2 kompressorit
#1

   
Seisavad mul riiulis kaks kompressorit, tõenäoliselt CCCP päritoluga , aga mis auto küljest? Kinnitused sobivad GAZ käigukasti külge. Sain need kompressorid kunagi koos GAZ 67 juppidega, aga sinna need vist küll ei sobi??

Veel pilte:
http://album.ee/album/353760/50364777
Vasta
#2

Olid mingid virtsapütid, vaakumiga. Äkki sealt: https://www.kuldnebors.ee/search/varuosa...ing=gaz+53

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#3

(13-08-2017, 23:09 PM)aavu Kirjutas:  Olid mingid virtsapütid, vaakumiga. Äkki sealt: https://www.kuldnebors.ee/search/varuosa...ing=gaz+53

ZIS-5 vististi?
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=28771
Vasta
#4

Mul ka sarnane asi olemas.

https://osta-ee.postimees.ee/index.php?f...rc=desktop
Vasta
#5

Näedsa, seda teemat on juba lahatud varemgi. Ja Talupojal on. Ja minul ka. Või, et seni käisin temast mööda, toksasin saapa/plätu/kinga/vildi (sõltuvalt aastaajast) ninaga ja mõtlesin, et kuhu krt selline küll minna võiks? Polnud varem nagu kelleltki kuulnud, et Gaz-51-l kompressor küljes võiks olla. Augud ju silma järgi justkui sobiks, aga no ei ei, ei mahu pähe. Kunagi võiks ju nuhkida, et mille oma jne. Tänane teema pani uurima. Vene netist leidsin ühest foorumist järgmise lõigu:
Tsitaat:На автомобилях ЗИС-5 штатно устанавливался компрессор для накачки шин.Этот компрессор был прикручен к правой стороне КПП. Он был одноцилиндровым, воздушного охлаждения. Включался поворотом рычажка под правой подножкой против часовой стрелки.При этом шестерня компрессора вхождила в зацепление с шестерней промежуточного вала КПП. Для того, чтобы масло не попадало в накачиваемую шину, внизу стоял отстойник, напоминающий бензоотстойник ГАЗ-67 и т.д. При появлении ГАЗ-51 этот хе компрессор перекочевал на него, т.к. КПП были практически идентичными. На ГАЗ-51 эти компрессора просуществовали до модернизации в ГАЗ-51А /т.е. до 1948-49 г./ В книге по устройству ГАЗ-51 1950 года /издание восьмое/ описан как компрессор, так и устройство для накачки шин вкручиваемое вместо одной из свеч. В последующих изданиях книги про этот компрессор нет ничего. В несколько видоизмененном виде этот же компрессор ставился на топливозаправщики на базе ГАЗ-52 и трактр ЮМЗ.

Justkui on kunagi ikka olnud. Otsisin üles oma digikujul Gaz-51-e instruktsioonid ja 1950 aasta omas on tõesti räägitud nii kompressorist, kui ka silindri peale, ehk küünlaauku käivat vahendist. Uuemates pole kompressorist sõnagi.
Eeltoodud foorumitsitaati uskudes (võiks justkui uskuda, ehk pole ju põhjust kahelda?) ei pruugi olla Zis-5-e oma, ega varajase Gaz-51-e oma, vaid võib olla tükk maad hilisem Gaz bensiinipüti ja Jumz-i oma. Jumz-i spetsialistid teavad tõenäolisemalt täpsemalt. Ja ehk on ka mõni bensiinipüti veteran kunagi lugemas. "топливозаправщик" ei ole tõenäoliselt mitte lihtsalt kütuseveok, vaid tankimisvõimekusega masin.
Selle eeltoodud vene foorumi postitus oli nii vana, et pildid olid kadunud. Jutus nad mainisid ka, et Gaz-51-e kompressor on väga rariteetne. See võib isegi tõsi olla, sest poole tunni jooksul ei suunud mina Yandexsist ühtegi selle kompressori pilti välja otsida. Täna on muidugi 13-nes kuupäev ka, ehk on selles asi.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#6

Seda oli jah aru saada,et on haruldane asi. Ei tahtnud Ostas seda keegi. Tavaliselt nii ongi. Kui midagi hinnalist välja torkad,jääbki müümata ja pane kuhu tahad. Big Grin 
No õnneks on mul nüüd koht sellele kompressorile olemas. Iseasi kas sinna mahub.
Aga tore muidugi vaadata,et neid mitme välimusega olemas.
T.
Vasta
#7

(14-08-2017, 00:00 AM)Wiki432 Kirjutas:  Eeltoodud foorumitsitaati uskudes (võiks justkui uskuda, ehk pole ju põhjust kahelda?) ei pruugi olla Zis-5-e oma, ega varajase Gaz-51-e oma, vaid võib olla tükk maad hilisem Gaz bensiinipüti ja Jumz-i oma. Jumz-i spetsialistid teavad tõenäolisemalt täpsemalt. Ja ehk on ka mõni bensiinipüti veteran kunagi lugemas. "топливозаправщик" ei ole tõenäoliselt mitte lihtsalt kütuseveok, vaid tankimisvõimekusega masin.
Selle eeltoodud vene foorumi postitus oli nii vana, et pildid olid kadunud. Jutus nad mainisid ka, et Gaz-51-e kompressor on väga rariteetne. See võib isegi tõsi olla, sest poole tunni jooksul ei suunud mina Yandexsist ühtegi selle kompressori pilti välja otsida. Täna on muidugi 13-nes kuupäev ka, ehk on selles asi.

Pruugib olla küll ZiS-i oma! Ja haruldane on ikka ka, mul on ainult 2 tükki! Kadunud on Leopold (kes saksa tööteenistuses sai heaks sõbraks Eva Brauniga, vanemad ksf!-d vb mäletavad, kuigi vaevalt, ei mäletata siin isegi omaenda eelmise nädala postitusi) ütles mulle kindlalt, et poisiraisk, jäta meelde ja räägi kõigile usaldusväärsetele inimestele, et need on ZiS-5 kummipumpamise kompressorid. Jutt oli nendest jämedama ribistusega silindriga isenditest.
Vasta
#8

Ilmselt need väga haruldased ikkagi ei ole, mitu aastat tagasi keegi tahtis neid ära osta, broneeris, kuid ei ole see ostja tänaseni kohale jõudnud. Ju siis leidis kusagilt paremad.  Aga üle on nad mul sellegipoolest, olen nõus vahetama millegi vastu.
Vasta
#9

(14-08-2017, 11:21 AM)Raudpats Kirjutas:  Ilmselt need väga haruldased ikkagi ei ole, mitu aastat tagasi keegi tahtis neid ära osta, broneeris, kuid ei ole see ostja tänaseni kohale jõudnud. Ju siis leidis kusagilt paremad.  Aga üle on nad mul sellegipoolest, olen nõus vahetama millegi vastu.

Jään siiski endale kindlaks ja väidan, et on väga haruldased, või olgu, mõõdukalt haruldased. Vb oligi broneerija onu Leopold, tahtis olemasolevatele "dooneriks", et "restoreerida" need orginaaliks, aga ta suri ära!  Sad
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne