Uued kütused!!!

(18-10-2018, 10:55 AM)Daff Kirjutas:  Tavalise tänavasõiduautoga on naiivne loota nii suuri kokkuhoiunumbreid ja samas loota, et astub meeletult paremini edasi kui lähed 95 pealt 98 peale.Asi on rohkem uskumises kinni, et jah, sai valatud 98 sisse ja nüüd on püss.  Ei ole see nii.
Ideaalist oleks vaja igale kütusele  teha vastav mootori seting siis ehk annab ka silmale ja kõrvale tunda aga niisama tavaelus ehk 1% on kokkuhoidu.

Küll on vahe sees, kas kord kuus lühikest otsa sõitva auto paagis on jaanipäeval tangitud 95 või 98. Mul on juhuslikult  võrdlus olemas: 98 käib auto, nagu peab, aga 95 kipub järjest hädisemaks. No õnneks saab see sodi nädalavahetusel ilmselt otsa ka.

Saadavuse probleem on täiesti reaalne - paljudes väikestes külatanklates seda kas ei ole või ei erine püstolist väljuv "odavamast". Siinkohal tervitused mingile Põlva külje all olevale kioskile, millest toodud "98" kangesti alkohoolse lõhnaga oli. Kuna ma ise ei toonud, siis täpsemalt hoiatada ei mõista, kuid "katkine" muruniiduk võttis eluvaimu sisse peale paagisolnud sodi asendamist Alexelast toodud 98-ga.
Vasta

Järelikult mul tsekid valetavad, spidomeeter valetab ja üldse kõik valetab ,Eelmise aasta lõpust kui auto vahetasin olen viimase kui ühe numbri üles kirjutanud,tankimas käin siis tavaliselt kui tuli põlema läheb,nii et eelmist bensiini jääb suhteliselt vähe paaki .Kui 98 bensiiniga tankides on kulu jäänud 6,05 ja 7,55 liitri vahele siis 95 tankides  on kulu jäänud 8,01 ja 8,7 liitri vahele,sõidutingimused ,marsruut ja tempo püsivad mul suhteliselt muutumatud,ma ei pea iga päev maanteel oma koha pärast võitlema ,sellepärast ma saan kindlasti öelda et bensiinidel on vahe.Ja ka eelmine auto mis sai uuena ostetud oli sama kui 98 bensiiniga sai sai sõita 650-680 km paagiga ,siis 95 bensiiniga 600 ei vedanud kordagi välja.
Erinevates bensiinidest on ilmselt võimalik välja võtta erinev energiahulk,milleks neid muidu üldse erinevaid teha.Kui mootori füüsiline ja tänapäeval ka vaimne poole seda paremat bensiini ei toeta siis muidugi pole vahet mida sisse valad.
Hobiauto 98 bensiiniga sõites lihtsalt keerab kõik maha aga kui segada98 ja lennukibensiini siis ikka stopper hakkab hoopis teisi numbreid näitama .
Vasta

Mul on sattunud ka korra kehva tankla 98-t, trimmer kippus üle kuumenema  ja autol hing kinni. Isa oli kunagi hakkanud varuma idapoolt nn 95, seda oli ca 300l, aga juba mitmeid aastat seisnud. Algul ei julgend seda kasutada, et teab mis jamad pärast autol tulevad, jäätmejaama ei hakkanud ka viima. Mingi aeg sai ikka kõik see kütus ära kulutatud.  Ei juhtunud tehnikaga midagi, oli tunne, et isegi parem kui meie tankla kütus. Seda vene oma võtaks praegusel ajal heameelega ligi, aga kõik toovad ainult oma tarbeks.
Vasta

(18-10-2018, 14:22 PM)woltz Kirjutas:  .............. oli tunne, et isegi parem kui meie tankla kütus. Seda vene oma võtaks praegusel ajal heameelega ligi, aga kõik toovad ainult oma tarbeks.

Vedasin kunagi valgevenest Novo Polotski naftakeemiakombinaadist 76 bensiini. Kui meie tankla 93 mosse klõbises mis kole siis selle otse tehasest tulnud 76 ei teinud teatud tuntud klõbistaja mosse mitte ühte krõpsu. Kui muidu bensiinid haisesid siis see 76 lõhnas ja oli värvilt kergelt sinkjas vedelik.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(18-10-2018, 12:50 PM)roosteuss Kirjutas:  Järelikult mul tsekid valetavad, spidomeeter valetab ja üldse kõik valetab

Kindlast iei valeta, tulemus sõltub kohe raudselt mootorite "forsseeringu astmest" ehk kui palju nendest kilosid, vatte ja njuutoneid kõrgetel pööretel välja pressitakse. Vanakooli madalapöördelise põletuskatla puhul ei ole vahe märgatav - puhas füüsika. 
Võtame kõigile vast tuntud Bemmi rulliku e30 ja selle 4-pütased mudelid  318is ja 318i aastatest 87-91. Selliste mootorite puhul on bensiini oktaaniarvust märgatav ja tuntav vahe nii sõiduomadustel kui kulul. See ongi moodsa kõrgepöördelise ja vanakooli madalapöördelise vahe. Tavaline 318 tarbib normaalset 95'te ka ja kulutus kangemat andes ei muutu, Just sai antud valgele enne Unic20 sõitu Cirkli 98't aga et sabas on tomatkast, siis see nullib kõik kavõi teoreetilise bensiini headuse ära Big Grin Lihtsalt pole ju vahet, saad 20€ eest a'la 14,9 või 15,5 liitrit ja lapsevanematel pole ju kahju...  
Aga püüa is'ile solki anda - see lähe käimagi Big Grin Ja kui käib, siis nagu vanaema süda ja kulutab kui "krevett". Tänapäeva elik sisi 21.sajandi tavaautode väikemootorid ongi pigem is-laadsed aga "targa" elektroonikaga ja nendel võib parema bensiini andmine vägagi hästi mõjuda, kui elektroonika lõpuks sellest aru saab. 

Paneks siia mõne klassikalise raua V8 aga pole ju mõtet. Või võtame ZILi: sa võid sinna mida iganes sisse valada Wink , ikka võtab 50l/100km Big Grin 

318is: M42 katel DOHC, comp 10:1, 1796 cm3, 136Hj @ 6000 rpm; 172Nm @ 4600 rpm, redline 6300 rpm.
318i:  M40 katel SOCH, comp 9:1, 1796 cm3, 113Hj @ 5500rpm, 162Nm @ 4250 rpm, redline 6200 rpm.
Vasta

(18-10-2018, 10:55 AM)Daff Kirjutas:  Tavalise tänavasõiduautoga on naiivne loota nii suuri kokkuhoiunumbreid ja samas loota, et astub meeletult paremini edasi kui lähed 95 pealt 98 peale.Asi on rohkem uskumises kinni, et jah, sai valatud 98 sisse ja nüüd on püss.  Ei ole see nii.

Olen oma autol 0-100 km/h kiirendusaega mõõtnud ja kui võrrelda Circle K 98 ning mingi muu tankla 95 vahel, siis vahe tuleb raudselt vähemalt 10%.
Vasta

(18-10-2018, 20:02 PM)veix__ Kirjutas:  
(18-10-2018, 10:55 AM)Daff Kirjutas:  Tavalise tänavasõiduautoga on naiivne loota nii suuri kokkuhoiunumbreid ja samas loota, et astub meeletult paremini edasi kui lähed 95 pealt 98 peale.Asi on rohkem uskumises kinni, et jah, sai valatud 98 sisse ja nüüd on püss.  Ei ole see nii.

Olen oma autol 0-100 km/h kiirendusaega mõõtnud ja kui võrrelda Circle K 98 ning mingi muu tankla 95 vahel, siis vahe tuleb raudselt vähemalt 10%.
Mis "püss" sul siis on, et vähemalt 10% vahet tuleb.
Tavaautol pole mitte mingit vahet, see on fakt. Ja need kes igaks juhuks 98-t ostavad on oma rumaluses ise süüdi.
https://youtu.be/gQghB4asSnI
https://paultan.org/2015/02/04/ron-95-vs...-test-use/
Vasta

Eks ta peas kinni on, sama nagu leedu kütusesäästu magnetid
Vasta

(19-10-2018, 15:03 PM)maaks Kirjutas:  Mis "püss" sul siis on, et vähemalt 10% vahet tuleb.
Tavaautol pole mitte mingit vahet, see on fakt. Ja need kes igaks juhuks 98-t ostavad on oma rumaluses ise süüdi.

Täiesti tavaauto on, eelmise sajandi oma, 0-100 kiirendus üle 10 s. Circle K 98-ga saab tehase andmed kätte kiirenduses, teistega mitte (ka mõne teise tankla 98-ga on natuke kehvem minek, 95-ga palju kehvem). Dünopinki siin kandis pole, muidu võiks ju reaalsed testid ära teha.
Vasta

Kas keegi oskab ära arvata, kuidas tolle uue sistemi järgi 98 nimetus võiks välja näha...?
http://kasulik.delfi.ee/news/kasulikselg...d=84102362
Vasta

(25-10-2018, 15:07 PM)samodelkin Kirjutas:  Kas keegi oskab ära arvata, kuidas tolle uue sistemi järgi 98 nimetus võiks välja näha...?

Kui piiritust ei lisata, siis lihtsalt 98? Või 98E0? Seda siis loogika põhjal. Moodne solk saab olema ju 95E10.
Vasta

(25-10-2018, 15:07 PM)samodelkin Kirjutas:  Kas keegi oskab ära arvata, kuidas tolle uue sistemi järgi 98 nimetus võiks välja näha...?
OM (Ослиная Моча) 98
Vasta

Ok,on selge kui palju taastuvat lisandit sees on  aga oktaanarvust pole ju selle tähistuse puhul  juttu olnud.Või see millise oktaanarvuga asi on tuleb mingi lisadokumendi lisalehe lisast välja lugeda?
Vasta

Juhtus üks uuem diisliga masin kätte ja uurisin, kuidas selle eest korralikult hoolt kanda. Üllatuseks avastasin, et hooldusgraafikud sõltuvad kasutatava diislikütuse biolisandite sisaldusest:

Diislikütus kuni B5 (biolisandite sisaldus kuni 5%):
- mootoriõli vahetus max 16000  km või 12 kuud;
- kütusefiltri vahetus max 48000 km või 3 aastat.

Diislikütus B6 kuni B20 (biolisandite sisaldus 6...20%)
- mootoriõli vahetus max 12875 km või 6 kuud;
- kütusefiltri vahetus max 32000 km või 2 aastat.

Lisaks see, et auto automaatne hooldusvälba kalkulaator ei suuda õlivahetuse aega õigesti arvestada, kui kasutusel B6...B20.
Allikas: link.

Seega vähemalt üks autotootja arvab ja julgeb välja öelda, et see biodiisel mootoritele midagi head ei tee. Ilmselt kogu projekti juures, mille näiline eesmärk on mittetaastuvate loodusressursside säästmine, ei taha keegi lisaks muule jamale arvestada, et tervislikuma kütuse korral tuleb toota ja viisakalt utiliseerida nt 1,5...2x rohkem mootoriõli, filtreid jne...

Praegu Circle K müüb 3,5% (link) ja Neste müüb lihtsalt väga head kütust, mille biolisandite sisaldust kerge vaevaga ei leidnudki (link).
Vasta

http://m.maaleht.delfi.ee/article.php?id=84723923
Vasta

(12-12-2018, 19:18 PM)MeelisV Kirjutas:  http://m.maaleht.delfi.ee/article.php?id=84723923

Abiks ikka.  Kui varem nöökisid põllumehi kõik siis nüüd tundub,et varsti päris kõik. Big Grin

T.
Vasta

Viimati kui sinist toodi küsisin bio kohta,öeldi et talvisel seda sees pole.
Vasta

(12-12-2018, 18:53 PM)margus61 Kirjutas:  Diislikütus kuni B5 (biolisandite sisaldus kuni 5%):
- mootoriõli vahetus max 16000  km või 12 kuud;
- kütusefiltri vahetus max 48000 km või 3 aastat.

Diislikütus B6 kuni B20 (biolisandite sisaldus 6...20%)
- mootoriõli vahetus max 12875 km või 6 kuud;
- kütusefiltri vahetus max 32000 km või 2 aastat.


Ja arvestame veel sellega, et Eesti kliimaga soovitatakse tihedamini vahetada kui tootja poolt ette antakse. Ütleks et B5-ga 10 000 km ja B6...B20-ga 8000 km.
Vasta

(12-12-2018, 21:04 PM)mutikas Kirjutas:  Viimati kui sinist toodi küsisin bio kohta,öeldi et talvisel seda sees pole.

Ei saagi olla, isegi bensiinil mitte. Külmub raisk ju ära...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Tahaks ka oma sõna sekka öelda.
Nimelt, siin eelpool võis kohata väidet, kus vähemalt minu arusaama järgi räägiti ajast, kui biokütust ei olnud ja 95 bensiini kulus rohkem, kui 98.

Oma praeguse autoga olen sõitnud enamus aega vana 95-ga ja sügisest alates ainult 98-ga.
Selle põhjal saan öelda, et kütusekulu vahe kas on üliväike või seda ei ole.
Tean, et mu kütusekompuuter näitab 0,3l kulu väiksemaks, tanklas alati kontrollin ja enamus kordi see ka umbes nii on.
Vaatan kompuutri keskmist näitu, mille nullin enne ära ja maanteel sõites sõltuvalt oludest ja sõidustiilist kõigub see mul vähegi suvistes oludes 5,8-6,5 vahet, kui vähegi normaalselt sõidan.
Laias laastus on see kõikumine sama, mis 95ga, võibolla läheb praegu natuke kergemalt kulu sinna 6 poole, ei mäleta nii täpselt, aga ei ole selles sugugi kindel.
Samamoodi saan ka praegu kulu 6,5, kui on natuke karmimad olud, kas sõidus või ilm segab.

Selle põhjal ma võiks öelda, et vähemalt minu 2008a autol vana 95 ja praegune 98, mis on ka biovaba, vahet ei ole.

seda praegust biolisandiga 95-te pole proovinud, võibolla teen millalgi katse, et näha, palju seda kulub, on ka idee kiirenduse vahet mõõte.

Igatahes, eelmine suvi, kui biolisandit oli vähem, äkki 5%? Siis ma ka kütusekulu vahet eelneva 95ga ei tuvastanud, 10% biolisandiga 95 kohta veel ei tea.

50-60ndate uunikumid ruulivadSmile laz 695-d on ka väga tegijad asjadSmile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne