Ford Transit 2,5 96' diisel hammasrihm puruks/ kütuseklapp
#1

Tere.

Kiirus 90 järsku oleks nagu käigu välja või kompressiooni tagant löönud. Jätsin seisma.
Proovisin käivitada, esimese pöörde teeks mootor nagu normaalselt edasi juba nagu ilma kompressioonita.

Millise kahju hammasrihma purunemine sellises situatsioonis võiks sellisele mootorile tekitada?
Google annab kahte sorti vastuseid, 1) uus mootor või vähemalt ülemine ots 2) lööd tõukurvardad kivi peal sirgeks ja sõidad jälle.

Hetkel viibin bussist 120km kaugusel ja niipea pole võimalust  kahjusid tuvastama minna. Seega tahaks veidi teoorias harida ennast enne kui lammutama saan hakata.





Ermo


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#2

Ei tea ühtegi diislit, mis terveks jääks rihma purunemise korral. Mõni bensukas jääb ainult kahjustusteta.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#3

Teine teooria on kütuseklapi või kütusepumba viga. Bussi eelmine omanik teadis rääkida, et sellel mootoril on  võibolla dekompressiooni klapp. Töötab umbes nii, et kui mootor kütust ei saa, siis võetakse kompressioon maha. (võib olla tundub natukene selline naised saunas rääkisid teooria ka).
Sest kolinat mootoris ei olnud ja ei ole siiani, kenasti tundus ringi ka käivat kui starterit anda.

terv.


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#4

Kaane mahavõtmine selgitab ehk täpsemalt milles probleem võib olla. Sõber ostis ligi 10 aastat tagasi purunenud rihmaga 95a transiti. kõver klapp sai treipingis sirgeks aetud ning sõidab siiamaani.
Vasta
#5

(29-10-2014, 20:51 PM)Wiki432 Kirjutas:  Ei tea ühtegi diislit, mis terveks jääks rihma purunemise korral. Mõni bensukas jääb ainult kahjustusteta.


Opeli 1,7D lööb vaid neli nookurit puruks, kui rihm katkeb.
Uus rihm ja uued nookurid ning masin töötab.
Vasta
#6

Neid katkevaid nookureid on mujalegi pandud, konkreetse mootori kohta kahjuks ei tea. Võtmed kuumaks ja julgelt edasi!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#7

Rihma purunemisel käib kõik käib märkamatult, ei mingit hoiatamist ega kolinat.
Ühel vanal Ford Transitil sai see läbi tehtud, klapikambri kaas maha ja on kohe näha. Starter jääb suht lihtsalt ringi vedama, osad klapid ju lahti aga käima enam mingi valemiga ei saa ja omal jalal enam kuhugi ei sõida.

Hästi ei mäleta aga vist sai kokku lapitud teise samasuguse purunenud rihmaga mootorilt pärinevate tervete tõukurite ja tõukurihoidjate abil.  Kõiki kõveraks ja katki ei löönud, kahe peale sai ühe jälle kokku. Plokikaant vist maha ei võtnudki.

Tagantjärele tarkus aga enne rihma tihdamalt vahetada kui koonerdada.

On bensukaid, millel süvendid kolbides ja ei juhtu midagi kui rihm katkeb.  Jalutad poodi, ostad rihma, keerad märgid paika ja lükkad rihma sealsamas teeservas peale.  Opel Kadett oli selline, rihmani pääsemiseks oli ainult nr 10 võtit ja paari polti keerata vaja.   Ajalugu selline, uutel võib rihma vahetus tähendada  autol terve esiotsa lahti lammutamist...
Vasta
#8

sellel masinal lööb 99-l juhul 100st tõukurvardad kõveraks. Need lööd sirgeks tagasi ja reguleerid klapivahed ära ja läheb edasi. Siiani olen neil kõigil õnnetutel alasi - haamer meetodit ja niipalju kui omanikke hiljem näinud olen siis niimoodi remonditud masinad sõidavad samamoodi edasi... Ja neid masinaid on mul ikka päris mitmeid käest läbi käinud

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#9

(29-10-2014, 22:00 PM)tõnn Kirjutas:  
(29-10-2014, 20:51 PM)Wiki432 Kirjutas:  Ei tea ühtegi diislit, mis terveks jääks rihma purunemise korral. Mõni bensukas jääb ainult kahjustusteta.


Opeli 1,7D lööb vaid neli nookurit puruks, kui rihm katkeb.
Uus rihm ja uued nookurid ning masin töötab.

Mu omal lõi kaks. Nookuri materjal malm, väga lihtsasti mootorit lammutamata asendatavad. 
Vasta
#10

(30-10-2014, 12:10 PM)pkmp Kirjutas:  Rihma purunemisel käib kõik käib märkamatult, ei mingit hoiatamist ega kolinat.
Ühel vanal Ford Transitil sai see läbi tehtud, klapikambri kaas maha ja on kohe näha. Starter jääb suht lihtsalt ringi vedama, osad klapid ju lahti aga käima enam mingi valemiga ei saa ja omal jalal enam kuhugi ei sõida.

Hästi ei mäleta aga vist sai kokku lapitud teise samasuguse purunenud rihmaga mootorilt pärinevate tervete tõukurite ja tõukurihoidjate abil.  Kõiki kõveraks ja katki ei löönud, kahe peale sai ühe jälle kokku. Plokikaant vist maha ei võtnudki.

Tagantjärele tarkus aga enne rihma tihdamalt vahetada kui koonerdada.

On bensukaid, millel süvendid kolbides ja ei juhtu midagi kui rihm katkeb.  Jalutad poodi, ostad rihma, keerad märgid paika ja lükkad rihma sealsamas teeservas peale.  Opel Kadett oli selline, rihmani pääsemiseks oli ainult nr 10 võtit ja paari polti keerata vaja.   Ajalugu selline, uutel võib rihma vahetus tähendada  autol terve esiotsa lahti lammutamist...

Tänan, sinu kirjeldatud olukord on kõige lähdasem sellele, mis juhtus, ei ole kolinat ja starter veab suht lihtsalt ringi.
Pühapäeval saan mainale ligi, loodetavasti ilm kannatab ja saab viga täpsemalt lahata.


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#11

(29-10-2014, 20:58 PM)madeinussr Kirjutas:  ... Bussi eelmine omanik teadis rääkida, et sellel mootoril on  võibolla dekompressiooni klapp. Töötab umbes nii, et kui mootor kütust ei saa, siis võetakse kompressioon maha. (võib olla tundub natukene selline naised saunas rääkisid teooria ka)...

Avariiklapp, mis avarii korral blokeerib kütusepumba ja vist ka süüte. Fordi (väiksemate autode) turvaline eripära.
Toimetab omasoodu ka vanematel autodel, rooste jm põhjustel.


Vasta
#12

(31-10-2014, 09:53 AM)madeinussr Kirjutas:  
(30-10-2014, 12:10 PM)pkmp Kirjutas:  Rihma purunemisel käib kõik käib märkamatult, ei mingit hoiatamist ega kolinat.
Ühel vanal Ford Transitil sai see läbi tehtud, klapikambri kaas maha ja on kohe näha. Starter jääb suht lihtsalt ringi vedama, osad klapid ju lahti aga käima enam mingi valemiga ei saa ja omal jalal enam kuhugi ei sõida.

Hästi ei mäleta aga vist sai kokku lapitud teise samasuguse purunenud rihmaga mootorilt pärinevate tervete tõukurite ja tõukurihoidjate abil.  Kõiki kõveraks ja katki ei löönud, kahe peale sai ühe jälle kokku. Plokikaant vist maha ei võtnudki.

Tagantjärele tarkus aga enne rihma tihdamalt vahetada kui koonerdada.

On bensukaid, millel süvendid kolbides ja ei juhtu midagi kui rihm katkeb.  Jalutad poodi, ostad rihma, keerad märgid paika ja lükkad rihma sealsamas teeservas peale.  Opel Kadett oli selline, rihmani pääsemiseks oli ainult nr 10 võtit ja paari polti keerata vaja.   Ajalugu selline, uutel võib rihma vahetus tähendada  autol terve esiotsa lahti lammutamist...

Tänan, sinu kirjeldatud olukord on kõige lähdasem sellele, mis juhtus, ei ole kolinat ja starter veab suht lihtsalt ringi.
Pühapäeval saan mainale ligi, loodetavasti ilm kannatab ja saab viga täpsemalt lahata.

Hea kui abiks, ma nii ajaviiteks kirjutasin.
Anna kindlasti teada, mis siis tegelikult juhtus.
Vasta
#13

Olen selle hammasrihma purunemise transitil üle elanud.
Oli vabalthingav mootor, mis sai eelmine sügis  ära turbotatud. Nüüd suvel 
13tuhat km. peale turbotamist  purunes kiirendades hammasrihm. pauk oli 500m kaugusele kuulda.
Pole julgenud kapoti alla vaadatagi. 
Helistasin sugulasele saare diislisse ja jutt ei olnud meeldiv.

Nimelt sitem versioon on selline:
Tõukur vardad kõveraks. Nookurid pooleks ja transiti eripäraks on see, et kui
 klapid pähe lõõvad siis võib ülemised rõngad kinni lüüa, kuna ülemine rõngas on kolvi ülemisest servast VAID 3mm kaugusel.
Seda sa ei tea ennem, kui kaane maha võtad. 
muidugi, kui ei võta ja rõngas kinni, siis käima läheb ja sõidab kah, aga mootor jääb suht ruttu kohviks.

Mul lõi rihma purunedes tõukur vardad 5tk kõveraks. õnneks jäid nookurid terveks.
võtsin kaane maha, vaatasin klapi jäljed kolbide peal. Pühkisin kolvid tahmast puhtaks ja
 polekski nagu midagi juhtunud, kolvil täkkeid polnud. Klapid käisid ka vabalt ja kontrollides lekkeid polnud. 
seega klapid sirged.
transitil muide otse pähe klapid, mis tavaliselt sirgeks jäävad.

poest uus tihend, uus rihm. tõukurid tampisin alasi peal sirgeks. kontrollisin puurpingis palju viskavad.
 kui suht ok sai, panin kokku. regullisin klapid ja tuld. töötab ja sõidab. tänaseks  23tuhat kellal.

Lõpetuseks võib õelda pääsesin vaid suure ehmatuse ja selge hoiatusega, et õigel ajal tuleb rihma vahetada. Wink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne