(Seda postitust muudeti viimati: 21-12-2013, 19:00 PM ja muutjaks oli deeremees.)
Kui palju neid Eesti leidub veel, või kas nendega tehakse veel tööd. Olen kuulnud et neid on kulukas ülal pidada sest neile ei jõua kütust sisse osta.
Kas see vastab tõele.
(31-01-2013, 11:39 AM)deeremees Kirjutas: Kui palju neid Eesti leidub veel, või kas nendega tehakse veel tööd. Olen kuulnud et neid on kulukas ülal pidada sest neile ei jõua kütust sisse osta.
Kas see vastab tõele.
(Seda postitust muudeti viimati: 31-01-2013, 17:01 PM ja muutjaks oli Sillu.)
Välisel vaatlusel tundub, et hekselditest kauem on vastu pidanud niidukid (E 301-303), neist osa küll juba tänapäevase rootor-lõikeaparaadiga, kuid kohtab neid veel ka originaalheedriga.
Hekseldid on jah pea kadunud, võib-olla mõni üksik liigub veel kusagil.
Üks hekseldi liikus minu kodukandis Otepääl üks 10 aastat tagasi küll veel ringi, aga enam ei ole seda küll kuskil näinud. Niidukeid aga on küll külluses, pea igal vähe suuremal loomakasvatajal on olemas, tõsi küll mitmetel on heedri osa oluliselt uuendatud.
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
(31-01-2013, 16:58 PM)Sillu Kirjutas: Välisel vaatlusel tundub, et hekselditest kauem on vastu pidanud niidukid (E 301-303), neist osa küll juba tänapäevase rootor-lõikeaparaadiga, kuid kohtab neid veel ka originaalheedriga.
Hekseldid on jah pea kadunud, võib-olla mõni üksik liigub veel kusagil.
Siin tuleb ilmselt tänada sipelghappe baasil silokindlustuslisandeid ja majandite lagunemisele järgnenud anarhiat masinate hoolduse alal. Kord hapestatud metall muutub olematuks üsna kiiresti.
Minu kodu juures oleval farmil on ka kaks E 281C. Kahjuks pole üks enam töö võimeline sest trummli põhi jooksis kokku, aga teine on küll töökorras aga nüüd pole enam teda kasutatud. Muide oli ka E 302 aga selle ostsid lätlased ära.
(Seda postitust muudeti viimati: 31-01-2013, 17:56 PM ja muutjaks oli E303.)
Fortchritti liikurhekseldid on enamuses juba oma aja ära töötanud ning põllu peal töötamas näeb neid harva . Eestis silo tegemisel kasutatakse enamasti hekseldiga kogurkärusid ning see tuleb palju odavam kui osta moodne liikurhekseldi mis töötab vaid paar kuud aastas. Saksamaal on saadaval veel vanadest fortchritti tehase laovarudest kokku ehitatud E-281 JA E-303 mis sobiks küll väiksemasse põllumajandus firmasse silo tegemiseks kui masina soodsalt kätte saab.DDR omaaegne põllutehnika oli täiesti konkurentsivõimeline lääne tehnikaga ning saksamaal leidub küllaldaselt fortchritti toodangut mis teevad veel igapäevast tööd.. http://www.mascus.ee/pollumajandus/iseli...f5d77.html
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(Seda postitust muudeti viimati: 31-01-2013, 18:01 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(31-01-2013, 17:51 PM)deeremees Kirjutas: ...
sest trummli põhi jooksis kokku,
...
Misasi kokku jooksis?
(31-01-2013, 17:56 PM)E303 Kirjutas: ...
.DDR omaaegne põllutehnika oli täiesti konkurentsivõimeline lääne tehnikaga ning saksamaal leidub küllaldaselt fortchritti toodangut mis teevad veel igapäevast tööd.. http://www.mascus.ee/pollumajandus/iseli...f5d77.html
Omas ajas jah. Täna on tehnika tase teine. Ning mehed ei ole enma nõus oma tervist säärasel viisil tapma.
Läänes on üldse palju vanemat kaupa kasutusel, kuna toimivat asja ei tasu uisapäisa ära visata.
Neid heksleldeid seisab veel pragugi. Ühel isendil on isegi zil-i kaarkkummid all. Kuigi see pole enam ammu kasutuses. Kasutuses olen neid suhteliselt vähe näinud. Lääne masinad domineerivad sellel alal.
(Seda postitust muudeti viimati: 31-01-2013, 18:19 PM ja muutjaks oli Sillu.)
ZiLi kaarkummid E 280/281/281C all oli nõukogude ajal tavaline ja üldlevinud "rats". E-de algsed esirattad aga leidsid sageli uue kasutuse ZiLi või Kolhida baasil väetiselaoturite (mõnel juhul ka mürgipritside) esiratastena.
(Seda postitust muudeti viimati: 31-01-2013, 19:11 PM ja muutjaks oli deeremees.)
Kus kohas Fortschritti tehas paikneb üldse kui on ta alles veel. Meil farmi omadel on ka kaardkummid all ei vaju ikka nii kergelt sisse. Ma mäletan seda aega kui meil seal farmi juures tehi sellega silo. Olin ise veel suht väike. Isa töötas selle peal veel.
Ma täpselt ei tea aga trummliga mingi jama oli ja enam teda kasutada ei saanud, siis osteti uus E.
Rääkitakse et E 281 on peale pandud tanki mootor. 6-silindriline diiselmootor 6 VD 14,5/12-2 SRW võimsusega 125 kWt (170 hj). Kas see vastab siis tõele ka.
Leidsin internetis Fortschritti tehnikat ja leidsin sellise ime looma Fortschritt E340 Eestis neid kohe kindlasti ei ole.
(Seda postitust muudeti viimati: 31-01-2013, 19:55 PM ja muutjaks oli Sillu.)
Fortschritt`i firmat kui sellist ei eksisteeri enam. Tegu oli kogu kunagist Saksa DV-d hõlmanud hiigelettevõttega, millel tehased mitmel pool riigis. Konkreetselt hekseldeid näiteks toodeti Schönebecki traktoritehases (hilisem traktori- ja diiselmootoritehas), kuid näiteks liikurniidukeid Neustadtis, teraviljakombaine Bischofswerdas, hiljem Singwitzis jne. Osades kunagistes Fortschritt`i ettevõtetes toimub nüüd juba uute omanike juhtimisel masinaehituslik tegevus ka tänapäeval.
Deeremehe pildil on kunagiste meilgi tuntud liikurniidukite Saksamaa taasühinemise järgne edasiarendus ja Eestimaa põldudele tõepoolest vaevalt et neid jõudnud on.
Kui teema tõsiselt huvi pakub, siis veebilehe http://www.ddr-landmaschinen.de/grundseite.htm autoril Jan Welkerling`il on ilmunud kaks vahvat raamatukest: üks kunagise Saksa DV põldudel liikunud tehnikast, sh loomulikult ka Fortschritt`i firmamärki kandvatest liikuritest; ja teine kunagise hiigelettevõtte tehastes peale Saksamaa taasühinemist ning ettevõtete erastamist toodetud või praegugi toodetavast tehnikast. Autoriga ühendust võttes on neid raamatuid võimalik ka Eestisse tellida. Alustada võiks aga nimetatud veebilehekülje endaga põhjalikust tutvumisest.
(Seda postitust muudeti viimati: 31-01-2013, 20:16 PM ja muutjaks oli deeremees.)
Kas need DVD filmid kirjeldavad üldiselt neid masinaid või räägib tehasest kuidas neid kokku pandi. Ma uurin seda lehte kindlasti, tundub põnev olevat http://www.ddr-landmaschinen.de/grundseite.htm
(Seda postitust muudeti viimati: 31-01-2013, 21:53 PM ja muutjaks oli Sillu.)
Need DVD-d õnnestus mul endal suvel Saksamaal käies sealse tuttava traktorihuvilise juures ära näha ja nende teemad on:
Saksa DV omatoodangu traktorid (1. ja 2. osa)
(Saksa DV poolt vaadates) importtraktorid (NSV Liidu, Ungari, Tšehhoslovakkia jne. toodang, mis ka sealseil põldudel liikus)
(Saksa DV-s) iseehitatud traktorid
Saksa DV põllutöömasinad (niidukid, hekseldid, kombainid jne., aga ka muud eksootilisemad ja meil mittetuntud liikurid, näiteks spetsiaalsed masinad suurtes puuviljaaedades töötamiseks)
Kokku viis neid oligi. Ma ise pole seni raatsinud seda väljaminekut teha ning neid endale soetada, aga päris huvitav-asjalikud on nad küll.
(31-01-2013, 20:33 PM)deeremees Kirjutas: Hinnad on ka suht head kui kõik 5 osa osta. Sinu kirjelduse järgi tundub et on põnev küll.
Kas selline liikurhekseldi Maral 125 Feldhäcksler ja tavaline E 281 erinevad ainult kabiini disaini poolest.
Kõige esimene variant mäletamist mööda vist jah +mingi "lääne" mootori kasutamine, järgmistel edasiarendustel olid loomulikult muu(da)tused suuremad. Eks vahel vb viitsib raamatust täpsemalt järgi vaadata.
Eks ta ole jah nii koguaeg arendatakse masinaid edasi.
Äkki keegi oskab öelda millised põllumasinaid tootvad firmad tegutsevad endistes fortschritti aladel. Kindlasti on nad Saksamaal