Belarus traktorid.

Huvi pärast küsin.
Kas Eestis on musta numbriga Belarussi või mõnda muud N-liidus laialt levinud kabiiniga ratastraktorit?

Siim
Vasta

(22-03-2018, 21:34 PM)v6sa Kirjutas:  
(22-03-2018, 19:45 PM)mtz80 Kirjutas:  Metsas ja põllul diagonaalrehv ka hea. Ise ostsin selle mehe käest. Koju toomine hinna sees.

Metsa kül, aga põllule üks mulda austav inime jäiga diagonaalrehviga tampima ja kütust raiskama ei roni.

Seda kindlasti. Oleneb kui suured pinnad harida on. Omal paar hektarit aastas kannatab teha küll ja metsast saab ka puud toodud. Oma traktorile (tagantlükkav) panin läbivuse parandamiseks 16,9-38  kümne kihilised rehvid alla. Vahel ka tee peal sõitu, polegi tänu kõrgemale rehvile teab mis hull.
Vasta

Sai solo jumzile paigaldatud uus hüdrojagaja, 2 sektsiooni töötavad väga sujuvalt, aga rippsüsteemi juhtimine käib väga järsult. Mitte mingit sujuvust, kangiga meelitada ei saa. Hetkel on sabas palgihaarats ja kui lõugade vahel on ka juhtumisi puud , siis on suht võimatu rippi liigutada ilma ,et süsteem ei rapsiks.
Eeldan ,et tagasivoolu klapi vedru pingsus seda ei mõjuta? Sinna sai ühe sepa soovitusel lisamutrike vedru alla panna, et hüdraulika end kindlamini üleval hoiaks.
Vasta

(25-03-2018, 11:17 AM)Raigo Kirjutas:  Sai solo jumzile paigaldatud uus hüdrojagaja, 2 sektsiooni töötavad väga sujuvalt, aga rippsüsteemi juhtimine käib väga järsult. Mitte mingit sujuvust, kangiga meelitada ei saa. Hetkel on sabas palgihaarats ja kui lõugade vahel on ka juhtumisi puud , siis on suht võimatu rippi liigutada ilma ,et süsteem ei rapsiks.
Eeldan ,et tagasivoolu klapi vedru pingsus seda ei mõjuta? Sinna sai ühe sepa soovitusel lisamutrike vedru alla panna, et hüdraulika end kindlamini üleval hoiaks.

See mutter tõstab ainult õli temperatuuri ja energiakulu mitte millegi üleval hoidmist.
Tõuseb see rõhk, mis on süsteemis kui seda ei kasutata ja pump pumpab õli paagist läbi jagaja paaki tagasi.
Mis aga jagajasse puutub, siis praegu müüdavate jagajatega on see täiesti normaalne et asjad ei toimi nagu eeldatakse ja võimalusi on seinast seina.
Ühel jagajal tahtes sujuvalt tõsta kukub enne rippsüsteem alla ja alles siis hakkab tõstma.
Teisel ei tõsta kui kangi lõpuni tõmbad vaid peab leidma millimeetri pealt õige asendi kus tõstab.
Kolmandal  ei ole jõudu tõsta sest siibri surve all olev soon on nii lai saanud et avab ka tagasivoolukanali.
Neljandal jälle on koguaeg surve üleval sest surveklapi juhtsooned ei ole kõik õigel kõrgusel.
Seega on niigi hästi läinud et üldse tõstab ja langetab kõiki sektsioone.
Lahendus on mujal maailmas toodetud jagaja millel on kontrollitud kvaliteet ja konstruktsioon võimaldab millimeetri pealt liigutamist.
Vasta

hüdraulika üleval püsimiseks remondi oma masina silindrid mitte ära tuuni töötavat asja, ja hiina ja muud jagajad töötavad sujuvalt, nende vene ja ukraina jagajatega tuleb sujuvus peale pikka sissetöötamist...
Vasta

(25-03-2018, 11:17 AM)Raigo Kirjutas:  ...
Eeldan ,et tagasivoolu klapi vedru pingsus seda ei mõjuta? Sinna sai ühe sepa soovitusel lisamutrike vedru alla panna, et hüdraulika end kindlamini üleval hoiaks.

Misasi on tagasivooluklapp?

Kas rõhuklapp, mille peab sulgema õli rõhk? Või kaitseklapp, mis peab liigse rõhu toimel avanema?

Kas rapsimine toimib ka siis, kui rippsüsteem teise siibri peale panna?

Üleeelmine kõneleja ütles nutmaajava tõe juba ära. Sad
Vasta

Kas oskab keegi diagnoosida mis häda on 82-l kui 6-s ja tagurpidi käik hüppavad välja, niikaua on sees kui on nö. vedu taga, kui gaasi järgi lasta siis hüppavad välja. Teised käigud on ok. 

 Üks asi veel, et tahaks panna teise jagaja russile, milliseid parameetreid peab jälgima jagaja valikul. Mõte selles et saaks jagaja teise kohta tõsta ja sektsioone juurde.
Vasta

Originaal jagaja on 80liitrit/ minutis, sellest väiksemat ära pane muus osas on maitseasi, kuid oleks hea kui vähemalt 1 sektsioon on ujuvasendiga rippsüsteemi jaoks. Pmkaubamaja jagajal oli vist K16 ujuvasendiga sektsiooni tähis kuid küsi igaksjuhuks ennem üle. Käikusid pillub välja kuna fiksaatorid on kulunud. Kui oled meistrimees saab keevituse ja viiliga asja parandada kui mitte siis tuleb juppe vahetada...
Vasta

(01-04-2018, 13:15 PM)maisalup Kirjutas:  Originaal jagaja on 80liitrit/ minutis, sellest väiksemat ära pane muus osas on maitseasi, kuid oleks hea kui vähemalt 1 sektsioon on ujuvasendiga rippsüsteemi jaoks. Pmkaubamaja jagajal oli vist K16 ujuvasendiga sektsiooni tähis kuid küsi igaksjuhuks ennem üle. Käikusid pillub välja kuna fiksaatorid on kulunud. Kui oled meistrimees saab keevituse ja viiliga asja parandada kui mitte siis tuleb juppe vahetada...

  Kas selle keevituse ja viili tehnika kohta on rohkem infot. Homme kui hästi läheb tõstan kabiini maha ja saab puhtaks pesta pealt ja sisse piiluda kasti. Pooleks ei tahaks traktorit tõmmata aga kui juba kabiini vahetus käsil siis võib ülevalt poolt midagi üritada teha.
Vasta

Esialgu tasubki käigukasti kaan maha võtta. Seal all asub selline vigur:
https://www.pmkaubamaja.ee/et/pollumajan...080-a.html
Kahvlite süsteemi laiali võttes näeb kulumise ära.
Samuti tasub hammasrattad üle vaadata. Viimaks juba kolmandik hammasratta laiusest läinud...
Vasta

Sellel pildil oleval kahvlikomplektil on asendifikseerimiseks vedruga kuul. Kuuli pesa kasutamise tagajärjel kulub ära ja ei hoia enam käiku omal kohal. Kui uue komplekti ostad, siis soovitan ka lahti võtta ja liiga teravad servad veidi viiliga töödelda, mõnel komplektil ei taha muidu käigud üldse sisse minna, ainult suure jõuga murdes. Minul oli selline komplekt üks kus 4. käik ei läinudki ennem sisse kui viili näitasin ja pesa veidi üle käisin. Vaja mõistusega üle vaadata ja ülearused krassid ära töödelda, kui pole mahti oodata paar tuhat töötundi kuni sujuvaks kulub...
Vasta

(01-04-2018, 20:28 PM)Kult Kirjutas:    Kas selle keevituse ja viili tehnika kohta on rohkem infot. Homme kui hästi läheb tõstan kabiini maha ja saab puhtaks pesta pealt ja sisse piiluda kasti. Pooleks ei tahaks traktorit tõmmata aga kui juba kabiini vahetus käsil siis võib ülevalt poolt midagi üritada teha.

Ma küll selle traktori edasist saatust ei tea, kuid kui nagunii kabiin maha võetakse oleks eriti rumal jätta kast remontimata sealt midagigi kahtlast leides.
Kui ongi kahvlite fiksaatorite probleemid siis see peab ka kangi liigutades tunda olema et mõni käik läheb teistest palju kergemalt sisse ja tuleb ka välja.
Kui seda ei ole, siis peab väga hoolikalt igasuguste võllide pikilõtke uurima ja veenduma, et käigu lülitamisel hambuvad hammasrattad täispinnaga.
Ilma kabiinita on poolitamine lihtsam sest pool tööd on juba ära tehtud.
Tahtes vahetada kahvlite mehhanismi uue vastu peaks nagu eespool kirjutati töötlema fiksaatorite sälkusid et asi inimlikult töötaks.
Veel on tähtis jälgida, et see pilu kus käigukang liigub oleks kõik asjad ühel joonel või veelparem kui liugurid on vaheplekkidest laiema soonega sest siis on sõites palju lihtsam õiget käiku leida.
Muidu satub kangi ots pleki soonde ja käik ei lähe sisse.
Ma oma traktoritel olen veel seda pesa ümarfreesiga kahvli liuguril nõgusaks võtnud et kang kindlalt satuks õigesse kohta sest metsas sõites asi rapub ning käiguvahetus peab kiire ja täpne olema.
Vasta

Ma tahaks teada, kas need mehed kes räägivad siin, et russi mootori kap.remondiks on vaja 10 komplekti rõngaid, teevad remonti prügikastist või kusagilt mujalt karu peest võetud juppidega? Täna hommikune esimene käivitus üldse sellel mootoril ja ei mingitki sinist, ainult hästi-hästi õrn sinine. Ei ostnud mina mingeid teisi rõnga komplekte, vaid läks sellega kokku, mis kolbide ja hülssidega kaasa tulid.
Loodan, et mu jutt ei riivanud kellegi tundeid.

Ära tee väsinuna tööd, muidu vead kergelt tulema.
Vasta

Eelmisele. Mõned püüavad traktori remondist raketiteadust teha. Ei maksa südamesse võtta.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Samas ei tohi korralikult tegevat meest põlastada! Insener, kes tolerantsid kirja pani joonise peale, tegi seda ikka asja pärast, mitte lukksepa kiusamiseks.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(07-04-2018, 11:03 AM)52mees Kirjutas:  Ma tahaks teada, kas need mehed kes räägivad siin, et russi mootori kap.remondiks on vaja 10 komplekti rõngaid, teevad remonti prügikastist või kusagilt mujalt karu peest võetud juppidega? Täna hommikune esimene käivitus üldse sellel mootoril ja ei mingitki sinist, ainult hästi-hästi õrn sinine. Ei ostnud mina mingeid teisi rõnga komplekte, vaid läks sellega kokku, mis kolbide ja hülssidega kaasa tulid.
Loodan, et mu jutt ei riivanud kellegi tundeid.

Ehk siis pohui nahui kokku nagu tehases, sinine vine käib asja juurde Big Grin

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

Sai siis trakatsit rohklem lammutatud, läks läbi raskuste, küll oli märg ja lumine ja siis kui oli aega et traktor survekaga puhtaks lasta, andis see otsad. Foorumit lugedes julgustust saades(pole survekat ennem lahanud ja garantii ka läbi) lammutasin kärcher k-5 juppideks ja kuna mootor käis ringi kui otsast liigutada ostsin uue kondeka(youtubes oli hea video mis seletas mis viga ja mida teha) ja saigi korda õnneks ja russ puhtamaks.

 Ma pole küll kunagi russi käigukasti enne piilunud kuid tundub et midagi on väga kulunud ja ega aru ka kohe ilma süvenemata saa mis asi mida teeb.
 Kas on mõni hea soovitus mida teha, mul vedeleb 2 käigukasti niisama ka, ei tea küll mis seisus pole sisse piilunud. Võibolla on tugevamast rauast jupid sees kui uued saaks?

[Pilt: y4mCayFN-8aJ48onMsXsNXzgdCari2NE0PJlG1mY...pmode=none]
[Pilt: y4myXO1AG__pUhQvakeJarEfIyg_E2e-vzEUGlfk...pmode=none]
 

[Pilt: y4msVVXJoQCGkrywzS5poy53wNi_hUQquMr9rZfR...pmode=none]
[Pilt: y4ma0MR-kzqAEV2lieFGyne6SyA438rh0gWhw7mJ...pmode=none]
Vasta

Nii äratapetud kasti polegi ennem näinud...
Seal tuleb enamus hammasrattaid vahetada.
Hea näide mis juhtub kui käike ragistada.
Vasta

(07-04-2018, 21:07 PM)2715 Kirjutas:  Nii äratapetud kasti polegi ennem näinud...
Seal tuleb enamus hammasrattaid vahetada.
Hea näide mis juhtub kui käike ragistada.

Kui juba peab lahti lammutama, siis oleks mõistlik see kiirema käigu hammasratas sisse pista. 
Kust sellist saab osta/tellida, on kellegil kogemusi?
Vasta

(07-04-2018, 21:07 PM)2715 Kirjutas:  Nii äratapetud kasti polegi ennem näinud...
Sama siin, aga ma arvasin, et olen vähe kaste näinud. 
Igastahes sõiduautodel ei jõua ükski kast nii kaugele.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne