Jawa Frankie
#1

Tere.mõtlesin ka teha juttu oma kaherattalisest sõbrast
Frankiest.Nimi tuleb ühest tegelasest Frankestein,kuna ratas koosneb enamjaolt erinevatest ajajärkudest Jawa osadest ja on rohelist värvi.
Ratas ise veeres tehasest välja aastal 1966 ja mudelina 559.nüüdseks istub raami vahel 360 mootor.Maanteeametis sai ka passis andmed muudetud ja mudeliks nüüd 360.

http://fotoalbum.ee/photos/kiiresti2/111424743

Kahjuks on mootor kinni (väntvõll kinni ja kolvid,silindrid õhtal).Viimase omaniku sõnul lasti puhta bensuga ringi.õnneks leidub doonorrattalt töökorras mootor.

http://fotoalbum.ee/photos/kiiresti2/111424741

Ise panin ette 19" velje ja taha 16" korraliku kroomiga veljed koos krossi rehvidega.634 tagumise tule asendasin ka 360 tulega.Rattaga kaasa ei saanud ühtegi võtit seega sai välja vahetatud ka sadula lukk.
Õnnestus ka leida 361(spordi) tagumine 19" rattale mõeldud kiige.Pole verl jõudnud kiiget külge panna.Siis peaks ka langema tagumine ots allapoole kuna amordi kinnitused on kaugemal.

http://fotoalbum.ee/photos/kiiresti2/111424731

Vahepeal sai lastud korda teha ja ära värvida paak,millel on ampermeeter-süüteluku koht sees.
Alles aprillis saan hakata rattaga rohkem tegelema,siis toon ta Soome.Seniks peab ootama.

http://fotoalbum.ee/photos/kiiresti2/111424729

http://fotoalbum.ee/photos/kiiresti2/111424725/

http://fotoalbum.ee/photos/kiiresti2/111424717
Vasta
#2

Mäletan paraleeliks tuues oma esimest 21 volgat, kui läksin Leivategia jutule küsimusega ,kas kannatab 21 mootor asendada rekordi mootoriga. Mati vastas lühidalt ja kiiresti. Auto väärtuse  kaotad ning vanatehnika huvilised hirmutad eemale. Parem kui pornoga ei alustaks. Olin kaua sügavalt löödud. Nüüdseks mõistan Matit. Vanatehnikal on oma väärtus ja tuuning jääb isiku enda sise väärtuseks. Mis nagu nende jawade väljund peaks olema, tulema?
Vasta
#3

(25-02-2018, 11:52 AM)Sm.Autojuht Kirjutas:  Mäletan paraleeliks tuues oma esimest 21 volgat, kui läksin Leivategia jutule küsimusega ,kas kannatab 21 mootor asendada rekordi mootoriga. Mati vastas lühidalt ja kiiresti. Auto väärtuse  kaotad ning vanatehnika huvilised hirmutad eemale. Parem kui pornoga ei alustaks. Olin kaua sügavalt löödud. Nüüdseks mõistan Matit. Vanatehnikal on oma väärtus ja tuuning jääb isiku enda sise väärtuseks. Mis nagu nende jawade väljund peaks olema, tulema?
Leivategija enda valmistatud on ju G-21 kere ja 3-liitrise mootoriga Senatori tehnikaga "värd". Huvitav, huvitav...  Rolleyes

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#4

Tõsi see on et vanatehnik väärtus langeb ja peletab mõne huvilise eemala.Aga ehk võib olla ka vastubidi et mõni vanatehnika huviline tuleb kaema mis riistapuuga tegemist on.
Endal on üks 360 Soomes museo registris(musta numbriga).Isiklikult minule väga meeldib see roheline ratas.Ja vastus küsimusele mis pärast selline .et erineda teistes tänavapildis olevatest jawadest.
Lihtsalt öeldes maitse asi
Vasta
#5

(25-02-2018, 12:36 PM)Walter Kirjutas:  
(25-02-2018, 11:52 AM)Sm.Autojuht Kirjutas:  Mäletan paraleeliks tuues oma esimest 21 volgat, kui läksin Leivategia jutule küsimusega ,kas kannatab 21 mootor asendada rekordi mootoriga. Mati vastas lühidalt ja kiiresti. Auto väärtuse  kaotad ning vanatehnika huvilised hirmutad eemale. Parem kui pornoga ei alustaks. Olin kaua sügavalt löödud. Nüüdseks mõistan Matit. Vanatehnikal on oma väärtus ja tuuning jääb isiku enda sise väärtuseks. Mis nagu nende jawade väljund peaks olema, tulema?
Leivategija enda valmistatud on ju G-21 kere ja 3-liitrise mootoriga Senatori tehnikaga "värd". Huvitav, huvitav...  Rolleyes
Ju üks seisukoht on iseeenda arvamus asjast. Teine aga kliendi poolt tellitud töö, mis käib ikka rohkem tellija soovide, maitse ja rahakoti järgi.

Aga teemaalune Jawa mulle väga meeldib, ongi just huvitav vaheldus originaalidele.

Samas on mulle jäänud mulje, et õigele eestlasele on vist geneetilsielt sissekodeeritud, et õige vanatehnika on ikka 100% originaal või vähemalt selle poole püüdlev.
See seletab, et miks väljanäitustel võib kõrvalt pidevalt kuulda vestlusi, et millisel masinal ja milline asi on või pole tehaseoriginaal.
Ning tehnilise poole pealt kaasajastatud või moodsalt värvitud masinate juures näeb nõutuid ja ohkavaid nägusid, et palju tööd ja vaeva nähtud ja tehtud, aga mille nimel... pole enam originaal, aga samas pole ka nii hea kui tänapäevane auto.
Vasta
#6

(24-02-2018, 15:50 PM)kiiresti2 Kirjutas:  ...seega sai välja vahetatud ka sadula lukk.
Tere! Kas vana lukk on alles?
Vasta
#7

Ja põhimõtteliselt valmis saigi.
Ma pole pika jutu mees,pildid räägivad enda eest  Big Grin

http://fotoalbum.ee/photos/kiiresti2/111675183

Sadul läheb kuulõpus tegemisele.ja nipet-näpet on alati teha.
Vasta
#8

Vahepeal kadus ära 3 ja 4 käik.
Mootor maha tõstetud ja peab hakkama lammutama.

http://fotoalbum.ee/photos/kiiresti2/111697525
Vasta
#9

Ja selline oli minu 3 ja 4 käigukahvel

http://fotoalbum.ee/photos/kiiresti2/111698645

Sai vahetatud väiksem võll ja hammasrattaid
Vasta
#10

(14-07-2018, 18:59 PM)kiiresti2 Kirjutas:  Ja selline oli ....

Sellised nad on jah. Omal ajal neid lapates tekkis tahtmine võtta kätte ja teha üks KÄIGUKAHVEL. Tegemata jäi, parim milleni jõudsin, oli isekarastuva elektroodiga pealekeevitamine. Seal on sellised lõtkud juba originaalis, et tekib küsimus - mille eest konstruktor palka sai?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#11

Mul üks üle keevitatud kahvel on.suht kehvasti tehtud.keevitusest jäänud õhumulle on ja ebatasasti lihvitud.kolakasti see jääbki.
Aga mina näen esimest korda pooleks läinud käigukahvlit
Vasta
#12

(14-07-2018, 21:48 PM)kiiresti2 Kirjutas:  ...keevitusest jäänud õhumulle...

Need tehti meelega, et õlitus oleks parem ... Wink
Vasta
#13

(14-07-2018, 20:05 PM)Marko Kirjutas:  Seal on sellised lõtkud juba originaalis, et tekib küsimus - mille eest konstruktor palka sai?
Mul jälle tekib küsimus, et kuidas osadel inimestel peavad need mootorid vastu kümneid tuhandeid kilomeetreid, teised aga saavad nendest jagu loetud tundidega? Suht pommikindel käigukast minumeelest...
Vasta
#14

Taas ratastel   Big Grin

http://fotoalbum.ee/photos/kiiresti2/111698721

Esimesed 20km läbitud muretult.
Vasta
#15

Kas peale läks doonormootor või remontisid selle pooleks kahvliga ära? Pooleks kahvliga kasti võllidest pilti tegid?
Vasta
#16

Paar pilti tegin.
Hammasrattal millel on pliiats peal see liigub väga tuugalt

http://fotoalbum.ee/photos/kiiresti2/111699465/
Vasta
#17

Ja selles albumis on osad millega ma ei ole täpselt kursis kuhu need kuuluvad.
SAADAVAL.siduri kettaid on palju

http://fotoalbum.ee/photos/kiiresti2/sets/1477525
Vasta
#18

Sellel doonor mootoril olid korralikud lõtkud.polnud mõtet.
See doonor mootor on huvitav,näeb välja kui 354 mootor.keskmise laagri pukk on kahe kruviga kinni ja difti kohta pole.moto nr  360-007433

Korda tegin pooleks läinud kahvliga mootori.
Vasta
#19

Siin on ka nagu puulõhkujates mitu asja jookseb paralleelselt Sad
Ehk palud adminnil need teemad kokku tõsta?

Näha on, et need punnid, mis teise ratta aukudesse lähevad, on palju kulunud. Mingist piirist üle jõudes hakkab kahvel mitte ainult lülitama, vaid ka käiku sees hoidma. Sealt tuleb überkiire kulumine. Murdumised on reeglina seotud kas viletsa (ülekarastatud) materjaliga või siis käiguhoova raiumisega. Selle käimari omapära, et edasivahetus on allapoole, paraku suurendab sellise käitumise tõenäosust.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#20

Ma olen näinud osaliselt siniseks läinud murdunud käigukahvlit ehk siis ilmselt sai liialt kuuma ja muutus hapraks. Miks kuuma sai, äkki hammasratas pressis pidevalt kahvli vastu.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne