Volvo veokid F/FL-d ja nende hingeelu, elektrist raamitaladeni
#61

Sellega peaks rool sisse-välja ja edasitagasi käima

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#62

Pedaal jah roolile sobiva roolimisasendi tekitamiseks. Aga seoses roolivõimuga ja toru vahetusega meenus lugu kuskilt(vist bmw) foorumist, kus ka tegelane oli hädas mittetöötava ja undava roolivõimuga ja seal selgus, et originaal torul on sees veel miski voolupiiramisklapp või midagi taolist ja seepärast asi ei toiminud. Vahetas mitu pumpa. Veokal pole mul olnud vajadust näppida roolivõimu juures miskit ja seega ei väida, et seal ka sarnane asi võiks kuskil olla.
Vasta
#63

(21-12-2017, 13:27 PM)olli Kirjutas:  ...
Loodan et Hulgus ei pahanda et ma jätkuvalt tema teemasse natuke enda masinaga sisse trügin. Aga siin nii palju kasulikku infot juba koos, siis hiljem hea meelde tuletada.



Järgmise asjana avastasin korraliku õhulekke. Ikka maru kõva susin oli. Uurimise tagajärjel jõudsin raami keskosas olevate "junnideni", millest üks laseb all olevast august kõva hooga õhku välja. Äkki keegi teab millega tegu ja kuidas sellele läheneda võiks? Lihtsalt lahti võtta ja proovida ära puhastada? Pilt väga hea ei saanud, aga asub ta seal raami keskel, akude ja õhupaakide vahetus läheduses.

[Pilt: vOv6DOLqjARPDPxx6rTs__Vdt-09mIrWd1fSqMmF...70-h759-no]

....
Üks lihtsam küsimus tekkis ka - mis pedaal see on kabiinis, suripedaali kohal, roolitulba kõrval?
Foorum  kuulub rahvale ...palun aga postitada.

Õhuklappidest oleks paremat pilti (välguga) vaja. Suurust ja fassongi arvestades pakuks huupi, et lisade solenoidid. difri blokk, kraana vms (kas juhtmed lähevad külge?)
Soovitan joonelt õhusüsteemi loogika läbi käia, kui natuke tutkid, siis tundub lihtne: kompressorist kuivatisse, kuivatist esimesse paaki, seal kuskil veel tagasilöögi klapp toru vahel. Paagist läheb jaotusklappi, reeglina 4 küüruga klapp, mis jagab 2 pidurikontuuri, siduri ja abisüsteemide vahel. Sealt edasi juba pidurikraanid jms keerulisem, millega reeglina probleeme pole. Jamad on tavaliselt kuni jaotusklapini.
Pedaal on volvo eripära, kuni täna toodetud bussideni, rooli reguleerimine Wink, kui vajutad alla ja rool ei liigu, siis palju õnne ja kannatust liikuma saamiseks.
Vasta
#64

Solenoidid just! Võtsin siis eile küljest ära ja juppeks. Voolikute järgi liikudes sai selgeks, et tegu kasti kallutuse juhtimisega. Nimelt sealt läksid voolikud edasi kallutus jagajasse. Ühel oli mingi sodi nõela vahel. Veel proovida ei jõudnud, aga puhumistesti järgi usun, et sain korda. Üks natuke väiksem leke tundus veel kompressori juures olevat, aga sellega ei ole mõtet enne tegeleda kui uus kabiini tõste pump käes ja külge pandud.

Vahepeal vaatasin, et üks õhupaak logiseb kahtlaselt. Hakkasin siis lähemalt uurima.. oleks pidanud seda mitte tegema Big Grin Mõlemal kanduril kusagil 5cm jagu rauda lihtsalt vahelt ära haistunud. Pool õhtut oli uue alusraami tegemisega hõivatud. Veel valmis ei saanud.

[Pilt: BmIKTTMl9ISbxnz4pYKYtMVP1J5HAPSW7upq29Kb...84-h813-no]

Lisaks avastasin, et üks hüdropumba kardaanirist täiesti läbi. Paras ime et veel laiali pole lennanud. Esimese hooga ei saanud ei risti ennast liikuma (stopperseibid sain küll eest ära) ega ka kardaani kinni hoidvaid polte. Lähen proovin täna veel pneumo keerajaga läheneda, aga väga ei usu, kuna poldipead olid üsna ümaraks roostetanud. Eks siis tuleb poldid maha lõigata et kardaan kätte saada. Aga kuhu sellise kardaaniga pöörduda (Tartus)? Või kust uut risti saada? Umbkaudsed mõõdud võiks olla 27x80, aga see pole kuigi täpne seni kuni risti kätte ei ole saanud.

Edit.

Ei andnud hing rahu pärast selle postituse tegemist, et mismõttes nüüd ühte kardaani siis lahti ei saa. Vedasin aga voolikud välja ja suts-suts pneumo püstoliga mutrid lahti. Toungue Hommik on ikka õhtust targem.. Igatahes sai rist ise ka alasi peal liikuma meelitatud. Selline pilt vaatas vastu.

[Pilt: YXVhUUCG5anQUpXitA-Dl8Ci3FhOJgM73oO090pe...84-h813-no]

Leidsin ka ühe spets kardaanipoe kohe kodu lähedal, aga seal õiget mõõtu risti kohe võtta ei olnud. Tööriistamarketis oli aga leti peal olemas. 35 euri risti eest ei tundu just kõige soodsam aga mis parata, vähemalt ei pidanud rohkem otsima ning saan nüüd minna teda uuesti kokku laduma.
Vasta
#65

(22-12-2017, 11:44 AM)olli Kirjutas:  ...

Vahepeal vaatasin, et üks õhupaak logiseb kahtlaselt. Hakkasin siis lähemalt uurima.. oleks pidanud seda mitte tegema Big Grin Mõlemal kanduril kusagil 5cm jagu rauda lihtsalt vahelt ära haistunud.
...

Ära siis parem akukasti ka vaata, Tartu viimase ostsin aasta tagasi ära, kui juurde pole tulnud, pead Rakverre minema.
Minu omal oli põhja konstruktsioone võimalik vaid oletada. Akud püsisid osb plaadil, mis toetus serva ja nurkadega raami jäänustele.

[Pilt: 1]
Vasta
#66

Ma hetkel ei julge jah vaadata  Big Grin vast suve poole.. aga nii huvi pärast, kust ostsid ja mis hind oli?
Vasta
#67

Tartust, powertruckist, hind oli vist ümmargune 100, pead ei anna. Natuke lahtist värvi liivaga maha ja sai ok. L-Virus, Sõmerus? oli mingi lammutus, kus volvosid ja FL--e hulgim oli.


Kui õhupaagi raam juba pude oli, siis ...Sad
Vasta
#68

Eile ilusal talvehommikul sai auto käima pandud ja linnast ära viidud, oma alalisse elupaika. Käikudega on ikka mingi ikaldus. Kui kohapeal lähevad ilusti sisse 1-3 ning 5-7 käik, siis sõites ei taha 5. ka hästi minna. Enamasti teeb koledat raginat. Ning 4. ja 8. ei lähe kohe üldse, ei raginat ega midagi. Käigukangi enda liikumises asi ei ole, sest kui hoovastiku lahti tegin, liikus kand ilusti kõikidesse asenditesse. Huvitav kui suur töö oleks käigukasti vahetus? Kanalit ju ei ole.. kas oleks üldse võimalik ülespoole kätte saada? Või tasuks alustuseks midagi muud kontrollida? Poolkäikude nuppu ma muidugi üldse ei ole proovinud veel muuta, aga ega sellest vast ei olene?

[Pilt: CkjYfl1QixbbKyz3qLu9c_hajxtkH3j1r9uWohNr...95-h896-no]

Lisaks sai õhupaak "ajutised" toed omale alla. Ideaalis tahaks muidugi kogu see akukast ikka vahetust. Põhjaplekk tundus täitsa auguline, samas tugiraamid paistsid veel kuigipalju kandvat. Hetke seisuga vähemalt ei logise enam midagi.

[Pilt: cxasT117BDAGYx81PWoES9eOj1rNwLpfkJ7Olgwd...14-h760-no]

[Pilt: lNlbOHYuFSM9Io9cMlWPkWgsrjB7H_GkpPYVTrUj...92-h894-no]
Vasta
#69

(24-12-2017, 12:14 PM)olli Kirjutas:  ...
Käikudega on ikka mingi ikaldus. Kui kohapeal lähevad ilusti sisse 1-3 ning 5-7 käik, siis sõites ei taha 5. ka hästi minna. Enamasti teeb koledat raginat. Ning 4. ja 8. ei lähe kohe üldse, ei raginat ega midagi. Käigukangi enda liikumises asi ei ole, sest kui hoovastiku lahti tegin, liikus kand ilusti kõikidesse asenditesse. Huvitav kui suur töö oleks käigukasti vahetus? Kanalit ju ei ole.. kas oleks üldse võimalik ülespoole kätte saada? Või tasuks alustuseks midagi muud kontrollida? Poolkäikude nuppu ma muidugi üldse ei ole proovinud veel muuta, aga ega sellest vast ei olene?
Ära siis selle tühja pisiasja pärast kohe kasti maha hakka võtma. Kontrolli kõik käiguhoovastiku liigendid üle, pmst saad kabiin üleval, hooba liigutades kõik käiguasendid läbi käia. Kahekesi on hea kontrollida, näed ära, kus takistab.
K.kasti kaanel on karp, kus lülitus sisse läheb. Tunnistan ausalt, ei ole "Vollil" veel seda uurinud. Scanial oli mõnede poltide eemaldamisel kulisside ja valitsa hingeelu kenasti näha.
Poolkäikudest ei tohiks suure kasti käigud sõltuda, aga krt seda teab. Mul vaid 2x4 käiku.
Vasta
#70

Ma arvan ka, et enne kasti vahetust peaks leidma käikude lülitamise vea üles, muidu võib juhtuda, et ka uue kastiga viga säilib kuna pole kasti viga...

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#71

Vahepeal sai roolivõimu pump maha võetud. Käevahel keerutades tundub justkui korras olevat. Samas näiteks kui survetoru lahti sai ühendatud, siis jooksis kogu õlipaak läbi pumba sirinal tühjaks. Kas see võib pumba viga indikeerida? Ega ma ei tea mis tüüpi pump ta üldse on.. hammasrataspumbal küll nii ei tohiks juhtuda ju. Igatahes kohalik lammutus lubas mõistliku hinnaga teist pumpa, nii et proovin ära vahetada. Roolikarbi eest taheti juba 5x rohkem saada, nii et üks asi korraga.
Tekkis ka küsimus, mis õli sinna roolivõimu sisse panna? Eelnevalt oli mingi punane. Tavaline hüdroõli ei kõlba?

Ja teine küsimus, kas töötava mootoriga tohib ikka kabiini üles tõsta? Tundub loogiline, et võiks tohtida. Samas kui kabiin juba üleval, kas siis on mingit varianti mootorit seisma jätta?

Vahepeal sai ka kabiini tõstmis pump uue vastu vahetatud. Esimese hooga on endiselt sama jama - jandi palju tahes, aga kabiin alla tagasi ikka ei tule. Samas pumpamine ise oli täitsa arvestatavalt raske ja ühtegi leket ei suutnud tuvastada. Kuna kabiini alla laskmise toru tundus otse silindrisse minevat, siis mu loogika ei suutnud ühtegi teist varianti tuvastada peale selle, et silindri sees, kolvi peal, olevad mansetid lasevad läbi. Samas üles tuleb kabiin ju ilusti. Sad Koormarihmaga uuesti alla tõmmates tundus muidugi päris palju õhku välja tulevat, nii et ühe korra proovin millalgi veel, aga kui siis ka ei toimi, ilmselt vaja hakata mõtlema kuidas silindri maha saab.
Vasta
#72

See silinder on veits peenem värk kui lihtsalt kolb ja mansetid. Seal põhjaklapp ja vooliku sisendites klapid mis välistavad toru purunemisel võimaluse, et kabiin sulle kaela kukuks. Ka pump on ehtuselt selline, et tõstes annab mõlemast torust silindrisse õli ja langetades surub ainult ühte torusse ja teisest tuleb õli tagasi.
Vasta
#73

(02-01-2018, 11:41 AM)olli Kirjutas:  Tekkis ka küsimus, mis õli sinna roolivõimu sisse panna? Eelnevalt oli mingi punane. Tavaline hüdroõli ei kõlba?

Ja teine küsimus, kas töötava mootoriga tohib ikka kabiini üles tõsta? Tundub loogiline, et võiks tohtida. Samas kui kabiin juba üleval, kas siis on mingit varianti mootorit seisma jätta?

Vahepeal sai ka kabiini tõstmis pump uue vastu vahetatud. Esimese hooga on endiselt sama jama - jandi palju tahes, aga kabiin alla tagasi ikka ei tule. Samas pumpamine ise oli täitsa arvestatavalt raske ja ühtegi leket ei suutnud tuvastada. Kuna kabiini alla laskmise toru tundus otse silindrisse minevat, siis mu loogika ei suutnud ühtegi teist varianti tuvastada peale selle, et silindri sees, kolvi peal, olevad mansetid lasevad läbi. Samas üles tuleb kabiin ju ilusti. Sad Koormarihmaga uuesti alla tõmmates tundus muidugi päris palju õhku välja tulevat, nii et ühe korra proovin millalgi veel, aga kui siis ka ei toimi, ilmselt vaja hakata mõtlema kuidas silindri maha saab.
Roolivõimu sisse punane ATF (min dexronII) nagu ka kabiini pumbas!?. Võid ka VAG rohelist valada, aga mitte hüdraulikat.
Töötav mootor ei sega kabiini tõstmist (3x kontrolli enne, et kabiinis lahtiseid asju ei ole, N. jope nagis, millel mutrivõti taskus, esiklaas on kallis). Langetamisel tasub olla ettevaatlik, viimase nõksu kukkumisel võib käigu sisse lüüa. St ainult erandjuhul, aku tühi vms.
Seisma jätta ja gaasi anda saad otse pumbalt, hoobadega. Kui lõhkuma läheb Big Grin , siis on vähemalt õhuvõtt lahti kuhu vatijope toppida. Big Grin Big Grin
Vasta
#74

(02-01-2018, 11:41 AM)olli Kirjutas:  Igatahes kohalik lammutus lubas mõistliku hinnaga teist pumpa, nii et proovin ära vahetada. Roolikarbi eest taheti juba 5x rohkem saada, nii et üks asi korraga.

Krt, ma võin oma pea anda, et enne RV vooliku purunemist ja kabiini luku remonti, mille tulemusena see õhk süsteemidesse sattus, töötasid asjad laitmatult. Mitte ühtegi pisikest vihjet ka ei olnud, ei rv süsteemi poolt, ega kabiini tõstes, et miskit oleks hapu olnud. Peale õhu süsteemi sattumist hakkas kepp pihta. Seega ma ei usu, et mingi detail katki on. Äkki oleks mõistlik kontakteeruda mõne veokite remontijaga kes nendega igapäevaselt tegeleb? Ma ei usu, et suvaliste juppide ostmise ja vahetamisega õhu kätte saab kui enne kõik töötas.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#75

Siis on küll lootust et vähemalt roolikarp on korras. Smile Aga äkki käis pump ilma õlita mingi aja? See vist tapaks ta suht kiirelt. Tundub juba remonditud pump ka olema muidu. Oli punase hermeetikuga külge pandud ning ühest otsast keevitatud.
Ega katki läinud voolikus mingit vaheklappi saanud olla?
Vasta
#76

(03-01-2018, 01:17 AM)olli Kirjutas:  ...
Aga äkki käis pump ilma õlita mingi aja? See vist tapaks ta suht kiirelt.
...

Kui on plastlabadega labapump, siis piisab paarist äraküpsenud labast. Ning kuiv pump praeb mõne minutiga laba äraSad

Surve mõõtmise võimalust ei ole? Ilma survet mõõtmata on hüdrosüsteemide diagnoosimine üks ennustamine. Sad
Vasta
#77

(03-01-2018, 01:17 AM)olli Kirjutas:  Siis on küll lootust et vähemalt roolikarp on korras. Smile Aga äkki käis pump ilma õlita mingi aja? See vist tapaks ta suht kiirelt. Tundub juba remonditud pump ka olema muidu. Oli punase hermeetikuga külge pandud ning ühest otsast keevitatud.
Ega katki läinud voolikus mingit vaheklappi saanud olla?

Pump ei ole käinud ilma õlita. Katki läinud voolik asus juhiukse juures, ratta ja raami taga. Minu mäletamist mööda oli see vooliku jupp lihtsalt kahe toru vahel, mootori ja raami vibratsiooni leevenduseks metallist torule. Viska pilk sinna, sa peaks nägema ühte uut voolikut seal. Sellises kohas ei tohiks olla ühtegi klappi. Klapid on tavaliselt kas pumba või rv karbi otste vahel, mitte keset liini suvalise vooliku jupi küljes, ja pumpa ega karpi ning nende otsi ma ei näppinud kordagi. Üldiselt ma ei näppinud rohkem midagi rv süsteemis, peale selle õnnetu vooliku vahetamise. 

Ah ei, siiski proovisin õhutada ka läbi roolikarbi mingi nipli mis asub karbi küljel, aga ka see ei aidanud, pigem tegi asja veel hullemaks.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#78

Aasta möödas ülevaatusest, täna käis uuesti. Autoriteetne komisjon, mis koosnes ülevaatajast, assistendist (7a Volvost noorem) ja karjast kiibitsejatest leidis kaks kosmeetilist viga, mis ka paberisse raiuti. Armid kaunistavad meest, ammugi siis autot..., aga tunnistati sõidukõlbulikuks.
statistikat
Läbisõitu aastaga 2226km Wink
Sõidupäevi 40, kokku tööpäevi x3.
Kütust läbipõletatud ...krt seda teab, kõik on kadunud.
Erakorralised kulud 0, planeeritud kulud: veosilla rehvid, kabiinipump, kraana õlivahetus, paar pirni vahetatud, 17 tuubi määret Big Grin , vedelikke lisatud 0... muudest töödest õhu tagasilöögiklapi puhastus.

Hobid ei peagi odavad olema, on selle peale siin foorumis öeldud. Cool
Vasta
#79

Kui pump undab siis võib olla viga ka näiteks ōli pealevoolu torus või ei tule paagist õli pumbani. Ühel masinal pump undas ja jamas. Tegelt oli imipoole lõdvik natuke kokku kokku pressinud.
Vasta
#80

Ega kellelgi kabiinitõste süsteemi skeemi pole? Tundub et seal mingi tagasivoolu klapp vms ikka jukerdab. Kui pumba nupp on keeratud vastupäeva ehk allalaskmise asendisse, siis pumbaga surumise ajal kabiin isegi paar mm liigub, aga nii kui pump alla asendisse jõuab või seisma jätta, vajub kabiin kohe tagasi. Õhutada olen proovinud juba enamvähem iga vooliku vahelt.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne