Aku asendus
#1

Ütlen kohe alguses ära et ma ei jaga sellest teemast midagi aga, et mitte pärija silmis autoriteeti kaotada mõtlesin et harin ennast. Nimelt norsandil hoovis ringi kimamiseks miski Hiina päritolu elektriauto. Millel peal aku andmetega 12V7Ah/20HR. Jama aga selles et see jääb nõrgaks ja hakkab ära kustuma. Veel jamam on see, et naabripoisil on samasugune pill aga to on nii ergas et meie poiss jääb täpiks taha esimestel meetritel ja tahes tahtmata on süüdi mehhaanik e mina kelle poole rahulolematust tulistatakse ? 
Ehk tahaks midagi kangemat akut aga ei oska valida. Kas võib võtta ka sikli aku? Mille järgi vaadata suuremat mahtuvust/ vastupidavust?
Vasta
#2

(22-07-2017, 09:56 AM)Peeter80 Kirjutas:  Ütlen kohe alguses ära et ma ei jaga sellest teemast midagi aga, et mitte pärija silmis autoriteeti kaotada mõtlesin et harin ennast. Nimelt norsandil hoovis ringi kimamiseks miski Hiina päritolu elektriauto. Millel peal aku andmetega 12V7Ah/20HR. Jama aga selles et see jääb nõrgaks ja hakkab ära kustuma. Veel jamam on see, et naabripoisil on samasugune pill aga to on nii ergas et meie poiss jääb täpiks taha esimestel meetritel ja tahes tahtmata on süüdi mehhaanik e mina kelle poole rahulolematust tulistatakse ? 
Ehk tahaks midagi kangemat akut aga ei oska valida. Kas võib võtta ka sikli aku? Mille järgi vaadata suuremat mahtuvust/ vastupidavust?

Mida rohkem Ah seda parem.Piirajaks ainult gabariidid.
[Pilt: AK_175px.png]
Vasta
#3

Nii on.

Wäga Palju suuremat akut ei pruugi originaallaadija täis toppida suuta - seda peab siis kontrollima. Enamasti on neil siiski labane kuubik, mis lihtviisliselt ei jaksa akut kuivaks keeta ja säärane peab lihtsalt kaua järel olemaWink

Poolpidune autoaku on päris äkiline asendusWink
Vasta
#4

Kui naabripoiss on lihtsalt kiirem, siis seda aku mahtuvus ei mõjuta - selle määrab masina võimekus. Ilmselt on kõige odvam võimalus pisikese hiina el autokese puhul võimsuse tõstmiseks soetada võimsam hiina el autokene.
aku mahtuvus määrab tööaja (ja laadimisaja). Teoorias võib selle liiga dramaatiline suurendmine laadija maha küpsetada. Seda kommenteerivad ehk (eeldatavalt inverterlaadijate?) hingeeluga paremini kursis olevad.
Kui akude gabariidid ja kaal lubavad, hangiks ma akut asendades rahulikult mõned korrad suurema mahtuvusega aku - isegi, kui laadija küpseb, on 12V laadija ju enamuses garaazhides 10+A laadimisvõimekusena olemas.
Ma püüaks veel ka praeguse laadija vaates ära mõõta, mis pingeni ta akut laeb ning juhinduks muu laadija kadutamisel sellest. Akud suudavad lühiajaliselt omastada nominaalist (pliiakul 12.6V) kõrgema pinge ja kui "hiinakas" on korralikult "optimeeritud", võib ta teoreetiliselt selle ca +10% pinge peale ka saba anda.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#5

(23-07-2017, 11:23 AM)13piisab Kirjutas:  Kui naabripoiss on lihtsalt kiirem, siis seda aku mahtuvus ei mõjuta - selle määrab masina võimekus. Ilmselt on kõige odvam võimalus pisikese hiina el autokese puhul võimsuse tõstmiseks soetada võimsam hiina el autokene.
aku mahtuvus määrab tööaja (ja laadimisaja). Teoorias võib selle liiga dramaatiline suurendmine laadija maha küpsetada. Seda kommenteerivad ehk (eeldatavalt inverterlaadijate?) hingeeluga paremini kursis olevad.
Kui akude gabariidid ja kaal lubavad, hangiks ma akut asendades rahulikult mõned korrad suurema mahtuvusega aku - isegi, kui laadija küpseb, on 12V laadija ju enamuses garaazhides 10+A laadimisvõimekusena olemas.
Ma püüaks veel ka praeguse laadija vaates ära mõõta, mis pingeni ta akut laeb ning juhinduks muu laadija kadutamisel sellest. Akud suudavad lühiajaliselt omastada nominaalist (pliiakul 12.6V) kõrgema pinge ja kui "hiinakas" on korralikult "optimeeritud", võib ta teoreetiliselt selle ca +10% pinge peale ka saba anda.

Kas saan mina midagi valesti aru ,....milline akulaadia peaks maha põlema ,laadides ca.20Ah sikli akut.(või on nendel autokestel oma laadia küljes Rolleyes)
Vasta
#6

Liiga võimast akut ei tohiks panna. Mul tibi hakkas kaabekaid tegema ja lõhkus need plastmass ülekande hammakad ära. 
Veel on võimalus mootor/mootorid ära vahetada. Meie autol akutrelli mootorid, samad mis makita trellil. Võib tekkida sama jama nende hammakatega, a mõned päevad on naabrist parem  Smile
Vasta
#7

(23-07-2017, 15:42 PM)klemm Kirjutas:  Liiga võimast akut ei tohiks panna. Mul tibi hakkas kaabekaid tegema ja lõhkus need plastmass ülekande hammakad ära. 
Veel on võimalus mootor/mootorid ära vahetada. Meie autol akutrelli mootorid, samad mis makita trellil. Võib tekkida sama jama nende hammakatega, a mõned päevad on naabrist parem  Smile

13piisab mainis ju ,et aku mahtuvus mängib rolli ainult vastupidavusele ,see ,et hammakad lendavad on rohkem tsaina keiss Sad
Vasta
#8

Hallooo, seltsimehed, Ohmi seadust pole siiani minuteada veel keegi ümber lükanud. 

I=U/R endiselt.


Seega, mahapõlemise mõttes pole mitte mingit vahet, kas seda pisikest hiina mootorit toita 7000mAh-sest kustunud akust (elektrikopteritel on täna sellised + mul töötoa alarmil) või militaarsest ülivõimsast generaatorist, mille suutlikkus on 500kw, ehk 12Voldise pinge puhul võimeline taluma ligi 40kA-st voolutugevust. Kui see mootor viimase mineku peal on, läheb nagunii.

Aga see on selge, et kui selle pekkis pisikese aku mahutavusest on säilinud mingi 30%, siis ta suudab oma maksimumi anda vaid paaril esimesel minutil, hiljem hakkab juba jõud raugema.
Kuna ma sain aru, et massinad on ühesugused (= järelikult ühe võimekad), siis mahajäämise põhjus ongi kas selles, et aku peetis, mootor lühiskeerdudega vms ja kolmandaks, rooli ja istme vaheline tihend pole nii hea... Toungue

Esimesena muidugi vahetaks aku. (naaber oma akut korraks vahetama kindlasti pole tavaliselt nõus) 
Nii suure Ah vastu, kui vähegi sinna auku mahub. (eriti ekstreemese konkurentsi puhul saeks seda auku ka vblla suuremaks, kui vaja naabrile ära teha   Big Grin )

Suured AGM sikliakud, muidugi, lähevad oma hindadega juba autoakudele lähedale ja ülegi. Aga mis teha.
Järgmisena võib mõelda parema mootori peale. 
See juba tapab mingi aja pärast silla ja nii see pull edasi läheb....
"Tihendit" ei pea vahetama, vaid see on vabalt isearenev ja vajab lihtsalt trenni. 2% andekust ja 98% tööd, võikuidasseeoligi.

.
Vasta
#9

Ma oma plika kolmerattalise elektrika tjuunisin 6v pealt 12v peale. Vahe oli sigasuur. Kuna mõlemal tagarattal oli oma mootor siis tõmmati paekiviteel ikka rattad ringi kui kohalt läks Big Grin 
Tulemuseks oli mõningate nädalate pärast mõranenud raam(sai tugevdatud ja kokku keevitatud) ning tsirka paari kuu möödudes olid all olevad plastrattad lootusetult ribadeks.
Siis sai soetatud 36V 800W atv. Selline kummiratastega. Sai kiirusi kenasti piirata võtmega. Siis jäi silma juhuslikult 48V 1000W süsteemi upgrade Big Grin   (isiklikust kogemusest võin öelda,et sellise asja naisele teatamine on täitsa välistatud)
Ja nii ta läheb.  Cool  Alati on kellegil kusagil kiirem. Aga osad väiksed hiina autod on ka ühe mootoriga. Siis polegi lootust naabri kahemootorilisest ette saada. Või on äkki võimsused erinevad. Neid igasuguste Wattidega saadaval nii 6v kui ka 12v peal. Tee väike luurering naabri juures. Siis saad vajalikud lähteandmed. Võibolla on naabrimees juba natuke kaasa aidanud liikurit

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#10

Lahendus,et naabri käest põske ei saaks on sisepõlemismootor Big Grin

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#11

(24-07-2017, 19:48 PM)hundu615 Kirjutas:  Lahendus,et naabri käest põske ei saaks on sisepõlemismootor Big Grin

Alahindate, sõbrake, elektronide väge, alahindate .
Vasta
#12

(24-07-2017, 19:54 PM)Janka Kirjutas:  Alahindate, sõbrake, elektronide väge, alahindate .

Täitsa nõus. Akud ja el. mootorid on tohutu hüppe teinud.

Vaata ntx elektrikat töötamas. (sel ka 7Ah aku)

Bensukad karpadega peavad juba väga kallid olema, et seda järgi teha.

Lasteautodega sama teema. Sest Hayabusa turbokat (pole ju suur mootor, eksole) väikese kere peal ikka lapsele kasutamiseks vast ei annaks.
Turvalisem on isegi W123/240D automaadiga lasta tal sõita. (mis pidi USA-s kõige rahulikum auto olema, mida seal isad oma tütardele esimeseks autoks osta julgevad. Sest tal lihtsalt kiirendus nullist sajani on minut võimidagitaolist...  Cool )


.
Vasta
#13

(24-07-2017, 20:21 PM)stihl Kirjutas:  
(24-07-2017, 19:54 PM)Janka Kirjutas:  Alahindate, sõbrake, elektronide väge, alahindate .

Täitsa nõus. Akud ja el. mootorid on tohutu hüppe teinud.

Vaata ntx elektrikat töötamas. (sel ka 7Ah aku)

Bensukad karpadega peavad juba väga kallid olema, et seda järgi teha.

Lasteautodega sama teema. Sest Hayabusa turbokat (pole ju suur mootor, eksole) väikese kere peal ikka lapsele kasutamiseks vast ei annaks.
Turvalisem on isegi W123/240D automaadiga lasta tal sõita. (mis pidi USA-s kõige rahulikum auto olema, mida seal isad oma tütardele esimeseks autoks osta julgevad. Sest tal lihtsalt kiirendus nullist sajani on minut võimidagitaolist...  Cool )


.
Kõik õige.Aga nende Li Po dega paras oht kah taga ,et lapse istumise alla panna. Sad
Vasta
#14

Akutrelli 18V 5Ah aku ja laadija. Kui sellest väheks jääb siis mõni akutrell mõlemat tagaratast vedama, siis pole ohtu, et need plastikust hammasrattad siledaks muutuvad.
Elektrimootorid on algusest peale olnud bensiinimootoritest kõvasti paremad. Ainuke takistus on olnud aku.
Võid ju 300€ investeerida ja laps saab plastikrattaid suitsetada
Vasta
#15

(24-07-2017, 20:21 PM)stihl Kirjutas:  Turvalisem on isegi W123/240D automaadiga lasta tal sõita. (mis pidi USA-s kõige rahulikum auto olema, mida seal isad oma tütardele esimeseks autoks osta julgevad. Sest tal lihtsalt kiirendus nullist sajani on minut võimidagitaolist...  Cool )


.

  Sellise riistapuuga saab algaja nii tomatist kui diislist võõrutada  Big Grin

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#16

Mul tuttava lapsel samasugune ATV aga bensukas. Plikal mul siis elektrikas. Upitatud 48V ja 1000W
Lõppkiirust pole lasknud proovida neil aga kohalt mingi 20..30m on elektrikas juba pikalt ees Big Grin ja seda vaikse sussisahina saatel. Mis on tiheasustusega alal suht vajalik.
Kindlasti saab ka bensukat juurde timmida,et asi võrdsem oleks. Igaljuhul on see pisike elektri ATV suutnud mind positiivselt üllatada. Aku talvel lumes möllates max võimsusega pea jutti 1,5 tundi ja siis kaotas alles esimese pügala kahest rohelisest. Kui teine roheline ka kustub(2 kollast ja punane on veel ka) siis saab veel tegelikult s...ks sõitta,aga kannakaid ei saa enam teha ja driftida keerates. Ehk siis peab issi laadima panema pilli. 
Tutvu naabripoisi liikuriga ja võibolla väikse õlleklaasi taga(issiga siis ikka) selgub tõde Big Grin

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#17

(23-07-2017, 15:42 PM)klemm Kirjutas:  Liiga võimast akut ei tohiks panna. Mul tibi hakkas kaabekaid tegema ja lõhkus need plastmass ülekande hammakad ära. 
Veel on võimalus mootor/mootorid ära vahetada. Meie autol akutrelli mootorid, samad mis makita trellil. Võib tekkida sama jama nende hammakatega, a mõned päevad on naabrist parem  Smile

No eks see naabrist parem ongi ju eesmärk ? mis sest et mõned päevad .... Eriti oluline on see ju kolme aastastele ?
Vasta
#18

(23-07-2017, 16:51 PM)stihl Kirjutas:  Aga see on selge, et kui selle pekkis pisikese aku mahutavusest on säilinud mingi 30%, siis ta suudab oma maksimumi anda vaid paaril esimesel minutil, hiljem hakkab juba jõud raugema.
Kuna ma sain aru, et massinad on ühesugused (= järelikult ühe võimekad), siis mahajäämise põhjus ongi kas selles, et aku peetis, mootor lühiskeerdudega vms ja kolmandaks, rooli ja istme vaheline tihend pole nii hea... Toungue

Esimesena muidugi vahetaks aku. (naaber oma akut korraks vahetama kindlasti pole tavaliselt nõus) 
Nii suure Ah vastu, kui vähegi sinna auku mahub. (eriti ekstreemese konkurentsi puhul saeks seda auku ka vblla suuremaks, kui vaja naabrile ära teha   Big Grin )

Jah ilmselt ikka aku kuna alguses kõik peaaegu toimis kuid suht kiiresti kustus... 
Tihend on väga tahtmist täis anna aga voolu peale...pooled peenrad aias see aasta ilma istikuteta, mis nad siis teevad need keset rada ?
Igatahes käisin võtsin esialgu automaailmast miski poole kangema mAh aku ja hetkel on mu au päästetud. 
Aga kogu selle pulli peale olen hakanud mõtlema et ega kaugel pole aeg kui selle massina mikseri mootoriks mõeldud ajamid ükskord otsad annavad ja pärija oskused ja kiirusejanu on tunginud järgmisele levelile. Selleks peab varakult valmis olema ehk tuleb hakata mõtlema tõsisemale tuunimisele ja ümberehitusele. See siis tähendab korraliku raami sildasid, ülekannet, mootorit... Eriti äge oleks miski sisepõlemismootor mis ikka häält ka teeks ja tossu välja ajaks ? Fööni mootorid jäägu föönidele...
Vasta
#19

Kas keegi millegi taolisega on kokku puutunud...?

Kas need sõidavad ka või on puhtalt remontimise rõõm? 10ne aastast vast see 125 jaksab vedada?
Hind on küll kahtlaselt ...suurt mittemidagi...

.
Vasta
#20

(31-07-2017, 12:26 PM)stihl Kirjutas:  Kas keegi millegi taolisega on kokku puutunud...?

Kas need sõidavad ka või on puhtalt remontimise rõõm? 10ne aastast vast see 125 jaksab vedada?
Hind on küll kahtlaselt ...suurt mittemidagi...

.

Minul endal on mitmeid kordi perest perre käinud KXD ATV 002 versioon (152FMH karter, 1N1 käikudega, 107cc silindriga)  ning pean ütlema, et liigub... Kuigi plastikutest pole enam haisugi ja väsinud isend juba.
minul veab ka 13a., kuid temale juba väike - põlved hakkavad vastu lenksu käima. Masin veab ka mind suht edukalt, kuid kaalujaotuse mõistes muutuvad suurematel kiirustel pööramine juba ebastabiilseks.
Avastasin, et minul pole keeramine enam kõige parem - esiosa jääb kergeks ning hakkab esirattaid liigselt edasi tõukama...
Raamil on kahes kohas väike mõra - ees alumise horisontaal toru painde koht, enne esimest ülemise raami kinnitustorust - hetkel ei sega nii kaua, kui metsa või küngastele kangutama ei lähe - raami tugevdamine võiks kuuluda standard tegevuseks, kui tahetakse kuhugi ronima minna...
Mootorist ei hakka rääkima, sest vatti on see saanud piisavalt (töötunde ei tea aga rõngad tahavad juba vahetust). Klapid ei pidanud ka... enam.... aga need asjad sai korda tehtud. Mootor ju lihtne.
Gaasihoob on mingi huvitava asjana katki läinud..
570.- on suht hea hind ka.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne