Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
aga las sulle tundub, mis mulle sellest.
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 4,835
Teemad: 58
Liitus: Dec 2003
Maine:
26
Kehtna kandis ka üks viisakas isend olemas.
Postitused: 206
Teemad: 1
Liitus: Jul 2003
Maine:
0
Omal ajal olnud Kuusalu kolhhoos garaasis 2 sõitvat ja üks mahakantud isend - varuosadeks (esimehe hea sõber olnud sm Vader)- tea mis neist saanud. Samuti olla millagi Gagarini avariiline tsaika Lõuna eestisse ostedu (jutu järgi era- milles kahtlen) aga arvatavalt mõne ka mõnesse kolhoosi või oskab kegi kommenteerida
Postitused: 1,015
Teemad: 15
Liitus: Jan 2007
Maine:
7
Mis vahe siis on Gaz 14 ja GAZ 14-02?
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
Nii palju kui mina mäletan, kaks Kuusalu kolhoosi isendit jõudsid ühel hetkel Olümpia hotelli vastas oleva parklasse ning edasi nende teed läksid lahku.
Üks neist satus minu tuttava nimega Sass kätte.
Siis auto sai noorenduskuuri kus tehti hulganisti keretööd ning salong sai uue polstri.
Tema sõitis sellega vahest Tallinna linnas aga temal oli probleemiks garaazikoha puudus. Lõpuks Sass müüs oma Tsaika ühele tegelasele, kes oli varem ühe Harju valla ametnik.
Selle auto eripäraks oli tagumiste tuhatooside puudus ning konditsioneeri jäänused.
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
Mina isiklikult sooviks ka Tsaika osta endale, aga nende hinnad Venemaal on taevasse läinud, enam vähem komplektne, kuid taastamist vajav isend algab 25 000 USD. Ning varuosasid ei ole lihtne saada. Sellega mina valisin nüüd USA Tsaika, ehk Caddy
Kusjuures see ei ole normaalne, lihtsalt Venes on sellised sisseveokvoodid et 40a. vana 7.7 liitrise Caddy sisseveotoll on umbes 30000 USD, kui ma ei eksi. Nii et neil on ikka odavam Tsaikat osta. Kusjuures GAZ-14 on veel võimalik siiski suhtodavalt saada, aga meie riigikantselei oksjoni hinnad olid ikka väga soodsad oma ajal.
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
GAZ 13 tüüpi autosid valmistati peale tootmise lõppu Gorkis ka Toljattis perekonnaseisu ametkondadele ja neid on romudenagi vedelemas siin ja seal, GAZ 14 oli tunduvalt vähemlevinum ja neid Eestis romudena ei ole ja teadmata inimeste käes ka mitte.
Oskad natukene rääkida ehk sellest tootmisest peale tootmise lõppu. See on äärmiselt huvitav. On mingid faktid, või koguni autod.
Kas sa pidasid silmas kerevahetust või ikka nullist auto ehitamist?
Kui suured olid mahud? Ja muidugi kuidas lahendati kvaliteedi probleemi, olid ju näiteks Koeru autod päris kehva kvaliteediga? Eks kõik me teame mis ennast tüüpiline Nõukogude ART kujutas?
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 1,296
Teemad: 69
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
GAZ 13 kapitaalremondi versiooni valdavateks tunnusteks on must dermatiin armatuurlaual, puiduimitatsioon, mustad aknaraamid ja enamasti sametist polster (pruun või roheline). Täpseid andmeid Toljattis tehtud kapremondi kohta ei ole kuid tundub, et 80-ndatel komplekteeriti terveid autosid ka uutest osadest, st Gorki lao jääkidest.
GAZ 14 kapremondi Tsaikadel eritunnuseid ei ole, sest samal ajal toimus veel Gorkis tootmine ja autentseid detaile oli saadaval. Tunnusteks on ehk erineva aastakäigu detailide kasutamine ja üsna uus väljalaske aasta, lisaks kleebiti pagasi luugile kiri "Togliatti".
Kapremondi tootmise kogumahtu öelda ei oska, samuti ei tea, kas kapremondi Tšaikad on lisaks väljaöeldud tootmisarvudele või seal sees, teadupoolest oli nende kapitaalremont ja üldse tootmine suur saladus. Põhjuseks kohutavalt madal kvaliteet. Kui ZIM ehk GAZ 12 oli vägagi töökindel auto, siis Tšaikad olid juba sellised, mis ei kannatanud lääne analoogidega võrreldes mingit kriitikat, neid võis ainult eemalt paraadil vaadata. Plekid ja liistud ei istu kokku, tehnika koliseb, korrosioonikindlus on olematu, sisustus on muidugi eeskujulik. Tehnilised lahendused on kohati ajuvabad ja detailid on Lada ja LAZ bussi ristsugutised. Nostalgia mõttes on Tsaikad muidugi huvitavad asjad, kuid üle 100 000 km ilma kapitaalremondita sõita ei ole võimalik.
Vabal turul pakutavad isendid on vaatamata pildil näivale uhkele välimusele siiski kõik läbi aetud. Ükski maailma müügisaitidel pakutav Tšaika pole suutnud "kontrollküsimuste vooru" edukalt läbida.
GAZ 13-neid kahjuks näidata ei ole, küll aga tõsise huvi korral kapremondi ja tehase versiooni GAZ 14-tega tutvumiseks tuleks eelnevalt aeg kokkuleppida.
Tõnu Piibur
5116265
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
Jah, seda juttu võiks edasi jätkata.
Mina omakorda võin öelda et ZIL veoauto ja Cadillaci ristsugutis on ZIL tüüpi sõiduautod. Seal kui vaadata, mõni lahendus on täiesti ajuvaba.
Aga samas, salong isegi ei ole nii hea nagu Tsaikal (võrdlen näiteks 4104 ja 14)
Kunagi, 80 ja 90 aastate piiril olen noore poisina näinud Raekoja platsil kahe Tsaika-14 autot. Mis mind üllatas tol ajal, oli see et uhkel ja tolleaegsete arusaamade järgi uuel esinduslimusiinil oli päris korralik (ehk 1-rubla mündi suurune) korrosiooniauk esitiival stange juures.
Vabaturul ringlevate autode madal kvaliteet on probleemiks vist kõikidel autodel, võib olla Tsaikadel natukene rohkem.
Ka "restaureeritud" Volga ei tekita endal isiklikult huvi kui salongis näha seanahka, põrandavaibad tehtud Ehituspoest ostetud porimattidest ning III seeria Volgale vägivaldselt istutatud kapotile põder.
Omaniku jaoks seda auto on ikka huvitav ja väärtuslik aga vabaturul reeglina need ei ole populaarsed.
Teine asi on see kui Volgast tehakse custom aga seda eestis mina pole tihti näinud.
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 898
Teemad: 17
Liitus: Sep 2004
Maine:
8
Ühte GAZ 13 Tsaika ratastel keret nägin suvel Põltsamaa kandis, ei oska öelda, kas kuulub arvel olevate hulka või mitte.
Postitused: 51
Teemad: 23
Liitus: Nov 2004
Maine:
1
Kõige ehtsam Togliatti Gaz 13 on GAZ-i tehase muuseumi ekspositsioonis.
Gaz 14-02 vaheseina pilti võib imetleda volga.ee seinalehel, Gaz 14 mudelikirjelduse rubriigis. See salongipilt on tehtud NSVL-i Tervishoiumin. 4.osakonna (Kremli med.teenistus) reservautost, mis kuni ülemöödunud aastani oli uuest peast ja konserveerituna seisnud ca. 20 aastat.
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
Aga selline küsimus.
Kuidas jagunesid Tsaikade-14 tööülesanded ENSVs?
Nii nagu mina sain aru, oli need korraga vähemalt kuus autot?
Kellel siis oli õigus (ning komme) need kasutada?
Kas NLKP I sekretäril, Ministrite Nõukogu esimehel ning Ülemnõukogu Presiidiumi esimehel?
OK, sellisel juhul on kolm potentsiaalset kasutajat.
Aga ülejäänud autod? Millega üldse sõitsid ENSV tuusad? Minul millegipärast meenub et vähemalt aastatel 1988-90 sõitsid enamuses need GAZ-3102-ga, mitte Tsaikadega. Kes siis Tsaikadega sõitis?
Kas igal kliendil oli oma auto või see ei olnud tähtis?
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
Mina kunagi juba Nõukogude aja kas või lõpus või juba EV varajases alguses nägin Bakatini (oli ka VF või NL siseminister) visiidi Rummu vanglasse.
Mäletan et kolonnis olid vähemalt 3 GAZ-14.
Samuti, olid Tsaikad ka Gorbatsevi ja Rõzkovi korteezides.
Piibur selline küsimus, kas Tsaikad siis seisid õues et läksid nii roosteks kätte? Või äkki autod lasti käest ära juba hiljem, kui keegi ei tahtnud nendega tegelema? Kusjuures huvitav et sama hävitava hinnangu sai ka juhuslikult Eestisse satunud ZIL-117.
Ning Venemaal paljud arvavad et ZILid ja Tsaikad olid ikka väga töökindlad ja vastupidavad autod. Tõele au andes peaks ütlema et nende autode läbisõidud olid seal tõesti üsna suured.
Kus kala on?
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.