Stalini ZIS-110 Eestis
#1

Selline auto on Põhjanaabrite juures müügis. Kokku 70 pilti, k.a. Eestis välja antud tehnilise passi 1991 a. ning arhiiviõiendi, et auto oli kasutusel Stalinil.
Õiend on ilmselt võlts, kuna vaatamata et sellel on NLiidu keskarhiivi nimi ja allkirjad, selle blankett ning pitser kuuluvad Haapsalus asuvale hävitaja polgule. Aga auto enesest täiesti olemas. Kas äkki keegi oskab selle ajalugu selgitada. Mis moodi see Eestisse tuli, ning kuidas edasi Soome rändas?

http://www.mat.fi/n_index.php?nav=galler...0.xml&g=12

http://www.mat.fi/n_index.php?nav=galler...0.xml&g=13

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#2

Kui Eestist pärit ja Haapsalu punakotkaste polgu pitserid, siis arvan, et tegu sama masinaga, mida ca 1989-1990 tollases Haapsalu EPT-s värviti (kuskil teemas olen sest ka varem kirjutanud). Kust ja kuidas selline auto sinna tegemisse sattus, ei tea (ja ka mu isa, kes tol ajal ses ettevõttes töötas, ei mäletanud).

Mäletan oma tollase tatiealise huvilise mälestusist veel, et masinal oli originaalmootor ja kere miskit tumedamat rohelist värvi toona.
Vasta
#3

Hmm , selline tähelepanek , et auto oli o-numbriga.

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta
#4

MartinL Kirjutas:Hmm , selline tähelepanek , et auto oli o-numbriga.

Numbreid ma sel Taeblas remonditud ZiS-il ei mäletanud olevat.
Vasta
#5

aga kas samuti kabrio oli?

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#6

http://www.mat.fi/n_index.php?nav=galler...0.xml&g=12 - mõtlesin seda
Samas ega antud hetkel ka pole presidendi autol igapäevaselt numbrit ees. Veidi kohatu võrdlus küll , aga ikkagi.

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta
#7

denis23 Kirjutas:aga kas samuti kabrio oli?

Oli.
Vasta
#8

Kas aastal 95 ei seisnud Taeblas must kinnine ZIS seal kus nüüd veoautokeskus?
Vasta
#9

tarmo 71 Kirjutas:Kas aastal 95 ei seisnud Taeblas must kinnine ZIS seal kus nüüd veoautokeskus?

Tean seda ZiS-i ka, tegu oli kiirabivariandiga, millele aga algul 53 ja hiljem mingi diiselkone aretatud. Mina mäletan seda palja ratastel kerena. Omanik oli keegi kohalik mees, kes kunagi seda ka mu isale haltuura korras remontimiseks pakkus. Seisis see tõesti kunagise EPT/praeguse veoautokeskuse/ülevaatuse juures. Edasine saatus on mulle teadmata...
Vasta
#10

Marssal Malinovski halli kabrio-ZISi mäletan ühelt 80-ndate keskpaiga vanautoürituselt. Kandis tollal Leningradi numbrimärke. ZIS vedas veel treilerit, millel tagamootoriga Mercedes 130.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#11

Aga kas mitte 80 aastal Unic u paraadil üks hallikas(mälus just sellisena) ei osalenud?Pärit oli Pärnu kandist.Loodan ,et õigesti mäletan.Kui aga rukkise lastud ,parandage!

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#12

http://www.autogallery.org.ru/k/z/zis110a.jpg

Ilmselt see auto. ZIS 110B ei olnud väga haruldane auto. Igas sõjaväeringkonnas pidi olema 2 tk. paraadide jaoks. Ehk siis kokku paarkümmend. Mõned autod töötasid ka taksos.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#13

niipalju võin veel lisada, et 80-nendatel oli kuresaares vanaauto näitus (kinnises hangaaris) ja seal oli kuulikindel kinnine 110, sai veel sisse ka istuda ja puha, mäletan kuidas mehed veel rääkisid, et see uks kaalun tonni, ja see oli raske küll
Vasta
#14

natuke kursis nende ziside suhtes see kiirabi varjant minu teada oli neid eestis üks sai alguse jõgevalt ja leidis lõpu rootsis, kuulikindel oli pärit lätist ja seisab praeguseni riia muuseomis. aga üleuldiselt selliste autode ajalugu kiputakse liialdama et tema väärtust tõsta, mäletan et kuskil viis-kuus aastat tagasi leitsin netist saksa kuulutuse kus müüdi stalinile kuuluvat lahtist 110et ja taheti 100tuh euri. ja eks on sama asi mersude ja muudega.

eino
Vasta
#15

mrali mainitud ajal seisis Haapsalu EPT-s tõesti üks ZIS Cabriolet - tollal sai seal esivanema 011 üle värvitud ja värvitöökoja nurgas ZIS-i ratastel toorikkere tolmukihi all vedeles. Halli värvi ta algselt oli ja samas oli ka näha, et halliks ta uuesti saama pidi - nimelt hall emailvärv oli 3-liitristes klaaspurkides autoga kaasa pandud.
Ei saa muidugi välistada, et ZIS sattus sinna Haapsalu hävitajapolgust, sest nimetatud ajajärgul paistsid Haapsalu EPT-l sõjaväelastega head sidemed olevat - muuhulgas toodi sõjaväeosast kohale hävituslennuk, mida vana automajandi hoovi peal osadeks lahti võeti. Sai isegi käidud poisikesena seda rüüstamas Wink Mis aga ZIS-st edasi sai, kahjuks ei tea ...
Muideks, hetkel on müügis ka endise DDR-i riigikantselei väidetavalt ainuke ning absoluutselt originaalis säilinud ZIS 110 (1949a), http://www.bilder-hochladen.net/files/2eyj-n-jpg.html
Omanikuks Elumoto messi külastanud tanktsikli "Led Zeppelini" ehitajad ...
Vasta
#16

Eks enamus halli värvi ZIS 110B autodest olid sõjaväringkondade paraadiautod, mõni üksik oli ka Kremli GON (erigaraazh) koosseisus. Aga ZIS 110 puhul tuleb alati mäletada ühe asja.
Mida rohkem seda toodeti, seda madalamale langes auto oma staatusega, kuna vastavad nomenklatuurikohad lihtsalt täitusid ning uusi ei tekinud. Tootmise lõpuks töötasid ZIS 110 isegi taksodena. See Soome isend, on muide suhteliselt varajane - aastast 1950, sellega tõenäolisus, et see oli mõne kõrgema isikuga seotud, on kõrgem

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#17

denis23 Kirjutas:http://www.autogallery.org.ru/k/z/zis110a.jpg

Ilmselt see auto. ZIS 110B ei olnud väga haruldane auto. Igas sõjaväeringkonnas pidi olema 2 tk. paraadide jaoks. Ehk siis kokku paarkümmend. Mõned autod töötasid ka taksos.
See auto ja see üritus. Palermo näituseväljakul Rakvere külje all ma seda ZISi nägingi.
Jutt Stalinist on muidugi sohk, Stalin ei kasutanud 50-ndatel mingeid lahtisi paraadautosid. Näib, et siinmail kõlbas jutt Malinovskist küll, kuid läänes oli vaja kangemat kraadi persooni. Malinovski juhatas kuni aastani 1956 vägesid Kaug-Idas, kas kasutas ta seda autot seal või siis hilisematel aastatel Moskvas?
Ida-Saksa ZIS võib olla ainuke, mis säilinud, 50-ndatel oli neid seal muidugi rohkem. Soomeski oli tollal kaks ZISi.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#18

Üldiselt, olemas suured kahtlused, kas Stalin üldse kunagi ZIS 110-ga sõitnud on.
Isegi 50-ndate mälestustes figureerivad Packardid.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#19

Kõigi rahvase isa,progesiivse maailma weduri juht Jossv Vissarjonovovits Stalin(Dzugasvili)sõitis Kutsevo suvilast Krelmi 5 autoga.Rahvawaenlane ei maga,see tol ajal lewinum loosung.Tol ajal polnud toonklaase ,akendel vaid kardinad ees.Ja autod olevat tulnud Kremlisse kolonnis.Keegi ei teadnud määnses autos pealik asub.Vaevalt ta ka kabrolettiga nõus sõitma oli.Otsi sõpru vaenlaste hulgas ja leia äraandjaid sõprade hulgas!Ja Sa oled suuremeelne.Võiduparaadi jälgis ta ju ka asja büüne pealt,kuigi oleks ülemjuhatajana selle ehdalt vastu hobese seljas ise vastu wõtma.Tollest võiduparaadi valgest isepäisest hobsest ja ärategemisest Zukovile eespool juttu.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#20

Kui kellegil auto päritolu kohta tõsisem huvi, võiks üles otsida auto eestimaise omaniku, nimi olemas, kuid aadressiks oli tolleaegses passis mittemidagiütlev TPI ühika aadress. Mõningast ebakindlust ka tehnopassi autentsuse suhtes lisab asjaolu, et autoregistris oli sõiduki värviks lihtsalt "hall" ja 91. aastal kasutati tehnopassina lihtsat kokkumurtud pabertrükist. Muutuvatel aegadel võis muidugi ette tulla ka erandeid. Väikesed erinevused pistavad silma ka templijäljendilt.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne