Mis elektriauto osta - kasutajakogemused.
#21

Volvost veel. Kogu tiir 270km. 30km ilma haagiseta. 120km tühja haagisega ja 120km koormaga. Laadida polnud vaja. Aga eks haagisega sõitmine teeb kiirlaadimise tülikaks. Neid kohti on Eestis mõned üksikud, kus koos haagisega normaalselt laadida saab. Hiigelpikk haagis võib tekitada tunde, et koorem on pisike, tegelt ikka päris korralik. Kogukaal täpselt lubatu piirides, ca 1700-1800kg vahel, koos haagise kaaluga.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#22

Talv on Lõuna-Eestisse kätte tulnud. -20 kraadi õues, tuba soe. 40km keskmine kulu 30 kWh/100km (sealhulgas aku pealt eelsoojendus). Üsna ootuspärane. Saab endiselt nii Riiga kui Tallinna kohale (mõlemad 200+km). Rohkem ei oska sellise ilmaga tahta ka.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#23

Millised madalama otsa elektriautod omavad isemõtlevat akude ettesoojendamise funktsiooni.
ma siis mõtlen, et kui ma panen navist auto teekonna laadimispunkti peale siis auto soojendab akud ette enne laadijani jõudmist
kas Leaf või Zoe või Spring või Golf ehk ka mõni ID ...
millised on kasutajakogemused
Vasta
#24

Odavama otsa elektrikad seda featuuri ei oma.
Isiklik kogemus Leafiga pikkadel talvistel sõitudel on alustada 100% täis, kuid täiesti külma akuga. Selleks ajaks kui aku 150km hiljem tühjaks saab, on see ka juba "sõidusoe" ja valmis kiirlaadijast voolu vastu võtma oma maksimaalse kiirusega.
Vasta
#25

Tegelikult saab Leafile sellise featuuri akule lisada, mida osad kasutajad ka teinud on. Põhimõtteliselt mingid meetrid termoregulaatoriga põrandaküttekaablit elementide alla ja ümber installeerida ja manuaalne lüliti kuhugi mugavasse kohta välja tuua. Toide on ju omastkäest võtta.

Interneedusest võib algupärast materjali antud teema kohta piisavalt leiduda. Otsisõnadeks Loginov või Energoelement.
Vasta
#26

Ja mitu diislit täna hommikul tuld kolvi peale ei saanud? Meie majas ei saanud isegi bensukas. Leafi sõitis muretult, samuti möödunud talve külmade ajal.
Saage aru, see elektrika 12V aku pole mingi teistsugune asi. Iga kõvema külmaga peab keegi omal nahal tõdema, et on tema kord uue järele minna. Põleta fossiile või söö elektrone, pliiakude mured on kõigil samad.

Aga kui juba sadade kilode 40 kraadi võrra üles soojendamine jutuks tuli, siis palju energiat kulub ühe katla -20 pealt töötemperatuurini soojendamiseks? 15 minutit lõgiseb akna all? Elektrikasse istud ja sõidad, aku eelsoojendus on vajalik ainult kiirlaadijasse suundudes max laadimiskiiruse saavutamiseks mitte igapäevaseks auto tarvitamiseks.
Priit nagu ikka rääkis oma jutuga teemast mööda.

Ja Rumeenia Kevad oli mul ülemöödunud talv nädalavahetuseks tarvitada. Nii -10ga tegi Tartu-Elistvere-Tartu kena varuga ära ja seda on kuuldavasti rohkem kui 8km. Aga selle raha eest, mida see maksab on selles autot vähe.
Vasta
#27

Miks peaks akna all lõgisema? Paned kas stepslisse seisusoojendi kui on maja juures võimalus või nagu paljudel vanematel ja veel rohkematel moodsamatel on peal autonoomne kütteseade. 
Eks need särtsukärud on täna veel silmini täis lastehaigusi ja avastamist vajavaid nüansse. Kuna mul särtsukäru ei ole,siis puudub ka võrdlus,aga tegin ühe Soomlase valduses oleva kusagil teemas läbi käinud hiina odavsärtsukäruga(MG5) ringi. Sõitis küll. Ninni ja nänni oli sees nii,et tapab. Lubatud vist 400+km päris täis ei vedanud. Ja eelmise külmalainega Jyväskyläs oli jäänud reaalne vahemaa 250km juurde. Aga sõitis vapralt ka -25c -ga. Tal on kärukonks ka. Kui selline 400+ kg järgi lohiseb,siis kipub reaalsus jääma 200km juurde. 
Seda siis enamus matkast maanteel ja sama kiirusega kui teisedki. Mitte ökotades ja igasugu seiereid ja roheliseks muutuvaid tabeleid jälgides. 
Ma ei teagi täpselt mis diiiga tal see käru on kasutada,aga ütles,et peale 1a möödumist annab pidulikult tagasi. Lihtsalt ei ole tema rida. Aga eluaegse motopedena tunnustas ta seda särtsukasti ikka ka natuke. Lihtsalt muutujaid millega arvestada pidavat liiga palju olema  Big Grin
Kusjuures mainis,et naabri mingist väiksest Teslast on koostekvalteet selle hiina junntükil kõvasti parem. Ja,et selle hinna eest kui hing ikka hirmsasti särtsu ihaldab on autot parasjagu,et mingi maitse suhu saada.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#28

(02-01-2024, 20:39 PM)Etsike Kirjutas:  ...
Isiklik kogemus Leafiga pikkadel talvistel sõitudel on alustada 100% täis, kuid täiesti külma akuga. Selleks ajaks kui aku 150km hiljem tühjaks saab, on see ka juba "sõidusoe" ja valmis kiirlaadijast voolu vastu võtma oma maksimaalse kiirusega.

Kas see toimib ka praeguste, -20 ilmadega? Või pigem kuni -10 juures?
Vasta
#29

(03-01-2024, 10:58 AM)v6sa Kirjutas:  
(02-01-2024, 20:39 PM)Etsike Kirjutas:  Isiklik kogemus Leafiga pikkadel talvistel sõitudel on alustada 100% täis, kuid täiesti külma akuga. Selleks ajaks kui aku 150km hiljem tühjaks saab, on see ka juba "sõidusoe" ja valmis kiirlaadijast voolu vastu võtma oma maksimaalse kiirusega.
Kas see toimib ka praeguste, -20 ilmadega? Või pigem kuni -10 juures?
Pole veel ette tulnud vajadust nii pika sõidu järele nii külmade ilmadega. Täitsa võimalik, et -20'ga ei toimi ning kiirlaadijasse jõudes saab ainult mõne kW jagu laadimisvõimsust.
Vasta
#30

Ja jälle läks reaalse kogemuse asemel teoreetikute võidusõiduks kes pikema mulli ajab   Sad
Selleks on päris mitu teemat härrased.
Vasta
#31

(03-01-2024, 15:33 PM)MeelisV Kirjutas:  Ja jälle läks reaalse kogemuse asemel teoreetikute võidusõiduks kes pikema mulli ajab   Sad
Selleks on päris mitu teemat härrased.
Ülalt ajakirjandushuvilise tänane teemaväline eepos tuimalt kustutatud. Ei vaevu ma tõttöelda neid lugemagi. Ning ma pole ainuke.
Eile siin idanema hakanud diislite soendamisaja jms soust kolis testimise alla - andku igavlejad seal suvaliste muljetamistega minna:
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=66790

Siinne teema on jätkuvalt pealkirja ja seda lahti mõttestava esimese postituse kohane.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#32

Leaf soojuspumbaga. -20 kraadi, kõik kütted sees. Seis kohe pärast käivitamist, hiljem tsipa langes salongi kütmise võimsus.
[Pilt: IMG_20240103_164211.jpg]
Vasta
#33

Eelmise pildikese kohta küsiks, et kas lisaks soojapumbale läheb ka mõni elektriline küttekeha(vedelike ja salongiõhu kiiremaks soojendamiseks) tööle?
Vasta
#34

(03-01-2024, 23:37 PM)alfredo Kirjutas:  Eelmise pildikese kohta küsiks, et kas lisaks soojapumbale läheb ka mõni elektriline küttekeha(vedelike ja salongiõhu kiiremaks soojendamiseks) tööle?
Eeeee...?
Õhksoojuspumpa ei köeta ometigi kasehalgudega?
Vasta
#35

(04-01-2024, 01:19 AM)Telc Kirjutas:  
(03-01-2024, 23:37 PM)alfredo Kirjutas:  Eelmise pildikese kohta küsiks, et kas lisaks soojapumbale läheb ka mõni elektriline küttekeha(vedelike ja salongiõhu kiiremaks soojendamiseks) tööle?
Eeeee...?
Õhksoojuspumpa ei köeta ometigi kasehalgudega?

Täname südamliku ja arusaadava vastuse eest.

Pigem oli minu kohmakalt esitatud küsimus ajendatud sellest, et kas Leafil olev soojapump saab olla sedavõrd suure võimsustarbega?
Vasta
#36

Ja pilti vaadates on climate control võimsuse skaala kuni 6kw. On see ka saavutatav ? On seal siis otsekütte tennid. Mitte soojuspump ?
Ja pildil olnud u.3.5...4kw tundub päris palju kui see on soojuspump mis siis annaks koduse seadmega võrreldes ju vähemalt 2x rohkem sooja kw väljak isegi 3x kui on hea masin.
Vasta
#37

Läheb teemast mööda aga siiski teevad õhk õhk pumbad sooja ka -20 ja ka külmema ilmaga ilma mingeid tenne kasutamata ja tehes seda siiski külmaaine ja kompressoriga. Jah võimsus pole ehk päris see mis -10 või 0 juures aga täitsa tegusad on s.t. maja seadmed.
Nüüd ongi küsimus mis asi seal autos ehk autodes on ?
Mis tüüpi ja toimeainega ning võimekusega pump ja kas tõesti on külma ilma piir ees sellel ja siis pannakse labaselt tennidega ?
Vasta
#38

(04-01-2024, 11:12 AM)2715 Kirjutas:  Minu teadmised õhk-õhk soojuspumbast lubavad eeldada, et see 20 miinuskraadiga mingit sooja ei tee ja ainus võimalus sooja saada on tekitada soojust otse elektriga küttes.
Vaevalt elektriautol on maa-õhk tüüpi soojuspump...
siis tuleb vaadata uuemaid pumpasid kui nõuka-aegsed :d 
endal kütab eelmise sajandi väljatöötlusega õhk-vesi pump maja ja suudab -25 kraadiga ka vee 60 kraadi peale soojendada, ilma et oleks vaja tennid soojaks kütta. Tennid mul vahelt ära ühendatud ja radikad kenad soojad. Täna küll jah 45 kraadi radika pealevool, mitte 60, sest 60 pole veel vaja.

sorry et teemaväline, aga ka eelmine oli teemaväline...
Vasta
#39

Veidi OTd kaotatud.
Las nüüd praktikud räägivad vahelduseks autodest kah - külm ilm on loonud head testitingimused. Ei ole vaja igas teemas garaaže (või maju) kütta Big Grin
(Kuna juba postitan, siis loomulikult toimivad õhk-vesi pumbad ka praeguse -20-ga. Mul 2016a Waterstage ja toas on kenasti +23)

Google annab viited, et 2013+ Leafidel on soojuspump + otseelektri-tennid. Küllap siis kasutab oma algoritmi järgi nende kombinatsioone.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#40

Ksf jagab kogemusi, kahjuks tasuline artikkel.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne