26-09-2005, 11:28 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-09-2009, 18:44 PM ja muutjaks oli valdo.)
Tüüpiline enne Esimest Maailmasõda toodetud kõrge ja suhteliselt lühike meesteratas. Rattale on iseloomul 5/8\" sammuga kett ja hiigelsuur 58 hambaga esihammasratas. Tagumine vabajooks on Torpedo teise põlvkonna mudel (mall muutus veidi 1907 ja teist korda 1911).
Rattal on vaatamata oma kõrgele vanusele (96 aastat) säilitanud heas korras praktiliselt kogu nikkelosa (veljed, vändad, leistang, sadul) ja seda väga väikeste kahjustustega. Säilinud on ka 2/3 originaalvärvist koos kaunistustriipude jäänustega. Rattal on all ka algsed rantäärisega Continentali rehvid (96 aastat!), mis on perfektses kasutuskorras. Ka sadul ja tööriistakott on algsed, nahk muide ilma rebestusteta. Sadul on muide Dürkopile omaselt firmalt Wittkop, kahjuks on kaduma läinud algne sadula tagasilt...
Ratas on minu omanduses 2002. aastast. Korrastatud on ta viimase paari nädala jooksul, tugevamat restaureerimist ei ole ette võetud. Algsele lähedaste vastu on asendatud porilauad, mis olid kadunud. Esiporilaud ei ulatu 1900-10ndate ratastele tüüpiliselt ettepoole esikahvlit. Asendatud on ka puudunud esipidurihoovad. Rattale on monteeritud 1900-10ndate aastate karbiidilamp ja sama ajastu pump ning kell.
Rattal on vaatamata oma kõrgele vanusele (96 aastat) säilitanud heas korras praktiliselt kogu nikkelosa (veljed, vändad, leistang, sadul) ja seda väga väikeste kahjustustega. Säilinud on ka 2/3 originaalvärvist koos kaunistustriipude jäänustega. Rattal on all ka algsed rantäärisega Continentali rehvid (96 aastat!), mis on perfektses kasutuskorras. Ka sadul ja tööriistakott on algsed, nahk muide ilma rebestusteta. Sadul on muide Dürkopile omaselt firmalt Wittkop, kahjuks on kaduma läinud algne sadula tagasilt...
Ratas on minu omanduses 2002. aastast. Korrastatud on ta viimase paari nädala jooksul, tugevamat restaureerimist ei ole ette võetud. Algsele lähedaste vastu on asendatud porilauad, mis olid kadunud. Esiporilaud ei ulatu 1900-10ndate ratastele tüüpiliselt ettepoole esikahvlit. Asendatud on ka puudunud esipidurihoovad. Rattale on monteeritud 1900-10ndate aastate karbiidilamp ja sama ajastu pump ning kell.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel