laurism Kirjutas:no kui on tuvastatud siis on tuvastatud. Kuid keegi ei keela seda ümber lükata. Ei hakka vaidlema, kuid esimesena, vaadates aknaraame ja poritiibu ja ka tagumist ust ja poritiiba ( mis on ilmselt siledamaks muudetud) tundsin selles ära vana mosse.
[...]
aga rusikad kohe püsti???
Rahu, ainult rahu kallid kaasfoorumlased!
Olen veendunud, et Mossest on asi ikka VÄGA kaugel... Põlve otsas üht 407list küll keegi ümber ehitama ei hakanud.
Ja kuidas saab poritiiba "siledamaks" teha, ei saa mina elus veidi keretöid teinuna küll aru. Reeglina valmistatakse selliseid ruumilisi detaile väga suurte ja raske stantside all, kuna see eeldab pleki olulist väljavenitamist teatud kohtadest. Kui selliseid stantse pole, on hädine alternatiiv teha klaasplastist või kitsastest plekiribadest + käi + pahtel + lihv. Vaid väga kogenud plekksepp suudab midagi ligilähedast venitada alasi + haamriga + väikeste isetehtud rakistega, kuid seda ka väikese detaili korral ja pahtliga tahab see reeglina ikka aitamist.
Sinu mainitud "siledamat" poritiiba muudmoodi lihtsalt ei valmista... Ja minu kommenteeritud võtteid ei kasutatud reeglina ka mitte 1950-60ndatel, vaid hiljem, isendeid restaureerides, kus originaalosa saada polnud.
Vanad UNICu klubi veteranid (kes 1970-80ndatel autosid ise taastanud) võivad eelmainit võtetest Sulle palju pajatada...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.