MAZ-7310
#1

Omal ajal ilmunud \"Eestimaa rekordite\" raamatus kirjutatakse ka Euroopa suurimast tsiviiltuletõrjeautost,mis vähemalt tol ajal (92)asus Viljandis ning oli pärit Tallinna lennujaamast.Samuti kirjutati tollest liikurist ka ühes tollases Liivimaa Kroonikas,seal leidus ka pilte. Tegemist siis MAZ-7310 baasil masinaga:kaheksa ratast, kaks kabiini,12silindrine tankimootor D12A-525A (KAS andmetel 525 hj/38,8 liitrit).Tean,et baasmasinaid kasutati peale Scud-rakettide kandjate ka Siberis metsa-ja toruveokitena,samuti olen näinud ka mingis kohalikus ajalehes (see oli EV algusajal) säärase sõiduki (liignimega \"Uragan\")müügikuulutust.Natuuris olen näinud vist ainult korra (võisin olla viie-kuue aastane,vist Keila-Haapsalu maanteel),NA kasutuses. Tekkis huvi,et kas too Viljandi masin on veel kusagil alles ning kas neid Eestis ka kuskil mujal liikus (huvitaks siiski ka,kas ja millena neid kohalike NA vägede käes oli).

mrali,

NA superveokite jälgi ajamas
Vasta
#2


[Pilt: maz-id.gif]

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#3

Viljandi \"peletis\" kingiti muuseumile,aga kuhu,seda ei tea kahjuks.Mäletan,kui ta linnavahel sõitis,siis ümberringi elu seisis igatahes.:o

Golf mk1, VW T3, Lada 1200, Dnepr MT-10
Vasta
#4

Loodetavasti jäi siiski Eestisse,säärast aparaati tahaks siiski veelkord oma silmaga näha.Kui selline masin praegu nt.Venemaalt vms.tuua,siis selle ARKis arvele võtt oleks laiuse (3 meetrit) tõttu suht problemaatiline...

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: masinist
Viljandi \"peletis\" kingiti muuseumile,aga kuhu,seda ei tea kahjuks.Mäletan,kui ta linnavahel sõitis,siis ümberringi elu seisis igatahes.:o
Vasta
#5

Eestisse jäi ta kindlalt,ning ise arvan,et ta on Järva-Jaani meeste juures.

Golf mk1, VW T3, Lada 1200, Dnepr MT-10
Vasta
#6

[quote]Niimoodi kirjutas: mrali
Loodetavasti jäi siiski Eestisse,säärast aparaati tahaks siiski veelkord oma silmaga näha.:lol
********************
Kui sa ainult näha tahad siis..........on su soov hästi pisike .Mul õnnestus seda aparaati töös näha:o vat siis nalja kui palju.:lol
tegu oli Venemaa avarustes asuva Rjazani linna lennuväljaga millel korraldati pritsimeeste õppusi.Meie ei olnud pritsimehed ütleme \"turistid\":lol.Pritsimehed korraldasid tule õppused (süütavad maja
ja siis kustutavad ja siis jälle).Tehnikat oli igasugust zil131-kuni gaz 53ni.
Ja lõpuks tuli TEMA. Sõitis saepurutäidisega puitarhidektuuri juurde pani oma \"kahuri\" tööle ja nagu lõikas maja pooleks esiku laudsein lendas laudhaaval umb 15m kaugusele nagu paremas action filmis.:lol
Siit tarkus ku SEE tuleb teie maja kustutama siis saatke ta minema.:lol:lol:lol
Vasta
#7

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: masinist
Eestisse jäi ta kindlalt,ning ise arvan,et ta on Järva-Jaani meeste juures.

Minuteada asub masin Oisu tuletõrjemuuseumis ilma mootorita..aga teab keegi, kas neid eestis rohkem polnud ???

Ja asi ikka ehitatud lennuvälja päästemasinaks s.t. sellega maju ei kustutata !!!
Vasta
#8

Karta on,et tsiviilkasutuses neid ei olnud;kui,siis võib-olla mingite eriehitajate/vedajate (torujuhtmed,kõrgepingeliinid vms) käes või keegi erastas NA-st (kas ka tõesti,huvitaks iseend ka).NA-s oletan,kas raketibaasides või suurematel lennuväljadel (Raadi,Ämari).Võib-olla ka tankivedukitena,kuigi selleks otstarbeks oli ehk rohkem mõeldud teine neljateljeline MAZi mudel:535/537.
Tuletõrjemasinana,ega sellega kuskil linna vahel väga meeldiv just sõita pole,auto on 11,5 meetrit pikk ja peaaegu 3 lai,lisaks võib arvata,et pööramiseks kuluks ka mõne linna keskväljaku jagu ruumi...

EDIT:ajaloost ja eelkäijatest saab lugeda ka:
http://legion.wplus.net/guide/army/tr/maz543.shtml


Tsitaat:Niimoodi kirjutas: audifan
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: masinist
Eestisse jäi ta kindlalt,ning ise arvan,et ta on Järva-Jaani meeste juures.

Minuteada asub masin Oisu tuletõrjemuuseumis ilma mootorita..aga teab keegi, kas neid eestis rohkem polnud ???

Ja asi ikka ehitatud lennuvälja päästemasinaks s.t. sellega maju ei kustutata !!!
Vasta
#9

8x8, juhitavad on 2esimest silda.

kes kah tehnoandmete MkGS-süsteemi (tehniliste ühikute süsteem) kiruvad, siis teadmiseks, et:
1kGm = 9.81Nm => max moment mootoril üle 2150Nm @ 1200..1400rpm
natuke üldhariduslikku lugemist

huvitav, millised on nii suurte (dislade) min&max pöörded?
mida tähendab kuivkarter (\"dvigatel s suhim karterom\")???

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#10

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: 13piisab

mida tähendab kuivkarter (\"dvigatel s suhim karterom\")???
Peaks olema selline mootor,kus õli ei ole karteri põhjas õlivannis,vaid kusagil mujal anumas. S.t. väntvõll ei käi õli sees ringi.
Vasta
#11

Selle allika: http://www.korvet.by/journal/2001/07/01070708.asp
järgi kasutasid 7310 tuletõrjevariante peale lennuväljade ja kosmodroomide ka NL siseministeeriumi eriüksused rahvamässude mahasurumiseks....:o



Tsitaat:Niimoodi kirjutas: agaa
[quote]Niimoodi kirjutas: mrali
Loodetavasti jäi siiski Eestisse,säärast aparaati tahaks siiski veelkord oma silmaga näha.:lol
********************
Kui sa ainult näha tahad siis..........on su soov hästi pisike .Mul õnnestus seda aparaati töös näha:o vat siis nalja kui palju.:lol
tegu oli Venemaa avarustes asuva Rjazani linna lennuväljaga millel korraldati pritsimeeste õppusi.Meie ei olnud pritsimehed ütleme \"turistid\":lol.Pritsimehed korraldasid tule õppused (süütavad maja
ja siis kustutavad ja siis jälle).Tehnikat oli igasugust zil131-kuni gaz 53ni.
Ja lõpuks tuli TEMA. Sõitis saepurutäidisega puitarhidektuuri juurde pani oma \"kahuri\" tööle ja nagu lõikas maja pooleks esiku laudsein lendas laudhaaval umb 15m kaugusele nagu paremas action filmis.:lol
Siit tarkus ku SEE tuleb teie maja kustutama siis saatke ta minema.:lol:lol:lol
Vasta
#12

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: 13piisab

S.t. väntvõll ei käi õli sees ringi.
Väntvõll ei käi ühelgi mootoril õli sees ringi, õlitase ikka madalamal. Aga kuivkarter on tõesti selline, kust õli voolab edasi mõnda paaki (või mootori all asuvasse tankki nagu on suurtel laevamootoritel) ja sealt siis pumbaga süsteemi tagasi.
Vasta
#13

Konkreetne masin on jah Oisu tuletõrjemuuseumis. Olen proovinud seal talle rooli tahagi istuda. Olen teda ühel korral oma silmaga Viljandis ka tulekahju kustutamas näinud ,kus ta oli küll kasutusel lihtsalt veepaagina. Aasta oli siis 1989.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#14

enne seda praegust asukohta seisis ta suht minu kodu lähedal nimelt kolga-jaani vabatahtlike depoo aias... käisin kah oma silmaga lähemalt uudistamas seda elukat... igatahes võimas asi!
Vasta
#15

NL siseministeeriumi eriüksused rahvamässude mahasurumiseks....:
*******************************
Tjah aga selleks puhuks kasutati \"veekahuril\" teistsugust otsikut.Smile
Kujutad ette et selline veejuga tabab sind tava otsaga ............... hea kui kiirabibrigaad lähedal on.Big Grin
Vasta
#16

80.-te lõpus ehitati Viljandimaal gaasitrassi ja siis liikus siin tavalisest rohkem kõiksugu rasketehnikat. Siis ükskord nägingi Viljandi raudteejaamas ühte MAZ-7310 sadulveokit treilerit vedamas. Parajasti sõitis sellele peale buldooser \"Fiat\" ,mis oli kõvasti suurem tollal peamiselt kasutatud \"Jossidest\".

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#17

Arvata võib,et gaasitrassi ehitajad olid tulnud kuskilt mujalt (arvan,et Venemaalt või Lätist) ning ilmselt ka kõik see rasketehnika toodi sealt samast...


Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Sillu
80.-te lõpus ehitati Viljandimaal gaasitrassi ja siis liikus siin tavalisest rohkem kõiksugu rasketehnikat. Siis ükskord nägingi Viljandi raudteejaamas ühte MAZ-7310 sadulveokit treilerit vedamas. Parajasti sõitis sellele peale buldooser \"Fiat\" ,mis oli kõvasti suurem tollal peamiselt kasutatud \"Jossidest\".
Vasta
#18

http://www.oltan.newmail.ru/d12a-525.htm
Kas keegi oskab öelda kust võiks mõne sellise mootori mõistliku hinnaga saada?
Kunagi krooniaja algul nägin Tallinnas müügil aga siis ei olnud huvi.
Vasta
#19

Viimase Autolehe järgmist numbrit tutvustaval leheküljel on Oisus asuv (eks-Viljandi) 7310 täiesti pildil.Mootorit pole tal pildi järgi jah,küll on aga Eesti numbrid küljes.Huvitav,kas see isend on kunagi plaanis ka uuesti liikumiskõlblikuks teha?
Vasta
#20

Väga sarnane aparaat ülaltoodule (kastiga variant)seisis veel sügisel Lasnamäel ühe firma hoovis.Oli valget ja sinist tooni.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne