школьник (1961-1962)
#1

Tere

Kajastan ka siin ühte oma projekti, mis on juba kahes foorumis esindatud:
Chryslerclub.ee foorumis ja jalgratas.ee foorumis.

Põhifoorumiks jääb mul ikkagi jalgratas.ee ja siin kajastan vaid mis tehtud ja vajadusel küsin infot.
Aga ratas ise on suhteliselt aus. Ütleme nii, et hästi hoitud aga viimased 15a. hoitud lihtsalt aidas ja see ei ole rattale hästi mõjunud.

[Pilt: PET_2122.JPG]

[Pilt: PET_2130.JPG]

Link:
http://forum.jalgratas.ee/t269-1962

Mis on minu soov: taastada ratas algsele kujule sh. värv, kroom, embleemid, sadul jne.

Hetkel on siis ratas juppideks ja käib tõsine arvutijoonestus kirja kallal.
Üks embleemidest on juba valmis vektorkujul aga kiri nõuab veel peenemaid võtteid... ei ole lihtne kiri vaid oma varjunditega... Rolleyes

Kui kirjad on valmis siis raam puhtaks ja uuesti värvi alla. Vahepeal püüan kellegagi kaubale saada kroomdetailide osas - kui kellelgi on müüa samu detaile, pigem ostan kui lasen üle kroomida aga kui ei ole siis mis seal ikka.

Tagumine velg koos rummuga on liigagi õhtal... või siis minu võtted ei ole piisavalt head aga rummu sisu ma lahti ei saa.

Aga mida on mul vaja:
1. Tagumist velge koos rummu sisuga.
2. kodaraid - võivad olla ka tsingitud
3. rehve (punaseid)
4. ketti
5. Sadulaneete (5tk)
6. Ajastu polte (ümara peaga) ~4 tk
7. Ehk ka kroomdetaile... kuid kõikki ikkagi ei saa, seega midagi peab taastama...
8. Õiget kasutus ja hooldusraamatut - kui kellelgi peaks see veel alles olema.
Vasta
#2

Nii eks see taastamine võtab aega.. ja ega väga usinalt iga päev asja kallal pole, kuid:
Kirjad ja logod sai siis valmis tehtud - ilusti vektorgraafikas, koos varjundite, kellade ja viledega.

Mul on küsimus selline, et kus kohas siin Eestis oleks kõige parem lasta need kleebised valmis teha (k.a. mõistlik hind), et nad oleksid suhteliselt originaali lähedased.
Värvi osas oli mul siis valitud kahe kulla tooni vahel:
Heledam:
- põhitooni kuld: C0 M16 Y100 K10
- varjund hele: C0 M16 Y100 K0
- Punane: C0 M100 Y100 K0
- Must: C0 M0 Y0 K100

Tumedam:
- põhitooni kuld: C0 M16 Y100 K20
- varjund hele: C0 M16 Y100 K0
- Punane: C0 M100 Y100 K0
- Must: C0 M0 Y0 K100

Teema postitused on siin:
http://forum.jalgratas.ee/t269-1962#1024
Vasta
#3

http://www.jaadisain.ee/et/tooted/kleebi...attal.html
Vasta
#4

Tuntud vanamootorattaste restauraator ja kleebiste tegija Kaarel Libe:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=35352

Korralik palkmaja www.kodutalu.ee
Vasta
#5

No nii natuke siis sellest Školnikust ka.

Kleebised said edastatud Liblele.. nüüd nädal on seal need olnud, ehk millalgi saab midagi ka kätte.

Aga vahepeal pole eriti suuri muutusi olnud - kiired ajad.
Sain pöiad kätte ja märkasin, et vanemad pöiad on teise kujuga...

Taga rummust tuli välja üks 3mm kuullaager, hiljem kontrollisin, et sealt on neid veel 3 ära jooksnud...

Millalgi siis kõik värvitud detailid soodapritsi (vist jõgevale, kuna see lähemal)

Täpsemalt siis siin:
http://forum.jalgratas.ee/t269-1962#1029
Vasta
#6

Ka minu kätte jõudis üks Školniku ratas. Natuke uuem ja natuke kobedam, kui eespool mainitu. Kui natuke viltune sadul ja kulunud lenksukummid välja arvata, siis ülejäänu on üsna heas korras. Kuna ma jalgrataste kogumisele erilist rõhku ei pane, siis heameelega vahetaks selle ratta millegi huvitavama vastu.
http://album.ee/album/433433/50313939

Kas kõik Školnikud on GAZ-i tehase omad?
Kui kellelgi on huvi minu Školniku vastu, siis PS või raudpats1@hot.ee või 55670500
Vasta
#7

Jah kõik Školnikud peaksid olema GAZ is tehtud.
Sinu oma on päris heas komplektis ja lausa kurjus oleks seda hakata osadeks lõhkuma aga veljed vahetaks küll ringi.
Sul veel vana pöia kujuga. Ma teen uuemad korda ja ehk kui sulle sobib siis viskaks veljed ringi.
Oleks ka kroomosadest huvitatud aga... nt lenks paistab olema teise paindega, see eest torud on OK.
Samas kui kellelgi läheb vaja ratast ainult sõitmiseks ja ei ole huvi ilu järgi võiks kroomdetailid ringi visata küll.

JA mida sa huvitavamaks pead, võin sulle seda "Borat" pakkuda või ühte mootorsaagi Taiga. Samas olemas ka Saljut...
Vasta
#8

See projekt on ikka mõnusalt varjusurmas... aga mitte unustatud Wink
Asjad on osandatud kahjuks, sest algsel kujul oleks see asi juba ammu enam vähem korras ja kasutatav.

Seega tagantjärgi tarkus tulevastele väga algajatele:
1. komplekteeri nende juppidega millega näed, et asi võiks koosneda  - jah kui käepärast pole ülikorras pinnakattega detailis, siis pane olemas olev ning otsi korralikumat edasi.
2. pane asi tööle e. liikuma
3. keretöödega (puhastamise ja värvimisega) alusta alles siis, kui kogu keretööd tagavad elemendid on olemas (visioon, aeg, raha, teostaja, vahendid jne...), et teha need korraga ära kuni lõppviimistluskihini s.h. iluelemendid, kleebised, sildid jne...

Mina alustasin kahjuks selle ratta osas viimasest ning aeg näitas, et see projekt jäi ebameeldivalt seisma.

Õnneks on olemas kõik vajaminevad osad selliselt, et saab asja liikuma panna.
olemas ka vajaminevad kleebiste detailised vektorjoonised, sest pole kohanud rohkem selliste kirjadega rattaid.
olemas ka värvilahenduse värvikoodid.

Puudu on erkpunased rehvid (nagu pildil olev esirehv) olemas on alternatiivid (must, pruun, hall...)

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#9

Ei taha ässitada ega halba eeskuju anda, aga ühest värvi poolest üsna lootusetus seisukorras Školnikust sai selline. Meesteka "poeg". Ja sõitja sellele on ka täitsa olemas.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#10

Hea vaadata, et kõikidel neil ratastel mis seina ääres ei seisa, on toeks sätitud mingi ütlemata huvitav kobakas vasakule poole keskjooksu juurde Wink
ja ma julgen arvata, et pildistajal on olnud huvitav seik seda asjandust leida enne pildi tegemist...

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#11

(14-09-2017, 15:51 PM)CHRhmm Kirjutas:  Hea vaadata, et kõikidel neil ratastel mis seina ääres ei seisa, on toeks sätitud mingi ütlemata huvitav kobakas vasakule poole keskjooksu juurde Wink
ja ma julgen arvata, et pildistajal on olnud huvitav seik seda asjandust leida enne pildi tegemist...

Jah, õige tähelepanek. Mina tellisin enda oma Alibaba.com kaudu. Väga hea carbonist koopia vettinud lepakaikast. Tõeliselt hea töö. Komplektis oli ka täpselt samasugune kuivanud kaika koopia. Seda kasutan kuiva ilmaga, et naturaalne mulje oleks. Hind ei olnud ka kallis selle kvaliteedi kohta - 128 eurot koos transpordiga, aga nüüd on pildistamiseks kaikad nii vihmase kui kuiva ilmaga elu lõpuni olemas. Muretu!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#12

Kuna see teema oli kunagi jalgratas.ee keskkonnas ning seal oli pilte oluliselt rohkem, siis otsisin arhiivist mõned üles.
Raam on haljas... aga kopeeritud ja digitaliseeritud on vesipildid siis toon siia nendest pildid.
   

   

Loomulikult on siinsed jalgratta jumalad vaimustuses numbritest, siis selle raami nr asub tagaratta paremal pool kinnituse juures:
   

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne