välja näinud masin selle tekkinud kontrasti pärast reaalsusest tunduvalt kurvemas seisus olevana. Kui aga panna detail külge sellisena, nagu õnnestus hankida, siis on küll õiges kulumisastmes... aga jälle silmnähtavalt valet tooni.
Vasta
#2

Mina värviksin ikkagi üle. Mis sellest, et veidi silmatorkavam on ehk.

Minul muidugi ei ole see probleem oma täies teravuses esile tõusnud, sest vanaaegsed jalgrattad olid enamikusd mustad enne WWII aega. Paari erandiga... Kurtnal väljas oleva 1957.a. tumepunase Riia naisteratta pakiraam ja ketikaitse on ka tegelikult üle värvitud (esimene oli üli-kriibitud ja teist polnud ülepea säilinudki). Väga silma ei riiva.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

värvi saab segada ka matimaks,pluss annab hea efekti katta soovitav tükk väikse püstoliga õhukese kihiga,nii et värv ei sulaks ühte vaid jääks peale õhukese tolmuna.
Vasta
#4

Vabalt võiks ju värvimattagi jääda (too ketikaitse näiteks) .
Ise toimin umbes sarnaselt, et komplekteerin tasapisi oma 6-7 rollerit ja teatud komplektsuse juures otsustan mida algosadeni lahti kiskuda ning täielik remont teha ja mida võiks algsena säilitada.

Tom.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne