Info vene jalgratta kohta
#1

Eks see ilmselt mingi üsna laialt levinud mudel on ja väga vana ka mitte ning ilmselt originaalisarnaseks taastamisel väga suurt mõtet poleks (?), aga äkki keegi oskab/viitsib öelda milline on selle jalgratta täpsem mudel ja millises ajavahemikus võis olla toodetud? Hea oleks teada saada ka millised detailid ei ole selle ratta juures originaalid. Ise sain aru, et pedaalid on erinevad ning tagaratta velg on teine pandud kuna rummult paistis kiri "Made in Malaysia", esimese kohta ei oska öelda. Peegel ja ilmselt ka eesmine pakiraam on hilljem juurde pandud. Lenksad vist on millegipärast tagurpidi pandud?


http://imageshack.com/a/img922/2876/MKLFfy.jpg
http://imageshack.com/a/img923/1926/LzoGYv.jpg
http://imageshack.com/a/img924/3460/ei3V6d.jpg
http://imageshack.com/a/img923/1771/4hgPfh.jpg
http://imageshack.com/a/img924/9656/7CM94p.jpg
http://imageshack.com/a/img923/3809/AbltJY.jpg
http://imageshack.com/a/img922/8629/6kVZcg.jpg
Vasta
#2

Tere!
Tegu on Rigaga. Sünniaeg peaks olema sellel kas 50ndatest või 60ndatest, minu Riga on aastast 1955. Võid raaminumbrit vaadata, siis saab täpse aasta paika panna. Kui rääkida originaalosadest, siis jääb mulje, et raam, esimene pakiraam ja ehk ka lenks on ainsad, mis on säilinud Rigast, porilauad on Aistilt, tagumine pakiraam ja sadul Minskilt, kui nüüd see Minski märk pole sinna ise külge poogitud. Suur hammasratas tundub olevat üldse Pensa naisterattalt ja veljed mingisuguselt tänapäeva läänekalt. Pedaalid ei ole ka kindlasti originaalid.

Originaalseisus Riga peaks välja nägema selline:

[Pilt: wa1rI1z.jpg]

Kui viia nüüd teema originaalosade ja taastamise juurde, siis siinkohal on vast igalühel oma arvamus ning lõpuks ikkagi sinu enda otsus. Kui minule satuks selline isend näppu, nagu sul piltidel on, siis mina isiklikult ei hakkaks pead vaevama nende osade otsimisega, olgugi, et neid on veel saada. Aga see on minu isiklik arvamus.
Vasta
#3

Tänan info eest! Sinu antud pildiga paistab olema raamil see erinevus, et raami see osa mis sadula juurest tagaratta juurde läheb, on porilaua kohalt jõnksuga, mul tundub (piltide põhjal, vaadata ei saa praegu) olema sirge. Kas mingi natuke uuem mudel siis?
Vasta
#4

(10-04-2017, 07:32 AM)veix__ Kirjutas:  Tänan info eest! Sinu antud pildiga paistab olema raamil see erinevus, et raami see osa mis sadula juurest tagaratta juurde läheb, on porilaua kohalt jõnksuga, mul tundub (piltide põhjal, vaadata ei saa praegu) olema sirge. Kas mingi natuke uuem mudel siis?

Riga jalgratastel olid mitmed eri põlvkonnad, mis nägid välja veidi erinevad. Alates 1950. aastate algusest (varem olid nad veel erinevad, kandsid nime Sarkana Zvaigzne) olid levinud meesterattad Riga-10 ja naisterattad Riga-20, 1958. aastal tulid aga uued mudelid Riga-16 ja ja Riga-26. Üks vana ja uue mudeli üks erinevus seisneski selles, et tagakahvli ülemised harud olid varasemal sadulapoolses otsas lähestikku, tehes ratta juures jõnksu, uuematel mudelitel olid need harud juba aga sirgelt. Eeskujuks ikka sõjajärgsed Saksa rattad, kus ka selline muudatus konstruktsioonis tollal toimus.

Algses postituses on jah, Riga-16 raam, millele on palju muid tükke külge pandud. Raaminumbri kaks viimast numbrit peaksid sellel tähistama aastaarvu.

Meil on Eesti Jalgrattamuuseumis püsiekspositsioonis kõrvuti väljas tehasekomplektsuses Riga-20, Riga-16 ja Riga-26 - kes soovib, võib neid seal võrrelda, mis on/oli erinevat.

Muide 1960. aastatel tehti Riga rattaid ülivähe - tootmine lõppes märtsis 1961, sest plaanimajanduslikus N.Liidus leiti, et Riia tehas võiks keskenduda abimootoriga sõidukite Gauja valmistamisele.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

Tänan info eest, Valdo! Vaatan raami numbri järgi kui võimalus tekib.
Vasta
#6

Raaminumbri järgi on valmistatud 61 aastat tagasi. Rolleyes
Hetkel on mõte, et vahel suvel maal olles võibolla kasutaks seda ratast sihtotstarbeliselt, kuid selleks peaks tagumise hammasratta ära vahetama, liiga väike on pandud sinna kruusa- ja metsateede jaoks.
Vasta
#7

(08-05-2017, 22:54 PM)veix__ Kirjutas:  Raaminumbri järgi on valmistatud 61 aastat tagasi. Rolleyes
Hetkel on mõte, et vahel suvel maal olles võibolla kasutaks seda ratast sihtotstarbeliselt, kuid selleks peaks tagumise hammasratta ära vahetama, liiga väike on pandud sinna kruusa- ja metsateede jaoks.

Toimiv lahendus selliste combode puhul on tagajooksu installeerida rummusisese käiguvahetajaga rumm. Siluett eriti ei muutu, aga sõidumugavus küll.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne