detonatsioon ja hõõgsüüde?
#5

Detonatsioon- kütusesegu PLAHVATUSLIK põlemine. ca10x kiirem leegi levimiskiirus, vastavalt ka suurem koormus kolvile-väntmehhanismile jm detailidele. tunnuseks järsemal koormuse suurenemisel terav plagin mootoris, e. nõuka inimese öeldud: klapid klõbisevad. Kõik see jama bensiini erinevate markidega, ongi võitlus detonatsiooni vältimisega, erineva surveastmega mootorites.

(soovimatu) Hõõgsüüde tekkib kütusesegu ise-eneslikul süttimisel silindris, hõõguvatest (tahma)osadest, võivad hõõguda teravad servad vms. Vanematel mootoritel, millel puudub el. klapp mis sulgeb kütusevoolu karburaatorisse, süüte väljalülitamisel, võib mootor süüte väljalülimisel tuksuma jäädagi.

Soovitud hõõgsüüde on segu süütamine spets hõõgküünlaga, mis esiteks elektri vms soojendatakse ja hiljem hõõguma jääbki. Mudelite mikromootorid ja mõned diisel/petrooli madalapöördelised mootorid.

edit:
Andris, diiselmootoris kasutatakse süütamiseks füüsikast tuntud gaasi omadust kokkusurumisel soojeneda. kütusesegu kokkusurudes 20-30x süttib see iseenesest. Hõõgküünlaid kasutatakse ainult külmkäivitusel.


Vasta


Sõnumeid selles teemas
detonatsioon ja hõõgsüüde? - Autor: kw107 - 14-01-2006, 22:34 PM
RE: detonatsioon ja hõõgsüüde? - Autor: andris - 14-01-2006, 22:44 PM
RE: detonatsioon ja hõõgsüüde? - Autor: andris - 14-01-2006, 22:47 PM
RE: detonatsioon ja hõõgsüüde? - Autor: h20m - 14-01-2006, 22:52 PM
RE: detonatsioon ja hõõgsüüde? - Autor: hulgus - 14-01-2006, 22:59 PM
RE: detonatsioon ja hõõgsüüde? - Autor: kw107 - 14-01-2006, 23:10 PM
RE: detonatsioon ja hõõgsüüde? - Autor: ddig - 27-02-2006, 00:56 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne