Invakäru

üks invakas on nähtav ka Tallinnas Okupatsioonide MuuseumisWink, Toompea 8. Avatud teisipäevast pühapäevani kella 11.00-st kuni 18.00ni. Isend siis selline millel on suunamuutmiseks poolik lenks ja mitte rool. Kahjuks tuleklaase küljes pole, kuid pesad nähtavad.

Pilet on 10/20. 10.- õpilased, pensionärid. Muud isiksused on 20.-
Vasta

Kas uuemale (toodetud 1970-1996) invasõidukile sobib Muravei tagadiffer?
Kas sinna sobib üldse mõni muu differ(ilma lõikamata-keevitamata)?

Ford Granada
Vasta

Muravei differ on mul olemas, kui kellelgi vaja peaks minema. Ja see peaks olema 1:1 sama, mis invaka oma.
Vasta

Tere,

värskendan vana invaliidimasina teemat väikese video lõiguga. Ehk pole kõik kodanikud näinud veel Smile:

http://www.tvigle.ru/category/auto/super...deo=423321

Täpsustan, et tegu siis 1958-1970 aastal toodangus olnud SMZ-ZA mudeliga.
Vasta

Kas kellelgi on pakkuda mõnda invakäru tagasilla reduktorit (differ+tagurpidikäik)?
Vasta

Küsimus arvel olevate invaliidi autode omanikele. Kuidas on tehnilise passi järgi nende mark ja mudel? SMZi tean.
Vasta

Ametlik nimi on:
Tehase nimetus CM3 (vene tähed) ja vastav mudeli nimi:
1952-55 C-1Л (kolmerattaline 125cc mootoriga)
1956-58 C-3Л (kolmerattaline 346cc mootoriga)
1958-62 C3A (neljarattaline ümarakerega)
1962-70 C3A-M (neljarattaline ümarakerega)
1970-97 C3Д (kandilise kerega)

Seega millist täpsemalt omate, sellest lähtuvalt on ka siis näiteks CM3-C3Д

Kui on huvi, siis ehitasin hiljuti üles NL invaliidisõidukite foorumi, pole jõudnud ainult veel reklaamida, seega, kel huvi, siis aadress on: http://invaliidisoidukid.forum.co.ee/
Vasta

Ei oma, teen ühte uurimustööd. Huvitab, kas mõnel on tehnilises passis automargiks lihtsalt S?
Vasta

Põgusalt viitasin juba paar posti tagasi oma tehtud invaliidisõidukite foorumile.
Foorum on üsnagi algusjärgus ja kuna foorumi teema on suhteliselt spetsiifiline ja kitsas, siis on uute liikmete leidmine raskendatud. Kuid siiski, lootus sureb viimasena ja üritaks läbi selle foorumi koondada invaliidisõidukite omanikke, ehitajaid, huvilisi ja ka teiste NL invaliidi modifikatsioonidega sõidukite tegelasi ühte jutulõnga nurka. Oodatud on kõik, seega foorumi aadress on: http://invaliidisoidukid.forum.co.ee/
On ka juba huvilisi tekkinud NL Invaliidisõidukite klubi moodustamise ümber.

Parimat,

Indrek
Vasta

Veel invasõidukitest rääkides, kas keegi teab, mis alusel neid jaotati? Ehk et siis kellele eraldati SZD, kellele käsijuhtimisega ZAZ, kellele koguni Mosse? Tean kindlalt, et neid "kärusid" ja ZAZ-e anti tasuta, inva-Mossede kohta, mida ka omal ajal üsna tihti näha võis, ma täpselt ei tea. Kuskilt oleks nagu meelde jäänud, et sellise eest pidi seltsimees invaliid siiski kogu raha ise välja käima. Käsijuhtimisega ZAZ 968M oli kunagi ammu ühel mu sõjaveteranist naabrimehel. Tollel oli ainult üks pedaal (vist sidur, kui õigesti mäletan). Mehel aga kõik jäsemed kenasti olemas ja kõndis ringi nagu mees muiste. Rääkis, et tema maksis selle auto eest 90 kopikat. Vist olidki need tsiklimootoriga kahekohalised "kärud", ZAZ-id ja Mossed ainsad masinad, millest tööstuslikus korras käsijuhtimisega versioone valmistati. Ladasid, Volgadest rääkimata, ei tule nagu meelde. Kui mõni oligi, siis kas ise ümber ehitatud või mingi ühekordse eritellimuse peale tehtud.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta

(10-04-2010, 07:48 AM)Mossemees Kirjutas:  Veel invasõidukitest rääkides, kas keegi teab, mis alusel neid jaotati?Käsijuhtimisega ZAZ 968M oli kunagi ammu ühel mu sõjaveteranist naabrimehel. Tollel oli ainult üks pedaal (vist sidur, kui õigesti mäletan).

ZAZ-ist mäletan niipalju, et pidurihoob oli toodud pikalt käigukangi kohale, gaasipedaali koht oli liblikana rooli keskel ja sidur oli vist elektromagnetiline, et pöörete tõustes ühendas ise ära.
Jagati neid sotsiaalosakondade kaudu ministri allkirjaga ja kätte sai ikka autopoest. Maksma pidi ka vist kuigipalju ja see sõltus ka tervise kahjustuse määrast. Olid ju I, II ja III grupi invaliidid, nagu tollal nimetati. Siis veel Isamaasõja invaliidid.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(08-04-2010, 18:18 PM)andres22 Kirjutas:  Ei oma, teen ühte uurimustööd. Huvitab, kas mõnel on tehnilises passis automargiks lihtsalt S?

See on täiesti võimalik, ca 10 aastat tagasi registreeritigi neid sõidukeid marginimetusega S. Ning mudelinimetusest võis leida numbri 3, slaavi tähestikus sarnaselt väljanägeva 3 asemel.

Indrek
Vasta

(10-04-2010, 09:36 AM)aavu Kirjutas:  ZAZ-ist mäletan niipalju, et pidurihoob oli toodud pikalt käigukangi kohale, gaasipedaali koht oli liblikana rooli keskel ja sidur oli vist elektromagnetiline, et pöörete tõustes ühendas ise ära.
Jagati neid sotsiaalosakondade kaudu ministri allkirjaga ja kätte sai ikka autopoest. Maksma pidi ka vist kuigipalju ja see sõltus ka tervise kahjustuse määrast. Olid ju I, II ja III grupi invaliidid, nagu tollal nimetati. Siis veel Isamaasõja invaliidid.
Eks neid oli erinevaid variante, vastavalt vajadustele, levinuimad ongi käsigaasi ja väljatoodud piduriga, niiet ainuke pedaal on keskel ja sidur. Ise ka sellisega sõitnud ja vaja ika harjumist.
Kaugel venes on väljakaevatud ja korda saamas ka elektromagnetilise siduriga variant:
http://www.zaz.ru/forum/index.php?showto...=0&start=0
Ainuke, mille pilte näinud olen...
Vasta

Autoteeninduses töötamise ajal juhtus mulle ka üks invaliidi Zaz teha. Huvitaval kombel sai sapakategemise eest palga hõlpsamini kätte. kui zigulli plekiringi tehes. Aga mitte sellest ma ei tahtnid rääkida. Tollel masinal oli ka mingi käepide rooli küljes ja ühte asja tuli koguni parema põlvega paremale suruda. Kuna oli kerge masin, siis lükkasin ta niisama tõstukile ja sõidurõõm jäigi saamata...

Tervitab Veteran.
Vasta

Möned pildid, Zazi inva versioonist.
[Pilt: 067992355ae484.jpg]
[Pilt: 06799234997b4b.jpg]
[Pilt: 0679923537a55b.jpg]
[Pilt: 067992357c21de.jpg]
[Pilt: 0679923615c9ee.jpg]

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta

Mul läks kaduma Eesti invaautode foorumi aadress. Kas keegi saaks selle mulle uuseti saata?
Vasta

(15-06-2010, 18:48 PM)siim006 Kirjutas:  Mul läks kaduma Eesti invaautode foorumi aadress. Kas keegi saaks selle mulle uuseti saata?

http://invaliidisoidukid.forum.co.ee/

Invaliidisõidukite foorumi idee autor on tegelenud tänase päevani gümnsaasiumi lõpetamisega, 19.06 on lõpetamine ja siis võtan asja tõsisemalt käsile uuesti. Tean jah, et teised huvilised vaatavad nõutult minu otsa, aga kahjuks ei ole jah suutnud aega leida, et panustada selle arengusse. Luban, et tegelen sellega peagi, et invaliidisõidukite omanikke ja huvilisi koondada ühte "punkti".

Indrek
Vasta

kui kellegil tõsine huvi siis oleks pakkuda üks inaliidi kandiline auto,tibukollane ja värki,kiri postkasti ja saab täpsemalt arutada !
Vasta

Tere!
Kui kedagi huvitab siis on mul ka üks invaauto kang üle. Võibolla istub mõne ZAZ-i külge. Samuti on mul kasutuses kandilise invakäru kapotid. Üks siis lausa "käiamaja" katuseks..... Kui kellegil asju hädasti vaja olen nõus väikese tasu eest loovutama.

T.
Vasta

(11-05-2013, 08:08 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Tere!
Kui kedagi huvitab siis on mul ka üks invaauto kang üle. Võibolla istub mõne ZAZ-i külge. Samuti on mul kasutuses kandilise invakäru kapotid. Üks siis lausa "käiamaja" katuseks..... Kui kellegil asju hädasti vaja olen nõus väikese tasu eest loovutama.

T.
Kuidas siis vihmaga hakkad väljakäiku kasutama?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne