Nissan Micra K10 1986
#21

(16-04-2017, 11:18 AM)90Deville Kirjutas:  Sellel pole ju mingit mötet, kui tegelikult ka plaanid neid detaile vahetada. 
Seljuhul teeb öli pigem tööd ebameeldivamaks, läheb pölema jne keevitamisel
Tõsijutt, keevitamisele kuuluvaid osi pole mõtet väga määrida, aga üldist põhjaalust ja pinnaroostet saab nende ainetega kindlasti töödelda.
Vasta
#22

Mädi õliga kõik ära. Jah, õlitatud asja on halvem keevitada. Küll sa hakkama saad. Tavaliselt aga kisub niiviisi, et esialgselt plaanitu ei lähe päris nii ja pärast pole enam midagi keevitada.
Makrofleksil on sellepärast halb kuulsus, et teda pannaksegi sellisesse kohta, mis kohe küljest kukub. Kas makroga või ilma, kes seda enam pärast kindlaks saab teha. Samas on hea makrot selles süüdistada, sest ega me ju ometi roostes autot pole ostnud.  Toungue  
Mina olen kasutanud makrot mitmes kohas tolmu takistamiseks ja ükski koht pole makro pärast ära roostetanud. Näiteks http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=25154 seal on kasutatud makrot soojustuseks ja tolmu takistuseks. Kaheksa aastata on piisav aeg, et agressiivne asi ennast välja näitaks. Pole aga märkigi metalli närimisest. Koht, aga mis oli ehitusel veidi roostes, on läinud natuke hullemaks. Vaatamata asjaolule, et seal ei ole makrot.
Vasta
#23

(16-04-2017, 15:18 PM)motamees Kirjutas:  Mädi õliga kõik ära. Jah, õlitatud asja on halvem keevitada. Küll sa hakkama saad. Tavaliselt aga kisub niiviisi, et esialgselt plaanitu ei lähe päris nii ja pärast pole enam midagi keevitada.
Makrofleksil on sellepärast halb kuulsus, et teda pannaksegi sellisesse kohta, mis kohe küljest kukub. Kas makroga või ilma, kes seda enam pärast kindlaks saab teha. Samas on hea makrot selles süüdistada, sest ega me ju ometi roostes autot pole ostnud.  Toungue  
Mina olen kasutanud makrot mitmes kohas tolmu takistamiseks ja ükski koht pole makro pärast ära roostetanud. Näiteks http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=25154 seal on kasutatud makrot soojustuseks ja tolmu takistuseks. Kaheksa aastata on piisav aeg, et agressiivne asi ennast välja näitaks. Pole aga märkigi metalli närimisest. Koht, aga mis oli ehitusel veidi roostes, on läinud natuke hullemaks. Vaatamata asjaolule, et seal ei ole makrot.
Tänud soovituse eest, kas õli peab olema tavaline mootoriõli ?
Makroflexi jätan siiski mängust välja, on plaan asi korda kasvõi mingi aja pärast, aga siiski teistmoodi meetmetega.  Muidugi eks see makroflexi toime, nagu jutust välja tuleb, sõltub nii paljudest asjadest. Ise siiski pisut preserveeriks neid kohti, saaks olla kuni keevituseni muretu.
Vasta
#24

Makrofleksi muidugi ei soovitanud kasutada. See oli rohkem arutlus.
Isegi mootoriõli annab effekti. Võibolla ongi parem, kui spetsõlid. Mootoriõli saab survepesuriga maha. Peale keevitust teed korralikult spetsõlidega, mida on väga ebamugav maha pesta.
Odavuse (ja taaskasutuse) mõttes võid kasutada ka vana mootoriõli. Ja ärge nüüd hakake rääkima, et see õli on happeline ja roostetab plekki veel kiiremini.
Vasta
#25

(16-04-2017, 21:09 PM)motamees Kirjutas:  Makrofleksi muidugi ei soovitanud kasutada. See oli rohkem arutlus.
Isegi mootoriõli annab effekti. Võibolla ongi parem, kui spetsõlid. Mootoriõli saab survepesuriga maha. Peale keevitust teed korralikult spetsõlidega, mida on väga ebamugav maha pesta.
Odavuse (ja taaskasutuse) mõttes võid kasutada ka vana mootoriõli. Ja ärge nüüd hakake rääkima, et see õli on happeline ja roostetab plekki veel kiiremini.
Absoluutselt, kõik on õige, see võib isegi toimida aga ise lihtsalt seda ei hakka proovima.
Mootoriõliga saab kiirelt ja lihtsalt pritsida peale sinna kus tarvis, muidugi enne tasub vast rooste maha kraapida kui vähegi saab, roostesurma ja kaitseks õli peale, nii sain mina aru kuidas teha võiks.

Muule jutule vahele, on täitsa olemas ka autoga kaasa tulnud brošüürid, nimelt kasutusjuhend, hooldusraamat ja ka reklaambrošüür, viimase üritan millalgi arvutisse tõmmata.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#26

(16-04-2017, 21:09 PM)motamees Kirjutas:   Ja ärge nüüd hakake rääkima, et see õli on happeline ja roostetab plekki veel kiiremini.

Midagi on sulle isegi meelde jäänud. Big Grin Big Grin Big Grin

Kõik Lada karbid, mis seest vana õli täis aeti, roostetasid seest välja meetodil küljest ära.
Ja käigukasti terashammakad, kus õli 20a ei olnud vahetatud, läksid rooste.
Vasta
#27

(17-04-2017, 11:48 AM)stihl Kirjutas:  Ja käigukasti terashammakad, kus õli 20a ei olnud vahetatud, läksid rooste.
ma olen ca 3+3 GM FWD-kasti sisse piilunud (plus veel mõned, millel vaid otsakaane alla või difri juurde asja olnud on). Kõik kastid on olnud tüübilt sellised, millel õlivahetust tehas ei nõua (Opeli F10/F13/F16/F20, Saabi FM55, mis on vist GM vastega F35) ja küllap enamus neist 15..25a vanadest kastidest on ka tehaseõli sisaldanud. Roostet pole neis olnud.
(kastijutt ei haagi muidugi ka mota poolt viidatud "läbitöötanud mootoriõliga" - kastiõli ju silindrist pärinevaid põlemisjääke ei sisalda).

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#28

(16-04-2017, 11:32 AM)march Kirjutas:  Uurin veel Dinitroli ja kerevaha kohta ka.

Paarisaja eurise makrofleksiga lapitud auto puhul mis vajab nii karpide kui ka muude keredetailide väljavahetamist ning väiksemal või suuremal määral kapitaalremonti, et ülevaatus läbida, siis mõistlikum oleks vast pigem kokkuostu hindasid uurida?  Big Grin

Ei aga auto on tegelikult lahe punn, asjal oleks jumet kui siia Super S bodykiti külge leiaksid ja 1 generatsiooni legendaarse turbomootori. 

Otsisin pilte aga ei leidnud enam, endal oli kunagi lühikest aega niisama pullitegemiseks üks teise generatiooni micra 1.0 bensukas kõikide oma tüüpvigadega st et kolmas käik puudus ning tagasilda tuli üsna tihti keevitada jne aga sellegipoolest sõita oli igavesti vahva, 25krooni eest panid lonksu benssu sisse ja päev oli mureta  Big Grin
Lisana sai paigaltatud veel kärukonks  Toungue

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#29

(17-04-2017, 11:48 AM)stihl Kirjutas:  Midagi on sulle isegi meelde jäänud. Big Grin Big Grin Big Grin ...

Ma õppisin seda juba kunagi koolis, aga elu pole seda küll loomkatsetega kinnitanud. Õlitamine on alati parem, kui mitteõlitamine, olgu see siis kasvõi vana õli.
Vasta
#30

Dinitrol ML süttib ainult siis, kui kohe peale pritsimist keevitama asuda.
Möödunud aastal sai pisut Transiti kallal nokitsetud ja uus raam ehitatud. Enne kokkukeevitamist kruntisin ja dinitroolitasin seestpoolt raamikarbi detailid üle. 
12 tundi peale pritsimist irdus keevitamisel sealt ainult pisut õliauru ninna.
Vasta
#31

Tänan erinevate arvamuste ja soovituste eest, panen ka üht-teist kõrva taha.

Sai soetatud ka süütesüsteemi osade vahetuseks komplekt, vanad originaal süüteosad on ennast tõenäoliselt juba minetanud ja mõistlik oleks need asendada uutega. Küünlad on juba eelnevalt vahetatud.

   
Vasta
#32

Üldiselt soovitan vaikselt kereplekke varuda ja ka Soomemaal ringi vaadata. Sealt võib teinekord kommi rahaga terve auto saada ja kuna sa elad Harjumaal siis on Soome sulle lähemal,kui mulle.


Vasta
#33

Vaatasin, karbid ja tagakoopaääred on koopiadetailidena kõik saadaval: näiteks siin.
Ikka paremad, kui hakata ise tegema.

Ja ega selleks karbivahetuseks mingit hullu tööriistaparki vaja ei lähe, rällakas harja, lõike- ja lihvkettaga, punktipuure paar tk, tükike rootsi raamsae lehte meisliks, haamer kah ja juba kukub küljest.

Tagasipanekuks on, jah, keevitust vaja.


.
Vasta
#34

(18-04-2017, 11:00 AM)stihl Kirjutas:  /---/tükike rootsi raamsae lehte meisliks/---/
Meh? Publikum palub selle töövõtte kohta selgitust Big Grin
Vasta
#35

(18-04-2017, 12:01 PM)41Degree Kirjutas:  Meh? Publikum palub selle töövõtte kohta selgitust Big Grin

Vene ajal, kui rellakat pole veel olnud, oligi see põhivahendiks pleki lõikamisel. Plekinoaks kutsuti meite kandis. Tuleb käiata teravikuga konks otsa ja siis ainult vasaraga pihta. Rullib plekiriba vahelt ära, nagu osad plekikäärid.
Vasta
#36

(18-04-2017, 12:01 PM)41Degree Kirjutas:  
(18-04-2017, 11:00 AM)stihl Kirjutas:  /---/tükike rootsi raamsae lehte meisliks/---/
Meh? Publikum palub selle töövõtte kohta selgitust Big Grin

Selline isetehtud meisel on...

[Pilt: IMGP0814.jpg]

...siiani karpide eemaldamisel parim variant olnud. 
Saelehe materjal on õhuke - 1,5mm - aga sigakõva.
Punktipuuriga puurid keevituspunkti välja, aga mingi serv kuskilt jääb ikka hoidma või ei saa täpselt tsentrisse pihta.
(pildil juba vana ja lühikeseks kulunud isend)
Saehambad käiad maha, et töökinnast ei lõhuks. Selle ajad vahele ja haamriga pihta.

Siiani parim variant ntx karpide eemaldamisel ja need vanad rootsi saelehe terad on ikka ülikõvad. Kõvemad, kui punktkeevitus, tavaplekist rääkimata. Kuna ta on õhuke, siis alles jäävat plekiosa ei riku ega väga ei painuta.
Prill võiks ka ees olla, kui tööd teed, vahest harva lendab ikka pilbasteks ka.


.
Vasta
#37

(18-04-2017, 11:00 AM)stihl Kirjutas:  Vaatasin, karbid ja tagakoopaääred on koopiadetailidena kõik saadaval: näiteks siin.
Ikka paremad, kui hakata ise tegema.

Ja ega selleks karbivahetuseks mingit hullu tööriistaparki vaja ei lähe, rällakas harja, lõike- ja lihvkettaga, punktipuure paar tk, tükike rootsi raamsae lehte meisliks, haamer kah ja juba kukub küljest.

Tagasipanekuks on, jah, keevitust vaja.


.

Tänan, nende osade kohta olen juba teadlik.
Tööriistanimekiri ei ole tõesti väga pikk, selliseid asju leidub ikka.
Kui midagi hakkab selle koha pealt edenema, siis saab ka siia asjakohane märge postituse näol tehtud.
Vasta
#38

(19-04-2017, 00:04 AM)Veskioja Kirjutas:  Tere.
Suruõhu meisli võiksid ka omale muretseda,sellega hea ka vahest nurgatagustes roostet lahti põrutada  Big Grin

Ilmselt pidasid ikka suruõhu nõelmeislit või - haamrit silmas.

See Gisoni kirjaga junn:

[Pilt: A07-Air_Hammer.jpg?v=24c61d30]

Mudu inime loebki tarka foorumit, lähebki poodi, ostabki suruõhu meisli ja kukub roostet "põrutama"; pärast on tükid taga.... Toungue


.
Vasta
#39

(20-04-2017, 16:43 PM)Veskioja Kirjutas:  Ei selle nõelhaamriga pole eriti midagi teha kardan,et autokere plekk seda ei kannata.No vbl.see su pildil punane,mul mingi noname kollane kärakas,tagund juba mitu a.Võimalik,et võiks ka öelda lõiganud,see k.karbi vahetus jh sihke lihtne ette võtmine,2-3 t.ülejäänd jura viidab rohkem aega,see eeldab,et ikka on mille külge keevitada,punktida,tavaliselt nii ei ole  Wink

Ei tunne väga vajadust sellise viguri järgi, saab ka vajalikud tööd ilma nendeta tehtud. 
Keevitada on ikka, mille külge, selles suhtes on hästi läinud, midagi õhus ei ole ega kuskilt eendunud.

Eile sai tehtud jagajaga esmatutvust ja õhtupoolikut sisustatud jagaja puhastamise ja osade vahetamisega (rootor-kaas-kontaktid) ja kõik 3 olid kulunud viimase piirini ja sellest veel edasigi, osade logode pealt võis välja lugeda, et tegu on samade osadega, millega auto tehasest välja veeres. Pilte ka vaatamiseks.

               
Vasta
#40

(20-04-2017, 16:43 PM)Veskioja Kirjutas:  Ei selle nõelhaamriga pole eriti midagi teha kardan,et autokere plekk seda ei kannata.

Õige mees ja karda tööd ja roostet!

Ta vaatab kõigepealt videot (Air Needle Scaler), võtab tööriista kätte ja kukub uhama..... Toungue
Pikal siledal pinnal on paremaid ja kiiremaidki variante, aga nurgast sodi kättesaamiseks on vist see kohe peale pritsi teisel-kolmandal kohal.

.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne