(Seda postitust muudeti viimati: 23-01-2007, 18:44 PM ja muutjaks oli N2O.)
Ma vaatasin neid pilte, süda läks soojaks ja tuli meelde, kuidas kunagi 4-5 aastasena sai sellise autoga heina veetud ja miski onukese süles sai isegi rooliratast keeratud. Siis aga lugesin ajalugu ja ennäe imet, seesama masin tundub olevat, sest Kassaris sai heina tehtud. Mnjah, sellest ajast kahjuks pilte vist pole...
(Seda postitust muudeti viimati: 25-01-2007, 11:44 AM ja muutjaks oli pppp.)
Tsitaat:Esimesed kellad olid kindlalt kollase põhjaga.
Midagi nagu ähmaselt kaugest ajast meenub,kollasel põhjal mustad seierid ja numbrid( numbritest kirjas vaid 12,3 ,6 ja 9).Meenub ka 21 kell aga see tõenäoliselt juhtide omalooming.
Tolleaegseltel Gaz 52'l / 53'l kasutatav kell peaks olema selline, nagu fotol.
Antud isend on valmistatud 03.1968.
Veel meenub, et tollel ajal nähtud uutel autodel oli veokasti küljeportedel eesotsas (Esimese ja teise luugi hinge vahel) musta värviga maalitud kandejõud 2,5 tonni.
Number "2" oleks olnud nagu suurem ja "5" veidi väiksem.
Kas sellel autol ei pasita sealt värvikihtide alt midagi välja?
Kast on ju pildilt näha orginaal.
N2O Kirjutas: Ma vaatasin neid pilte, süda läks soojaks ja tuli meelde, kuidas kunagi 4-5 aastasena sai sellise autoga heina veetud ja miski onukese süles sai isegi rooliratast keeratud. Siis aga lugesin ajalugu ja ennäe imet, seesama masin tundub olevat, sest Kassaris sai heina tehtud. Mnjah, sellest ajast kahjuks pilte vist pole...
Võtsin siis täna nõuks, et lähen käin taadi juures ja uurin veidi ajalugu ja otsime pildialbumist vanu pilte, aga kui helistasin talle, siis arvas, et jätame teiseks korraks. Oli alles operatsioonilt tulnud ja tundis end veidi kehvalt. Kui aga taadil parem, siis käin kindlasti ära.
taruvaras Kirjutas:http://beta.album.ee/node/9524901/5003785
Siin on originaal vanemate Gaz veokite haruldus: kell- ajanäitaja. Leitud meie kasutaja põder volga piltide seast
Sorry, et OT-küsimus - kui haruldane sihukene kell on?
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Nüüdseks küll sama haruldane nagu esimesed 53F/53/53 A/ ja 52-gi
Mäletan lapsest peast 69 aasta 53A-sellist riista armatuuris,jah -kah kollase taustaga.Aga kindlasti on veel vanataate kes selliste aparaatidega sõitsisd ja kel oli kombeks kõike vajalikku ja mittevajalikku oma töömasina tarbeks kodukuuris talletada.Kogemus enda kadunud taadiga.Nii,et ikka päris üliharuldane ta nüüd kah pole.
Vanamehe TA-9-tel(nii E kui ka C mallidel )olid peal Pobi ajanäitaja.
Nii,et usutavasti need riistad ikka päris haruldased pole.Pigem on haruldane see,et keegi on toppinud 21 armatuuri GAZ veoka kella ja seda usutavalt ajal mil 21 kellaga -selle saamisega polnud probleeme.
Flanagan
flanagan Kirjutas:Pigem on haruldane see,et keegi on toppinud 21 armatuuri GAZ veoka kella ja seda usutavalt ajal mil 21 kellaga -selle saamisega polnud probleeme.
Pigem on need kellad identsed, v.a. sihverplaadi kujundus. Panin just hetk tagasi. vana 53 kella ja 21 kella kõrvuti ja kui sihverplaat välja arvata, on kõik täpselt sama.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
flanagan Kirjutas:Pigem on haruldane see,et keegi on toppinud 21 armatuuri GAZ veoka kella ja seda usutavalt ajal mil 21 kellaga -selle saamisega polnud probleeme.
Miks Sa arvad, et ei olnud probleeme? Mäletad ju kindlasti, et N Liidu ajal ei olnud ju tootmises masinatele eales midagi mõistlikku varuosapoodidest saada. Peale tootmise lõppu võis vahel ka tavatarbijal näkata- näiteks Volga Gaz 21 tiivad-uksed ilmusid vabamüüki alles ca 10 aastat peale tootmise lõppu -eks nähtavasti siis, kui teenindused neid enam ei tahtnud..
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
flanagan Kirjutas:Pigem on haruldane see,et keegi on toppinud 21 armatuuri GAZ veoka kella ja seda usutavalt ajal mil 21 kellaga -selle saamisega polnud probleeme.
Miks Sa arvad, et ei olnud probleeme? Mäletad ju kindlasti, et N Liidu ajal ei olnud ju tootmises masinatele eales midagi mõistlikku varuosapoodidest saada. Peale tootmise lõppu võis vahel ka tavatarbijal näkata- näiteks Volga Gaz 21 tiivad-uksed ilmusid vabamüüki alles ca 10 aastat peale tootmise lõppu -eks nähtavasti siis, kui teenindused neid enam ei tahtnud..
Lisaksin siin juurde kaasfoorumlase Eberhardi kommentaaridele, et kogu nõukaaegne majandus ja kaubandus oli üles ehitet defitsiidile ja väga palju sõltus juhustest.
Kujutagem nt ette pilti, kus kodanikul on 21 algne kell katki läinud ning samas on vedeles tal töö juures aianurgas maha kantud läbiaetud 53F, mis oli seal mõnda aega väärtuslikumate tükkide mahakruttimiseks, kellel vaja, et sellejärgselt siis vanarauda minna? Et siis vastavate tõendite ettenäitamisel saaks asutus uue 52/53.
Mis oleks loomulikum, kui sealne kell enne vanarauda minekut sealt demonteerida...
Tollal oldi ju väga kaugel kaasajast, kus "äraväsinud" autod lähevad emeksisse kõige oma tulede, kellade jm sellise "pisimudruga". Tollal kisti reeglina kõik paljaks...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
flanagan Kirjutas:Pigem on haruldane see,et keegi on toppinud 21 armatuuri GAZ veoka kella ja seda usutavalt ajal mil 21 kellaga -selle saamisega polnud probleeme.
Pigem on need kellad identsed, v.a. sihverplaadi kujundus. Panin just hetk tagasi. vana 53 kella ja 21 kella kõrvuti ja kui sihverplaat välja arvata, on kõik täpselt sama.
Välimuselt siiski nad väga erinevad, juba mõõtmetelt. Veoka kella paigaldamisel volgasse pidi ikka kella auku armatuuris tublisti suurendama. Veoka kell paigaldatakse eestpoolt, volga kell kinnitub armatuuri kahe kinnituskõrva abil tagantpoolt. Pigem on kella sarnasus ühes detailis Pobi kellaga- samasugused seierite keeramise nupud, mis Volga kellal hoopis käib väikese trossajamiga.
Minu arvates kell Gaz veokitel oli siiski haruldus kogu Gaz veokite "meres". Paigaldati teda vast 60-ndatel, võib-olla ka 70-ndate algaastail, kuid ka siis kindlasti mitte kõigile masinatele, vaid vähestele. Ülejäänud 70.(?), 80., 90.-ndatel kell puudus täielikult. 70(?)- seepärast, et päris kindel ei ole. 1981. a. noore mehena A/k 3054 autojuhitööle minnes oli ees umbes 120 Gaziline park. Eks siis silm aastate jooksul libises üle ka mõnest vanemast 70.ndate Gaz 52/53-st, millede iseärasuseks mõnel oli kellaava kattev kerevärvi luuk.Üksikutel puudus augu eest luuk hoopiski, luuk või kell ajajooksul rändama läinud, samuti oli ka vanemate masinate seas isendeid, millel ülde ei olnud kellapesa, nagu 70-ndate lõpu autodel ja järjest uuematel kuni tootmise lõpuni see kellaauk puudus hoopiski.Neil oli tunnuseks plekki stantsitud sile sõõrjas mõhk, kunagise kella suurune. Igatahes autobaasi autodel mina kella ei kohanud. Ka alles tol ajal kuulsin vanematelt sohvritelt heietusi stiilis "vot vanasti olid ikka GAZ-53F-id väärt masinad, neil oli Zimi mootor peal ja kell puha kabiinis ja..."
No 1969 aasta spravotsnik katalogi järgi tegu ikka täitsa erinevate kelladega gaz 21 ja gaz 53 puhul. Juba kasvõi seierite kruttimise nupu osas. Ja kui gaz 52 just 53 modifikatsioonide alla ei mahu, siis gaz 52 kella ametlikult ei omagi.
Mina mäletan 70-nendate keskpaiku tulid meie klohoosi Gaz-53 kallutajad kelladega, porte ilma kellata, Gaz-53 bensupütt kellaga. Gaz-52 polnud ühelgi kella sees ja 81-aasta 53 kallutajal polnud kella ega kellaaukugi.