1976 Mitsubishi Lancer
#1

Ehh, kuidas see algus siis käib.
Tere, minu nimi on Wagoneer ja mul on vist midagi viga. Aga ma tean,et see viga pole ainult mulle omane Big Grin

Täna siis veeres minu garaazi sportlik kupee aastast 1976 ja nimeks tal Mitsubishi Lancer.
Tehasest on ta värvitud siniseks ja jõuallikas originaalis 1,2L.
Aga see viimane asi on viimase omaniku poolt lahendatud ja paigaldatud sinna raju 2,0L mitsu mootor. Käike on suisa 5tk edasi ja 1tk tagasi.
Loomulikult veab seda 800kg kaaluvat junntükki edasi tagasild. Kahjuks ilma lukuta ehk 1wd.

Miks ma ta siis ostsin. Kunagi oli mul datsun vist 140 või 150(see kandiliste tuledega juba). Kuna aitasin autoärikast tuttaval Soomest toodud autosid ellu äratada(see oli jah veel see aeg kui Soomest datsuneid ja plätsuneid ning talboteid koormatega toodi) jäi ühes koormas silma just selline Lancer. Mootoriks oli paigaldatud 1,8L ja igati korralik oli. Edasi käis kui väike kurjam. Ja no muidugi leidsime pagassist ka 4 piikidega rehvi. Asi oli otsustatud. Tema sai minu plätsuni ja mina sain Lanceri. Kuna oli mingi oktoobri lõpp siis sai algul all olnud rehvidega kuni lumeni sõidetud ja kui juba lund piisavalt oli siis sai titepiigid alla krutitud. Edasine ei kannata enam trükimusta. Igaljuhul oli see pill titepiikidega lumistel teedel oluliselt kiirem kui politseinike astrad olid.
MIngite sündmuste käigus laenasin seda liikurit oma sõbrale. Titepiikidest muidugi polnud enam ka palju järgi seal rehvides. Temal läks siis lancer natuke käest ja peale paari katusetiiru parkis kenasti puudevahele auto ära.
Sellega saigi see peatükk läbi.

Ja nüüd pea 25 aastat hiljem postitab kurjajuur Priit V. talveralli teemasse sellise junntüki lingi.
Ja ei jäänud mul muud üle kui see sealt ära tuua.
Auto siis seisnud aastast 1994 kuivas garaazis.  Ehk uskumatult roostevaba kere on. Ainukesed kohad mis tegemist tahavad on tagumiste tiibade servad. Ja seda ka minimaalselt. Samuti on nagu ikka paha ka tagatiiva ja tagapõlle liitumise koht. Aga sealgi on ainult välimise plekiosaga vaja toimetada. Põhi on nagu uus. Samuti karbid ja kapotialused talad ja lanzeronid. Pagass on ka tip top. Istmed ja muu sisu on ka täiesti terve.
Miinustest siis seda,et mootor ei käivitu veel hetkel.Mootori vahetus protsess jäi pooleli ja osad juhtmed ripakil ning sumpat kollektorist edasi ei eksisteeri.
Nii,et pusimist on. Hetkel keevitama pole plaanis hakata kuna poolikuid projekte liiga palju ees. Aga käima peab ta ikka panema. Kui mitte enne siis Talveralliks ikka. Aga sinna on veel kalendri lehekülgedega mõõdetavalt aega Big Grin

PS! kui kellegil on pakkuda võluvelgi(13") sellele liikurile siis oleksin neist huvitatud.
Panen mõned pildid ka.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                                           

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#2

Vähemaltt said turbo kaasa, boge turbo ... Big Grin
Vasta
#3

Väga mönus auto tundub olema, hoian pöialt et talirallil näha saaks. Edu!

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#4

Noobelvärk, pildilt veel paremgi, kui üleeila jutujärgi oli. Samas ega sa siis pold veel ise ka näinud asja Big Grin

Igatahes ailitler ja loodan samuti talirallil näha asjandust.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#5

VÄGEV!!!
KA meil oli selline, sestap on see ikka ja alati mullegi "pinnuks silmas". Kuna mul on alles meie äri KAT-numbrid koos passidega, siis on ka täpselt dateeritav omandmise aeg: november 1993 ja kerenumber oli A75-3603652. Sõitsime siis sellega numbri all 145KAT. RWD Lancereid ol ikogu Eestis üldse mõned üksikud, Sinu oma, tumesinine, mis oli vist ka Jüri Roosti (Raudroosi päälik) auto, minu hall mis värvus puna/siniseks ja põletati Raasikul maha ja ühest kuldsest olen ka kuulnud... Tänaseks on see ralli-legend täiesti kadunud kogu maailmas ja see, et Sinu nüüdne sellise hinnaga müüki tuli, on ime!  Kuna tehnika on juba uuendatud, siis pole patt sellest aga replica teha. Just maratonrallide autona kogus see Lancer kuulsust, muus osas ta ju midagi väga erilist polnud - peale originaal käimakasti ULMELISE käiguvahetustäpsuse! See on siiani minu jaoks parim ja täpseim ja ma olen sõitnud ikka igasuguste eksootidegagi...  See oli lühike-kiire-täpne nagu laada või volga aga veel palju parem. 
Vasta
#6

Siin peab nüüd tõe huvides täpsustama, et pikamaa rallisid sõideti peamiselt 4 ukseliste lanceritega.
Aga kuhugile on kõik need lancerid olgu siis 4 või 2 ust maamunalt tõesti kadunud.
Täna sai küünalde juhtmed õieti ära ühendatud, akust starterile otse tõmbereleele voolu näidatud ja voilaa.
Kahjuks on bensupump saba pannud seismisega. Ehk töötab kuniks karpas benssu on.
Lõunaks juba leitud ka kimbust vajalik juhe mis võimaldab ka võtmest nüüd sportautot käivitada Big Grin
Bensupump maha krutitud ja bensupaagi riismed ka alt ära võetud. Homme tehakse liivapritsis puhtaks paak ja eks siis paistab mis tast saab või ei saa.
Näidikute plokis on miski kamm kuna süüde sees asendis ei tööta ükski näidik ega tuli. Ometi on õlirõhu ja temp andurid kenasti küljes.
Suure kohapeal pidurdamisega hakkas lekkima ka tagasilla juurest piduritoru. Ja ega see kütusetorugi ilmselt parem ole kui sinna kütus sisse lasta.

Bensupumppa otsides põrkusin kohe tuttava anna VIN number siis vaatame butiigi otsa.
Seletasin,et auto on Lancer aastast 76 aga mootor on Galandi oma aastast?? aga mootori mark on 4G63 ning ühe nukaga versioon. Ei, ikka tuli joorup VIN-i vajalikkusest.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#7

Hea leid ja auto enda seisukord ka igati kiiduväärne. Minu ainus kokkupuude sama autoga oli 2007.a kui käisin ühes, isetegevuslikus romulas osasid otsimas ladale. Seal vedeles samasugune auto,punas värvi ja sisu ka alles. Aga kere oli kõvasti mädanenud ja viimati oli see masin liikunud 1996.a ja ülejäänud aja seisnud vahtrapuu all. Nii,et kujutage ise ette,mis sellest autost alles oli. 


Vasta
#8

Eks need jah on enamus digimuundunud mullaks.
Aga leidsin ühe ajakohase pildi ka 2 ukselise lanceriga rallitamisest.

http://ja.responsejp.com/article/img/200...95797.html

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#9

Kere kujult on Lancer üsna sarnane Ford escort mk I-le?


Vasta
#10

Kuna sai ka oma üle suure lombi tuttavatele uut nikerdust esitletud, mis seal maal siis tuntud kui Dodge Colt on.
Ja kohe potsatas kirjakasti lõbus reklaamklipp.

https://www.youtube.com/watch?v=d1jj-V6MGyo

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#11

Olemas 4 ukseline Lancer mis ootab tegemist.Viimati sõitis 96a.Suvel kiskus poiss kere paljaks ja ootab keevitust. Ehk saab kunagi jälle liikuma
Vasta
#12

MAZ

Ega selle punase asukohta ei oska mainida, millises eesti otsas ta mädaneb.
Karta on et see on mu kadunud isa masin. 90 algus aastatel oli meie peres ja siis müüdi Otepäe taha metsa kuhugile.
Nostalgia laks missugune .

Jõudu jaksu siinse sinise taastamiseks.
Vasta
#13

Ei saanud siin mainimata jätta:
http://bringatrailer.com/2015/10/08/rare...olt-coupe/
Vasta
#14

Mul hobigaraazi naabrid pidid pettuma, kui olid kuulnud läbi seina ja minu ukse sellist karmi mootori häält Big Grin ja paukumist ning mõtlesid,et mis sealt nüüd tulemas on.
Ja eile lõpuks selgus kurb tõsiasi kui mul uks lahti oli tossu väljalaskmiseks,et seda häält tegi mingi pisike autojunn(ilma sumpata) millel süüde natuke vale(pole veel kõigis vaakumi otsades selgust saanud) ja tänu sellele paugub mõnusalt kui gaasitada. Noh nagu rallikaks loodud.
Aga täna sõitis siis esimest korda aastast 1994 oma jõul. Gaasipedaal ei tööta hetkel kuna 1,2L ja 2L on erinevalt see pedaali ja trossimajandus lahendatud. Seega peab seal natuke leiutama hakkama. Aga kruttisin tühikäigu piisavalt kõrgeks,et saaks garaasist eest ära sõitta ja siis ka tagasi. No ja loomulikut ka hoovis väike ring.
Genekas ka ei lae kuna 1,2L 76 mootoril on väline pingeregulaator. Peal oleval 89? mootoril on aga geneka sisene pingeregulaator. Nüüd vaja sotti saada mis juhtmeid kuhu peab toppima kuna vanas pistikus tuleb genekast 4 juhet aga uuest ainult 2 juhet. Aga mina ja elekter ei sobi kokku eriti. Nii,et see jääb viimaseks asjaks mida ma seal teen ilmselt.
Bensupaak on ka kohe täitsa otsas omadega. Nagu sõel. Kuna uut pole võimalik leida siis oli korraks mõte teha lihtsalt kandiline paak põhja alla. Siis aga kõrvalt plastiku tegelased teatasid,et lamineerime selle paagi ära. Ehk siis metall paak jääb sisse aga ümber tehakse plastikust uus kest. Väidetavalt saab hea. Eks paistab.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#15

Piltidel tundub Põrnikas päris suur auto......
Vasta
#16

Olen varem ka üleni lamineeritud paaki näinud, täitsa toimis. Aga kui kaua seda ei tea.

Eesti Ladaklubi
Vasta
#17

Täna sai siis lancer tõstukile aetud ja veendutud,et piduri ja kütusetorud on totaalselt ära roostetanud.
Ehk vutt vutt pidurimeistrisse ja uus piduritoru oligi olemas. Kütuse liini vedasin ka uue.
Järgmine nädal peaks paagi ka lamineeritud saama. Siis ei pea enam kanku kapoti all liiklema.
Gaasitross sai ka ehitatud ning tundub,et täitsa toimib(tänud teletorni lähiste motopoele). MIngi tagasitõmbe vedru peab korralikuma leidma. Hetkel tundub,et ei tõmba alati 100% tagasi gaasi.
Genekaga pole veel tegelema hakanud.
Üldiselt sai otsustatud,et sellest pillist tuleb selline rally replica. Ehk värvus saab olema valge ja kapott ning pagasniku luuk mustad. Külgedele siis ka vastavad kirjad nagu kohane.
Suutlikuse parendamiseks peaks alla tulema korralikud regullitavad amordid. Roolimajandus ja puksid said ka uued tellitud kõik. Vaja veel ukse ja pagassi tihendid leida.
Ja nagu nõia väel ilmus garaazi ka üks sobilik kahe nukaga ülemine osa mis sobib 4G63 mootorile Big Grin
Külge oli unustatud ka sobilik pisike turbo Toungue 

Nüüd aga on dilemma. Hirmsasti tahaks selle auto juppideks võtta, siis ära keevitada ja värvida. Mootori ja käigukasti jätaks samaks esialgu. Paneks sillajubinad ja amordid uued ning olekski nagu hea esimese hooga.
See kõik aga võtab aega. Aega aga ei ole kuna peab ka kundede autodega tegelema ning miljoni muu asjaga ka.
Ehk valik on kas keevitada vajalikud kohad ära ja jätta nii nagu on esialgu ja loota,et hetkel pindmine rooste talvega tuhatnelja digimuunduma ei hakka või võtta risk ja laiali lammutada ning üritada veebruari lõpuks ikkagi joonel olla.

Aga kõigepeal peab natuke proovima liigelda taga,et näha kas mootor ja kast üldse korralikult toimetavad.
Järgmine nädal üritaks ka Eesti registrisse saada selle junni.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#18

Nii. Tänasega siis võib tõdeda,et kütust mootorisse imetakse tagant(hetkel veel pagassis olevas kankust Big Grin aga asi seegi) ning pidurdades ei pritsi ka enam torust õli välja. Samuti sain Ravori poest sobiliku õlianduri ning õlifiltrid. Seal poes ei pea õnneks läbima anna VIN või me ei saa sind aidata teemat. Asjale lähenetakse loominguliselt Big Grin
Mootori läbipesuks sai võetud mingi venemaine õlitoode ja siis hilisemaks natuke parema otsa toode.
Armatuuris nüüd kõik kellad ja viled ka toimetavad. Temp. näidik ja õli ning geneka tuled olemas. Samuti kässari tuli ning ukse lahtioleku märgutuli. Bensu andur tundub,et on ka elus. Niipalju kui kuivalt kruttisin teda.
Genekas tuleks nüüd laadima saada ja sumpat hakata alla aretama.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#19

Täna siis oli pidulik hetk kui pisikulgur sai omale uue sumpsi.
Hommikul sai käru peale aetud ning kohale toimetatud Betooni uulitsas asuvasse Sumbuti Abisse ja enne tööpäeva lõppu sai juba kätte.
Mulle tegelaste suhtumine meeldis. Kui auto kohale viisin siis mainisin moka otsast,et las püksid jäävad sellisesd nagu on kuna plaan sinna DOHC kaane ja puhur panna. Siis peab need nii ehk naa uued ehitama.
Mingi aeg helistati ja uuriti,et kuule sa pidid seda mootorit mingi aeg ümber ehitma? Arvati,et siis oleks mõistlik kohe natuke suurem toru ja pütt panna. Noh et punniks ette ei jääks pärast ning uuesti tegema ei peaks. Igati mõistlik lähenemine.
Hääled autol head. Ei ole liiga vaikne ega liiga lärmakas. Kuna koju jõudes oli juba pime siis pildid värskest sumpsist hiljem. Aga viimise protseduur oli selline.
Homme siis ARK-i registreerima.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#20

On alles peletis..... Big Grin


See pill lausa nõuab väheke ägedamaid velgi....
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne